sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Kisvasúti Nap Kemencén

A 2017-es rendezvény képei és videói.

A BPG-700 rendszámú Ikarus  fotó

A BPG-700 rendszámú Ikarus 260-as autóbusz Kemencén

Csepel tűzoltószerkocs fotó

Csepel tűzoltószerkocsi

Csőrös csepel fotó

Csőrös csepel

Csőrös csepel fotó

Csőrös csepel

Régi rendőrségi vízágy fotó

Régi rendőrségi vízágyú

Készül az oldtimer-fölvonul fotó

Készül az oldtimer-fölvonulás

Ikarus 311 fotó

Ikarus 311

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasút (KEMV) kisvasúti napjára hagyományosan veterán járművek gumikerekű osztályaiból is érkeznek szép számmal. Mi egy ennél kicsit fiatalabb Ikarus 260-assal bandáztunk. A rövid fölvonulást követően már indult is a vonatozás, amit én ezúttal végigfényképeztem - eddig Kemencéről fotóim ugyanis főleg a pályaépítős napokon voltak, nyílván a munkaterület közeléből.

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Fekete Ignácz mozdonya Kemence állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Ferrari kuli Kemence állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút EL-9 elektromos bányamozdonya Kemence állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Bözsi kuli Kemence állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút EL-9 elektromos bányamozdonya Kemence állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút téglagyári kuli Kemence állomáson

Motoros hajtány Kemencén fotó

Motoros hajtány Kemencén

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 7 Csarnapuszta és Kemence között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 2 Kemence és Csarnapuszta között

(könyvjelző)

A P 2-es a KEMV egyik eredeti mozdonya, ma már menetrend szerinti forgalomban keveset használják, inkább a jóval erősebb és gazdaságosabb üzemű, erősen átépített MD-40-est, a Pankaszit láthatjuk vonatok élén. A Kisvasutak Baráti Körének korai idejét idézi a vonat, ezek voltak az első igazi személykocsik a vonalon, kezdetben velük, illetve a szintén az erdészet idejéből származó, munkásszállításra használt kéttengelyes kocsikkal zajlott a forgalom (olyan kocsik most a Fekete Ignác mögött jártak). A mindennapi forgalomban fedett, akadálymentes szerelvényt használnak.

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 5 Kemence és Csarnapuszta között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút UE28 Fekete Ignác Kemence és Csarnapuszta között

Egy Cadillac Kemencén fotó

Egy Cadillac Kemencén

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút pankaszi MD40 Feketevölgy állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P7 Drinó és Feketevölgy között

(könyvjelző)

Az általában használt kocsik ezúttal a frissen felújított P 7 mozdonnyal közlekedtek. Ugyan olyan, mintha a képen a meghosszabbított vonalon Hajagos felől érkezne a vonat, valójában csak a hatos hídra vezető kihúzóvágányon áll, ami alatt azonban nincs patak, így a fölső szakasz és az üzemelő vonal között még mindig ott egy elmosás - és fölötte még jópár. Hamarosan megkezdődik a vonalszakasz felújítása (a kormány által kisvasutaknak ítélt 10 milliárd forintból egyedül ide jut építésre szánt forrás, a többi vasúton csak tervek és tanulmányok készülnek egyelőre), ezért be is barangoltam a legnagyobb részét. Természetesen fotók és videó is készült.

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Pankaszi MD-40 Feketevölgy állomáson

(könyvjelző)

A mindennapos vonóerő nem mindennapos kocsit húz: a Dunakeszin 600 mm-es kisvasutaknak készült kocsi ezen példánya eredetileg Királyrétre készült, onnan kalandos úton került Kemencére. Itt legfeljebb téli különvonatokban közlekedik, most viszont minden ülő- és állóhelyre szükség volt - a vonalhosszabbításhoz a gördülőállományt is bővíteni kell majd. Ugyanilyen kocsik viszont állandó résztvevői az almamelléki kisvasút életének.

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 5 MD-40 Pityur-rétje és Feketevölgy között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 5 MD-40 Pityur-rétje és Feketevölgy között

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 2 MD-40 Pityur-rétje és Feketevölgy között

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Fekete Ignác UE 28 Pityur-rétje és Feketevölgy között

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 2 MD-40 Feketevölgy állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Fekete Ignác UE 28 Feketevölgy állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút L 15 001 Feketevölgy és Drinó között

(könyvjelző)

Csúcsteljesítménye 15 lóerő és környezetbarát módon biomasszával üzemeltethető.

A 7-es híd fotó

A 7-es híd

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Feketevölgy és Drinó között

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Feketevölgy és Drinó között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Feketevölgy és Drinó között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Feketevölgy és Drinó között

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Feketevölgy és Drinó között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Feketevölgy és Drinó között

(könyvjelző)

Mikor legutóbb erre jártam , Hamuházig még járható volt a völgy teherautóval, és az erdészet ezt bőszen ki is használta. A pálya ekkor is komoly károkat szerzett, végül a járható vágányrészeket valakik telehordták nagy kövekkel - onnantól kicsit óvatosabban vezettek a sofőrök. Utána a víz megoldotta ezt a problémát, a völgyet majdnem teljesen visszavette a természet. Hiába csak két kilométerre járok a Vilatitól, az egyik legfrekventáltabb magyar hegységben, semmi parkerdős vonás nincs itt a tájban, ez igazi őserdő, jelenleg érintetlen. Igaz, egy évtized elég volt ahhoz, hogy ilyenné váljon. Vajon hogyan fog ez változni, ha idáig járnak majd a vonatok?

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Feketevölgy és Drinó között

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Drinó állomás

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Drinó és Hamuház között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Drinó és Hamuház között

(könyvjelző)

Ott van ugyan az útátjárójelző, balra ott a vasúti pálya is, de az út már nem keresztezi a vasutat.

Hamuház fotó

Hamuház

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút fahídja Hamuház és Hajagos között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút fahídja Hamuház és Hajagos között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Hamuház állomása

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Hamuház állomása

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Hamuház és Drinó között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P7 MD-40 Pityur-rétje és Feketevölgy között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Pankaszi MD-40 Pityur-rétje megállóhelyen

(könyvjelző)

Az előbb linkelt őszi kiránduláskor a vonatok még csak eddig közlekedtek, innen visszatoltak Godóvárig, és csak ott tudtak körbejárni. Azóta az önkéntesek - hatalmas munkával - továbbépítették a pályát több híddal együtt, amíg elérték Feketevölgyet. Azóta a megállóhely meg is szűnt.

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P7 MD-40 Pityur-rétje és Godóvár között

(könyvjelző)

Ezzel a képekkel búcsúzom, de még érdemes lejjebb görgetni vagy tovább lépegetni az albumban, mert a végén érkezik a Kisvasúti Nap eseményeiről készült videó!

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Pankaszi MD-40 Pityur-rétje és Godóvár között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 2 MD-40 Godóvár és Pityur-rétje között

(könyvjelző)

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Fekete Ignác UE 28 Godóvár és Pityur-rétje között

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút P 2 MD-40 Godóvár állomáson

A Kemencei Erdei Múzeumvasú fotó

A Kemencei Erdei Múzeumvasút Fekete Ignác UE 28 Godóvár állomáson

[VIDEÓ] Kisfilm a Kemencei Erdei Vasút napjáról

(könyvjelző)

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

 MDmot 425 962

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

UE28

 

Régi és új albumok:

SzarvaskőBluzsgyiFelhős időben a<br />Tatár-hágónFelvidéki maradékok 1.Virágos C50-esek

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek