Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Különvonatok Nyugat-Szlovákiában
Kredenc, gőzmozdony, retró 810-es, 753-as és még sok más a Csallóközben, Nyitránál és Aranyosmarótnál.
A ŽSSK 812 028 Nagysalló és Zseliz közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 07:21:26 Címkék: Nagysalló Tekovské Lužany Zseliz želiezovce 352 812 (ZSSK) 812 028 motorkocsi Szlovákia Bézé napos nyílt vonal magaslatról szántóföld határon túl ragadt vasútvonal ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik SSK Hasonló fényképek |
Új albumom címe, hogy Nosztalgiavonatok a Csallóközben, de ennél kicsit bővebb témáról lesz szó, egyrészt, mivel az ezek fotózásához vezető úton más tájegységekben is jártunk, másrészt pedig mert természetesen az útbaeső fotóhelyeken nem nosztalgiavonatokat is lefényképeztünk. Első képünk útban Aranyosmarót felé a Léva-Párkány vasútvonalon készült egy felüljáróról, természetesen Bézéről. Ma szombat kivételével a kétkocsis egységek a jellemzőek errefelé, de hajdan fotóztam ennél sokkal combosabb vonatot is , igaz, azt is csak Bézék alkották. A pályasebesség még mindig nyolcvan kilométer óránként, de sok helyen fekszinthibák, ideiglenesen talpfával helyettesített és úgy maradt betonaljak tarkítják, romlik a helyzet.
A ŽSSK 240 097-6 Nagykoszmály és Garamkovácsi közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 07:59:33 Címkék: Garam Hron Garamkovácsi Kozárovce Tlmače 350 240 (ZSSK) 240 097 villanymozdony SSK napos ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony nyílt vonal hegyek sziklák Szlovákia Laminátka határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
A 150-es Tótmegyer-Zólyom vonal sem kimondottan az, amire külön túrát szerveznék, de időről időre készülnek arrafelé is fényképeim, kezd kialakulni egy gyűjtemény .
A ŽSR 710 429-2 Garamkovácsi állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 08:05:57 Címkék: Garamkovácsi Kozárovce 350 Rosnicka Hasonló fényképek |
Lehetne ez is nosztalgiavonat, de ezt a pályaépítő szerelvényt csak simán itt találtuk.
A ŽSR M262 004 Kovácsi mocsár és Valkóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 08:25:03 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Perlep és Aranyosmarót közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 08:47:21 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
Első nosztalgiavonatunk egy M262 sorozatú, kétszárnyú feljáróajtajuk miatt Kredenc
becenevű dízel-elektromos motorkocsi, ami nagyrészt az 1950-es években elsősorban sebesvonati szolgálatra épült. A bejárt vasútvonal is különleges: egy jobbára nem használt összekötővonalon járunk, személyszállítás már rég nincs, de a tehervonatok is csak szórványosak. Ezen a vidéken a vasútvonalak fő csapásirányait már meghatározzák a folyóvölgyek, így a Garam völgyében Zólyomba, a Zsitva völgyében Kistapolcsányba, míg a Nyitra völgyében Privigyén át Németprónára és Nyitrabányára vezetett vasútvonal.
Ezek mind észak-déli irányultságúak voltak, találkozási pontjuk pedig Érsekújvár volt. A nyersanyagok és az ipar szerkezete alapján logikusnak tűnt alkalmas helyen kelet-nyugati irányban összefűzni őket. A Lipótvár-Nyitra vonal már 1898 óta létezett, ennek folytatásaként 1938-ban nyílt meg az Üzbég - Aranyosmarót vasútvonal. Ez a Szlovák Állam idején kiemelt szerepet kapott az első és második Bécsi Döntések által kettévágott déli fővonalak pótlásában.
A kép a harmadik szakaszon, az Aranyosmarót - Garamkovácsi vonalon készült, amit még a MÁV nyitott meg 1912-ben. A középső szakasz egy része most újjáéled, mivel pont kettévágja az új nyitrai Jaguar/Land Rover gyár telephelyét, így iparvágányként fog szolgálni, az Aranyosmarót felé vezető kapcsolatot azonban nem építik újjá. Ezen a szakaszon egy kisebb viadukt is épült, ami hamarosan a vasút maradékával az enyészeté lesz. Az utolsó, Nyitra és Lipótvár közötti szakaszon Nyitráról személyvonatok, Privigyéből egészen Pozsonyig közelekedő gyorsvonatok járnak, a pályasebesség 100 km/h (az állandó lassújelektől eltekintve), így annak a szakasznak a sorsa hosszú távon is biztosított.
A ŽSSK 861 023-4 AranyosmarótonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 09:12:58 Címkék: 861 861 023 motorvonat SSK Szlovákia napos ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Deáki és Pered közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:36:30 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Zsigárd és Vágfarkasd közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:50:28 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:50:51 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:55:46 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:08:27 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
Negyed állomás rettentő romos felvételi épületeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:12:16 Címkék: Szlovák vasút Szlovákia nemmozdony Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Negyed állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:12:46 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A Vágsellye-Negyedi HÉV 1909-ben nyílt meg a Vágsellyétől déli irányban, a Vág és a Csallóközi-Duna között, síkvidéken. A személyforgalom 2003 óta szünetel rajta, különvonatok is ritkán látogatják. Logikus lehetett volna a gútai vonallal összekötni, de az már sosem valósul meg (nagyon közel fekszenek a Komárom-Érsekújvár vonalhoz), így vélhetően menetrendi személyszállítást már nem fogunk erre látni, és különvonatból is ki tudja, melyik lesz az utolsó.
A ŽSR M262 004 Negyed és Vágfarkasd közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:23:38 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:36:48 Címkék: M262 M262 004 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró Hasonló fényképek |
A motorkocsi ingázott egyet a fejvégállomás és a szomszédos állomás között a helyi utasokkal.
A ŽSSK 861 010-1 Galgócz és Décskelecsény közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 12:54:26 Címkék: 861 861 010 motorvonat SSK Szlovákia napos nyílt vonal ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 861 010-1 Zbehy és Zbehy obec közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:17:03 Címkék: 861 861 010 motorvonat SSK Szlovákia napos nyílt vonal távírópózna ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 750 182-8 Jelšovce és Zbehy közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:36:24 Címkék: 750 (ZSSK) 750 182 Szlovákia dízelmozdony SSK Búvár napos ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony magaslatról nyílt vonal szántóföld Hasonló fényképek |
A negyedi motorkocsizás után visszajöttünk Nyitrától északra, hogy egy Privigye-Pozsony búváros gyorsot lefotózhassunk. Ez a kép azon a deltán készült, ami segít Nyitrát elkerülve Lipótvár felé fordítani a gyorsokat. A személyek Nyitra és Lipótvár, illetve Érsekújvár - Nyitra - Privigye között közlekednek, utóbbiak között régen szintén akadt búváros, ma már csak 736-os Szamárral , illetve 861-es motorkocsival találkozhatunk. Érdekes módon Privigyének van saját elővárosi sűrítése, Topo'lčanyból néha Iker-Bézék járnak föl, amikor más vonat nincs (elég lyukas amúgy a menetrend).
A ŽSSK 913 037-8 Zbehy obec megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:45:59 Címkék: 813-913 (ZSSK) 913 037 Szlovákia motorkocsi Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 913 037-8 Zbehy obec megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:46:25 Címkék: 813-913 (ZSSK) 913 037 Szlovákia motorkocsi Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 861 010-1 Zbehy és Kisandacs-Lakács közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 14:41:59 Címkék: 861 861 010 napos hegyek nyílt vonal jelzö bejárati jelzö alakjelzö motorvonat SSK Szlovákia ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
Zbehy alak bejárati jelzőjével is szerettünk volna egy képet, ami jól is sikerült szerintem. A háttérbe a teleobjektív hegyeket is csempészett - ne dőljünk be nekik, a Nyitravölgyi HÉV-en utazva végig láthatjuk ezeket a hegyeket, de a fotózáskor mindig végtelenül távolinak fognak tűnni. Ebből a szempontból az Üzbég-Lipótvár összekötővonal sokkal szebben fotózható, mint maga a privigyei.
Itt kell megemlékeznem arról a rendszerről, amivel a volt Osztrák-Magyar Monarchia magyar királyi fennhatóság alá tartozó részeinek állomásneveivel dolgozom (ez jórészt megegyezik egyébként a vasutallomasok.hu által követettekkel): a magyarok által épített állomások az utolsó magyar nevükön szerepelnek (így például a régi Vágkirályháza Kralovánként), viszont a ČSD és utódvasútjai által létesített szolgálati helyek szlovák néven szerepelnek, mint Zbehy, és legfeljebb zárójelben tartalmazzák a magyar megfelelőt. Itt még ezt sem: itt ugyanis túl sok átalakítást végzett ehhez a ČSD. Üzbég állomást ugyanis Lužianky-nak nevezte el, ez azonban Sarlókajsza szlovák neve. Üzbég szlovákul Zbehy, de Zbehy állomás és Zbehy obec megállók a magyar időkben nem voltak, így magyar nevük sincs (lehetne Zbehy=Üzbég, Lužianky=Ó-Üzbég - Sarlókajsza, míg Zbehy obec=Üzbég község, de ez fölösleges bonyodalom). Régen létezett Sarlókajsza állomás is, ez ma Mlynarce, ami Molnos község szlovák neve, de ilyen néven magyar állomás nem volt.
Mindebbe a folyamatba még bekavar a szlovák közlekedési minisztérium, illetve a ŽSR, amikor a magyar építésű állomásoknak a szlovák név mellett (a jelentős magyar kisebbség megléte okán) magyar nevet ad: ez ugyanis sokszor a szlovák név tükörfordítása, így az eredeti név elveszik. Az adatbázisban minden esetben az új szlovákiai magyar név szerepel magyar névként (például Tótújhely vagy Kisújhely helyett Slovenské Nové Mesto immár Újhely), egyedüli kivétel Észak-Komárom (amit sokan hibásan Révkomáromnak hívnak, amit egyedül Északi-tengerre nyíló kikötője indokolna), mivel ellenkező esetben könnyen összekeverhető lenne a magyarországi Komárommal (ami ugyebár sosem volt az, hanem valójában Újszőny). Ugye milyen egyszerű?
Még annyit megjegyeznék, hogy anno, mikor végre Szlovákia is fölzárkózott Európához, és kihelyezte a kisebbségi nyelvtáblákat (a magyar mellett keleten ruszin nyelvűek is kerültek ki), valaki beszólt, hogy Erdély mikor követi a példát. Kedves mélymagyar vasútbarátok - egész Romániában a rendszerváltás óta kétnyelvű táblák vannak minden indokolt helyen (sokkal nagyobb arányban, mint Szlovákiában). Rájuk talán nem kellene fújni!
A ŽSSK 861 010-1 Aranyosmarót és Barstaszár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:05:01 Címkék: 861 861 028 motorvonat SSK Szlovákia napos magaslatról nyílt vonal város ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
861-est fotózni nem karrierünk csúcsa, de azért inkább, mint egy 813-as! Ez a domboldal közvetlenül Aranyosmarót alatt eléggé megragadta a fantáziánk a tipikus szlovák kisvárosi modernizmussal a háttérben. A 861-es motorvonat alapján azt hihetnénk, hogy ismét a szlovák vasút magyarral szembeni felsőbbrendűségével állunk szemben, de a valóság igaziból nagyon szomorú: reggel öt után délután egykor van vonat, és azok sem teszik meg az utolsó 16 km-t Érsekújvárig, egyszerűen csak csatlakoznak Zsitvafödémesen a Nagysurány - Zólyom személyekhez, aztán onnan is menjen Pozsonyba vagy Érsekújvárra az utas, ahogy tud. Ezek azok a dolgok, ami miatt fölfordul a gyomrom, amikor valakik a MÁV ellenében a szlovák vasúttal példálóznak. És ez nem az Eger-Putnok vicinális: a csaknem végig 100 km/h-val járható vonal egy nagyvárosig vezet és a köztes megállókban is komoly lakosságot ér el. Mégsincs releváns vasúti közlekedés.
A ŽSSK 861 028-3 az Aranyosmarót - Érsekújvár vonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:11:49 Címkék: 861 861 028 motorvonat SSK Szlovákia napos nyílt vonal ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 861 028-3 az Aranyosmarót - Érsekújvár vonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:22:07 Címkék: 861 861 028 motorvonat SSK Szlovákia napos nyílt vonal jelzö bejárati jelzö alakjelzö ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 861 028-3 az Aranyosmarót - Érsekújvár vonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:26:59 Címkék: 861 861 028 motorvonat SSK Szlovákia napos nyílt vonal magaslatról ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 240 121-4 Óhaj-Hull és Zsitvafödémes közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:40:33 Címkék: Óhaj-Hull Hul Zsitvafödémes 350 240 (ZSSK) 240 121 villanymozdony SSK napos ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik ZSSK személyvonati kocsik nyílt vonal árnyékos Laminátka Hasonló fényképek |
Hazafelé még a Pozsonyt Zólyommal és Besztercebányával összekötő fővonal mentén is fotóztunk egyet, de persze ennek a története sem egyszerű: bár ez a szakasz Lévától nyugatra fekszik, és MÁV építésű, ez nem egységes fővonal volt mindig, hiszen a MÁV fővonala a Losonczi pu. - Salgótarján - Losoncz - Zólyom - Garamberzence - Stubnyafürdő - Ruttka vonal volt. Garamberzence és Léva között a Garam folyó völgyében viszont HÉV vonal épült, ami csak később, a Felvidék elsakadása miatt vált fővonali fontosságúvá, és ezért persze komoly korszerűsítéseken esett át.
A ŽSSK 362 003-3 Óhaj-Hull és Zsitvafödémes közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:55:22 Címkék: Óhaj-Hull Hul Zsitvafödémes 350 363 (ZSSK) 362 003 napos ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik nyílt vonal Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen ŽSSK 240 Radava és Szencse közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 17:34:56 Címkék: Alsószecse Dolná Seč Alsóvárad Tekovský Hrádok 352 240 (ZSSK) 240 villanymozdony SSK napos nyílt vonal magaslatról ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony szántóföld Laminátka Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen ŽSSK 363 Szencse és Radava közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 17:45:26 Címkék: Rendve Radava Óhaj-Hull Hul 350 363 (ZSSK) 363 Szlovákia napos nyílt vonal nyár magaslatról táj ZSSK Blonski festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik Hasonló fényképek |
Jó itt is a táj.
A ŽSSK 861 030-5 Andač és Alekšince közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 09:12:54 Címkék: 861 861 030 motorvonat SSK Szlovákia napos nyílt vonal magaslatról táj víz tó falu ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSR 475.196 Kisandacs-Lakács és Elekcse közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 09:26:02 Címkék: Szlovák gözösök 475 196 gözmozdony nosztalgia vonat nyílt vonal táj magaslatról napos szántóföld Szlovákia Hasonló fényképek |
Második túránk célpontja ismét Üzbég környéke volt, ezúttal egy Nyitráról indult gőzösös különvonat miatt. A vonat apropója az azon a hétvégén a Bratislava-Vychod pályaudvaron megrendezett RENDEZ 2018 járműparádé volt. Pozsony-Kelet állomás a 19. század végén nyílt meg, mint a MÁV új rendezőpályaudvara. Innen a Rendez elnevezés, amit a mellé épített vasutas kolónia lakói még a 20. század közepén is használtak lakóhelyük elnevezésére - ennek eltörlésére végül az egész területre a Vychod, vagyis Kelet szót kezdték a csehszlovák hatóságok erőltetni. Szerencsére az elnevezés újra föltört.
Bár maga a volt Vychod fűtőházban működő vasúti múzeum és az idei érkező külföldi vonatok is izgalmasak, mi ezúttal a vidékről oda induló különvonatok útját kerestük, így számos érdekességből, például a modellből ismerős ČSD emeletes csuklós kocsiból és MÁV 424-esből álló különvonatról is lemaradtunk, majd egyszer magára a parádéra is el kell menni, illetve utazni a Pozsonyon belüli különvonatokkal (Hlavnáról és Ligetfaluról is van ilyen vonat). Most viszont egy gőzöst és egy Bézét cserkésztünk be, és persze fotóztunk mindent, ami keresztbejött.
A gyönyörű ŽSR 753 109-8 Andač és Alekšince közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 09:37:28 Címkék: 750 (ZSSK) 753 109 Szlovákia dízelmozdony Búvár ZSSK régi festésű mozdony SR tehervonat tolatós tehervonat tüzoltóvonat víz különleges festés retró napos SSK Hasonló fényképek |
A Búvárok 753-as sorozata eredetileg gőzfűtéssel szerelt gép volt, később tehervonatokon vetették be őket , illetve átépültek 750-es, 756-os sorozattá. A 109-es múzeumi gép, és bár klasszikusan a kilencvenes években inkább bordósabb árnyalatúak voltak a gépek, akadt ilyen meggypirosra fényezett példány is. Nemrég készült el a felújítása, a nyári fotótúrámon Kassán futottam össze vele . A fotónkon a tűzoltóvonat szerepel, amik újabban egyre inkább tehervonatra emlékeztető alakot kezdenek ölteni, és ez egy igen pozitív változás. További képeket láthattok Búvárokról itt , illetve tűzoltóvonatokról itt .
Egy ismeretlen ŽSSK 757 Andač és Alekšince közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 10:03:40 Címkék: 757 (ZSSK) 757 SSK Szlovákia dízelmozdony Búvár nyílt vonal ZSSK Blonski festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik szántóföld magaslatról táj víz távírópózna napos Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen ŽSSK 263 Vágsellye és Tornóc között a Vág folyó hídjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 12:09:44 Címkék: Vág-híd most cez Váh Vágsellye Tornóc Trnovec nad Váhom 370 263 (ZSSK) 263 villanymozdony Szlovákia Pershingszabásúak Pershingfélék napos ZSSK Blonski festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik emeletes vonat nyílt vonal oldalról táj víz folyó híd határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen ČD 380 |
Egy ismeretlen ŽSSK 240 Vágsellye és Tornóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 12:49:59 Címkék: Vág-híd most cez Váh Vágsellye Tornóc Trnovec nad Váhom 370 240 (ZSSK) 240 villanymozdony SSK napos ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik nyílt vonal híd víz folyó ember bárányfelhok Laminátka határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
A RegioJet 628 315-3 Nagypaka és Nagylég közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 14:55:26 Címkék: RegioJet 628 315 Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút napos nyílt vonal bárányfelhok templom mellékvonal Hasonló fényképek |
A RegioJet által üzemeltetett Komárom - Dunaszerdahely - Pozsony mellékvonalon fotóztunk már , akkor még csak Desiro és Talent motorvonatok járnak. Több súlyos útátjárós baleset következtében ezek száma sajnos megfogyatkozott, ezért kisegítésnek néhány ex DB 628 sorozatú ikermotorkocsi érkezett. Bár kívül-belül hozzá lettek igazítva az itt közszolgáltatást nyújtó magántársaság dizájnjához, ezekben nincs légkondi, így pokoli meleg lehetett odabent. Most már lett képem ezekről a vonatokról is.
A ČSD M152 0160 Nagypaka és Nagylég közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:02:21 Címkék: 810 (ZSSK) M152 0160 810 motorkocsi Szlovákia ČSD nyár napos nyílt vonal bárányfelhok Bézé mellékvonal nosztalgia vonat ZSSK régi festésű mozdony Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen RegioJet Desiro Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:18:41 Címkék: RegioJet Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút Desiro fák nyílt vonal napos bárányfelhok szántóföld mellékvonal Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen RegioJet Talent Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:43:57 Címkék: RegioJet Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút szántóföld napos Talent nyílt vonal mellékvonal Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen RegioJet Talent Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:44:06 Címkék: RegioJet Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút Talent nyílt vonal napos fák szántóföld mellékvonal Hasonló fényképek |
A ČSD M152 0160 Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:56:05 Címkék: 810 (ZSSK) M152 0160 810 motorkocsi Szlovákia ČSD különleges festés nosztalgia vonat retró nyílt vonal fák bárányfelhok napos szántóföld nyár Bézé mellékvonal határon túl ragadt vasútvonal ZSSK régi festésű mozdony Hasonló fényképek |
Nem lehet teljes csehszlovák túra Bézé fotózása nélkül - most igazán különleges példányt és szerelvényt sikerült megörökítenünk a Rendezre menet!
Nemrég ilyen festéssel adott ki H0 vasútmodell-szerelvényt a Roco 70372 cikkszámon. Az azonban IV. korszakosként a ČSD M152 0059 pályaszámú motorkocsit eleveníti föl.
Vág-Duna híd, KomáromFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 17:21:01 Címkék: ZSSK671 671 ZSSK Blonski festésű mozdony Szlovákia motorvonat emeletes vonat híd folyó víz Hasonló fényképek |
A ŽSSK 812 050-7 Párkány-Nána és Kőhídgyarmat között, a háttérben az Esztergomi BazilikávalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 19:30:00 Címkék: Kőhídgyarmat Kamenny Most nad Hronom Párkány-Nána Stúrovo 352 812 (ZSSK) 812 050 motorkocsi Szlovákia Bézé felhos nyílt vonal templom táj város hegyek magaslatról ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik SSK Hasonló fényképek |
Túránk utolsó képe is egy Bézéről készült egy babföld kellős közepéről, de elég szép háttérrel. Még napos időben meg kell ismételni a fotót.
Ha szeretnél még olvasgatni, nosztalgiavonatok kapcsán ajánlom pelsőci albumomat , Búvárok és Bardotkák rajongóinak ajánlom a Szlovák maradékokat, akit pedig a határ másik fele, és a cseh motorvonatok érdekelnek , az is talál érdekes fényképeket! Ha érdekel a Felvidék sokszínűsége, ide kattints !
Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!
Hasonló képek:
Helyszínek:
Mozdonysorozatok:
M262 861 240 812 913 M152 810 750 362 363 475 753
Régi és új albumok:
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!