sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Januári körkép

Rossz idő és jó idő, hagyományos vonatfotók, ínyenc falatok, egyedi járművek és érdekes fényviszonyok találkoznak ebben a szedett-vedett válogatásban. Szilik, villamosok, motorvonatok és tánc, hóban és napsütésben!

Az első 86-os óbudai Volvo  fotó

Az első 86-os óbudai Volvo 7700A autóbusszal

2005. április elsején korán hajnaltól Óbuda buszgarázs Ik280-asok helyett a második szériába tartozó, FKU-kezdetű rendszámú Volvo 7700A alacsonypadlós autóbuszokkal szolgálja ki a 86-os vonalat.

Az első 86-os óbudai Volvo  fotó

Az első 86-os óbudai Volvo 7700A autóbusszal

(könyvjelző)

Az első járat persze nem egészen az első, mivel már több, mint fél éve Kelenföld adott hétvégenként pár narancskapaszkodós FJX-Volvót a járatra, de igazi típusújítási napnak ezt tekinthetjük.

Az első volvós 86-os utasai fotó

Az első volvós 86-os utasai

Ugyanígy az sem igaz, hogy nem járnak többé Ikarusok a vonalon: csak két héttel később tértek vissza utasszámlálásra teljes egészében a magyar buszok, valamint a késő esti, éjszakai járatba forduló számok is Ikarusok mind a mai napig.

És tényleg el is indul az e fotó

És tényleg el is indul az első Volvo a Bogdáni út megállóból

A vonal később is érdekes maradt: itt kezdték tesztelni az új GPS-es irányítási rendszert, és a főváros tervei szerint ez az igen nagyforgalmú buszvonal is megszűnt volna a paraméterkönyv első tervezete szerint.

ICS fog vissza az Oktogonná fotó

ICS fog vissza az Oktogonnál

Egy hirdetőtábla szerelési munkái miatt a Nagykörúton ideiglenesen az Oktogonig jártak csak a villamosok. Erre a képre is turkálás között találtam, gondoltam, érdekes lehet nosztalgiázni egy kicsit.

V63 039 a Keletiben fotó

V63 039 a Keletiben

Gépmenetként a ferencvárosi fűtőházba készül.

MÁV Sgnss kocsi fotó

MÁV Sgnss kocsi

Úgy tűnik, van érdeklődés, vagy legalábbis érkeznek keresések teherkocsifotók után, úgyhogy mostantól teherkocsis fotókat is töltök föl.

ZSR Hbls kocsi fotó

ZSR Hbls kocsi

Jó lenne teherkocsiknak (és személykocsiknak) egy jól kereshető adatbázis, vagy legalább egy wiki, de sajnos egy ilyen működtetésére nem állok készen. Csak fotózgatok addig is.

ÖBB Rs kocsi fotó

ÖBB Rs kocsi

Ha valakinek (például modellezéshez) szüksége van a teljes képre, írjon bátran commentet vagy e-mailt!

AAE eltolható-oldalfalú teh fotó

AAE eltolható-oldalfalú teherkocsi

MÁV Habblnss eltolható-olda fotó

MÁV Habblnss eltolható-oldalfalú teherkocsi

CFR-MARFA eltolható-oldalfa fotó

CFR-MARFA eltolható-oldalfalú teherkocsi

Pultrans-MÁV cementszállító fotó

Pultrans-MÁV cementszállító kocsi

Ritka az olyan példány, amelyik még nincs ikresítve.

V43 1059 Kelenföldön fotó

V43 1059 Kelenföldön

Furcsa egy hónap volt a január - az elején ilyen értékelhetetlenül párás, de értékelhetetlenül kevéssé havas időnk volt. A derékig érő hó ezúttal kimaradt, bár Hatvan környékén sikerült néhány tűrhető, és egy (azaz pontosan egy) igazán szép fotót is készítenem nagy hóban.

V43 1279 Kelenföldön fotó

V43 1279 Kelenföldön

Azok a képek majd egy külön albumba kerülnek sok másik hatvani képpel.

Cementszállító félpótkocsik fotó

Cementszállító félpótkocsik félkész vázait viszik Ausztriába

(könyvjelző)

Kelenföldi utastájékoztatás fotó

Kelenföldi utastájékoztatás

Menetrendi kesergés következik: a jobb oldalon álló vonat :03-kor indul, a bal oldalon álló pedig :02-kor. Miért a később induló érkezik meg először?
Az egészben az a legfölfoghatatlanabb, hogy menetrend szerint a Déliből viszont a sárbogárdi személy indul előbb, a tatabányai ezekszerint a nyílt vonalon, egy vágányon előzi? Gondolom átugrik fölötte!

Kicsi tömeg fotó

Kicsi tömeg

A másik érdekesség, hogy szóló FLIRT-et küldenek a legfelkapottabb viszonylatokra. Eközben Komáromban fél tucat Delfin álldogál munka nélkül...

Vajon mi célt szolgál a bug fotó

Vajon mi célt szolgál a bugyi?

5342 010-5 az igen jeges Bu fotó

5342 010-5 az igen jeges Budafok-Belvárosi peron mellett vágtat el

Ezt nevezik egyesek perontakarításnak (a néma hangosbemondót pedig utastájékoztatásnak). További érdekesség, hogy a Talentekből már nincs annyi üzemképes, hogy martonvásári gyorsjáratra is jusson belőlük, így lehet, hogy ez a nem-túl-régi fotó valójában történelmi dokumentum.

V63 027 combos tehervonatta fotó

V63 027 combos tehervonattal dübörög át Budafok-Belváros megállóhelyen

Ez a peron kicsit biztonságosabb.

Újabb fényképes bizonyíték  fotó

Újabb fényképes bizonyíték a sok utas-kevés vonat témára (5341 011-4)

M47 2041 és a 11-es FLIRT K fotó

M47 2041 és a 11-es FLIRT Kelenföldön

(könyvjelző)

Januárban megpróbáltak vérfrissítést végrehajtani a balassagyarmati fűtőházban, ezért Zalaegerszegről odavezényeltek egy Nagydácsiát. A rákosi állomásig jutott, majd Ferencvárosban próbálták javítgatni egy darabig. A fotón épp mozdonyvezetőre vár.

Még mindig a MÁV-Start utas fotó

Még mindig a MÁV-Start utastájékoztatása

Szóval most hová is megy ez a vonat?

5341 017-1 megérkezik Kelen fotó

5341 017-1 megérkezik Kelenföldre

Azt ezúttal is csak tippelhetjük, hogy a Déli pályaudvarra tart, hiszen kiírva nincsen. És erről nem a Stadler, hanem a megrendelő tehet.

Gyorsított személy Martonvá fotó

Gyorsított személy Martonvásárról, 5342 009-7 személyében

(könyvjelző)

Nem kicsit mocskos szegény.

Gyorsított személy Martonvá fotó

Gyorsított személy Martonvásárról, 5342 009-7 személyében

Ezen a színes vágáson talán mégjobban látszik. Az eső most esett, azt értem, de hogy mitől barna az egész, azt nem.

Egy lopott pillantás a Hídé fotó

Egy lopott pillantás a Hídépítő telephelyén összeszerelés alatt álló új Újpesti vasúti hídról

Minden pillérközt külön úsztatják majd föl, de elkészülte után a híd folytatólagos szerkezet lesz (leszámítva a budai hídfőnél található közút fölötti gerinclemezes híddarabot, amelyet szintén cserélnek).

Budafok-Belváros is egy a s fotó

Budafok-Belváros is egy a sok magyar fantomállomás közül (a képen V43 1188)

Jóideje ingáztam már erre, mikor fölfedeztem, hogy a romos épület mögött egy csövesbódénál is ótvarabb konténerből úgymond jegykiadás történik. Mivel a megkérdőjelezhető szolgáltatást egyébként is ritkán és eldugott helyen, a megálló megközelítésére használt Városház téri aluljárótól távol verték föl, sokan nem vesznek jegyet - majd jön a pofára esés és a paraszt kalauz.

Budafok-Belváros is egy a s fotó

Budafok-Belváros is egy a sok magyar fantomállomás közül

A megállóban nincs egy menetrend, vagy egy pad, pláne nem tető, pedig ez a hely kiváló intermodális csomópont lenne.

Kicsi tömeg a Batthyány tér fotó

Kicsi tömeg a Batthyány téren, a villamosmegállóban

Egy 41-es kocsi megadta magát, ezért kihasználták, hogy a csonkavágányok (épp hogy) dupla-ICS hosszúak. A 1309-es kocsi utascsere után beljebbtolta a lerobbant kocsit, így már lehaladt a rugós váltóról.

V43 1285 a budafoki napleme fotó

V43 1285 a budafoki naplementében

(könyvjelző)

Stuttgarti villamos úton Ia fotó

Stuttgarti villamos úton Iasi felé

(könyvjelző)

A stuttgarti keskennyomközű hálózat végével a forgalmi villamosok új hazájuk felé tartanak, ahol még jóideig megbecsült villamosok lesznek. Sajnos nem voltak tökéletesen fotózhatóak, de talán a színekkel, a nagylátószöggel és a bemozduló FLIRT-tel sikerült feldobni a képet!

A25 016 Kelenföldön fotó

A25 016 Kelenföldön

(könyvjelző)

Érdekességekben ezen az állomáson szinte sosincs hiány, ezúttal a Nagybobó szerintem dekoratívabb végét sikerült még elkapnom a villamosfotózás közepette.

Stuttgarti villamos úton Ia fotó

Stuttgarti villamos úton Iasiba

Testvérei már elmentek, ő egy kicsit tovább időzött itt, mire egy Szöcske úgy érezte, hogy elviheti. Így legalább eltűnt a villamos elejéről az a kis árnyék.

Stuttgarti villamos úton Ia fotó

Stuttgarti villamos úton Iasiba, mellette a Nagybobo

V43 321 gépmenetben Kelenfö fotó

V43 321 gépmenetben Kelenföldön

Van itt minden, most néhány napozó Szili következik - először egy nemrég zöldült példány.

V43 3347 Kelenföldön fotó

V43 3347 Kelenföldön

(könyvjelző)

Első Cirmos-Sziliről készült fotómnál már látszott, hogy a tökéletes napállás és a szép, piros halberstadti szerelvény nem sokat fog segíteni rajtam, mert nem fogom utólérni a vonatot. Szerencsére a gépemen fent volt a polárszűrő, így a mozdonyt bakugársokkal üldözve egy olyan kompozíció fogant meg a fejemben, amellyel a gép újszerű állapotát, erőteljes szellőzőrácsait és a jellegzetes cirmos festést, a hagyományostól eltérő árnyalatokat tudom kihangsúlyozni.
Úgy vélem, első cirmos fotóm mégsem hoz szégyent rám, tetszetős darab lett, nem egy oszloperdőben elbújó ellenfényes mozdonyportré.

Mozgásművészet fotó

Mozgásművészet

(könyvjelző)

Most azonban kicsit távolodjunk el a vasúttól: következzék néhány táncfotó!

Acrobatics fotó

Acrobatics

Korábban is újablakba szerepeltek már táncfotók a honlapon, az öcsém szalagavatóján sem voltak kimondottan profik a fényviszonyok. Ezúttal is kétféle képet próbáltam készíteni: éles emlékképeket és jelentéssel is bíró, de életlen fotókat - utóbbiakat többre becsülöm, mint az izzadtságon becsillanó vakut és a kifejezéstelen arcokat.

Középen fotó

Középen

Hullámozva fotó

Hullámozva

Keringő fotó

Keringő

V43 1223 a Nyugatiban fotó

V43 1223 a Nyugatiban

Bmxt 003 a Nyugatiban fotó

Bmxt 003 a Nyugatiban

Tehervonat vágtat el Dunake fotó

Tehervonat vágtat el Dunakeszi alsónál mellettem

Hernyó a csipkebokornál fotó

Hernyó a csipkebokornál

Bmxt 004 Dunakeszin fotó

Bmxt 004 Dunakeszin

A 306-os BDt lehangoló álla fotó

A 306-os BDt lehangoló állapotban

BDVmot 017 Dunakeszire érke fotó

BDVmot 017 Dunakeszire érkezik

A másik végén csakugyan meg fotó

A másik végén csakugyan meglepő módon a hozzá tartozó Bmxt 017

Bmxt 003 Dunakeszin fotó

Bmxt 003 Dunakeszin

Óbuda garázs mellett erőtel fotó

Óbuda garázs mellett erőteljes a legelés

(könyvjelző)

Óbuda garázs mellett erőtel fotó

Óbuda garázs mellett erőteljes a legelés

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek