A CFF Vişeu 764 435 Bavaria
Valea Scradei és Novat között
(Felsővisói Erdei Vasút)
A Máramarossziget - Rahó - országhatárszéli vasútból a MÁV épített szárnyvonalat Visóvölgyből Alsóvisón és Felsővisón át Borsára; ehhez építette meg később a CFR a Szálva és Alsóvisó közötti vonalat. A megmaradt szárnyvonalon már rég nincs forgalom, járhatatlan, ezért a visói kisvasút is nagyvasúti kapcsolat nélkül maradt. Ennek ellenére ma is járnak a rönkfát a Vas-ér völgyéből lehozó tehervonatok, de legalább akkora jelentőségük van a nyáron minden nap, télen kijelölt napokon, de nagyon hosszú szerelvényekkel és napi 1-6 vonattal járó turistaforgalomnak.
A kirándulóvonatok Paltin állomásig mennek, ami 21 km-re van a kiindulási ponttól, vadregényes, farkasokkal és medvékkel lakott hegyek között. A tehervonatok akár sokkal tovább is fölmennek, igen közel az ukrán határhoz. A vasútvonal több esetben is árvízi károkat szenvedett el , de ezeket úgy-ahogy sikerült fölszámolni. A pályaállapotok még mindig igen problémásak, én kisvasúti pályamunkásként is szörnyet haltam a láttára, de sajnos a siklások is igazolják az aggodalmat.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.