sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Hó a Dinári-hegységben

1141-esek a behavazott Karszt-hegységben és látogatás a fiumei és károlyvárosi fűtc#337;házakban.

Delnice állomás és a hozzá  fotó

Delnice állomás és a hozzá vezető gyalogút

Delnice állomás fotó

Delnice állomás

A HŽ 1 141 305 Delnice fotó

A HŽ 1 141 305 Delnice állomáson

(könyvjelző)

Az évszázad havazása. Így jellemzik a médiumok a Gorski Kotar hegységben 2018-ban bekövetkezett szélsőséges időjárási helyzetet. Már hetek óta havazott, ami az aktív horvát vasútbarátoknak köszönhetően azt jelentette, hogy hetek óta gyönyörű képek jelentek meg a Károlyváros (Karlovac) és Fiume (Rijeka) közötti vonalról, ezeknek köszönhetően pedig mi is úgy döntöttünk, hogy elindulunk, és fotózunk a Dinári-hegység északi vonulatain átkelő vasút mentén. A túrát majdnem keresztülhúzta, hogy február 24-én a havazás és a szél felerősödött, így a vasúti pályát, majd az autópályát is, le kellett zárni. Sokáig lamentáltunk, hogy érdemes-e egyáltalán elindulni, de végül megtettük. Végül számomra igazán egyedi hangulatú képek születtek, de igen nagy nehézségek árán: az állomásokon kívül gyakorlatilag lehetetlen volt a vasúti pálya közelébe jutni, hiszen embermagas hófalakban merültünk el, de az egyszámjegyű főutak is próbára tették mind a téli gumikat, mind az én vezetni tudásomat. Végül némi kockázatokat is vállalva az eredmény minden viszontagságért és fagyoskodásért kárpótolt. Akit érdekel a vasút története, az ebben a forrásban elolvashatja - sokkal jobban leírja, mint én le tudnám.

A HŽ 1 141 305 Delnice fotó

A HŽ 1 141 305 Delnice állomáson

A HŽ 1 141 305 Delnice fotó

A HŽ 1 141 305 Delnice állomáson

Lokve fotó

Lokve

A HŽ 1 141 310 Lokve á fotó

A HŽ 1 141 310 Lokve állomáson

(könyvjelző)

Éjjel indultunk útnak, már Magyarországon hóátfúvások nehezítették az utunkat, de végül Horvátországban a legnehezebb a parkolóhelyek megtalálása volt: balkáni módra lazán értelmezve a szabályokat is néha csak sok száz méterre sikerült a kocsit letenni a fotóhelytől, egyes utakon pedig eszembe sem jutott végigkocsikázni, bár a helyiek már megtették. Lokvén hosszabb időt is eltöltöttünk, mivel ez a vonal tetőpontja 806 méterrel az Adria fölött, és a közelben nagyon kedves vasutas ismerősöktől információkat is kaptunk, így tudtuk, hogy egy tehervonat is várható a távoli jövőben. A képen egy Rijekából (Fiuméból) indult gyorsvonat.

A HŽ 1 141 310 Lokve á fotó

A HŽ 1 141 310 Lokve állomáson

A HŽ 1 141 202 tehervo fotó

A HŽ 1 141 202 tehervonattal Lokve állomáson

(könyvjelző)

Sajnos hómarót már nem tudtunk itt fotózni, pedig előtte napokig más sem volt kint a vonalon. El nem tudom képzelni, akkor mi lehetett a helyzet, mivel így is embertelennek tűntek a körülmények. A hómaró által szabott folyosó viszont jól kivehető a képen.

A HŽ 1 141 202 tehervo fotó

A HŽ 1 141 202 tehervonattal Lokve állomáson

A HŽ 1 141 213 Lokve á fotó

A HŽ 1 141 213 Lokve állomáson

(könyvjelző)

A nehéz, kettéosztott vonatot a két gép idáig hozta, majd később hozzák a másik felét is. Utána egy gép is le tudja vinni az alföldre összezárás után. A vonat a bakari kikötőből érkezett.

