A ŽSSK 811 015-7 Nyitrabánya állomáson
(Privigye-Felsőstubnya Vasútvonal)
Egyébként a németprónai vonal megszűntetése azért sem érthető, mert miközben az arra menő vonatok közül több csak 145-ös vonali vonatok meghosszabbítása volt (tehát Privigye-Felsőstubnya helyett Németpróna-Felsőstubnya vonatok voltak) a 145-ösön az állásidők nem rövidültek, továbbra is két szerelvény kellene a forgalom ellátásához. A helyzet azonban rosszabb: mivel vannak Privigye-Ruttka közvetlen vonatok is, így harmadik motorkocsi is kell, eközben pedig bekerült a fordába egy búváros személyvonat is, de a dolog viccességét fokozandó, amikor a 145-ösről forduló 813-as megy föl Ruttkára személyvonatként, akkor éppen két búváros szerelvény áll használaton kívül Felsőstubnyán, illetve Ruttkán. Tehát még fordaoptimalizálás mellett is beleférne a németprónai vonal üzemeltetése, igaziból semmit sem spóroltak a gázolajon kívül, de nagyrészt azt is csak nyáron. Buktak viszont egy csomó bevételt. Ha Németpróba-Felsőstubnya között folyamatos kétórás ütemes menetrend lenne (mindkét végén közvetlen csatlakozásokkal), akkor is kevesebb eszköz és személyzet elég lenne alig nagyobb üzemanyagfogyasztás és jóval nagyobb bevétel mellett.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.