sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



60 éves a Gyermekvasút

Gyermekvasutas pajtásként jónéhány képet készítettem a kilencvenes évek vasútjáról, ezeket most kiegészítettem az elmúlt pár évbe digitális technikával készült fotóimmal az Mk45-ös és Mk48-as mozdonyokról, nosztalgia-vonatokról...

Mk45 2002 Széchenyi-hegy ál fotó

Mk45 2002 Széchenyi-hegy állomás motorszínje előtt

Az Úttörővasút, mai nevén, a Gyermekvasút, vagy, ahogy a pajtások emlegetik, a Gyévé, idén hatvan éves.

Mk45 2002 Széchenyi-hegy ál fotó

Mk45 2002 Széchenyi-hegy állomáson

Én nem élek hatvan éve, így archívnak számító képeim is csak az elmúlt 12 év vasútját mutathatják be. Ezek egy részét még pajtás koromban készítettem egy kicsi, Fuji gyártmányú teljesen automata fényképezőgéppel.

Mk45 2002 Széchenyi-hegy ál fotó

Mk45 2002 Széchenyi-hegy állomáson

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Itt éppen zárfékezőként ráérősen figyelem, ahogy a várakozó nagy tömeg miatt megerősítik a vonatot az indulás előtt két perccel. A szerelvény megkapja a csak tárolásra használt fűtőházból a téli kocsit és a kis kilátókocsit is. Sajnos manapság főleg nosztalgia-kocsikat tartanak Szecskán, így egy ilyen hirtelen erősítésre nem sok lehetőség van.

Mk45 2001 Széchenyi-hegy ál fotó

Mk45 2001 Széchenyi-hegy állomáson, az ötvnedeik születésnap alkalmából rendezett parádén

(könyvjelző)

Az előző képeken a MÁV szabványos színeire festett mozdony volt látható, ezen viszont az első magyar LDH45-ös, amit gyári festésére alakítottak vissza az ötvenedik évforduló tiszteletére. Ekkor Széchenyi-hegyen járműparádét tartottak, ahol téli kocsikkal vonult föl, korántsem az egyetlen attrakcióként. Az első téli kocsi győri gyártású, sima oldalfalú, a második domború merevítőléces kocsi a GyV eredeti motorvonatainak mellékkocsija, a Ganz-MÁVAG terméke. A harmadik a szerelvényben a szabványos kisvasúti Bax-kocsi.

Mk45 2002 Széchenyi-hegy ál fotó

Mk45 2002 Széchenyi-hegy állomáson

Ezen a képen az Mk45-ösök jelenlegi, a régire emlékeztető, de modern vonalú festési sémája látható, a háttérben az állomás jelegzetessége, a TV-adó szerepel. Az országban számos helyen sikerült reprezentatív TV-adót építeni, például Sopronban a Lőverekben, vagy Pécsett, de Budapesten a Száva utcai torony is tekintélyes méretű. Ide a berlinihez hasonló, étteremmel és körpanorámás kilátóval fölszerelt épületet terveztek, de akkor pénzhiány miatt először csak egy kis panelházat húztak föl, később pedig az acélszerkezetű rácsos oszlopot. Így Budapest egy attrakciónak híján maradt, bár a kommunikáció fejlődésével az épület még átépíthető lenne valami igazán extravagánssá.

Mk45 2002 Széchenyi-hegy ál fotó

Mk45 2002 Széchenyi-hegy állomáson

Érdemes megfigyelni, hogy az eltelt években a kijárati jelzőkből eltűntek a színes jelzőüvegek, de szerencsére az öntött pályaszámtáblák a gépeken még megvannak.

A GV 3703 pályaszámú C50-es fotó

A GV 3703 pályaszámú C50-es tehervonattal Széchenyi-hegy állomáson

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

A GyV-nek két C50 sorozatú mozdonya is van, de ma már munkavonatok vontatására sem használják őket. Ennek ellenére egy R lóréval és egy felújított csillével bemutatkozott a járműparádén, egy kicsit fölidézve a gazdasági vasutak régi történetéből.

A LÁEV régi motorkocsija, a fotó

A LÁEV régi motorkocsija, az ABmot 2 pályaszámú jármű lila színben a Széchenyi-hegyi járműparádén

(könyvjelző)

A vasút építésekor a GyV-nek csak egy motorvonata, a roppant aranyos, de gyenge Piroska motorkocsija volt, ezért kisegítésképpen a lillafüredi exklúzív motorvonat egy motorkocsiját és egy pótkocsiját is Budapestre hozták. A vonatot később Miskolcon selejtezték, és a 1989-ben a Gyermekvasút négy Bax-kocsira elcserélte.

490,053, a  fotó

490,053, a Bugaci kispöfögő Széchenyi-hegyen, a Gyermekvasút 50. évfordulóján

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Ezen a jeles napon 1949., vagyis a második szakasz megnyitása óta, 49 év után először, ismét gőzmozdony közlekedett a kisvasúton. Egész pontosan július 31-én közlekedett először, míg a fotók a legsűrűbb menetrendű napon, augusztus 1-jén készültek. A gőzmozdony után besorozva látható a szintén debütáló, új motorvonati nosztalgiakocsi, a zöld BDax 41 pályaszámú postakocsi.

490,053, a  fotó

490,053, a Bugaci kispöfögő Széchenyi-hegyen, a Gyermekvasút 50. évfordulóján

Egy nappal korábba, nézőként is részt vettem a parádén. A postakocsi ekkor vár a bemutatkozására a Széchenyi-hegyi csonkavágányon. Debrecenben a többi kocsival egyidőben kellett volna felújítani, de számomra is ismeretlen okból erre csak 1998-ban Budapesten került sor.

490,053, a  fotó

490,053, a Bugaci kispöfögő Széchenyi-hegyen, a Gyermekvasút 50. évfordulóján

Akkoriban a Kispöfögő volt az ország egyetlen, rendszeresen közlekedő kisvasúti gőzmozdonya. Mára a helyzet megváltozott: a Kispöfögő útjai kikerültek a hivatalos menetrendből, számos más vasúton viszont elővették a rozsdás gépeket, vagy román mozdonyokat szereztek be, és akár minden hétvégén befűtik a füstokádó csodamasinákat. A parádé más résztvevő járműveihez is kötődnek gyalázatos történetek.

A Déli Vasút színeire fénye fotó

A Déli Vasút színeire fényezett 490,056 Széchenyi-hegyen

Ez a kép nem a parádén készült, mindössze hasonló beállításban, három évvel később, amikor rendszeressé vált a gőzmozdonyos nosztalgiavonat közlekedése a vonalon. Én csak egyszer kerültem rá, bár igaziból annyi elég is volt, hiszen pajtás nem fékezhet, a sebesség pedig kritikán aluli volt, utas is alig.

A Déli Vasút színeire fénye fotó

A Déli Vasút színeire fényezett 490,056 Széchenyi-hegyen

Ez a gép Balatonfenyvesről került ide, ahol a MÁV képtelen volt kellő számú turistát összecsődíteni. Értitek, pont a Balatonnál nem megy az attrakció-keltés! Persze, ehhez is komplex turisztika kellene, mert az ÁNTSZ által többször bezárt csisztai gyógyfürdő vagy a somogyszentpáli kocsma önmagában nem elég vonzerő.

A Déli Vasút színeire fénye fotó

A Déli Vasút színeire fényezett 490,056 Széchenyi-hegyen

A másik gyalázat a LÁEV motorvonatának másik motorkocsija, az A02-601 szétvágása volt Miskolcon. Egyébként súlyuk miatt a Bax-kocsikat sem tudják használni.
Azonban a GyV is bűnös: leginkább a Kis Piri motorkocsi elengedésében. Végül Dunaújvárosban vágták szét, 1987-ben, így 1988-ban, a negyvenedik évfordulóján a vasútnak, már hiába keresték.

490,039 Széchenyi-hegyen fotó

490,039 Széchenyi-hegyen

A gőzmozdonyokkal haladjunk előre gészen a jelenig, amikoris a 490,039, a korábban Hűvösvölgyben kiállított gőzmozdony a menetrendszerinti noszi mozdonya. Korábbi piros díszítéseit és rotoros szikrafogóját nem tartották meg a felújításakor.

490,039 Széchenyi-hegyen fotó

490,039 Széchenyi-hegyen

A 490,056 ma már teljesen fekete színű, és megvannak a piros díszítések is rajta, és persze a szikrafogó is. Talán el akarták kerülni, hogy a két gép egyformán nézzen ki.

Hajtányparádé Széchenyi-heg fotó

Hajtányparádé Széchenyi-hegyen

Kicsit még parádézzunk: a Gyermekvasút hajtánya mellett két vendégjátékos látható, a legszebb, a mára sajnos megkopni hagyott kecskeméti Ezüst Nyíl.

A KV-01 kisvasúti aláverőgé fotó

A KV-01 kisvasúti aláverőgép Széchenyi-hegyen

(könyvjelző)

A Plasser-technológiával készült gépet Jászkiséren építették. A komoly felépítményű kisvasutakon, így a GyV-n, Kecskeméten, az épülő szobi és lajosházi vonalakon, de Feketebalogon is szolgált.

A KV-01 kisvasúti aláverőgé fotó

A KV-01 kisvasúti aláverőgép Széchenyi-hegyen

Az összegyűlt közönségnek kis bemutatót is tartott. Annyi sok érdekesség között ez a mutatvány mégis kitűnt a műsorból.

Mk48 2013 a Gyermekvasúton, fotó

Mk48 2013 a Gyermekvasúton, Széchenyi-hegyen

(könyvjelző)

A gazdasági vasúti tehervonat is óriási attrakció volt. Augusztus elsején, mikor az állomáson váltókezelő voltam, Széchenyi-hegy és Virágvölgy között egy nagykilátó kocsival személyvonatozott is - nem nagyon bírta. Régen pár évig rendszeresen jártak erre zöld Mk48-asok, tehát csak a konkrét példány volt hibás. Hiába, no: a fényezés döntött, nem a benne foglalt nyers erő, a mozdony kiválasztásakor. Téli időszakra szerintem gazdaságosabb lenne egy ilyen kis mozdony a vonalon: látható, hogy milyen apró a Ledeháshoz képest.

490,056 Széchenyi-hegyen fotó

490,056 Széchenyi-hegyen

Ide tartozik még egy sztori: mikor a korlát még közelebb volt az első vágányhoz, főleg a másodikra jártunk a személyvonatokkal, az elsőre csak a gyorsmotorvonatot fogadtuk. Aztán, mikor a korlát kintebb került, az egyest is használni kezdtük. Igen ám, de egy vezér úr elbambult, meg a kisgyerekek jelzéseire egyébként sem szívesen figyelt, így körbejáráskor a bejárati vágányutat fedező hármas váltón át kellemesen beballagott a fűtőház vágányára. Aztán jelzést sem várva kijött onnan.

490,056 Széchenyi-hegyen fotó

490,056 Széchenyi-hegyen

A gőzös most pihenni kihúz a fűtőházba, szabad utat hagyva a személyvonatoknak, mi viszont induljunk el a nyílt vonal felé, fedezzük föl a vasutat!

490,039 Széchenyi-hegyen fotó

490,039 Széchenyi-hegyen

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Ezen a telés fotón jól látszik, hogy az 1989-90-es felújításkor masszív, 48 kg-os síneket építettek be (ezek a szintén akkor, az űrszelvény miatt a BKV Metró darujával fölújított Budapest-Esztergom vonalról kerültek ide). Így a GyV-n szinte bármilyen jármű kényelmesen, a síneket nem bántva közlekedhet.

Mk45 2005 a régi Normafa me fotó

Mk45 2005 a régi Normafa megállóhelyen

Erre azért is szükség volt, mert a pálya kétharmada ívben fekszik, így erősen kopik. Sajnos a nyomkarimakenők már nem mind működnek, de a kocsikat és mozdonyokat a mai napig rendszeresen forgatják a hűvösvölgyi fordítókorongon.

Mk45 2002 a régi Normafa me fotó

Mk45 2002 a régi Normafa megállóhelyen

Normafa megállóhelyet a Távcső úti átjárótól a Kázmér úti átjáróba helyezték, mivel így közelebb került a mai 90-es buszhoz, és végre nem külső íven volt a peron, ami a hosszú vonatoknál és a kocsik magas lépcsői miatt jelentett problémát.

Mk45 2004 Széchenyi-hegy és fotó

Mk45 2004 Széchenyi-hegy és Normafa között

Így ma a vonat egy rövid emelkedő után rögtön az első megállóhelyhez érkezik. Valamennyi utasforgalma mégis van, főleg a kisgyerekesek veszik igénybe.

Mk45 2002 Normafa és Csille fotó

Mk45 2002 Normafa és Csillebérc között

(könyvjelző)

Normafa után fordul be a Távcső útra, ahol néhány fát áttörve máris a vad villák és hajléktalanok bungalói által uralt, mindig változó, főrvárosi, de az erdei vasúthoz legkevésbé illő helyre érkezik.

ABamot 2 Normafa és Csilleb fotó

ABamot 2 Normafa és Csillebérc között

(Budapesti Gyermekvasút)

Szerencsére mindezeknek könnyű hátatfordítani. Normafa előtt is egy lakott utcán döcög a kisvonat, de az ottani házak és az iskola épülete valahogy odafér a vasút mellé. Így indulás után az utasok fokozatosan szakadnak el a várostól és érnek be a hűs, nyugodt erdőbe.

490,039 Normafa és Csillebé fotó

490,039 Normafa és Csillebérc között

Ez talán a leghosszabb egyenese a vonalnak. A sok dízeles vonat mellett a gőzösös is népszerű, így nyáron néha nagykilátó kocsival közlekedik. Szerintem ez minden, csak nem nosztalgiavonat, hiszen a nagykilátókat csak 1963-ban szerezték be, ráadásul színükkel is kilógnak a vonatból.

Mk45 2002 Normafa és Csille fotó

Mk45 2002 Normafa és Csillebérc között

A legújabb festési terv szerint a mozdony kék villámjának színével kiemelik a kocsik díszléceit, illetve, azokon a kocsikon, amelyikeken nincsen ilyen, oda csak imitálják azt a festéssel.

Mk45 2001 Normafa és Csille fotó

Mk45 2001 Normafa és Csillebérc között

Ez egy teljesen autentikus szerelvény, mivel a régi festésű gépeken is csak néhányon és rövid ideig volt vörös csillag, igaz, később a piros-sárga festésűekre mind fölkerült.

490,056 Csillebércen fotó

490,056 Csillebércen

Kevés fénynél, a második körben készült ez a kép, de mégis csak emlék a zöld mozdonyról.

Mk45 2005 Csillebércen fotó

Mk45 2005 Csillebércen

A gép mögött az egyetlen megmaradt kerékpárszállító kocsi látható.

490,039 és 490,056 Csillebé fotó

490,039 és 490,056 Csillebércen

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

A 2008-as Nosztalgianap, vagyis a régi vasutasok örömszolgálata egy különleges vonatösszeállítást is hozott magával.

490,039 és 490,056 Csillebé fotó

490,039 és 490,056 Csillebércen

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Dupla gőzmozdonnyal akár négy kocsit is elbírnának, de persze annyira nincs szükség. A menet azért is különleges, mert könnyen lehet, hogy a képen hátrább álló 490,056-nak ez az utolsó menete.

490,039, 490,056 és ABamot  fotó

490,039, 490,056 és ABamot 2 Csillebércen

(könyvjelző)

Ez egy klasszikus beállítás, igaz, az eredeti fotón baloldalt a békéscsabai dízelmozdony közeledik, és jobboldalt az egy pótkocsis LÁEV motorkocsi távolodik, de akkor is majdnem egy klasszikus!

490,039, 490,056 és ABamot  fotó

490,039, 490,056 és ABamot 2 Csillebércen

(könyvjelző)

Ez sem kispályás, hiszen nem valószínű, hogy háromkocsis gőzösös vonat lesz még errefelé az életben. Így majdnem a teljes nosztalgiaflotta a képen szerepel (kivéve a kis kéttengelyes Bk 357 kocsit, a kis szalonkocsit és a kiskilátót).

ABamot 2 Csillebércen fotó

ABamot 2 Csillebércen

(Budapesti Gyermekvasút)

Egy közelkép a GyV legrégebbi, ma is közlekedő, hűséges járművéről.

Mk45 2005 Virágvölgy és Csi fotó

Mk45 2005 Virágvölgy és Csillebérc között

(könyvjelző)

Ifjú koromban csináltak egy tarvágást a Máriamakkra vezető úton, így a virágvölgyi peronról is lehetett látni, ahogy a vonat lecsurog a csillebérci előjelző mellett. Gyakran előbb láttuk, minthogy indulási időközlést kaptunk volna. Ma már ez nem megy, a gépek hangja pedig ugyanolyan becsapós, messze hangzó, mint a Csörgőké.

Mk45 2004 Virágvölgy és Csi fotó

Mk45 2004 Virágvölgy és Csillebérc között

Ez a legrövidebb állomásköz, a két előjelző szinte farkasszemet néz egymással. A csillebérciig nincs már kétszáz méter, de balra még látszódnak a virágvölgyi jelző vonóvezetékei.

Mk45 2002 Virágvölgy és Csi fotó

Mk45 2002 Virágvölgy és Csillebérc között

Nagyon sokat utaztam a 2002-essel, Herczegh Miklóssal és a 200-as vonattal.

490,039 Virágvölgy és Csill fotó

490,039 Virágvölgy és Csillebérc között

A csillebérci elektrodinamikus biztosító berendezés mindig izgatott, de csak kétszer lehettem ott rendelkező. Mikor kezdtem, a háromvonatos menetrend igen gazdaságos volt, csak Virágvölgyben és Szépjuhásznén volt kereszt, a többi állomás zárva volt. Már Gyermekvasutas voltam, mikor egyáltalán fölújították János-hegy második vágányát, de évekig szűz maradt, még a próbamozdony sem törte meg a rozsdát a síneken.

490,039 Virágvölgy és Csill fotó

490,039 Virágvölgy és Csillebérc között

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Virágvölgyben annál többet voltunk, persze a helyszíni váltós berendezés és a sok kereszt miatt ide mindig kellett vagy négy ember (még jó, hogy utas nincs sok, így pénztárazni nem szükséges). Persze, voltunk mi összesen ketten is egy kellemes, viharos napon, de gyorsak voltunk, mint a villám, és fittyet hánytunk a technológiai időkre. Apropó, villám...

490,056 és 490,039 Virágvöl fotó

490,056 és 490,039 Virágvölgy és Csillebérc között

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Váltókezelő voltam, éppen a biztosító berendezésbe készültem behelyezni a váltózár kulcsát, mikor a panorámaablakon kinézve a fák között egy fehér villanást látok, amint vízszintesen egyenesen felém közeledik. A villám elcikázott az épület felett és a telefonpóznába vágott be óriási robajjal - a rendelkezővel rögtön földre vetettük magunkat. Később óriási eső tört az állomásra, de a riasztó alig lelőhető vijjogásán kívül nagyobb baj nem esett.

Mk45 2005 Virágvölgy és Ján fotó

Mk45 2005 Virágvölgy és János-hegy között

ABamot 2 Virágvölgy és Jáno fotó

ABamot 2 Virágvölgy és János-hegy között

(Budapesti Gyermekvasút)

Először még egészen kis koromban láttam a nosztalgia motorvonatot: akkor a kalauzlány úgy írta le: Kívülről nagyon ronda, de belülről csodaszép! Ez az akkori festésére igaz is volt, mivel nem sikerült eltalálni, a GyV-n eredetileg alkalmazott pirosas-bordós-lilás árnyalatot, később pedig nem akarták már hozzáidomítani a piros átlaghoz. A motorvonat egyébként álmaink netovábbja volt akkoriban.

ABamot 2 Virágvölgy és Jáno fotó

ABamot 2 Virágvölgy és János-hegy között

(könyvjelző)

Nagyon ritkán közlekedett, én sosem szolgáltam rajta, de mindig örültem, mikor a mi állomásunkon keresztezett, vagy csak áthaladt a Barbie, akkor szinte mindig a kis kilátó kocsival. Ma már elég sűrűn jár, de én nem megyek föl úgy fotózni a GyV-re, ha csak gőzös nosztalgia van: nekem az érdekes vonat azt jelenti: ABmot 2!

ABamot 2 Virágvölgy és Jáno fotó

ABamot 2 Virágvölgy és János-hegy között

(Budapesti Gyermekvasút)

Remélem a következő fényezési projektben a kiskilátót is nosztalgia-színekre festik, így végre valami kevésbé puttónak kinéző nyári szerelvény közlekedhetne.

Mk45 2002 János-hegyen fotó

Mk45 2002 János-hegyen

A nosztalgiakocsik (most éppen a szalonkocsi) járnak hagyományos vonatba sorozva, különkocsiként is.

Mk45 2002 János-hegyen fotó

Mk45 2002 János-hegyen

A János-hegy és Virágvölgy közötti szakasz jellegzetessége a sok bélésfal és a sziklabevágás. Itt egy kis írtás után sem igazán lehet már fotózni, pedig pár éve még két kocsi is belefért az objektív látómezejébe.

ABamot 2 János-hegyen fotó

ABamot 2 János-hegyen

(Budapesti Gyermekvasút)

490,056 János-hegyen fotó

490,056 János-hegyen

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Szintén nagy vágyunk volt János-hegy, azt csak vasutas életünk utolsó évében nyitották meg a gőzös miatt, addig a motorvonat keresztjei jó helyen voltak Szépjuhásznén meg a két végén a vonalnak.

490,039 János-hegyen fotó

490,039 János-hegyen

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Egyszer sikerült itt rendelkeznem, az egy nagyon jó szolgálat volt. Az egyik váltó pont a forgalmi előtt van, a másik viszont jó messze, ez direkt előny a kulcsos berendezéssel.

490,039 János-hegyen fotó

490,039 János-hegyen

Másodszor 2008.-ban voltam itt, persze már bőven elballagottként, hiszen akkor már 14 éve kezdtem a tanfolyamot és a gyermekvasutas életet. Az a szoli annyival volt megfűszerezve, hogy végpont felől a második vágányra nem tudtunk fogadni a jelző hibája miatt. Ezúttal is kérem, hogyaki tud ollóskerekes bejárati jelzőről az országban, vagy elfekvő alkatrészt, az jelentkezzen!

Vonatot menesztek János-heg fotó

Vonatot menesztek János-hegyen

(könyvjelző)

János-hegyi hangulatkép fotó

János-hegyi hangulatkép

Ezúttal nem jutott nagykilátó a vonatba, hiszen ballagás volt, és minden lehetséges kocsit abba soroztak be. Pár éve még fölfelé is négy-öt kocsival ment a ballagóvonat, idén már a mozdonyok nem bírják, kezdenek elhasználódni.

Mk45 2001 a Budakeszire néz fotó

Mk45 2001 a Budakeszire néző panorámaszakasznál

(könyvjelző)

Mk45 2002 János-hegy és Vad fotó

Mk45 2002 János-hegy és Vadaspark között

ABamot 2 János-hegy és Vada fotó

ABamot 2 János-hegy és Vadaspark között

(Budapesti Gyermekvasút)

490,039 és 490,056 a Pozson fotó

490,039 és 490,056 a Pozsonyi-hegy oldalában

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Tiszta Svájc ez a táj, ahogy a vasút magasan a völgy fölött szerpentinezik! Kár, hogy olyan kevés helyen fotózható.