A HŽ 1 141 213 Lokve á fotó

A HŽ 1 141 213 Lokve állomáson

Fužine, viadukt fotó

Fužine, viadukt

Az ÖBB 1116 021 Fužine fotó

Az ÖBB 1116 021 Fužine állomáson

Az ÖBB 1116 024 Fužine fotó

Az ÖBB 1116 024 Fužine állomáson

A HŽ 1 141 207 Fuž fotó

A HŽ 1 141 207 Fužine és Vrata között előfogatol egy tehervonatot

(könyvjelző)

Az embermagas hófalak között itt nem bírtunk megállni, így a személyvonatot Viktorék egy elég komoly helyen várták , mi ott, ahol tudtuk. Személy helyett teher érkezett, ami a lehetőségekhez képest jól, de abszolút értelemben szarul sikerült. Utána a késett személyhez új helyre költöztünk, ami nekem egész jól sikerült, de lehetett volna jobb is, ha nem bénázom annyit a parkolással (túl szabálykövető vagyok). Végülis mindegy, a hibátlan képeket később is meg tudom majd lőni, most viszont egyedi körülmények között fotózhattunk.

A HŽ 1 141 207 Fuž fotó

A HŽ 1 141 207 Fužine és Vrata között előfogatol egy tehervonatot

Személyvonat Fužine és fotó

Személyvonat Fužine és Vrata között a viadukton

(könyvjelző)

Škrljevo állomás fotó

Škrljevo állomás

A HŽ 1 141 310 Šk fotó

A HŽ 1 141 310 Škrljevo állomáson

A HŽ 2 041 102 Šk fotó

A HŽ 2 041 102 Škrljevo állomáson

(könyvjelző)

A háttérben jól kivehető a gerinc felé emelkedő vasúti pálya. Ez a rész van a szélnek legjobban kitéve, a Bóra miatt alig bírtunk megállni a lábunkon és elkészíteni ezt a fényképet.

A HŽ 2 132 312 Fiume á fotó

A HŽ 2 132 312 Fiume állomáson

A HŽ 2 132 312 Fiume á fotó

A HŽ 2 132 312 Fiume állomáson

A HŽ 2 132 312 Fiume á fotó

A HŽ 2 132 312 Fiume állomáson

(könyvjelző)

A HŽ 1 061 011 Fiume á fotó

A HŽ 1 061 011 Fiume állomáson

A HŽ 1 061 006 és egy  fotó

A HŽ 1 061 006 és egy horvát Gomulka Fiume állomáson

A HŽ 1 061 002 Fiume á fotó

A HŽ 1 061 002 Fiume állomáson

Tolatók fotó

Tolatók

A HŽ 1 061 012 Fiume á fotó

A HŽ 1 061 012 Fiume állomáson

A HŽ 2132  051-0 Fiume fotó

A HŽ 2132 051-0 Fiume állomáson

A HŽ 1061 108 Fiume ál fotó

A HŽ 1061 108 Fiume állomáson

(könyvjelző)

A HŽ 2 132 103 Fiume á fotó

A HŽ 2 132 103 Fiume állomáson

A HŽ 1061 109 és a 106 fotó

A HŽ 1061 109 és a 1061 001 Fiume állomáson

(könyvjelző)

Az egész napos fotózás után találkoztunk egy túratársunk barátjával és megnéztük Fiume rjetett szépségeit, a korábbi, 2012-ben lecserélt 3kV DC felsővezeték mozdonyait.

A HŽ 2 132 102 Fiume á fotó

A HŽ 2 132 102 Fiume állomáson

A HŽ 2  132 003 és 2 1 fotó

A HŽ 2 132 003 és 2 132 104 Fiume állomáson

A HŽ 1061 109 és 1061  fotó

A HŽ 1061 109 és 1061 001 Fiume állomáson

(könyvjelző)

A HŽ 1061 001 Fiume ál fotó

A HŽ 1061 001 Fiume állomáson

A HŽ 1061 001 és minde fotó

A HŽ 1061 001 és minden más 1061 maradvány Fiume állomáson

(könyvjelző)

A HŽ 1061 011 és jópár fotó

A HŽ 1061 011 és jópár társa Fiume állomáson

(könyvjelző)

Az egyenáramú időknek vége, de még föltámadhatnak néhányan, ha tényleg lesz a HŽ-nek kedve Szlovéniában tehervonatozni. Šapjane felé átkapcsolható a felsővezeték, de még nem volt példa rá, hogy így használják. Áramszedő egyik gépen sincs.

A HŽ 1 141 310 Moravic fotó

A HŽ 1 141 310 Moravice és Brod Moravice között

(könyvjelző)

Másnap reggel ismét a hóra igyekeztem koncentrálni és a hegyek között ilyen sűrű hóesésben, de úton elérhető helyen ezt sikerült fotózni.

A HŽ 1 141 305 Brod Mo fotó

A HŽ 1 141 305 Brod Moravice és Moravice között

(könyvjelző)

A HŽ 1 141 305 Brod Mo fotó

A HŽ 1 141 305 Brod Moravice és Moravice között

Károlyváros fotó

Károlyváros

Fužine viadukt fotó

Fužine viadukt

(könyvjelző)

Ez a régi viadukt, amit idén új, hegesztett acél szerkezetre cseréltek.

A HŽ 6 112 009 Mrzlo P fotó

A HŽ 6 112 009 Mrzlo Polje és Karlovac centar között

(könyvjelző)

Hazafelé tartva azért Károlyváros előtt meglőttünk egy zágrábi elővárosi vonatot (bár színezése szerint ez regionális inkább, az elővárosi kocsik kék csíkosak). A kép Ogulin és Karlovac között készült, de megkönnyíti itt a fotózást, hogy számos elővárosi vonat is, hogy Karlovac centar megállót útbaejtse, Duga Resa állomásig közlekedik, mivel maga Karlovac állomás igencsak a városon kívül fekszik.

A HŽ 7 221 016 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 016 Károlyváros állomáson

(könyvjelző)

Bejutottunk a fűtőházba is, ahol a horvát sinók utolsó példányait tartják.

A HŽ 9 103 250 Károlyv fotó

A HŽ 9 103 250 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 221 016 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 016 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 122 026 Károlyv fotó

A HŽ 7 122 026 Károlyváros állomáson

Metlikai személyvonatot napivizsgáltak éppen.

Karlovac fűtőház fotó

Karlovac fűtőház

A HŽ 7 221 016 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 016 Károlyváros állomáson

(könyvjelző)

Hova jutott még a Sino fest fotó

Hova jutott még a Sino festékből?

A HŽ 7 122 026 Károlyv fotó

A HŽ 7 122 026 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 122 026 Károlyv fotó

A HŽ 7 122 026 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 221 028 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 028 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 221 033 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 033 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 221 033 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 033 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 221 028 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 028 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 221 028 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 028 Károlyváros állomáson

A HŽ 7 221 028 Károlyv fotó

A HŽ 7 221 028 Károlyváros állomáson

A HŽ 6 111 022 Károlyv fotó

A HŽ 6 111 022 Károlyváros és Karlovac Centar között

(könyvjelző)

A HŽ 6 111 022 Károlyv fotó

A HŽ 6 111 022 Károlyváros és Karlovac Centar között

A HŽ Cargo 1 141 004 K fotó

A HŽ Cargo 1 141 004 Karlovac Centar és Károlyváros között

A HŽ PP 2 044 011 Breg fotó

A HŽ PP 2 044 011 Bregi és Kapronca között

(könyvjelző)

A HŽ PP 1142 003 Kapro fotó

A HŽ PP 1142 003 Kapronca és Mučna Reka között a zágrábi fővonalon

(könyvjelző)

Hazaúti utolsó képnek terveztük, mégis jól sikerült a kép. Remélem, legközelebb is csak hasonló jókat fogok tudni lőni! Köszönöm minden kedves vasutasnak és vasútbarátnak, akik ebben a pár napban segítettek nekünk.

A GYSEV 415 500 Ják-Balogun fotó

A GYSEV 415 500 Ják-Balogunyom állomáson

A GYSEV 470 504 Ják-Balogun fotó

A GYSEV 470 504 Ják-Balogunyom állomáson

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

VL10 425 962415 T478 2011ABe 8/12

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

1141 1061 2132 1116 6111 2041 6112 2044 1142 415

 

Régi és új albumok:

Retró hétvége 2020/2.KISSMoszkva, Pétervár, egyebekFelhős időben a<br />Tatár-hágónLuzern-Interlaken-Express

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek