Az UT 40 0727 pályaszámú ASEA-licensz mozdonya tolat Iacobeni állomáson a tehervonatával
A Moldovita-közeli szállásunkra vezető út Iacobenitől északra csatlakozott az északi fővonalhoz. Az Észak-Kelet romániai Iasi és Suceava (Jászvásár és Szucsáva a magyar nevük, bár magyar terület sosem voltak) és Kolozsvár közötti vasút teljes formájában csak az első világháború után készült el. Bethlen és Ilva Mica között a Monarchia seregeinek fölvonulásához hadivasút épült, de szabványos vonatok számára járhatatlan módon. Mivel a pályát jórészt a közútra fektették, meredek és szűk kanyarokban bővelkedő volt, ezért speciális szerelvények jártak rajta : benzines aggregátormozdonyok húztak villamos meghajtással ellátott teherkocsikat, így a szerelvény közel teljes súlya tapadási súly is volt. Szétszerelt gőzmozdonyokat is vittek át így a túloldalra, Bukovinába. A végleges megoldásként a Larion térségében megépült, viaduktokkal tarkított vonalkifejtés szolgált.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.