490,039 és 490,056 a Pozson fotó

490,039 és 490,056 a Pozsonyi-hegy oldalában

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

Tiszta Svájc ez a táj, ahogy a vasút magasan a völgy fölött szerpentinezik! Kár, hogy olyan kevés helyen fotózható.

490,056 Szépjuhásznén fotó

490,056 Szépjuhásznén

Mk45 2004 Szépjuhásznén fotó

Mk45 2004 Szépjuhásznén

Egy amerikai vasútfotóssal jöttem föl vonatozni, neki is nagyon tetszett, Széchenyi-hegyen megmutattam a biztbert is. A BNSF Railwaynél dolgozik blokksoként, de kézi biztbert még soha nem látott.

Mk45 2004 Szépjuhásznén fotó

Mk45 2004 Szépjuhásznén

Mk45 2005 Szépjuhásznén fotó

Mk45 2005 Szépjuhásznén

Bankowai sín Szépjuhásznéná fotó

Bankowai sín Szépjuhásznénál

Mk45 2004 Hárs-hegyen fotó

Mk45 2004 Hárs-hegyen

Az én időmben eleinte a 2002, a 2005 és a 2006 volt a mindennapi igásló, a 2003 és a 2001 (pirosban) a tartalék. A 2004 üzemképtelen volt, a 2010-ből állították föl. Első futópróbáján csak a Hárs-hegyi alagútig jutott velünk, addig is fehér füstöt okádott minden nyílásán, de később rendbejött. Ő kapott ekkor először sárga helyett ezüst lámpakeretet.

Hajtánysiklás a fűtőházban fotó

Hajtánysiklás a fűtőházban

Hajtánysiklás a fűtőházban fotó

Hajtánysiklás a fűtőházban

Mk45 2006 a Gyermekvasút fű fotó

Mk45 2006 a Gyermekvasút fűtőházában

A GV 3703 pályaszámú, egyed fotó

A GV 3703 pályaszámú, egyedi fényezésű C50-es

Drezinák fotó

Drezinák

ABmot 2 a hűvösvölgyi fűtőh fotó

ABmot 2 a hűvösvölgyi fűtőházban, a háttérben a festéshez megtisztított pótkocsik

(könyvjelző)

Valószínűleg az utolsó fotó Barbie-ról, amint éppen különvonatozni indul. Tudtuk, hogy ennél a fényezésnél csak jobb jöhet.

ABamot 2 a hűvösvölgyi fűtő fotó

ABamot 2 a hűvösvölgyi fűtőházban

(Budapesti Gyermekvasút)

Szebb lett. Az elegáns királykék alsó részt arany színű díszlécekkel törték meg, kivéve a Bx 12 pályazsámú kis-szalonkocsit, amely ezüst díszítést kapott. Azóta az összes jármű (a postakocsi kivételével) ezüst díszléceket kapott.

490,056 a hűvösvölgyi fűtőh fotó

490,056 a hűvösvölgyi fűtőházban

490,056 a hűvösvölgyi fűtőh fotó

490,056 a hűvösvölgyi fűtőházban

(könyvjelző) (Budapesti Gyermekvasút)

A háttérben egy kiállított, üzemképtelen C50, az új büfékocsi, a nagy szalonkocsi és a laborkocsi. Ezekhez később elkészült még a termes szalonkocsi, ami így hármas, összenyitható egységet képezve közlekedhet különvonatokban.

490,056 Hűvösvölgyben fotó

490,056 Hűvösvölgyben

490,056 Hűvösvölgyben fotó

490,056 Hűvösvölgyben

Mk45 2002 és 2006 Hűvösvölg fotó

Mk45 2002 és 2006 Hűvösvölgyben

Ezzel a képpel búcsúzom. Hogy miért? Egy vonat jön, egy vonat megy. Már nem vagyok gyermekvasutas, de a vonatoktól nem bírtam szabadulni. Hogy nyolc éve ez a fotó miért készült el? Mert akkoriban Hűvösvölgyben (vagy hívójelével: O-ban) csak nagyon ritkán indultunk a második vágányról vonattal. Lám, így változik meg, hogy mi a fontos egy vasutasnak, egy vasútbarátnak.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek