sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Jaszi répavonat

Cukorrépa-szállító vonat Jászapátiból Vámosgyörkre.

V46 008 tolat a Rákóczi IC- fotó

V46 008 tolat a Rákóczi IC-vel Budapest Keleti pályaudvaron

Ismét elérkezett a cukorrépaszezon, lassan elkezdődik a kampány, és az azzal járó szaporább tehervonati forgalom a mellékvonalakon és másodrendű fővonalakon. Ráhangolódásképp - és mivel idén az órarendem miatt nem lesz sok részem ilyen vonatokban, legfeljebb, ahol szombaton is van fuvar - álljon itt egy rövid galéria tavaly őszi képekkel!

Peronok a Keleti pu.-n fotó

Peronok a Keleti pu.-n

Az ősz egyik áldása - legalábbis számomra -, hogy a rövidülő nappalok miatt jobb lehetőségeim nyílnak a napkelte fényeivel kísérletezni, vagy éppen éjszakai fényképeket készíteni. Azért a decemberi, szinte nem is létező rövidségű nappalokat én sem szeretem.

A nem sokkal korábban debüt fotó

A nem sokkal korábban debütált 480 004-es TRAXX és a V46 008 a Keleti pályaudvaron

Egészen pontosan 2011. július 11. óta koptatja a magyar vaspályákat (bár a jelentős rugózatlan tömegű Sziliknél kevésbé).

V43 1192 a sátoraljaújhelyi fotó

V43 1192 a sátoraljaújhelyi sebesvonattal a Keleti pályaudvaron

Furcsa, hogy tulajdonképpen ezek egészen friss képek, mégis még a régi pályaszámmal szerepelnek a gépek rajtuk.

Bzmot 263 Jászapátiban fotó

Bzmot 263 Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

A saújhelyi gyorsról Vámosgyörkön szálltam át (késések miatt épp hogy) a Piroskára. Vámosgyörkről még bevágásban jár ki a vonat , de rövidesen már csak a messzeségben látszik a Mátra vonulata (azért a vasút százéves évfordulóján szép hátteret adott a gőzmozdonynak ). Azután már csak a végtelen, és errefelé asztallapszerűen sima alföldi táj.

A 6341 024-5 Jászapátiban fotó

A 6341 024-5 Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Jászapátiba két irányból futott be a vasút, először Újszász felől 1885-ben, majd jóval később, 1909-ben Vámosgyörk felől épültek ki a vágányok. A két szárnyvonalat külön cég is építette, de mindkét HÉV-et a MÁV kezelte. Mivel az első szakasz jóval a MÁV-HÉV szabványok létrejötte előtt épült, ott még nem a jól ismert, mellékvonali épületek állnak (a vonal nyolcvanas évekbeli átépítése során többet le is bontottak, modern épülettel helyettesítettek), a vonal északi felén Jászárokszálláson HÉV III. osztályú felvételi épület, a régi jászdózsai megálló-rakodóhelyen ma is megtekinthető bővített őrház épült.

A 6341 024-5 pályaszámú Uzs fotó

A 6341 024-5 pályaszámú Uzsgyi Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Jászapáti igen korán vasutat kapott, amiben a jelentős mezőgazdaságán kívül az ahhoz kapcsolódó ipar is segítségére volt. Természetesen volt itt téglagyár is, de ma már az is a múlté.

A 6341 040-1 pályaszámú Uzs fotó

A 6341 040-1 pályaszámú Uzsgyi Jászdózsa és Jászapáti között

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Kiértem a város szélére, ahol őszi tájban sikerült a jellegzetes mellékvonali járműveket fényképezni. Én szeretem az Uzsgyikat, és nagyon jó dolog ebben a vonalban, hogy a járművek változatosságát nem az jelenti, hogy egy, vagy két mellékkel megy-e a Bzmot.

A 6341 040-1 pályaszámú Uzs fotó

A 6341 040-1 pályaszámú Uzsgyi Jászdózsa és Jászapáti között

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Nagyon tetszett ez a magában álló, sárgába borult bokor. Idén arra számítottam, hogy mivel hideg volt a nyár vége, hamar megjön az ősz, de egyelőre csak néhány fa kezdett bebarnulni, a lakásunkkal szemközt a Hármashatár-hegy oldala még teljesen zöld. Azért még ráizzítok erre a témára, mivel a kép közel sem olyan jó, mint a prototípusa , úgyhogy ha tudtok jó, a pálya mellett egyedül álló, szépen sárguló fát (lehetőleg dízelmozdonyos vonal mellett), kérlek írjátok meg kommentben!

Bzmot 231 Jászapáti és Jász fotó

Bzmot 231 Jászapáti és Jászdózsa között

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Répavonat Jászapátiban fotó

Répavonat Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Répavonat Jászapátiban fotó

Répavonat Jászapátiban

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Répavonat Jászapátiban fotó

Répavonat Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

M62 108 érkezik a cukorrépá fotó

M62 108 érkezik a cukorrépáért

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

A pályások valami lakókocsi fotó

A pályások valami lakókocsija Jászapátiban

Bzmot 263 Jászapáti és Jász fotó

Bzmot 263 Jászapáti és Jászdózsa között

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Az ellenvonatról csak igen gyenge képet sikerült lőnöm, ez ellenben szerintem nagyon hangulatos.

M62 108 cukorrépavonattal J fotó

M62 108 cukorrépavonattal Jászapáti és Jászdózsa között

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Sokak bejáratott fotóhelye ez a minden évben megjelenő szalmabála, nekem igazán tökéletes fényeknél sikerült meglátogatnom.

M62 108 cukorrépavonattal J fotó

M62 108 cukorrépavonattal Jászapáti és Jászdózsa között

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Bzmot 263 Jászapátiban fotó

Bzmot 263 Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Végszóra be is borult, úgyhogy ideje volt hazaindulnom.

Bzmot 263 Jászapátiban fotó

Bzmot 263 Jászapátiban

Bzmot 256 Jászapátiban fotó

Bzmot 256 Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Bzmot 256 Jászapátiban fotó

Bzmot 256 Jászapátiban

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

M62 108 Vámosgyörkön fotó

M62 108 Vámosgyörkön

(MÁV Budapest-Kassa fővonal)

A répát majd egy Gigant viszi Kaposvárra, az üres kocsikkal viszont még egyet kell fordulnia a Szergejnek, mivel későn érkeztek meg Vámosgyörkre.

A részben újpályaszámozódot fotó

A részben újpályaszámozódott V63 040

A részben újpályaszámozódot fotó

A részben újpályaszámozódott V63 040

Vámosgyörk állomás fotó

Vámosgyörk állomás

V43 1025 Vámosgyörkön fotó

V43 1025 Vámosgyörkön

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Kassa fővonal)

Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek