A CFR 12LDA31 kiállítva Dej Triaj állomáson
12LDA31Caile Ferate Romane | ||||
Tengelyelrendezés: 2-Do-1+1-Do-2 | ||||
|
Egy másik, talán még legendásabb oldtimer is a fűtőháznál várakozik, ez nem egy buszforduló közepén, szabadon hozzáférhetően, hanem a kerítésen belül, de éppencsak azért fotózható helyen, és ez nem más, mint a CFR Sulzerjainak prototípusa/demonstrátora, ami még a mi Nohab demonstrátorunknál is izgalmasabb. A kétszekciós gépet nem sokkal a második világháború előtt szállították le, és a Sinaia - Predeál - Brassó vonalon akarták jelentősen megnövelni a kapacitást vele. A kétszekciós gép úgy tudta volna átvenni két gőzmozdony dolgát egy nehéz tehervonat élén, hogy közben az átlagsebessége is magasabb. Mindkét szekcióban két sorban elhelyezett, 12 hengeres Sulzer dízelmotor muzsikált, ami a kerekeket dízel-elektromos meghajtással forgatta. Az összes teljesítmény 2200 lóerő (vagyis 1640 kW) volt, a legnagyobb sebessége pedig 80 km/h. A világháborút Grivita fűtőházában vészelte át, ahol a bombázások miatt megsérült áramellátást kiváltó szükségaggregátorként is üzemelt (erre a célra épültek a MÁV Bobók elődjeiként a BHÉV dízelmozdonyai is).
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.