sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



A Kárpátalja-expressz útja 2010.

Magyar vonat Kárpátalján? A kisantant körvasútját most a magyarok kizárása helyett a magyarok összekötésére használjuk egy fergeteges vonatozás során!

H-MÁVTR 1047 004-5 és V43 1 fotó

H-MÁVTR 1047 004-5 és V43 1091 Budapest Nyugati pályaudvaron

(könyvjelző)

Igen korán reggel kimentem az állomásra, hogy szegény Viktor ne egyedül unatkozzon. Aztán kiderült, hogy mégis inkább Zuglóban száll föl az Attilával együtt, így végül én unatkoztam egyedül. Annyira, hogy még a Teknőt is lefényképeztem. Szégyellem magam.

M41 2167 Debrecenben fotó

M41 2167 Debrecenben

Lassan közeledik csak a személyvonat az ukrán határhoz, pedig újabb két megállóhelyet száműztek a százas vonalból. Megittunk pár sört, elemeztük a leendő fotóhelyeket, és közben, ahol lehetett, fotóztunk is. Itt például vágányzár miatti egyvgányozás volt, bevártuk a fehérgyarmati személyt.

1047 004-5 Nyíregyházán fotó

1047 004-5 Nyíregyházán

A kör-IC cseh szerelvénnyel és szolnoki mozdonyvezetővel közlekedett. Taurus vezetőt így feszíteni még nem láttam, napszemüveg, nyakkendő... Nem ám a gyeseves rövidnadrágos technológia!

Rolling Stock 40 0167-3 két fotó

Rolling Stock 40 0167-3 két ócskavasas kocsival Nyíregyházán

(könyvjelző)

Hogy jobban be tudjak fotózni a hátsó vágányokra a nagy telét tettem föl, így az én képemből csúnyán kilógnak a Csaurusz alkatrészei. Viktoré viszont nagyon szépen sikerült.

M32 2006 Nyíregyházán fotó

M32 2006 Nyíregyházán

(könyvjelző)

Nagyon kevés képem van erről az aranyos sorozatról, ami a mellékvonali teherszállítás megszűnésével halt ki. Sajnos ez a példány már nem hagyhatja el Nyíregyháza állomást, így fotóvonatot sem lehet szervezni vele.

M62 053 katonavonattal Záho fotó

M62 053 katonavonattal Záhonyban

Nagy veszedelmek után megérkeztünk Záhonyba, épp egy sörnyi idővel a kishatárforgalmi csempészvonat indulása előtt. Aztán a csatlakozás késése miatt belefért még egy sör.

M40 303 Záhonyban fotó

M40 303 Záhonyban

A szépen felújított felvételi épület elé állították a záhonyiak legújabb büszkeségüket, a CAT-motoros, remotorizált M40-est. A gépet nem olyan rég még Kaposvárott fényképeztem.

M62 518 Záhonyban fotó

M62 518 Záhonyban

Annyit késtünk, hogy mire elindultunk, a Kárpátalja-expressz már Kisvárdán volt. Elég gyorsan átnézték az útlevelünket a magyar határőrök, akik a Bhv kocsi ajtajánál álldogáltak, de kiléptetés után is engedtek még minket fényképezni. Aztán a határhídhoz közeledve inkább elpakoltuk az apparátot a biztonság kedvéért.

M61 001 érkezik a Kárpátalj fotó

M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra

(könyvjelző)

Lekezelték az útlevelünket a csapi nemzetközi épületben (alig tudtunk a migrációs nyomtatványhoz hozzájutni, mivel föltételezték, hogy mindenki hozott magával otthonról), ráadásul több folyosó is nyitva volt, gyorsan haladtunk. Eladtuk a kishatárforgalmi jegyeket, vettünk föl hrivnyát, megalkudtunk egy taxissal, majd újra fotózni mentünk.

M61 001 és a ZSSK Cargo 183 fotó

M61 001 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

A magyar normál nyomközű határátmenet dízeles, az Ágcsernyőre (Čierna nad Tisou) vezető szlovák összeköttetés viszont villamosított, természetesen, ahogy Ukrajna ezen része is, egyenárammal. A széles vonatok viszont szlovák Dongókkal járnak át, széles szlovák villanymozdonyok csak az ungvári ércvasúton járnak, de már azok sem mennek el az ungvári teherpályaudvarig.

MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK C fotó

MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson

(könyvjelző)

A csempészvonat indul is vissza, ez ugyanis az egyik legsűrűbb határátmenete Magyarországnak, jónéhányszor átjött még aznap ez a (belülről egyébként szinteátlátszóvá szétszerelt) kocsi Ukrajnába.

Az utasok fogadására érkeze fotó

Az utasok fogadására érkezett küldöttség egy autója Csapon

A Kárpátalja-expressz a nagysikerű Székely gyors mintájára indult, de itt a búcsú hiányában azért kisebb a helyi lelkesedés. Az út is rövidebb, csak két nap, ami majdnem teljesen utazással telik, Csapon is egy óra csak az útlevélvizsgálat. Ezalatt a NoHAB-bal érkezettek le sem szállhattak fényképezni.

M61 001 és egy csapat iskol fotó

M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson

(könyvjelző)

Azért aki tudott, kijött megnézni a magyar vonatot, ami a Kossuth-címeres 2761 017 gyengélkedése miatt a vörös csillagos Egyeskével érkezett. Ez nekem jobban bejött, elvégre ez az egyetlen autentikus nosztalgiamozdony, más kérdés, az ukránok mit gondolhattak róla. Szerencsére a legkisebb balhé sem volt miatta, ukrajnában egyértelműen pozitív a magyarok helyzete. Az oroszellenes kormány ugyan bevezetett néhány kisebbségellenes intézkedést, de ezek is Sólyom László nyomására mérsékelten lettek volna alkalmazva, az oroszbarát kormány megalakulásával valószínűleg a probléma megszűnik, igaz, lesz helyette sok másik sajnos.

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és fotó

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson

(könyvjelző)

A bedöglött 17-es NoHAB csak azért nem kap komoly savazást, mert az eredetileg előfogatul rendelt normál nyomközű M62-es is bedöglött, helyette a sokkal egzotikusabb és előfogatibb jellegű CsME3-as, csehszlovák gyártmányú könnyűtehervonati mozdony jutott.

VЛ10-1486 Csap (j fotó

VЛ10-1486 Csap (Чол) állomáson a Kárpátalja-expressz mellett

Illetve ő maga a Kárpátalja-expressz, egészen pontosan a hetes számú Закарпатия gyorsvonat Kiivből (oroszul tanultak Kijevkén ismerhetik). A menetrendi adatokat a vasutihid.hu portál kárpátaljai vasúti menetrendi PDF-jeiből puskáztam, ezt később használtuk a trains.hu fotóbuszozásnál is.

D1 632-3 Bótrágy megállóhel fotó

D1 632-3 Bótrágy megállóhely (З.П. БАТРАДЬ) és Bátyú személypályaudvar (БАТЬОВО-ПАС.) között

(könyvjelző)

Az autóút a várt minőségű volt, de az első fotóhelyig tartó tíz perc izgalmakkal teli: láttunk tolató Dongót a csapi állomás hátuljában, egy gépmenetet, szintén CsME3-assal, és egy VL10 vontatta gyorsvonat is érkezett Munkács felől, amit az út bátyúi rendezőpályaudvar fölötti felüljárójáról fotóztunk (a kevésbé sikerült felvételek az album végén tekinthetőek meg).

D1-632-1 Bótrágy és Bátyú k fotó

D1-632-1 Bótrágy és Bátyú között

CsME3-5637 tolat Bátyú rend fotó

CsME3-5637 tolat Bátyú rendezőpályaudvaron

Attila és a sofőrünk t fotó

Attila és a sofőrünk térképet elemeznek

Attila a felüljárónkat meglehetősen mindennapinak találta, ezért inkább más fotóhelyet igyekezett keresni. A fizetett sofőr előnye, hogy a kocsi magától visszajön értünk, illetve van, aki kiváló helyismerettel rendelkezik. A mi sofőrünk ráadásul azonnal értette, mi kell nekünk, és előre megmondta, hogy mi lesz jó hely, és mi nem.

D1 632-3 Bátyú személypálya fotó

D1 632-3 Bátyú személypályaudvar (БАТЬОВО-ПАС.) és Bótrágy megállóhely (З.П. БАТРАДЬ) között

Gyors fordulás után az előbb látott motorkocsi-pár már jön is vissza. Ezúttal Nevetlenfaluig közlekedik a napi két pár személyvonat egyikeként, igaz, Királyházán másfél órát tartózkodik, tehát nem lehet teljesen közvetlennek tekinteni a vonatot.

D1 632-3 Bátyú személypálya fotó

D1 632-3 Bátyú személypályaudvar (БАТЬОВО-ПАС.) és Bótrágy megállóhely (З.П. БАТРАДЬ) között

Az ukránok mindent táblákkal és cirádás emlékművekkel oldanak meg, ami nálunk esetleg csak egy apró jelzés: itt például a huszti pályafenntartók szakaszának kezdetét jelölik.

Ami legurul, az legurul fotó

Ami legurul, az legurul

A kiváló felüljáró meglehetősen életveszélyes volt, így nem meglepő, hogy hamarosan baleset is történt: legurult a teleobjektívem napellenzője a rézsűn, és le kellett másznom érte. A két, egyvágányú vasúti felüljáró hajdan a közvetlen kapcsolat volt a fővonalról a bátyúi Tisza-hídra, de a vágányokat régen fölszedték. A két híd között mintegy negyven centis rés volt, amit csak csínján ugráltunk át.

ЧМЭ-3181  fotó

ЧМЭ-3181 egy sínmezőfektető vonattal Bótrágy (З.П. БАТРАДЬ) és Bátyú (БАТЬОВО-ПАС) állomás között a régi delta elágazásánál

(könyvjelző)

A Platov-daruval is fölszerelt vonatról Gulyás Attilától hallottunk, aki bement a következő állomásra fényképezni. Ez ugyan megkésette a Kárpátalja-expresszt, de nem maradhatott Mezőkaszonyban, mivel nem lett volna elég vágány a soron következő vonatkereszthez.

ЧМЭ3-3375 fotó

ЧМЭ3-3375 és M61 001 a Kárpátalja-expresszel Bátyú (БАТЬОВО-ПАС) állomás és Bótrágy (З.П. БАТРАДЬ) között a régi delta elágazásánál

(könyvjelző)

Végre meglátjuk a fő témát, az Indóház vonatát. Azért a D1-es motorvonat gyűjteményem bővítése sem volt elhanyagolható szempont.

ЧМЭ3-3375 fotó

ЧМЭ3-3375 és M61 001 a Kárpátalja-expresszel Bátyú (БАТЬОВО-ПАС) állomás és Bótrágy (З.П. БАТРАДЬ) között a régi delta elágazásánál

(könyvjelző)

Végre meglátjuk a fő témát, az Indóház vonatát. Azért a D1-es motorvonat gyűjteményem bővítése sem volt elhanyagolható szempont.

ЧМЭ3-3375 fotó

ЧМЭ3-3375 és M61 001 a Kárpátalja-expresszel Bátyú (БАТЬОВО-ПАС) állomás és Bótrágy (З.П. БАТРАДЬ) között a régi delta elágazásánál

Érdemes összevetni a képet a D1-esekről készültekkel, hiszen itt a fonódott vágány másik két sínszálján halad a vonat. Ez a páros rozsdásabb is. Az 1435/1524 mm-es fonódott vágánynál muszáj négy sínszálat használni, mivel háromsínes esetben nem maradna elég hely a tengely oldaljátékához, terelné a nyomkarimát, ami nem egészséges, mivel alapvetően a vezetést csak szükségesetén végzi a nyomkarima, egyébként a kerekek futófelületének kúpossága tartja irányban a vonatokat. Ismert példa háromsínes fonódott vágányra a Jindrichuv Hradec-i kisvasút pályája. Ott a normál vonal villamosított is. Forgalmi szempontból egyébként a Kárpátalja-expressz által érintett, mozgó alkatrész nélküli szerkezetek is kitérőnek minősülnek.

A Kárpátalja-expressz a szé fotó

A Kárpátalja-expressz a széles deltavágány váltóját kerüli ki

Egyszerűbb egy keresztezéssel ki- majd visszavezetni a normál vágányt, mint fonódott kitérőt alkalmazni. Itt speciálisan a normál vágány a széles másik olalára fonódik vissza, mivel Mezőkaszony állomáson jobbra van a felvételi épület és a széles személyvonatok peronja. Látható az is, hogy a fbejárati jelző a széles váltótól van száz méterre, a normál vonal szempontjából ez sima nyílt vonalnak számít, így a deltakiágazás a követési rend szempontjából sem lényeges.

ЧМЭ3-3375 fotó

ЧМЭ3-3375 és M61 001 a Kárpátalja-expresszel Mezőkaszony (КОСИНИ) állomáson

(könyvjelző)

A vonat, bár már késő van, félreáll, mivel nem érne el időben a mindössze 16 kilométerre fekvő Beregszászra, aznapi végállomására. Az állomáson két normál vonat is keresztezhet (bár ez ritka), vagy, mint ahogy ezúttal történt, két széles vonat is keresztezhet, miközben egy normál szerelvény is áll bent. Ez azért is fontos, mert Beregszászon (meglepő módon) csak egy normál vágány van, így este a Kárpátalja-expressz szerelvénye is tovább kell haladjon onnan az utasok lerakása után.

D1 769-1 Mezőkaszony ( fotó

D1 769-1 Mezőkaszony (Косини) állomáson

Még így napnyugta környékén is minden kivilágítás nélkül érkezik a vonat. Ez Ukrajnában a vasútfotósnak azzal a hallatlan előnnyel jár, hogy bármelyik irányba közlekedő vonatot jó napállás mellett örökíthet meg.

D1 769-3 Mezőkaszony ( fotó

D1 769-3 Mezőkaszony (Косини) állomáson

A vonat végét pedig egyszerűen az jelzi, hogy utána nincs több kocsi.

D1 769-1 és D1 585-3 Mez fotó

D1 769-1 és D1 585-3 Mezőkaszony (Косини) állomáson

A két motorkocsinak nincs eltérő pályaszáma, mint például a német vasutaknál, de furcsa, hogy a kötőjel után nem négyes, hanem hármas áll. A dolog valószínűleg az elődnek számító D sorozatú motorvonatokkal lehet összefüggésben, amelyek majdnem azonos forma mellett csak háromrészesek voltak, és még nem 12VFE17/24, hanem Jendrassik-rendszerű motorokkal voltak szerelve.
A most érkezett vonaton már működik a zárlámpa.

D1 769-1 Mezőkaszony ( fotó

D1 769-1 Mezőkaszony (Косини) állomáson

Gázos мар fotó

Gázos маршрутка bírkózik a beregszászi utakkal

Persze ez még istenes, van, ahol ennél komolyabb terepjáró-képességre van szükség Terepjáró marsrutka.

Reggeli életkép Beregszászo fotó

Reggeli életkép Beregszászon (Верегове)

Azt érdemes tudni, hogy Beregszászon magyar idő szerint gondolkodik mindenki. Kivéve minket, akik ezt tudtuk, csak nem jutott eszünkbe, ezért egy órával korábban, teljesen hiába vártuk a másnapi taxisunkat. Aztán az utcán jól összefutottunk vele, és bőven időben voltunk, hogy a nagyállomáson is lefényképezzük a Kárpátalja-expresszt.

A Kárpátalja-expressz Beres fotó

A Kárpátalja-expressz Bereszászon

A második napon sokkal jobb időnk volt, viszont fotóhelyünk volt kevés, de azért igyekeztünk kihozni belőlük a legtöbbet.

Dsida Jenő emléktábláj fotó

Dsida Jenő emléktáblája a beregszászi vasútállomás utcai homlokzatán

Az emléktáblát az előző este a vonat utasai koszorúzták meg.

Autentikus kisbusz tart Nag fotó

Autentikus kisbusz tart Nagybaktára

(könyvjelző)

A tábla ugyan mást mond, de jelentősebb dolgokon sem szabad fönnakadni. A háttérben a második napi alvállalkozónk kék kockaladája látható.

Aranybánya a Beregszász mel fotó

Aranybánya a Beregszász melletti szőlőhegy fölött

CsME3-3375 és M61 001 dolgo fotó

CsME3-3375 és M61 001 dolgozik, hogy hússzal előrevonszolják magukat a nagybaktai megállónál (Велика Бахта)

Csinos kis teleobjektíves fotót készítettem, mivel túl sok hely nem volt oldalra menni. A menetrendből pedig úgy sejtettük, hogy a sebessége a vonatnak Nagyszőlőshöz közeledve meg fog növekedni, és nem is csalódtunk.

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és fotó

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3-3375 Nagybakta megállóhelyen

CsME3-3375 és M61 001 Csetf fotó

CsME3-3375 és M61 001 Csetfalvánál (Четово)

CsME3-3375 és M61 001 Tisza fotó

CsME3-3375 és M61 001 Tiszaújlaknál (Вилок)

(könyvjelző)

Megfogott minket a sorompó, de ez egyébként is egy jó fotóhely, a májusi fotóbusszal itt is megálltunk. Ráadásul ismét kereszt volt, tehát ráértünk.

A MÁV-Nosztalgia M61 001, a fotó

A MÁV-Nosztalgia M61 001, az Ukrán Vasutak ЧМЭ3-3375 és a D1 563-3 Tiszaújlakon

D1 563-3, CsME3-3375 és M61 fotó

D1 563-3, CsME3-3375 és M61 001 Tiszaújlaknál (Вилок)

(könyvjelző)

Az előfogat vezére egy kis füsttel is kedveskedett nekünk. A vonat hamarosan befutott a másnapi városnézés helyszínére, a hajdani ugocsai megyeszékhely Nagyszőlősre.

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és fotó

A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3-3375 Tiszaújlakon

(könyvjelző)

Munkamegosztásunknak megfelelően Viktor készített képet a kétnyelvű-kétzászlójú településnév-táblával.

Nagyszőlős (h fotó

Nagyszőlős (Виноградoвo - Закарпатська) állomás

(könyvjelző)

M61 001 Nagyszőlő fotó

M61 001 Nagyszőlős (Виноградoвo - Закарпатська) állomáson

(könyvjelző)

A fotósok kedvéért az előfogat lejárt a vonat elejéről és félreállt a normál nyomközű vontatóvágányon.

A Borzsavölgyi Gazdasági Va fotó

A Borzsavölgyi Gazdasági Vasút végállomása Nagyszőlősön (Виноградів)

A téren piac szokott lenni, annak közepére járt be a kisvonat, a háttérben álló bakdaruval (és két beregszászi párjával) pedig a tehervonatok konténereit rakhatták át széles kocsikba. A korszerű szállítási mód ellenére a teherszállítás megszűnt és a személyforgalom is vegetál.

Macska a kisvasúti vágányon fotó

Macska a kisvasúti vágányon Nagyszőlősön

A városba bevezető utcai szakaszon fényképeztem le a vonatot a kertek alatt. Ezen a közeli képen viszont jól látszik, hogy a kemény teherforgalom mennyire lekoptatta a sínkoronát.

ТУ2-098 Nagysz& fotó

ТУ2-098 Nagyszőlősön

(könyvjelző)

Meglepetésemre nem egy, hanem négy kocsival érkezett a menetrendszerinti kisvonat. A már nem üzemelő beregszászi vonalon két éve különvonattal jártunk. Normál esetben legfeljebb a beregszászi depóba menő gépmeneteket lehetne ott elkapni.

ТГК2-8611 fotó

ТГК2-8611 Nagyszőlősön

Éppen visszaértünk jól megérdemelt ebédünkből, mire az állomás képe jelentősen megváltozott. Egyrészt szerencsére újra eltakarta valami a NoHAB-ot, másrészt a helyi széles iparvágány egyik kis tolatómozdonya is előmerészkedett.

Nagyszőlős fotó

Nagyszőlős

CsME3-3375 Nevetlenfaluban  fotó

CsME3-3375 Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО) a Kárpátalja-expresszel

(könyvjelző)

Az ukrán-román határ mellett búcsúztunk el hűséges száguldó taxisunktól, innen ugyanis Magyarországig magán a vonaton folytattuk utunkat. A beérkező szerelvényt rekord számú vámos és határőr várta, akik a begyűjtött útleveleket ellenőrizték. Az ellenőrzés ideje alatt az állomáson lehetett császkálni, és igencsak érdemes volt.

A Kárpátalja-expressz köszö fotó

A Kárpátalja-expressz köszöntése Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

(könyvjelző)

Bár csak napi két személyvonat van, szép nagy peron épült neki, amin a falu apraja-nagyja fogadta a különvonat utasait. Felemelő volt az a barátság, amivel minket üdvözöltek, ráadásul igazán remek - többek szerint az út legjobb - műsorral készültek.

M61 001 Nevetlenfaluban (&# fotó

M61 001 Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

Az ukrán előfogat eddig tartott velünk, de máris talált néhány normál nyomközű személykocsit, amik Romániából érkeztek. Ezeket hamarosan viszi is Nagyszőlős felé.

CsME3-3375 Nevetlenfaluban  fotó

CsME3-3375 Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

(könyvjelző)

Nyunyukával ketten összeraktunk egy helyes orosz mondatot, mivel egtámadhattuk a határőrt, aki nem zárkózott el az elől, hogy fotózzuk a tehervonatot. Sőt, a színukrán karhatalomra leginkább azt lehet mondani, hogy nagy örömmel végezték munkájukat, és büszkék voltak rá, hogy itt lehetnek.

CsME3-1920 Nevetlenfaluban  fotó

CsME3-1920 Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

(könyvjelző)

Figyelünk? Más díszítőfestés, másik vágány, több, fura kocsi, másmilyen vonókészülék - az állomásra egy széles nyomközű tehervonat érkezett. Vaószínűleg Királyháza-Huszt környékén adhatták föl őket.

Oboakoncert Nevetlenfaluban fotó

Oboakoncert Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

Először néhány néptáncos gyerek mutatkozott be a felvételi épület előtti rögtönzött színpadon, majd környékbeli zenészek játszottak. Hamarosan ráadásul kiváló jazzre zendítettek, ami nekem igazán kedves műfaj.

Nevetlenfaluban (Н fotó

Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

A szervezők is jól érzik magukat.

Nevetlenfaluban (Н fotó

Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

A falu kiváló jazzénekese.

Nevetlenfaluban (Н fotó

Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

Nevetlenfaluban (Н fotó

Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

(könyvjelző)

Nevetlenfaluban (Н fotó

Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

A falu történetét is elmesélték a helyiek. Eredetileg Deákfalva, majd Gyakfalva volt, innen az állomás (még meg nem változtatott) neve is, ma pedig már Nevetlenfalu Nevetlenfalu a Wikipediában. És nem Névtelenfalu, mint N. A. szerint a Vasutas Magazinban.

Nevetlenfaluban (Н fotó

Nevetlenfaluban (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

Óriási sikert arattak a helyiek süteményei, lekvárja és pálinkája. A turistacsalogató akció sikeres volt, többen elígérkeztek már nyaralásra.

Búcsú Nevetlenfalutól (
 fotó

Búcsú Nevetlenfalutól (Неветленфoлу/ДЯКОВО)

(könyvjelző)

Óriási hangulatban indultunk meg Románia felé. Itt személyvonatok nem szoktak átlépni, az útlevelünkb külön az alkalomra gyártott pecsétnyomókból kaptuk a bélyegzőt. A csodálatos utazáson való részvétel lehetőségéért ezúton is köszönet az Indóháznak!

A 60-0388-3 pályaszámú (mos fotó

A 60-0388-3 pályaszámú (most épp normálnyomközű) Sulzer Halmiban

(könyvjelző)

Mögötte a 60-0926-4(?) pályaszámú, széles forgóvázas társa áll. Csak helyi tolatást és a széles iparvágányok kiszolgálását végzik, a határon át ukrán mozdonyok járnak. Ezért a román Jimmy Nevetlenfaluban különlegesség volt, csak sajnos nagyon rosszak voltak a fények a fotózásához.

A Kárpátalja-expressz M61 0 fotó

A Kárpátalja-expressz M61 001-gyel és a 65-1013-5 pályaszámú Jimmyvel, valamint a 79-0115-0 pályaszámú Malactaxi Halmiban (Halmeu)

Girls gone wild - még a lán fotó

Girls gone wild - még a lányok is vonatot fotóznak

(könyvjelző)

A Kárpátalja-expressz M61 001-gyel és a 65-1013-5 pályaszámú Jimmyvel, valamint a 60-796-7 pályaszámú Sulzer Szatmárnémetiben találkoztak.

Sínautóbusz és templom Szat fotó

Sínautóbusz és templom Szatmárnémetiben

(könyvjelző)

79-0138-2 Szatmárnémetiben fotó

79-0138-2 Szatmárnémetiben

A fűtőházból jár ki. Ide most nem mentünk be, de két éve már jártunk ott.

A Kárpátalja-expressz M61 0 fotó

A Kárpátalja-expressz M61 001-gyel és a 65-1013-5 pályaszámú Jimmyvel Szatmárnémetiben

(könyvjelző)

A felvételi épület igen hasonlít a Kaposvárira, nem véletlenül: Pfaff Ferenc neves műépítész tervezte mindkettőt. Az utasok az ő emléktábláját koszorúzták meg, amit sajnos nem engedtek az épület falán elhelyezni. Hamarosan talán megvalósulhat.

A Kárpátalja-expressz M61 0 fotó

A Kárpátalja-expressz M61 001-gyel és a 65-1013-5 pályaszámú Jimmyvel Szatmárnémetiben

(könyvjelző)

A felvételi épület igen hasonlít a Kaposvárira, nem véletlenül: Pfaff Ferenc neves műépítész tervezte mindkettőt. Az utasok az ő emléktábláját koszorúzták meg, amit sajnos nem engedtek az épület falán elhelyezni. Hamarosan talán megvalósulhat.

A Kárpátalja-expressz M61 0 fotó

A Kárpátalja-expressz M61 001-gyel az élén Nyírábrányban

(könyvjelző)

Ismét a kilencven éves határokon belül állunk, már csak pár óra választja el az Indóház és a MÁV Nosztalgia kft. különvonatát attól, hogy Budapestre érkezzen.

Az MDmot 3003 Nyírábrányban fotó

Az MDmot 3003 Nyírábrányban

(könyvjelző)

A nap utolsó meglepetése pedig a Debrecenből érkezett motorvonat volt. Bár az útinaplónak itt vége van, kérlek, lapozz tovább a képek között, vagy válogass a bélyegképek között, és nézd meg az album végén található, kevésbé jól sikerült felvételeinket is! Székely Viktorral együtt köszönjük megtisztelő figyelmed!

A kikerülővágány a bát fotó

A kikerülővágány a bátyúi deltánál

(könyvjelző)

D1 632-3 a bátyúi deltánál fotó

D1 632-3 a bátyúi deltánál

CsME3-3375 Mezőkaszony fotó

CsME3-3375 Mezőkaszonyban

(könyvjelző)

M61 001 Csapon fotó

M61 001 Csapon

(könyvjelző)

M41 2162 Csapon fotó

M41 2162 Csapon

CsME3-3375 Tiszaújlakon fotó

CsME3-3375 Tiszaújlakon

(könyvjelző)

M61 001 és D1 632-3 Nagysz& fotó

M61 001 és D1 632-3 Nagyszőlősön

(könyvjelző)

D1 632-1 Nagyszőlő fotó

D1 632-1 Nagyszőlősön

A Kárpátalja-expressz Nevet fotó

A Kárpátalja-expressz Nevetlenfaluban

BDt 447 a Nyugati pályaudva fotó

BDt 447 a Nyugati pályaudvaron

M41 2133 és M44 416 Debrece fotó

M41 2133 és M44 416 Debrecenben

Bátran elfoglalhatják a páratlan átmenő fővágányt, mivel vágányzár van. Debrecen környékén sok dízelnek van még munkája, de főleg tehervonatot nagyon nehéz fotózni.

M41 2131 Debrecenben fotó

M41 2131 Debrecenben

Kivételesen használták a vezérlőkocsit. Ez lehet, hogy általánossá is válik szép lassan.

A Rolling Stock 60 1107-6 p fotó

A Rolling Stock 60 1107-6 pályaszámú Sulzere Hajdúhadházon

Bzmot 417, 420 és 219 Nyíre fotó

Bzmot 417, 420 és 219 Nyíregyházán

Állt bent egy Púpos is, három másik pedig egy Szilivel húzott el mellettünk Kisvárda előtt. Folyt az összegyűjtés.

A deltavágány elágazásának  fotó

A deltavágány elágazásának külön előjelzője Nyíregyházán

Számuk EJB és EJX1, a szakasz nincs térközökre osztva, a kijárati jelzők pedig nem adnak az elágazás bejárati jelzőire előjelzést.

Albán hangulat az ország le fotó

Albán hangulat az ország legszínesebb vasútállomásán

Kéken.

M40 303 Záhonyban fotó

M40 303 Záhonyban

M40 303 Záhonyban fotó

M40 303 Záhonyban

183 044-7 Csapon fotó

183 044-7 Csapon

(könyvjelző)

A Kárpátalja-expressz Csapo fotó

A Kárpátalja-expressz Csapon

M61 001 Csapon fotó

M61 001 Csapon

Az ukrán lányok közül nem csak a tehenészek, de a határőrök is elég helyesek. Valószínűleg mindegyik az.

M61 001 Csapon fotó

M61 001 Csapon

M61 001 és VL10-1486 Csapon fotó

M61 001 és VL10-1486 Csapon

CsME3-5637 Bátyúban fotó

CsME3-5637 Bátyúban

Gyorsvonat Bátyúban fotó

Gyorsvonat Bátyúban

D1 632-3 Bátyú és Bótrágy k fotó

D1 632-3 Bátyú és Bótrágy között

D1 632-1 Bátyú és Bótrágy k fotó

D1 632-1 Bátyú és Bótrágy között

D1 632-1 Bátyú és Bótrágy k fotó

D1 632-1 Bátyú és Bótrágy között

(könyvjelző)

CsME3-3181 Bótrágy és Bátyú fotó

CsME3-3181 Bótrágy és Bátyú között

CsME3-3181 Bótrágy és Bátyú fotó

CsME3-3181 Bótrágy és Bátyú között

(könyvjelző)

CsME3-3375 Bátyú és Bótrágy fotó

CsME3-3375 Bátyú és Bótrágy között

A Kárpátalja-expressz Mez&# fotó

A Kárpátalja-expressz Mezőkaszony előtt

(könyvjelző)

A Kárpátalja-expressz Mez&# fotó

A Kárpátalja-expressz Mezőkaszony állomáson

D1 769-3 Mezőkaszonyba fotó

D1 769-3 Mezőkaszonyban

D1 769-3 Mezőkaszonyba fotó

D1 769-3 Mezőkaszonyban

D1 769-1 Mezőkaszonyba fotó

D1 769-1 Mezőkaszonyban

(könyvjelző)

A helyi PFT nagyon kedvesen meginvitált minket az irodájukba, ami a helyi kocsma egy kis különhelyisége.

D1 585-1 Mezőkaszonyba fotó

D1 585-1 Mezőkaszonyban

A Kárpátalja-expressz irány fotó

A Kárpátalja-expressz iránytáblája

A Kárpátalja-expressz Nagyb fotó

A Kárpátalja-expressz Nagybaktán

A Kárpátalja-expressz Tisza fotó

A Kárpátalja-expressz Tiszaújlakon

A Kárpátalja-expressz Tisza fotó

A Kárpátalja-expressz Tiszaújlakon

D1 563-3, CsME3-3375 és M61 fotó

D1 563-3, CsME3-3375 és M61 001 Tiszaújlaknál (Вилок)

D1 563-3 Tiszaújlakon fotó

D1 563-3 Tiszaújlakon

CsME3-3375 Tiszaújlakon fotó

CsME3-3375 Tiszaújlakon

(könyvjelző)

CsME3-3375 Tiszaújlakon fotó

CsME3-3375 Tiszaújlakon

(könyvjelző)

CsME3-3375 Nagyszől fotó

CsME3-3375 Nagyszőlősön

CsME3-3375 Nagyszől fotó

CsME3-3375 Nagyszőlősön

D1 632-3 és M61 001 Nagysz& fotó

D1 632-3 és M61 001 Nagyszőlősön

(könyvjelző)

THK2-8611 Nagyszől! fotó

THK2-8611 Nagyszőlősön

(könyvjelző)

D1 632-1 Nagyszőlő fotó

D1 632-1 Nagyszőlősön

Nevetlenfalu fotó

Nevetlenfalu

M61 001 Nevetlenfaluban fotó

M61 001 Nevetlenfaluban

CsME3-3375 tehervonattal Ne fotó

CsME3-3375 tehervonattal Nevetlenfaluban

A háttérben a Kárpátalja-expressz.

Koncert Nevetlenfaluban fotó

Koncert Nevetlenfaluban

Nevetlenfalu fotó

Nevetlenfalu

A mezőgecsei polgármes fotó

A mezőgecsei polgármester itt is nagyon nyomul

Oda is érdemes menni turistálkodni.

CsME3-1920 széles tehervona fotó

CsME3-1920 széles tehervonattal Nevetlenfaluban

Nevetlenfalu fotó

Nevetlenfalu

Nevetlenfalu fotó

Nevetlenfalu

Nevetlenfalu fotó

Nevetlenfalu

CFR MARFA 60-1170-4 Halmiba fotó

CFR MARFA 60-1170-4 Halmiban (Halmeu, Romania)

65 1013-5 és 79-0115-0 Halm fotó

65 1013-5 és 79-0115-0 Halmiban (Halmeu, Romania)

60-0796-7 Szatmárnémetiben  fotó

60-0796-7 Szatmárnémetiben (Satu Mare, Románia)

65-1013-5 Szatmárnémetiben  fotó

65-1013-5 Szatmárnémetiben (Satu Mare, Románia)

Vágánygépkocsi Szatmárnémet fotó

Vágánygépkocsi Szatmárnémetiben

Nagykároly (Carei) vasútáll fotó

Nagykároly (Carei) vasútállomás

Ide is kijöttek az öt perc tartózkodás és a kései óra ellenére néhányan köszönteni minket.

Gulyás Attilát rajtakaptuk fotó

Gulyás Attilát rajtakaptuk

MDmot 3003 Nyírábrányban fotó

MDmot 3003 Nyírábrányban

M43 1142 Debrecenben fotó

M43 1142 Debrecenben

MDmot Debrecenben fotó

MDmot Debrecenben

Btx 024 és 019 Debrecenben fotó

Btx 024 és 019 Debrecenben

M44 413 Debrecenben fotó

M44 413 Debrecenben

D1 632-1 Bátyúnál fotó

D1 632-1 Bátyúnál

(könyvjelző)

D1 632-3 Bátyúnál fotó

D1 632-3 Bátyúnál

D1 769-1 és 582-3 Bátyúnál fotó

D1 769-1 és 582-3 Bátyúnál

CsME3-3375 és M61 001 Bereg fotó

CsME3-3375 és M61 001 Beregszászon

CsME3-3375 és M61 001 Tisza fotó

CsME3-3375 és M61 001 Tiszaújlakon

M44 416 Debrecenben fotó

M44 416 Debrecenben

M41 2131 Debrecenben fotó

M41 2131 Debrecenben

Rolling Stock 40 0167-3 Nyí fotó

Rolling Stock 40 0167-3 Nyíregyházán

M44 415 Nyíregyházán fotó

M44 415 Nyíregyházán

TVGnh 1269 Komorón fotó

TVGnh 1269 Komorón

Pedig olyan vidám.

M62 140 és 095 Záhonyban fotó

M62 140 és 095 Záhonyban

M40 909 és 911 Záhonyban fotó

M40 909 és 911 Záhonyban

M40 910, 909 és 911 Záhonyb fotó

M40 910, 909 és 911 Záhonyban

183 044-7 Csapon fotó

183 044-7 Csapon

CsME3-2797 Csapon fotó

CsME3-2797 Csapon

VL10-1085(?) Csapon fotó

VL10-1085(?) Csapon

D1 632-1 Bátyúnál fotó

D1 632-1 Bátyúnál

D1 632-1 Bátyúnál fotó

D1 632-1 Bátyúnál

IFA Bátyúnál fotó

IFA Bátyúnál

Traktor Bátyúnál fotó

Traktor Bátyúnál

Busz Bátyúnál fotó

Busz Bátyúnál

CsME3-3375 Bátyúnál fotó

CsME3-3375 Bátyúnál

Egy közelkép.

Mezőkaszony állomás fotó

Mezőkaszony állomás

D1 769-1 Mezőkaszony á fotó

D1 769-1 Mezőkaszony állomáson

D1 769-3 Mezőkaszony á fotó

D1 769-3 Mezőkaszony állomáson

Busz Beregszászon fotó

Busz Beregszászon

Busz Beregszászon fotó

Busz Beregszászon

TGK2-8611 Nagyszől! fotó

TGK2-8611 Nagyszőlősön

Bejárati jelző Nagysz& fotó

Bejárati jelző Nagyszőlősön

A C kiegészítő fény valami helyileg szabályozott pluszinformációt hordoz.

D1 632-3 Nagyszőlő fotó

D1 632-3 Nagyszőlősön

M61 001-re T. Hámori Ferenc fotó

M61 001-re T. Hámori Ferenc néz föl Nevetlenfaluban

(könyvjelző)

CsME3-3375 Nevetlenfaluban fotó

CsME3-3375 Nevetlenfaluban

CsME3-1920 Nevetlenfaluban fotó

CsME3-1920 Nevetlenfaluban

Koncert Nevetlenfaluban fotó

Koncert Nevetlenfaluban

Dakovo állomás fotó

Dakovo állomás

CsME3-1920 Nevetlenfaluban fotó

CsME3-1920 Nevetlenfaluban

jakk fotó

jakk

CsME3-1920 tehervonatával N fotó

CsME3-1920 tehervonatával Nevetlenfaluban

(könyvjelző)

Nevetlenfalu fotó

Nevetlenfalu

Nevetlenfalu fotó

Nevetlenfalu

CsME3-1920 Nevetlenfaluban fotó

CsME3-1920 Nevetlenfaluban

Szabad a csók! fotó

Szabad a csók!

Nade testvérek között?

65-1013-5 Halmiban fotó

65-1013-5 Halmiban

65-1013-5 és 79-0115-0 Halm fotó

65-1013-5 és 79-0115-0 Halmiban

65-1013-5 Szatmárnémeti/Sat fotó

65-1013-5 Szatmárnémeti/Satu Mare állomáson

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek