A Höllentalbahn V2 Hirschwang állomáson
Van még hátra ennek a hangulatos, Alsó-Ausztriai kisvasútnak a történetéből, és ez a mozdony is egy fontos eleme, mivel a közszolgáltatás leállítása után (1963) a megmaradt teherforgalom mellett is egyre romlott a felsővezeték és a pálya állapota. 1972, és a teherforgalom végét jelentő 1982-es év között már csak dízel- és gőzmozdonyokkal bonyolították le a forgalmat. Azt követően az 1977-ben alapított Österreichischen Gesellschaft für Lokalbahnen (ÖGLB)
kezdeményezte a vonal turistaforgalomra való fölhasználását, 1979-től közlekedtetik a gőzösös turistavonatokat, és 1997-ben megvásárolta a V2 mozdonyt is a kisvasútra, elsősorban anyagvonatok számára. Ekkor már a Payerbach és Reichenau közötti, a legszebb részeket is magába foglaló szakasz járhatatlan, a felsővezeték használhatatlan volt. Az ÖGLB is kénytelen volt az erőforrásait megosztani, mivel időközben megkapta az Ybbstalbahn hegyi szakaszát is, amit az ÖBB szintén fölhagyott Lunz am See és Kienberg-Gaming között (később az Ybbstalbahn maradékát Lunz am See és Waidhofen, illetve Ybbsitz között nem sikerült megmenteni).
Végül tartományi és EU-s támogatással, 1998-ban indult el a nagy projekt a helyreállításra, és az élő múzeummá való átalakításra.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.