Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Különvonatok Nyugat-Szlovákiában
Kredenc, gőzmozdony, retró 810-es, 753-as és még sok más a Csallóközben, Nyitránál és Aranyosmarótnál.
![]() | |
A ŽSSK 812 028 Nagysalló és Zseliz közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 07:21:26 Nagysalló Tekovské Lužany Zseliz želiezovce 352 812 (ZSSK) motorkocsi Szlovákia Bézé nyílt vonal magaslatról szántóföld határon túl ragadt vasútvonal ŽSSK ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik napos |
Új albumom címe, hogy Nosztalgiavonatok a Csallóközben, de ennél kicsit bővebb témáról lesz szó, egyrészt, mivel az ezek fotózásához vezető úton más tájegységekben is jártunk, másrészt pedig mert természetesen az útbaeső fotóhelyeken nem nosztalgiavonatokat is lefényképeztünk. Első képünk útban Aranyosmarót felé a Léva-Párkány vasútvonalon készült egy felüljáróról, természetesen Bézéről. Ma szombat kivételével a kétkocsis egységek a jellemzőek errefelé, de hajdan fotóztam ennél sokkal combosabb vonatot is , igaz, azt is csak Bézék alkották. A pályasebesség még mindig nyolcvan kilométer óránként, de sok helyen fekszinthibák, ideiglenesen talpfával helyettesített és úgy maradt betonaljak tarkítják, romlik a helyzet.
![]() | |
A ŽSSK 240 097-6 Nagykoszmály és Garamkovácsi közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 07:59:33 Garam Hron Garamkovácsi Kozárovce Tlmače 350 240 (ZSSK) villanymozdony ŽSSK nyílt vonal hegyek sziklák Szlovákia Laminátka határon túl ragadt vasútvonal ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
A 150-es Tótmegyer-Zólyom vonal sem kimondottan az, amire külön túrát szerveznék, de időről időre készülnek arrafelé is fényképeim, kezd kialakulni egy gyűjtemény .
![]() | |
A ŽSR 710 429-2 Garamkovácsi állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 08:05:57 Garamkovácsi Kozárovce 350 Rosnicka |
Lehetne ez is nosztalgiavonat, de ezt a pályaépítő szerelvényt csak simán itt találtuk.
![]() | |
A ŽSR M262 004 Kovácsi mocsár és Valkóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 08:25:03 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Perlep és Aranyosmarót közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 08:47:21 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
Első nosztalgiavonatunk egy M262 sorozatú, kétszárnyú feljáróajtajuk miatt Kredenc
becenevű dízel-elektromos motorkocsi, ami nagyrészt az 1950-es években elsősorban sebesvonati szolgálatra épült. A bejárt vasútvonal is különleges: egy jobbára nem használt összekötővonalon járunk, személyszállítás már rég nincs, de a tehervonatok is csak szórványosak. Ezen a vidéken a vasútvonalak fő csapásirányait már meghatározzák a folyóvölgyek, így a Garam völgyében Zólyomba, a Zsitva völgyében Kistapolcsányba, míg a Nyitra völgyében Privigyén át Németprónára és Nyitrabányára vezetett vasútvonal.
Ezek mind észak-déli irányultságúak voltak, találkozási pontjuk pedig Érsekújvár volt. A nyersanyagok és az ipar szerkezete alapján logikusnak tűnt alkalmas helyen kelet-nyugati irányban összefűzni őket. A Lipótvár-Nyitra vonal már 1898 óta létezett, ennek folytatásaként 1938-ban nyílt meg az Üzbég - Aranyosmarót vasútvonal. Ez a Szlovák Állam idején kiemelt szerepet kapott az első és második Bécsi Döntések által kettévágott déli fővonalak pótlásában.
A kép a harmadik szakaszon, az Aranyosmarót - Garamkovácsi vonalon készült, amit még a MÁV nyitott meg 1912-ben. A középső szakasz egy része most újjáéled, mivel pont kettévágja az új nyitrai Jaguar/Land Rover gyár telephelyét, így iparvágányként fog szolgálni, az Aranyosmarót felé vezető kapcsolatot azonban nem építik újjá. Ezen a szakaszon egy kisebb viadukt is épült, ami hamarosan a vasút maradékával az enyészeté lesz. Az utolsó, Nyitra és Lipótvár közötti szakaszon Nyitráról személyvonatok, Privigyéből egészen Pozsonyig közelekedő gyorsvonatok járnak, a pályasebesség 100 km/h (az állandó lassújelektől eltekintve), így annak a szakasznak a sorsa hosszú távon is biztosított.
![]() | |
A ŽSSK 861 023-4 AranyosmarótonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 09:12:58 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Deáki és Pered közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:36:30 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Zsigárd és Vágfarkasd közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:50:28 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:50:51 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 10:55:46 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:08:27 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
![]() | |
Negyed állomás rettentő romos felvételi épületeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:12:16 Szlovák vasút Szlovákia nemmozdony |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Negyed állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:12:46 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
A Vágsellye-Negyedi HÉV 1909-ben nyílt meg a Vágsellyétől déli irányban, a Vág és a Csallóközi-Duna között, síkvidéken. A személyforgalom 2003 óta szünetel rajta, különvonatok is ritkán látogatják. Logikus lehetett volna a gútai vonallal összekötni, de az már sosem valósul meg (nagyon közel fekszenek a Komárom-Érsekújvár vonalhoz), így vélhetően menetrendi személyszállítást már nem fogunk erre látni, és különvonatból is ki tudja, melyik lesz az utolsó.
![]() | |
A ŽSR M262 004 Negyed és Vágfarkasd közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:23:38 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
![]() | |
A ŽSR M262 004 Vágfarkasd és Negyed közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 11:36:48 M262 Szlovákia motorkocsi homlokátjáró |
A motorkocsi ingázott egyet a fejvégállomás és a szomszédos állomás között a helyi utasokkal.
![]() | |
A ŽSSK 861 010-1 Galgócz és Décskelecsény közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 12:54:26 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia nyílt vonal ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A ŽSSK 861 010-1 Zbehy és Zbehy obec közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:17:03 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia nyílt vonal távírópózna ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A ŽSSK 750 182-8 Jelšovce és Zbehy közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:36:24 750 (ZSSK) Szlovákia dízelmozdony ŽSSK Búvár magaslatról nyílt vonal szántóföld ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
A negyedi motorkocsizás után visszajöttünk Nyitrától északra, hogy egy Privigye-Pozsony búváros gyorsot lefotózhassunk. Ez a kép azon a deltán készült, ami segít Nyitrát elkerülve Lipótvár felé fordítani a gyorsokat. A személyek Nyitra és Lipótvár, illetve Érsekújvár - Nyitra - Privigye között közlekednek, utóbbiak között régen szintén akadt búváros, ma már csak 736-os Szamárral
, illetve 861-es motorkocsival találkozhatunk. Érdekes módon Privigyének van saját elővárosi sűrítése, Topo'lčanyból néha Iker-Bézék járnak föl, amikor más vonat nincs (elég lyukas amúgy a menetrend).
![]() | |
A ŽSSK 913 037-8 Zbehy obec megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:45:59 813-913 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony |
![]() | |
A ŽSSK 913 037-8 Zbehy obec megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 13:46:25 813-913 (ZSSK) Szlovákia motorkocsi Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony |
![]() | |
A ŽSSK 861 010-1 Zbehy és Kisandacs-Lakács közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 14:41:59 861 hegyek nyílt vonal jelzö bejárati jelzö alakjelzö motorvonat ŽSSK Szlovákia ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
Zbehy alak bejárati jelzőjével is szerettünk volna egy képet, ami jól is sikerült szerintem. A háttérbe a teleobjektív hegyeket is csempészett - ne dőljünk be nekik, a Nyitravölgyi HÉV-en utazva végig láthatjuk ezeket a hegyeket, de a fotózáskor mindig végtelenül távolinak fognak tűnni. Ebből a szempontból az Üzbég-Lipótvár összekötővonal sokkal szebben fotózható, mint maga a privigyei.
Itt kell megemlékeznem arról a rendszerről, amivel a volt Osztrák-Magyar Monarchia magyar királyi fennhatóság alá tartozó részeinek állomásneveivel dolgozom (ez jórészt megegyezik egyébként a vasutallomasok.hu által követettekkel): a magyarok által épített állomások az utolsó magyar nevükön szerepelnek (így például a régi Vágkirályháza Kralovánként), viszont a ČSD és utódvasútjai által létesített szolgálati helyek szlovák néven szerepelnek, mint Zbehy, és legfeljebb zárójelben tartalmazzák a magyar megfelelőt. Itt még ezt sem: itt ugyanis túl sok átalakítást végzett ehhez a ČSD. Üzbég állomást ugyanis Lužianky-nak nevezte el, ez azonban Sarlókajsza szlovák neve. Üzbég szlovákul Zbehy, de Zbehy állomás és Zbehy obec megállók a magyar időkben nem voltak, így magyar nevük sincs (lehetne Zbehy=Üzbég, Lužianky=Ó-Üzbég - Sarlókajsza, míg Zbehy obec=Üzbég község, de ez fölösleges bonyodalom). Régen létezett Sarlókajsza állomás is, ez ma Mlynarce, ami Molnos község szlovák neve, de ilyen néven magyar állomás nem volt.
