A ŽSSK 460 051-6 pályaszámú Pantográf személyvonattal a régi margitfalvi deltánál
A Horehronec gyorsvonat pár éve még Brünn (Brno, Csehország) és Kassa (Košice, Szlovákia) között járt, természetesen Breznóbánya - Vereskő felé (Brezno, Szlovákia és Červená Skala, Szlovákia). Még korábban pedig még margitfalvi irányváltás nélkül, deltavágányon érhette el Szlovákia második legnagyobb városát. Mivel a telgárti áttörést fontos, új fővonalnak tervezték, egy, a határtól távoli második összeköttetésnek (ami jogos gondolat is volt, hiszen a Bécsi Döntések révén a 160-as vonal időlegesen visszakerült a Magyar Királysághoz), fontos volt, hogy tényleg gyors eljutást biztosíthasson, illetve ne terhelje a fővonalat a körülményes irányváltásokkal, mondjuk egy háború esetén. A vereskői vonal egyébként a legrövidebb utat biztosítja Pozsony és Kassa között, de az ottani romló, illetve a Vágvölgyi Vasút javuló pályaállapotai miatt ma már nem versenyképes a menetideje (több mint egy óra, negyven perccel volt lassabb az utolsó közvetlen Horehronec a vele egy időfekvésben járó, Zsolnán át közlekedő Ružinnál, vagy a Losoncon át közlekedő Gemerannál).
Néhány Poprád-Kassa személyvonaton újabban Pantográfot látni, két éve még mind mozdonyos volt, ám az emeletes vonatok forgalombaállásával szorulnak ki közvetlenül Kassa környékéről, a megszokott ágcsernyői és eperjesi vonalaikról, és veszik át a kétáramrendszerűvé átépülő Persingek dolgát. Jár persze emeletes a KsOd-n is , még zsolnai fordában Puhón túlra is eljutnak.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.