A ŽSSK 362 015-8 kanyarodik ki Kassára tartó gyorsvonatával Margitfalváról
Jópár csehszlovák jellegzetesség megfigyelhető a fényképen, elsősorban a felsővezetékrendszerre hívnám föl a figyelmet, amely természetesen egységesített elemekből áll, és hasonlóan fest egyen- és váltóáram alatt is. A vastagabb vezetékekből és a sűrűbb függesztőkből, a kisebb szigetelőkből és a kicsit össze-visszább, ide-oda kötögetett drótokból látszik, hogy ez egyenáramú vidék. Váltóáramon sem komoly az eltérés, mindössze fejjel lefelé építik be ugyanezeket az oszlopokat, amikor állomási felsővezetéket építenek (vonalon ugyanez az állásuk). Akit közelről érdekel, jópár helyen Magyarországon is találkozhat csehszlovák rendszerű felsővezetékkel, például a 70-esen Vác és Szob között több szakaszon, Szolnok állomáson , vagy egy darabig még első telepítési helyükön, a Karcag (kiz.) - Debrecen (kiz.) szakaszon . A képen látható Püspökladány állomásig hamarosan elér a felújítás, oda a szokásos, MÁV keresztgerendás rendszer lesz újonnan telepítve.
Szintén specialitás a régi csehszlovák fényjelző, amely az elmaradottabbnak számító Kelet-Szlovákiában a felújításra váró fővonalon még nagyszámban megtalálható. A biztosítóberendezés modernitására a MÁV-nál is ismert, szögletes, moduláris jelző még nem utal, sok állomáson az átmenő fővágány mellett modern, a kevésbé fontos vágányok mellett régi, kerekded jelzők állnak.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.