Mindebbe a folyamatba még bekavar a szlovák közlekedési minisztérium, illetve a ŽSR, amikor a magyar építésű állomásoknak a szlovák név mellett (a jelentős magyar kisebbség megléte okán) magyar nevet ad: ez ugyanis sokszor a szlovák név tükörfordítása, így az eredeti név elveszik. Az adatbázisban minden esetben az új szlovákiai magyar név szerepel magyar névként (például Tótújhely vagy Kisújhely helyett Slovenské Nové Mesto immár Újhely), egyedüli kivétel Észak-Komárom (amit sokan hibásan Révkomáromnak hívnak, amit egyedül Északi-tengerre nyíló kikötője indokolna), mivel ellenkező esetben könnyen összekeverhető lenne a magyarországi Komárommal (ami ugyebár sosem volt az, hanem valójában Újszőny). Ugye milyen egyszerű?
Még annyit megjegyeznék, hogy anno, mikor végre Szlovákia is fölzárkózott Európához, és kihelyezte a kisebbségi nyelvtáblákat (a magyar mellett keleten ruszin nyelvűek is kerültek ki), valaki beszólt, hogy Erdély mikor követi a példát. Kedves mélymagyar vasútbarátok - egész Romániában a rendszerváltás óta kétnyelvű táblák vannak minden indokolt helyen (sokkal nagyobb arányban, mint Szlovákiában). Rájuk talán nem kellene fújni!
![]() | |
A ŽSSK 861 010-1 Aranyosmarót és Barstaszár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:05:01 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia magaslatról nyílt vonal város ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
861-est fotózni nem karrierünk csúcsa, de azért inkább, mint egy 813-as! Ez a domboldal közvetlenül Aranyosmarót alatt eléggé megragadta a fantáziánk a tipikus szlovák kisvárosi modernizmussal a háttérben. A 861-es motorvonat alapján azt hihetnénk, hogy ismét a szlovák vasút magyarral szembeni felsőbbrendűségével állunk szemben, de a valóság igaziból nagyon szomorú: reggel öt után délután egykor van vonat, és azok sem teszik meg az utolsó 16 km-t Érsekújvárig, egyszerűen csak csatlakoznak Zsitvafödémesen a Nagysurány - Zólyom személyekhez, aztán onnan is menjen Pozsonyba vagy Érsekújvárra az utas, ahogy tud. Ezek azok a dolgok, ami miatt fölfordul a gyomrom, amikor valakik a MÁV ellenében a szlovák vasúttal példálóznak. És ez nem az Eger-Putnok vicinális: a csaknem végig 100 km/h-val járható vonal egy nagyvárosig vezet és a köztes megállókban is komoly lakosságot ér el. Mégsincs releváns vasúti közlekedés.
![]() | |
A ŽSSK 861 028-3 az Aranyosmarót - Érsekújvár vonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:11:49 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia nyílt vonal ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A ŽSSK 861 028-3 az Aranyosmarót - Érsekújvár vonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:22:07 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia nyílt vonal jelzö bejárati jelzö alakjelzö ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A ŽSSK 861 028-3 az Aranyosmarót - Érsekújvár vonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:26:59 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia nyílt vonal magaslatról ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A ŽSSK 240 121-4 Óhaj-Hull és Zsitvafödémes közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:40:33 Óhaj-Hull Hul Zsitvafödémes 350 240 (ZSSK) villanymozdony ŽSSK nyílt vonal árnyékos Laminátka ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik ZSSK személyvonati kocsik napos |
Hazafelé még a Pozsonyt Zólyommal és Besztercebányával összekötő fővonal mentén is fotóztunk egyet, de persze ennek a története sem egyszerű: bár ez a szakasz Lévától nyugatra fekszik, és MÁV építésű, ez nem egységes fővonal volt mindig, hiszen a MÁV fővonala a Losonczi pu. - Salgótarján - Losoncz - Zólyom - Garamberzence - Stubnyafürdő - Ruttka vonal volt. Garamberzence és Léva között a Garam folyó völgyében viszont HÉV vonal épült, ami csak később, a Felvidék elsakadása miatt vált fővonali fontosságúvá, és ezért persze komoly korszerűsítéseken esett át.
![]() | |
A ŽSSK 362 003-3 Óhaj-Hull és Zsitvafödémes közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 16:55:22 Óhaj-Hull Hul Zsitvafödémes 350 363 (ZSSK) nyílt vonal ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik napos |
![]() | |
Egy ismeretlen ŽSSK 240 Radava és Szencse közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 17:34:56 Alsószecse Dolná Seč Alsóvárad Tekovský Hrádok 352 240 (ZSSK) villanymozdony ŽSSK nyílt vonal magaslatról szántóföld Laminátka ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
Egy ismeretlen ŽSSK 363 Szencse és Radava közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:30 17:45:26 Rendve Radava Óhaj-Hull Hul 350 363 (ZSSK) Szlovákia nyílt vonal nyár magaslatról táj ZSSK Blonski festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik napos |
Jó itt is a táj.
![]() | |
A ŽSSK 861 030-5 Andač és Alekšince közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 09:12:54 861 motorvonat ŽSSK Szlovákia nyílt vonal magaslatról táj víz tó falu ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A ŽSR 475.196 Kisandacs-Lakács és Elekcse közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 09:26:02 Szlovák gözösök gözmozdony nosztalgia vonat nyílt vonal táj magaslatról szántóföld Szlovákia napos |
Második túránk célpontja ismét Üzbég környéke volt, ezúttal egy Nyitráról indult gőzösös különvonat miatt. A vonat apropója az azon a hétvégén a Bratislava-Vychod pályaudvaron megrendezett RENDEZ 2018 járműparádé volt. Pozsony-Kelet állomás a 19. század végén nyílt meg, mint a MÁV új rendezőpályaudvara. Innen a Rendez elnevezés, amit a mellé épített vasutas kolónia lakói még a 20. század közepén is használtak lakóhelyük elnevezésére - ennek eltörlésére végül az egész területre a Vychod, vagyis Kelet szót kezdték a csehszlovák hatóságok erőltetni. Szerencsére az elnevezés újra föltört.
Bár maga a volt Vychod fűtőházban működő vasúti múzeum és az idei érkező külföldi vonatok is izgalmasak, mi ezúttal a vidékről oda induló különvonatok útját kerestük, így számos érdekességből, például a modellből ismerős ČSD emeletes csuklós kocsiból és MÁV 424-esből álló különvonatról is lemaradtunk, majd egyszer magára a parádéra is el kell menni, illetve utazni a Pozsonyon belüli különvonatokkal (Hlavnáról és Ligetfaluról is van ilyen vonat). Most viszont egy gőzöst és egy Bézét cserkésztünk be, és persze fotóztunk mindent, ami keresztbejött.
![]() | |
A gyönyörű ŽSR 753 109-8 Andač és Alekšince közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 09:37:28 750 (ZSSK) Szlovákia dízelmozdony Búvár ŽSR tehervonat tolatós tehervonat tüzoltóvonat víz különleges festés retró ŽSSK ZSSK régi festésű mozdony napos |
A Búvárok 753-as sorozata eredetileg gőzfűtéssel szerelt gép volt, később tehervonatokon vetették be őket , illetve átépültek 750-es, 756-os sorozattá. A 109-es múzeumi gép, és bár klasszikusan a kilencvenes években inkább bordósabb árnyalatúak voltak a gépek, akadt ilyen meggypirosra fényezett példány is. Nemrég készült el a felújítása, a nyári fotótúrámon
Kassán futottam össze vele
. A fotónkon a tűzoltóvonat szerepel, amik újabban egyre inkább tehervonatra emlékeztető alakot kezdenek ölteni, és ez egy igen pozitív változás. További képeket láthattok Búvárokról itt
, illetve tűzoltóvonatokról itt
.
![]() | |
Egy ismeretlen ŽSSK 757 Andač és Alekšince közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 10:03:40 757 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia dízelmozdony Búvár nyílt vonal szántóföld magaslatról táj víz távírópózna ZSSK Blonski festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik napos |
![]() | |
Egy ismeretlen ŽSSK 263 Vágsellye és Tornóc között a Vág folyó hídjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 12:09:44 Vág-híd most cez Váh Vágsellye Tornóc Trnovec nad Váhom 370 263 (ZSSK) villanymozdony Szlovákia Pershingszabásúak Pershingfélék emeletes vonat nyílt vonal oldalról táj víz folyó híd határon túl ragadt vasútvonal ZSSK Blonski festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik napos |
![]() | |
Egy ismeretlen ČD 380 |
![]() | |
Egy ismeretlen ŽSSK 240 Vágsellye és Tornóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 12:49:59 Vág-híd most cez Váh Vágsellye Tornóc Trnovec nad Váhom 370 240 (ZSSK) villanymozdony ŽSSK nyílt vonal híd víz folyó ember bárányfelhok Laminátka határon túl ragadt vasútvonal ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik napos |
![]() | |
A RegioJet 628 315-3 Nagypaka és Nagylég közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 14:55:26 RegioJet Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút nyílt vonal bárányfelhok templom mellékvonal napos |
A RegioJet által üzemeltetett Komárom - Dunaszerdahely - Pozsony mellékvonalon fotóztunk már , akkor még csak Desiro és Talent motorvonatok járnak. Több súlyos útátjárós baleset következtében ezek száma sajnos megfogyatkozott, ezért kisegítésnek néhány ex DB 628 sorozatú ikermotorkocsi érkezett. Bár kívül-belül hozzá lettek igazítva az itt közszolgáltatást nyújtó magántársaság dizájnjához, ezekben nincs légkondi, így pokoli meleg lehetett odabent. Most már lett képem ezekről a vonatokról is.
![]() | |
A ČSD M152 0160 Nagypaka és Nagylég közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:02:21 810 (ZSSK) motorkocsi Szlovákia ÈSD nyár nyílt vonal bárányfelhok Bézé mellékvonal nosztalgia vonat ZSSK régi festésű mozdony napos |
![]() | |
Egy ismeretlen RegioJet Desiro Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:18:41 RegioJet Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút Desiro fák nyílt vonal bárányfelhok szántóföld mellékvonal napos |
![]() | |
Egy ismeretlen RegioJet Talent Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:43:57 RegioJet Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút szántóföld Talent nyílt vonal mellékvonal napos |
![]() | |
Egy ismeretlen RegioJet Talent Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:44:06 RegioJet Szlovákia RegioJet motorvonat magánvasút Talent nyílt vonal fák szántóföld mellékvonal napos |
![]() | |
A ČSD M152 0160 Nagylég és Nagypaka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 15:56:05 810 (ZSSK) motorkocsi Szlovákia ÈSD különleges festés nosztalgia vonat retró nyílt vonal fák bárányfelhok szántóföld nyár Bézé mellékvonal határon túl ragadt vasútvonal ZSSK régi festésű mozdony napos |
Nem lehet teljes csehszlovák túra Bézé fotózása nélkül - most igazán különleges példányt és szerelvényt sikerült megörökítenünk a Rendezre menet!
Nemrég ilyen festéssel adott ki H0 vasútmodell-szerelvényt a Roco 70372 cikkszámon. Az azonban IV. korszakosként a ČSD M152 0059 pályaszámú motorkocsit eleveníti föl.
![]() | |
Vág-Duna híd, KomáromFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 17:21:01 ZSSK671 ZSSK Blonski festésű mozdony Szlovákia motorvonat emeletes vonat híd folyó víz |
![]() | |
A ŽSSK 812 050-7 Párkány-Nána és Kőhídgyarmat között, a háttérben az Esztergomi BazilikávalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:06:17 19:30:00 Kõhídgyarmat Kamenny Most nad Hronom Párkány-Nána Stúrovo 352 812 (ZSSK) motorkocsi Szlovákia Bézé nyílt vonal templom táj város hegyek magaslatról ŽSSK ZSSK régi festésű mozdony ZSSK Blonski kocsik felhos |
Túránk utolsó képe is egy Bézéről készült egy babföld kellős közepéről, de elég szép háttérrel. Még napos időben meg kell ismételni a fotót.
Ha szeretnél még olvasgatni, nosztalgiavonatok kapcsán ajánlom pelsőci albumomat , Búvárok és Bardotkák rajongóinak
ajánlom a Szlovák maradékokat, akit pedig a határ másik fele, és a cseh motorvonatok érdekelnek
, az is talál érdekes fényképeket! Ha érdekel a Felvidék sokszínűsége, ide kattints
!
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!