Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Hó a Semmeringen
...és igen ritka mozdonyok Breitensteinben és Mürzzuschlagban!
![]() | |
Napkelte valahol Győr előttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 07:15:36 Tájképek napkelte légköroptika etruszk váza |
Egy hűvös novemberi reggelen indultunk Ausztriába, a Semmering-hágóra. Sopronból egy csoportos napijegyet, az Einfach-Raus-Ticketet használtuk, amivel a személy- és RegioExpress vonatokkal lehet utazni hétvégén egész nap, illetve munkanapokon kilenc után. Esett egy kevés hó Magyarországon, ami elég szép tájat ígért a Semmeringre is.
![]() | |
Francia ingavonatok Győrben, a rendezőbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 07:39:13 Gyõr-Gyárváros 1 10 11 Románia SNCF havas nemmozdony Románia Balkán |
Romániába tartó francia ingavonatokat sikerült az ablakból lefényképeznem. Most Bukarest és Brassó elővárosi forgalmában közlekednek.
![]() | |
Az ÖBB 1044 096 egy Südbahn-EuroCity vonattal tart Villachba. |
Az állomáson aggasztóan kevés hó volt, attól tartottunk, hogy a hegyen (középhegység, hiszen Semmering állomás csak 896,20 méteren van) kevesebb hó lesz, mint Magyarországon. Az komoly szívás lett volna! De ha már eljöttünk idáig, nem futamodhattunk meg. A Mattersburgerbahnon közlekedő 5047-esről átszálltunk egy kényelmes Wiesel emeletes vonatra, ami a Bécs-Győri Vasút vonalán a Semmering lábához szállított minket.
![]() | |
Az ÖBB 88-33 108-0 pályaszámú |
Tulajdonképpen már a Semmeringen is vagyunk, 493 méter magasan. A hegyek már jóval Gloggnitz előtt a pálya mellé kúsznak és kissé emelkedővé is válik a vasút, de igazán csak Payerbach-Reichenau kijáratánál indul be a szerpentin. Idáig járnak a bécsi elővárosi vonatok, az emeletes RegioExpresszek, amik átlós közlekedést biztosítanak, tehát észak felé továbbmentek Znojmóba, Retzbe, idén már Breclav, Floridsdorf, Bernhardsthal a végállomás. Valamilyen fura okból immár nem RegioExpress, hanem Regio vonatnemmel járnak, bár a megállások száma nem változott, és a súlyos Bécsújhely-Bécs bejáróforgalom miatt nyílván a kapacitás sem.
![]() | |
Egy ismeretlen ÖBB 1142 sorozatú villanymozdony egy nehéz tehervonat Taurusát előfogatolja amint keresztülhalad Payerbach-Reichenau állomáson(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 11:34:36 Payerbach-Reichenau 202 219 1142 (ÖBB) havas hegyek hegyi vasút elofogat villanymozdony tehervonat különleges téma hangulat legjobb Ausztria Semmeringbahn ÖBB borult |
Wien Hauptbahnhof - Semmering - Graz - Maribor - Celje - Zidani MostSüdbahn / Semmeringbahn | |||||
Megnyitás: |
| ||||
---|---|---|---|---|---|
Hossz: | 369 km | ||||
Építtető: | Wien-Raaber-Bahn / Wien-Gloggnitzer-Bahn / k.k. südliche Staatsbahn / k.k. priv. Südbahn-Gesellschaft | ||||
Villamosítás: | 15 kV 16,7 Hz ~ / 3 kV = | ||||
Személyszállító vasút: | ÖBB / SŽ | ||||
Ausztria második legfontosabb fővonala pompás hegyvidéki környezetben. A világ első hegyi vasútjaként épült Semmering abszolút kultikus, de a Südbahn Graz-környéki vagy szlovéniai szakaszait is érdemes megismerni! | |||||
|
Ez a gyönyörű, havas album elég régen jelent meg a benbe.hu-n, azóta jópárszor voltam a Semmeringen, illetve a Déli Vasút más részein fotózni, illetve leírások is jelentek meg a vasút építésének történetéről és a mostanában megvalósuló fejlesztésekről, mint a Semmering-bázisalagút vagy a Koralmbahn a Koralm-Tunnellel. Ezekreő részletesebben a jobb oldali névjegy segítségével olvashatsz!
![]() | |
Az ÖBB 1142 626-9 pályaszámú villanymozdonya tol föl egy nehéz tehervonatot a Semmeringre Payerbach-Reichenauban(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 11:35:02 Payerbach-Reichenau 202 219 1142 (ÖBB) villanymozdony Ausztria havas hegyek hegyi vasút tológép tehervonat különleges téma hangulat Semmeringbahn ÖBB borult |
Gloggnitzból a Schlöglmühlön át vezető lapos részen egy kicsit lendületet tudtak venni a vonatok, mielőtt a Schwarza-folyó túlpartján elkezdtek volna mászni Eichberg felé. Általában ma is jó előre megkapják a tehervonatok a szabad vágányutat, és inkább a laposabb állomásokon állítják félre őket, ha már mindenképp szükséges.
Annyi változás történt, hogy régen a 1142-esek voltak a vonógépek (az erősebb, hattengelyes 1110-esek erre nem igazán jártak, mivel még a Tauernnél és az Arlbergnél is szűkebbek az ívek), és 1040-esek voltak az előfogati- és tolómozdonyok. A 1040-eseket azóta már jórészt selejtezték.
![]() | |
Az ÖBB 1044 122 egy Südbahn-gyorsvonattal vágtat át a behavazott Payerbach-Reichenau állomáson(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 11:49:50 Payerbach-Reichenau 202 219 1044 (ÖBB) villanymozdony ÖBB-IC havas havas fák hegyek hangulat Semmeringbahn Ausztria ÖBB régi ÖBB borult |
Aki még ilyet akar fotózni, az nagyon gyorsan tegye meg, hiszen év végéig minden grazi és majdnem minden villachi gyorsvonatból railjet lesz. A mozdony mögött ráadásul egy csak erősítésként használt, légkondi nélküli, vörös-umbraszürke festésű, lehúzható ablakos, Bpm sorozatú személykocsi fut.
![]() | |
Az ÖBB 1116 219-5 pályaszámú villanymozdonya Bécs felé tolja emeletes ingavonatát |
A kép a 4020 sorozatú villamos motorvonatból készült, amelyik 2011. év decemberéig a Payerbach-Mürzzuschlag szakaszon a személyvonat volt. Ennek lehúzható ablakából volt lehetőség a vasutat alaposan befényképezni (aki szerette az ilyet), de nem egy vonatkeresztezésnél vagy állomáson sikerült már valóban értékelhető képet készítenem belőle. Ennek immár vége: 4023 sorozatú, háromrészes Talent motorvonat jár helyette.
![]() | |
Az osztrák színeket viselő Foci-EB Taurus, a 1116 005-8 egy InterCity vonattal halad át Bécs felé menet Payerbach-Reichenau állomáson(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 12:06:41 Payerbach-Reichenau 202 219 ÖBB-Taurus havas hegyek villanymozdony gözmozdony állomás wedgie Werbelok ÖBB-IC különleges festés elmúlt Semmeringbahn tél legjobb Ausztria Taurus ÖBB régi Österreich-Taurus ÖBB borult |
A háttérben a 95.112 pályaszámú, öt hajtott tengelyes gőzmozdony áll. Eredetileg a bécsi átállítós szolgálatra, illetve az észak és kelet felé a határállomások felé tartó tehervonatokra szerezte be a BBÖ 82-es sorozatként őket. Utóbbi fölhasználás előnye volt, hogy az idegen vasút állomásán nem kellett igénybevenniük a fordítókorongot. A Semmeringbahn villamosításának 1959. évi befejezéséig jórészt ők dolgoztak előfogatként is a hágón.
![]() | |
Az osztrák színeket viselő Foci-EB Taurus, a 1116 005-8 egy InterCity vonattal halad át Bécs felé menet Payerbach-Reichenau állomáson(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 12:06:43 Payerbach-Reichenau 202 219 ÖBB-Taurus ÖBB-IC Semmeringbahn wedgie Werbelok havas tél állomás különleges festés hegyek perontetö elmúlt villanymozdony Ausztria Taurus Österreich-Taurus ÖBB borult |
Ki van még állítva a Reichenaun át Hirschwangba vezető kisvasút egyik eredeti mozdonya és a Rax-fennsíkra közlekedő fölvonó egyik eredeti kabinja is.
![]() | |
Az ÖBB 4020 205-3 pályaszámú villamos motorvonata Breitenstein állomáson(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 12:27:36 Breitenstein 202 4020 (ÖBB) Ausztria motorvonat havas hegyek hegyi vasút Semmeringbahn felvételi épület tél ÖBB borult |
A szépen fölújított épület még most, sok évvel a kép készítése után iy ugyanígy néz ki. Nem azért, mert Ausztriában nincsenek vandálok - az a kisebbik gond, bármit ki lehet cserélni, le lehet újra festeni. Hanem mert eleve jó minőségben készült el a szigetelés és a festés, a Nap nem szívta ki, nem hullik foltokban, nem válnak el az új ablakok a PUR-habtól, stb.
További képek láthatóak a 4020 sorozatú motorvonatokról a Katalógusban.
![]() | |
Az ÖBB 1141 024-8 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Breitenstein állomáson(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 12:27:46 Breitenstein 202 1141 (ÖBB) villanymozdony havas hegyek Erlebniszug Zauberberge nosztalgia vonat ÖBB nosztalgia legjobb Semmeringbahn Ausztria hangulat ÖBB borult |
Akkoriban minden hétvégén járt a kirándulókat szállító és (erre szolgál a barna színű kocsi) snapsszal itató Erlebniszug Zauberberge közvetlen eljutást biztosítva a Semmering települései és Bécs között. Ma már Spital am Semmeringbe gyakorlatilag el sem lehet jutni vonattal - aki síelni szeretne, üljön kocsiba!
![]() | |
Az ÖBB 1141 024-8 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Breitenstein állomáson(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 12:28:17 Breitenstein 202 1141 (ÖBB) ÖBB nosztalgia havas hegyek Semmeringbahn elmúlt Erlebniszug Zauberberge villanymozdony nosztalgia vonat Ausztria ÖBB borult |
A vonat napközben tett egy Mürzzuschlag - Bécsújhely - Mürzzuschlag kanyart, ezt fényképeztük le mi, de pont addigra ért Breitensteinbe, mint a mi személyvonatunk.
![]() | |
1044 052 Breitenstein és Wolfsbergkogel között(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 12:39:34 Krausel-Tunnel Wolfsbergkogel Breitenstein 202 1044 (ÖBB) villanymozdony tehervonat tél havas hegyek hegyi vasút sziklák Ausztria nyílt vonal ÖBB borult |
Breitenstein állomás nem csak a kirándulók egyik kedvenc kezdőpontja, de ennek közelében állnak a vonal leghíresebb műtárgyai is. Ezen a túrán a hágó felé indultunk el a pálya mellett. A mellény itt önmagában nem segít: a Stellwerkig (vagyis a váltóállító központig) van ösvény, utána viszont a korlát veszélyesen közel kerül a sínekhez, ezért én a sziklafal tövében szoktam elmenni az első alagútig, ahol viszont van egy kis, mintegy lepedőnyi hely, ahonnan már biztonságosan lehet fotózni. Ugyan a vonal mindkét vágányán megfordítható a haladási irány, és a gyorsvonatok gyakran áttérnek a helytelen vágányra, hogy előzéskor a nehéz tehervonatoknak ne kelljen megállniuk, azért általában igaz, hogy baljáratú a forgalom. A sziklafal tövében tehát szemből jön többnyire a vonat, amit vagy két percre előre lehet hallani az Adlitzgraben felől, de egyébként is több ott a hely. A képen láthatóhoz hasonló vonatokat viszont csak 2-3 másodperccel előre hallani.
![]() | |
A GYSEV 1116 060-3 pályaszámú villanymozdonya Breitenstein és Wolfsbergkogel között a Krausel Klause-Viadukton(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 13:05:30 Krausel Klause-Viadukt Wolfsbergkogel Breitenstein 202 GySEV 1047 ÖBB-IC ÖBB CityShuttle havas hegyek hegyi vasút fenyofa alagút viadukt híd Ausztria magyar vonat külföldön különleges téma Semmeringbahn legjobb sziklák magaslatról táj szembol álló formátum Taurus villanymozdony GYSEV napos |
Itt tehervonat nem jött, helytelenen előzni egyébként is csak akkor lehet, ha bőven van idő egy vagy inkább két állomással később visszatérnie a vonatnak a helyes vágányra, mivel általában nem nagy a sebességkülönbség a tehervonat és a személyvonat között. A GYSEV matricás Teknői akkoriban főleg kilométert törlesztettek az ÖBB felé, így Magyarországon alig fordultak meg, a Semmeringen viszont többször is.
![]() | |
A GYSEV 1116 060-3 pályaszámú villanymozdonya Breitenstein és Wolfsbergkogel között a Krausel Klause-Viadukton(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 13:05:33 Krausel Klause-Viadukt Wolfsbergkogel Breitenstein 202 GySEV 1047 Taurus villanymozdony magyar vonat külföldön GYSEV |
A vonat vége éppen Ausztria második legrövidebb alagútjában, a 14 méter hosszú Krauseltunnelben van (a legrövidebb a Donauuferbahnon van, 12 méteres). A vonal mérnöke, Carl Ghega tájépítészi tehetségét jellemzi, hogy nem csákányoztatta le az egész sziklát (az omlásveszély miatt valószínűleg az egészet, mivel egy sima bevágás nem lett volna stabil), inkább alagutat építhetett. Éles a kontraszt a sokáig a Semmering-vasúttal átellenben, a völgy másik oldalán haladó gyorsforgalmi úttal, ahol a látképet hatalmas betonépítmények bontják meg. Az autóútról nézve viszont a vasutat alig lehet észrevenni, annyira beleillik a környezetébe, és nem csak az építés óta megnőtt fák miatt.
![]() | |
Az ÖBB 4020 205-3 pályaszámú villamos motorvonata a Krausel Klause-Viadukton(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 13:24:09 Krausel Klause-Viadukt Wolfsbergkogel Breitenstein 202 4020 (ÖBB) motorvonat Ausztria nyílt vonal tél táj viadukt híd havas havas fák hegyek hegyi vasút Semmeringbahn alagút sziklák alagútkapu ÖBB napos |
Sokak szerint a vonal legszebb, legjobban sikerült műtárgya is magán viseli Ghega stílusát. A szépen felújított híd biztonságos járdát kapott. Ezen a képen kevésbé látszik, de római mintára a viadukt két szintes: egy alsó sor kisebb ív tartja a fölső sor jobban látható hídszerkezetét. Azóta sok fát kivágtak, a Moór Feri mellett látható hatalmas fenyőt is, így a viadukt jobban megmutatja szerkezetét.
Az előző képek a szemben látható alagútkapuról készültek, az alagút neve Polleroswandtunnel, amit a fölötte magasodó sziklaszertről kapott.
A következő oldalon egy YouTube videó látható a vonat áthaladásáról.
[VIDEO] Az ÖBB 4020 205-3 pályaszámú villamos motorvonata a Krausel Klause-Viadukton(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 Krausel Klause-Viadukt Wolfsbergkogel Breitenstein 202 4020 (ÖBB) hangulat havas havas fák hegyek hegyi vasút híd motorvonat nyílt vonal viadukt alagút Ausztria sziklák videó Semmeringbahn ÖBB napos |
![]() | |
Ösvény a Kalte Rinne-ViadukthozFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 13:33:03 Útitársak |
A következő fotóhelyhez át kell mennünk a Pollerostunnel túloldalára. Ez természetesen az alagútban életveszélyes lenne, de szerencsére van egy kiváló gyalogösvény, ami kikerüli azt.
![]() | |
Az ÖBB 1116 261-5 pályaszámú Taurus egy Villach-Bécs ÖBB-EuroCityvel a Kalte Rinne-Viadukton(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 13:48:40 Kalte Rinne-Viadukt Wolfsbergkogel Breitenstein 202 ÖBB-Taurus árnyékos villanymozdony nyílt vonal magaslatról táj viadukt híd havas hegyek hegyi vasút havas fák fenyofa ÖBB-IC ÖBB CityShuttle Semmeringbahn szembol tél legjobb Ausztria hangulat Taurus ÖBB napos |
A leghíresebb és legnagyobb kétszintes viadukt a Kalte Rinne nevű völgy fölötti visszafordító. Később ilyen kétszintes völgyhidakat Európában nem igazán építettek, nagy mélység áthidalásakor két lehetőség adódott: vagy magas pillérek között nagyobb támaszközű acélhidat építettek (ilyen volt a régi Tauernbahnon a Pfaffenberg-Zwenberg-viadukt, és az is ívben vezetett), vagy később inkább kiegyenesítették a pályát egy bevágással vagy alagúttal, és egy ívvel hidalták át a völgyet (ilyen például a svájci RhB-n a Wiesen-Viadukt, a mai Szlovénia területén a Solkan-Viadukt, vagy a Pyhrnbahn több ívhídja is). A Semmering építésekor azonban még sem robbantás, sem fúrógépek nem álltak rendelkezésre, azért a lehető legrövidebb alagutakra, legcsekélyebb földmunkákra és minél kisebb tömegű kváderkő műtárgyakra volt szükség. Más földrészeken azonban találni még kőből vagy téglából épült, többszintes vasúti viaduktokat.
![]() | |
Az ÖBB 1142 680-6 a Kalte Rinne-Viadukton(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 13:54:06 Kalte Rinne-Viadukt Wolfsbergkogel Breitenstein 202 1142 (ÖBB) villanymozdony Ausztria gépmenet havas havas fák hegyek hegyi vasút viadukt híd Semmeringbahn ÖBB napos felhos |
A tehervonatokat segítő gépek gyakran gépmenetben közlekednek Mürzzuschlag és Gloggnitz között, mivel dél felől általában kevesebb vonatot kell előfogatolni vagy tolni, és rövidebb is a rámpa. Régen reggel és este egy jópár gépből álló mozdonyvonat közlekedett a mürzzuschlagi fűtőházból Gloggnitzba, majd a föl nem használt
gépekkel vissza, de ma már ez nem jellemző, én úgy tapasztalom, hogy inkább igény szerint járnak a plusz gépek. Amikor kijár Klederingből vagy Gramatneusiedlből egy nehéz tehervonat, és a mozdonyvezetője jelenti, hogy előfogatot, illetve tolót kér, akkor a kellő számú gép elindul Mürzzuschlagból, és nagyjából egyszerre is érnek Gloggnitzba.
![]() | |
Az ÖBB 1142 680-6 a Kalte Rinne-Viadukton(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 13:54:12 Kalte Rinne-Viadukt Wolfsbergkogel Breitenstein 202 1142 (ÖBB) villanymozdony Ausztria gépmenet viadukt híd havas havas fák hegyek Semmeringbahn ÖBB napos felhos |
A tehervonatokat segítő gépek gyakran gépmenetben közlekednek Mürzzuschlag és Gloggnitz között, mivel dél felől általában kevesebb vonatot kell előfogatolni vagy tolni, és rövidebb is a rámpa. Régen reggel és este egy jópár gépből álló mozdonyvonat közlekedett a mürzzuschlagi fűtőházból Gloggnitzba, majd a föl nem használt
gépekkel vissza, de ma már ez nem jellemző, én úgy tapasztalom, hogy inkább igény szerint járnak a plusz gépek. Amikor kijár Klederingből vagy Gramatneusiedlből egy nehéz tehervonat, és a mozdonyvezetője jelenti, hogy előfogatot, illetve tolót kér, akkor a kellő számú gép elindul Mürzzuschlagból, és nagyjából egyszerre is érnek Gloggnitzba.
![]() | |
6020 205-6 Breitensteinben(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 14:25:46 Breitenstein 202 4020 (ÖBB) Ausztria motorvonat havas hegyek hegyi vasút szembol álló formátum fenyofa ÖBB felhos |
Sajnos novemberben gyorsan lejár a vonali fotózásra használható idő, de reménykedtünk benne, hogy Mürzzuschlag állomáson még találunk valami érdekeset.
![]() | |
A 1116 212-0 egy tehervonattal Mürzzuschlag állomáson(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 14:53:40 Mürzzuschlag 202 ÖBB-Taurus tehervonat havas hegyek állomás havas fák villanymozdony perontetö Semmeringbahn Ausztria Taurus ÖBB felhos |
Miközben Gloggnitzban észak felé fordulva a Kisalföld látszik, Mürzzuschlag maga 681 méter magasan fekszik, kellemes hegyek között (pár perc vonatútra fekszik Spital am Semmering, ahol kiváló sípályarendszer működik - igaz, idén a vonatok már nem állnak meg a sífelvonótól kétszáz méterre fekvő állomáson).
![]() | |
Az ÖBB 1116 246-8 |
Nagyjából ilyen témák elkapásában reménykedtünk! 2009. remek év volt, több tucatnyi Werbelok volt forgalomban.
![]() | |
Az ÖBB 1014 018-4 pályaszámú Sisi egy Pozsony-Spital am Semmering-Mürzzuschlag sívonattal(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 14:58:20 Mürzzuschlag 202 1014 (ÖBB) hegyek havas havas fák elmúlt Semmeringbahn Ausztria villanymozdony ÖBB felhos |
Majdnem minden hétvégén járt még, egyfelől bevételt jelentve az országnak, másfelől munkát a Sisiknek. Érdekes módon ez is eltűnt a kínálatból - gondolom, akinek nincs kocsija, az Pozsonyból immár a Tátrába jár.
![]() | |
A 1044.40 Blutorange (vérnarancs) festésű mozdony egy különvonattal Mürzzuschlagban(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 15:09:32 Mürzzuschlag 202 1044 (ÖBB) villanymozdony Ausztria ÖBB |
![]() | |
A 1044.40 Blutorange (vérnarancs) festésű mozdony egy különvonattal Mürzzuschlagban(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 15:10:32 Mürzzuschlag 202 1044 (ÖBB) villanymozdony Ausztria különvonat különleges festés nosztalgia vonat tél hangulat havas havas fák hegyek hegyi vasút Semmeringbahn állomás legjobb teleobjektív ÖBB felhos borult |
![]() | |
A 1044.40 Blutorange (vérnarancs) festésű mozdony egy különvonattal és a 1014 018-4 Mürzzuschlagban(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 15:11:52 Mürzzuschlag 202 1044 (ÖBB) villanymozdony Ausztria ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB 1141 024-8 az Erlebniszug Zauberberge élményvonattal érkezik Mürzzuschlagba(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 15:13:49 Mürzzuschlag 202 1141 (ÖBB) villanymozdony ÖBB nosztalgia Erlebniszug Zauberberge nosztalgia vonat havas hegyek Semmeringbahn Ausztria ÖBB borult |
![]() | |
Az ÖBB 1141 024-8 az Erlebniszug Zauberberge élményvonattal érkezik Mürzzuschlagba(Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 15:14:07 Mürzzuschlag 202 1141 (ÖBB) ÖBB nosztalgia Semmeringbahn havas hegyek villanymozdony Erlebniszug Zauberberge nosztalgia vonat Ausztria ÖBB felhos |
![]() | |
Az ÖBB 1142 614-5 és a 1142 608-7 Mürzzuschlagban(könyvjelző) (Südbahn - Semmeringbahn) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:23 15:17:24 Mürzzuschlag 202 1142 (ÖBB) villanymozdony Ausztria havas havas fák hegyek hegyi vasút gépmenet mozdonyvonat állomás elofogat tológép város ÖBB napos felhos |
A két, munkára készülő villanymozdony képével köszönöm meg a figyelmed, és kívánok nagyon boldog új esztendőt 2012-re!
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!