sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Különvonatok

A nyár végén, illetve ősz elején jópár különvonat, nosztalgiavonat indult Magyarországon, ezeket fényképeztük Selmecbánya, Balassagyarmat, Szolnok, vagy éppen több alkalommal is Ráckeve felé.

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Kőhídgyarmat és Kéménd között

(könyvjelző)

Soronkövetkező albumomban először ismét Szlovákiát látogatom meg, ezúttal különböző nosztalgia- és fotósvonatok közben kaptunk/kaptam lencsevégre érdekes vonatokat. A sztori a Szalamandra-expresszel indul, ami Budapestről Selmecbányára közlekedett. Útvonala a 70-es vonal után Párkány - Léva - Garamberzence (vasúti térképeken másik település, Hronská Dúbrava nevét viseli) - Selmecbánya volt.

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 019 Alsóvárad és Alsószecse között

A nosztalgiavonat tovább haladt Léva felé, itt épp Alsóváradnál kaptuk el.

A ŽSSK T466 0253 Bansk fotó

A ŽSSK T466 0253 Banská Belá zastávka és Banská Belá (Bélabánya nagyvasúti állomás) között

(könyvjelző)

Ugyan magyar nosztalgiavonatot fotózunk, és biztos sok komoly rajongó szomórú, hogy a MÁV Nosztalgia gépe miért nem tudott eljönni ide, de talán nem csak a vonalhoz képest túl nagy tengelyterhelése az ok: ezt a vasutat ugyanis nem a MÁV vagy valamely magyar magánvasút építette, hanem a SŽ. Az SŽ itt a Slovenské Železnice, vagyis Szlovák Vasutak rövidítése (nem keverendő össze az SŽ=Slovenske Železnice, Szlovén Vasutakkal), ami az 1939 és 1945 között létezett tisói Első Szlovák Köztársaság államvasútja volt. Mivel Losonc és Ipolyság környéke magyar fennhatóság alá került, és az 1939. március 23-április 4. közötti Magyar-szlovák kis háborúban már megpróbáltunk előrenyomulni, a náci csatlós bábállam Selmecbánya szorosabb vasúti vérkeringésbe kapcsolására (és egy esetleges Magyarország elleni titkon vágyott szlovák invázió előkészítésére) az 1870-ben a MÁV által épített, Garamberzence és Selmecbánya közötti, 1000 mm nyomtávolságú kisvasút új nyomvonalú vasúttal való kiváltását határozta el. Az építkezést 1943. októberében kezdték el, de 1944-ben a háborús helyzet miatt föl kellett függeszteni, így a vonal csak 1949. október 29-én, már a ČSD adta át a közel 20 km hosszú, legfeljebb 60 km/h-val járható vasútvonalat. Ugyanekkor a forgalom a kisvasúton, amely egyébként Magyarország első keskennyomközű vasútja volt, megszűnt, és a síneket fölszedték. A nyomvonal és néhány épület a főúton haladva sok helyütt kivehető még.

Kisvasúti sín és hajtány a  fotó

Kisvasúti sín és hajtány a fotóhelytől nem messze

A ŽSSK 754 033-9 Ókörm fotó

A ŽSSK 754 033-9 Ókörmöcske és Trnavá Hora (Bezeréte) között

(könyvjelző)

Amíg a Szalamandra-expressz visszafordult, mit a 171-es Zólyom-Felsőstubnya-Turócdivék vonalra indultunk fotózni. A MÁV hajdani ruttkai fővonalának része a Garam völgyéből meredeken, a domborzatot éles kanyarokkal követve emelkedik, sőt, Jastrabánál még egy vonalkifejtéssel is fokozza ezt, így a körmöcbányai állomás is jóval a város fölött fekszik.

A ŽSSKC 736 008-4 a Fe fotó

A ŽSSKC 736 008-4 a Felsőstubnya-Zólyom tolatós tehervonattal Ókörmöcske és Trnavá Hora (Bezeréte) között

(könyvjelző)

A ŽSSKC 736 008-4 a Fe fotó

A ŽSSKC 736 008-4 a Felsőstubnya-Zólyom tolatós tehervonattal Ókörmöcske és Trnavá Hora (Bezeréte) között

A ŽSSK 812 033-3 Bansk fotó

A ŽSSK 812 033-3 Banská Belá és Banský Studenec között a Beliansky viadukton

(könyvjelző)

A rövid vonal nincs híján a látványos szakaszoknak. Az előző, itt készült képen látható széles, hegyekkel övezett völgy mellett vannak viaduktok, alagutak és még szurdokszerűen szűk, sziklafalas szakasz is. Sajnos a selmeci vasútállomás elhelyezkedése az óvároshoz képest lehetetlenné teszi, hogy itt valaha komoly kirándulóforgalom legyen.

A ŽSSK 812 033-3 Kozel fotó

A ŽSSK 812 033-3 Kozelník és Garamberzence között

A ŽSSK 812 033-3 Kozel fotó

A ŽSSK 812 033-3 Kozelník és Garamberzence között az R1-R2 gyorsforgalmi út fölött

A ŽSSK 240 115-6 Garam fotó

A ŽSSK 240 115-6 Garamberzence és Zólyombúcs-Osztroluka között

A ŽSSK 240 059-6 Jálna fotó

A ŽSSK 240 059-6 Jálna és Saskőváralja között Pozsonyba tartó gyorsvonatával

A ŽSSK 754  054-5  fotó

A ŽSSK 754 054-5 Vaso Jánoshegy és Körmöcbánya között

(könyvjelző)

Még odébb kalandoztunk, és így a második búváros vonatot is elkaptuk a 171-esen, pedig korábban ezek helyett majdnem mindig csak Iker-Bézét kaptunk (nyílván a fölgyorsult 754-es fővizsgák sokat segítenek ebben). Még a nap is szinte sütött, amikor a legszebb retrómozdony a szemeink elé került. A retró kategóriába kizárólag a régies festést viselő, de nem nosztalgia, hanem menetrend szerinti forgalomban közlekedő mozdonyokat sorolom.

A ŽSR T466 0253 Banská fotó

A ŽSR T466 0253 Banská Štiavnica állomáson

A ŽSSK 736 013-4 Bansk fotó

A ŽSSK 736 013-4 Banská Štiavnica állomáson

Szerencsére mindkét gépet, igényesen, körüljáratták, így ismét a nosztalgiamozdonyt fotózhattuk a vonat elején.

A vonal vége fotó

A vonal vége

A ŽSR T466 0253 Banský fotó

A ŽSR T466 0253 Banský Studenec és Banská Belá között

(könyvjelző)

Sajnos a vonat sokat késett, így egy ilyen mérsékelt minőségű fotó sikeredett csak - de adott a feladat, valamikor rendes fényekkel is lefényképezni ezt a viaduktot több irányból is!

A MÁV-START 418 152 Sátoral fotó

A MÁV-START 418 152 Sátoraljaújhely állomáson

A különvonat-fotózások közben került néhány más kép is a memóriakártyámra, ezeket is közzé teszem most, menjenek csak föl!

A MÁV-START 416 015 Szeged  fotó

A MÁV-START 416 015 Szeged állomáson

A MÁV-START 117 213 Szeged  fotó

A MÁV-START 117 213 Szeged személy pu. állomáson

Valami busz fotó

Valami busz

A SZKT Pesa Swing 108 Szege fotó

A SZKT Pesa Swing 108 Szegeden

A SZKT Pesa Swing 105 Szege fotó

A SZKT Pesa Swing 105 Szegeden

Az SZKT Tatra KT4 213 Szege fotó

Az SZKT Tatra KT4 213 Szegeden

Az SZKT Pesa Swing 105 Szeg fotó

Az SZKT Pesa Swing 105 Szegeden

A raildox.de 185 409-0 Hoss fotó

A raildox.de 185 409-0 Hosszúberek-Péteri és Üllő között

A MÁV-START 431 179 Üll! fotó

A MÁV-START 431 179 Üllő és Hosszúberek-Péteri között

A MÁV-START 415 062 Hosszúb fotó

A MÁV-START 415 062 Hosszúberek-Péteri megállóhelyen

A MÁV-START 431 157 Üll! fotó

A MÁV-START 431 157 Üllő és Hosszúberek-Péteri között

A MÁV-START 630 018 Üll! fotó

A MÁV-START 630 018 Üllő és Hosszúberek-Péteri között egy Eas és Eams kocsikból álló tehervonattal

(könyvjelző)

A MÁV-START 431 229 Hosszúb fotó

A MÁV-START 431 229 Hosszúberek-Péteri megállóhelyen

A MÁV-START 480 010 Üll! fotó

A MÁV-START 480 010 Üllő és Hosszúberek-Péteri között

A MÁV-START 415 062 Hosszúb fotó

A MÁV-START 415 062 Hosszúberek-Péteri megállóhelyen

A MÁV Nosztalgia kft. 242,0 fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 242,001 pályaszámú gőzmozdonya Üllő és Hosszúberek-Péteri között

(könyvjelző)

A következő különvonat, amit meglátogattam, a Pest-Szolnok vasútvonal 170. évfordulójára közlekedett, áramvonalas gyorsvonat volt.

Az MRCE Dispolok ES 64 U2 0 fotó

Az MRCE Dispolok ES 64 U2 074 Hosszúberek-Péteri megállóhelyen

A MÁV Nosztalgia kft. 204 p fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 204 pályaszámú gőzmozdonya Hosszúberek-Péteri megállóhelyen

(könyvjelző)

A nagy érdeklődésre tekintettel jött egy mentesítő-vonat is. Ezután viszont elhagytam a százas vonalat, mivel aznapra másik, igen izgalmas vasútbarát program is várt rám, méghozzá a Ráckevei HÉV vonalán.

A MÁV-HÉV LVII 90 Pesterzsé fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Pesterzsébet felső állomáson

A MÁV-HÉV LVII 90 pályaszám fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 pályaszámú Tigris mozdony és az MX 880 pályaszámú motorvonat Pesterzsébet felső állomáson

A MÁV-HÉV MVIII 251 pályasz fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 pályaszámú nosztalgia-motorkocsi Pesterzsébet felső állomáson

A MÁV-HÉV LVII 90 pályaszám fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 pályaszámú Tigris tehervonattal Szent István utca és Millenniumtelep között

A MÁV-HÉV LVII 90 és az MX  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 és az MX 881 Dunaharaszti külső állomáson

A MÁV-HÉV LVII. 83 pályaszá fotó

A MÁV-HÉV LVII. 83 pályaszámú Tigris az MVIII. motorkocsival Dunaharaszti külső állomáson

A MÁV-HÉV MVIII. 251 Dunaha fotó

A MÁV-HÉV MVIII. 251 Dunaharaszti külső állomáson

A MÁV-HÉV LVII. 90 Dunahara fotó

A MÁV-HÉV LVII. 90 Dunaharaszti külső és Dunahíd forgalmi kitérő között, a Ráckevei-Duna feletti, egyvágányú vasúti hídon

A MÁV-HÉV LVII. 90 Dunahara fotó

A MÁV-HÉV LVII. 90 Dunaharaszti külső és Dunahíd forgalmi kitérő között, a Ráckevei-Duna feletti, egyvágányú vasúti hídon

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV saját, lelkes dolgozóinak ötlete alapján szervezett nagyon sikeres és jól átgondolt programot aznapra, aminek ígérték folytatását is. Az ilyen tigrises menetek, szolgálati vonatok fotózása nagyon nehéz, hiszen nem nagyon lehet előre tudni róluk, így sokunk készíthetett kellő számú érdekes fotót róluk. Egyben majdnem minden fotóhelyen volt lehetőség az MVIII. nosztalgia-motorkocsi külön, vagy épp a tehervonattal együttes fotózására is. A motorkocsi szállította a fotósokat, a tehervonat pedig az előírt méterekkel lemaradva, látótávolságban, de rádiós irányítással görgött utánunk. Az út apropója a száz éves Budapest-környéki helyi érdekű vasútvonalak voltak, egészen pontosan a Vágóhíd-Dunaharaszti szakasz ünnepel idén (kétszer is, mivel Soroksárig augusztus 7-én, Harasztiig november 24-én adták át).

A MÁV-HÉV LVII 90 Kéktó sos fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Kéktó sosem megnyitott megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Kéktó sos fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Kéktó sosem megnyitott megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Tököl és  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Tököl és Szigetmajor között

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl é fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl és Szigetmajor között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Tököl és  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Tököl és Szigetmajor között

A MÁV-HÉV LVII 90 Tököl és  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Tököl és Szigetmajor között

A MÁV-HÉV MVIII 251 Szigetm fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 Szigetmajor megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor és Szigetcsép között

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsé fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsép állomáson

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsé fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsép állomáson

A MÁV-HÉV MVIII. 251 és MX. fotó

A MÁV-HÉV MVIII. 251 és MX. 881 Szigetcsép állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsé fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsép és Egyetemi tangazdaság között

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsé fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsép és Egyetemi tangazdaság között

A MÁV-HÉV MVIII 251 Egyetem fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 Egyetemi tangazdaság megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Egyetemi  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Egyetemi tangazdaság megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Horgászta fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Horgásztanyák és Szigetszentmárton-Szigetújfalu között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetsze fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Egyetemi tangazdaság között

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetsze fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Egyetemi tangazdaság között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetsze fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Egyetemi tangazdaság között

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetsze fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Egyetemi tangazdaság között

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsé fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetcsép állomáson

A MÁV-HÉV LVII 90 és az MX  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 és az MX 879 Szigetcsép állomáson

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor megállóhelyen

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl é fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl és Szigetmajor között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl é fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl és Szigetmajor között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor és Tököl között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor és Tököl között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl é fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 Tököl és Szigetmajor között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor és Tököl között

A MÁV-HÉV LVII 83 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 83 Szigetmajor és Tököl között

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmaj fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetmajor és Tököl között

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetsze fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetszentmiklós-Gyártelep és Szigetszentmiklós alsó között

A MÁV-HÉV LVII 83 Szigetsze fotó

A MÁV-HÉV LVII 83 Szigetszentmiklós alsó megállóhelyen

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetsze fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Szigetszentmiklós és Dunahíd forgalmi kitérő között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 83 Dunahíd f fotó

A MÁV-HÉV LVII 83 Dunahíd forgalmi kitérő és Dunaharaszti külső között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Dunahíd f fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Dunahíd forgalmi kitérő és Dunaharaszti külső között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Dunahíd f fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Dunahíd forgalmi kitérő és Dunaharaszti külső között

A MÁV-HÉV LVII 90 Soroksár  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Soroksár felső és Torontál utca között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 Soroksár  fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 Soroksár felső és Torontál utca között

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 és LVII 8 fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 és LVII 83 pályaszámú Tigrisek együtállása Pesterzsébet felső állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 90 és LVII 8 fotó

A MÁV-HÉV LVII 90 és LVII 83 pályaszámú Tigrisek együtállása Pesterzsébet felső állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV LVII 83 Pesterzsé fotó

A MÁV-HÉV LVII 83 Pesterzsébet felső állomáson

(könyvjelző)

Szépen megfigyelhető a burkolt rakodóvágány. Ez a BHÉV több állomásán előfordult, például Budakalászon is.

A MÁV-HÉV MVIII 251 tehervo fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 tehervonattal Soroksár, Hősök tere állomáson

A MÁV-HÉV MVIII 251 tehervo fotó

A MÁV-HÉV MVIII 251 tehervonattal Soroksár, Hősök tere állomáson

(könyvjelző)

Sikerült végre Magyarországon is fotóznom a Svájcban már bevált technikát , a tehervonat motorkocsival való továbbítását, ráadásul MÁV vonalon! A hajnali 5047-es motorkocsi hordhatná a fát Szokolyáról és Szokoláyra, és nem Ipolyságon, nagy kerülővel kellene rakodni végre. De a mindennapi üzem azért még távolinak tűnik.

A MÁV-HÉV MX 882 Soroksár,  fotó

A MÁV-HÉV MX 882 Soroksár, Hősök tere állomáson

A MÁV-START 117 243 Borsosb fotó

A MÁV-START 117 243 Borsosberény és Diósjenő között

(könyvjelző)

Következő különvonatunkért Zólyom és Ipolyság közé utaztunk, mivel nem olvastuk az üzenetet két nappal korábban, hogy műszaki okok miatt a vonat elmarad. Így sem mentünk fölöslegesen, mivel utána becsatlakoztunk a Nohab-GM Alapítvány éves rendszeres különvonatának fényképezésébe. Előtte lőttünk egy unalmas Bézét is. Hát régen ez a környék nem volt ennyire benőve .

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Nógrád és Diósjenő között

(könyvjelző)

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Drégelyvár és Drégely között

(könyvjelző)

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Drégelypalánk állomáson

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Drégelypalánk állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-START 117 329 Drégely fotó

A MÁV-START 117 329 Drégelypalánk állomáson

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Drégelypalánk és Ipolyvece között

(könyvjelző)

A MÁV-START 117 261 Balassa fotó

A MÁV-START 117 261 Balassagyarmat állomáson

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Balassagyarmat állomáson

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Szügy és Mohora között

(könyvjelző)

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Galgaguta megálló-rakodóhelyen

(könyvjelző)

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Acsa-Erdőkürt és Püspökhatvan között

(könyvjelző)

A Nohab-GM Alapítvány M61 0 fotó

A Nohab-GM Alapítvány M61 010 Acsa-Erdőkürt és Püspökhatvan között

(könyvjelző)

A Királyréti Erdei Vasút Mk fotó

A Királyréti Erdei Vasút Mk48 2031 Morgó és Kismaros között

(könyvjelző)

Ez csak úgy útbaesett másnap, máshova úgysem tudnám tenni, így néhány köztes képpel együtt a memóriakártyáról ez is ide került.

A Triglav 600 mm nyomköz fotó

A Triglav 600 mm nyomközű gőzmozdony Kismaroson

A ČD 380 013-3 Kismaro fotó

A ČD 380 013-3 Kismaros megállóhelyen

A MÁV-START 480 010 Kismaro fotó

A MÁV-START 480 010 Kismaros megállóhelyen

A KFV 9160 025 pályaszámú B fotó

A KFV 9160 025 pályaszámú Bbmot Laibach (Ljubljana) állomáson

Az ultrahangos sínvizsgálóvonattal járt Szlovéniában.

A KFV 9160 035 pályaszámú B fotó

A KFV 9160 035 pályaszámú Bbmot Laibach állomáson (Ljubljana, Szlovénia)

A SŽ 664 116 Laibach á fotó

A SŽ 664 116 Laibach állomáson

Ljubljana fotó

Ljubljana

A SŽ 316 225 pályaszám fotó

A SŽ 316 225 pályaszámú Gomulka Laibach állomáson

A SŽ 312 112 Laibach á fotó

A SŽ 312 112 Laibach állomáson

A SŽ 312 124 Laibach á fotó

A SŽ 312 124 Laibach állomáson

A SŽ 363 005 retró-fes fotó

A SŽ 363 005 retró-festésű tehervonati villanymozdony Laibach állomáson

(könyvjelző)

A háttérben a 642-203.

A SŽ 363 023 Laibach á fotó

A SŽ 363 023 Laibach állomáson

A MÁV-START M41 2143 (418 1 fotó

A MÁV-START M41 2143 (418 143) Kőbánya-Kispest és Kispest között

(könyvjelző)

Ez csak úgy munkából hazafelé, a sorompónál megállt busz ablakából. Hazafelé úton a nyolc év alatt sosem kaptam még busszal sorompót, de most pont jókor sikerült!

A MÁV-HÉV MX 885 Szigetszen fotó

A MÁV-HÉV MX 885 Szigetszentmiklós-Gyártelep és Szigetszentmiklós alsó között

A MÁV Nosztalgia kft. 204   fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 204 Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Egyetemi tangazdaság között

A MÁV Nosztalgia kft. 204 p fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 204 pályaszámú gőzmozdonya Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Egyetemi tangazdaság között

(könyvjelző)

Szintén a 100 éves évfordulóhoz kapcsolódva közlekedtek gőzvontatású nosztalgiavonatok is a Ráckevei HÉV-en.

A MÁV-HÉV DLXVI 733 pályasz fotó

A MÁV-HÉV DLXVI 733 pályaszámú Bobo Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Egyetemi tangazdaság között

A MÁV-HÉV MX 889 Soroksár,  fotó

A MÁV-HÉV MX 889 Soroksár, Hősök tere állomáson

(könyvjelző)

A DZA-048 rendszámú Ikarus  fotó

A DZA-048 rendszámú Ikarus 435-ös a Volánbusz színeiben Soroksáron

A MÁV Nosztalgia kft. 204   fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 204 Soroksár, Hősök tere állomáson

(könyvjelző)

A MÁV Nosztalgia kft. 204   fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 204 Soroksár, Hősök tere állomáson

A MÁV Nosztalgia kft. DLXVI fotó

A MÁV Nosztalgia kft. DLXVI 733 Soroksár, Hősök tere állomáson

(könyvjelző)

A gőzöst mindenhol egy dízelmozdony követte az előírt távolságban, mivel így műszaki gond esetén is gyorsan fölszabadíthatóvá vált volna a pálya. Tigris nem jöhetett számításba, mert volt olyan szakasz, ahol ideiglenesen feszültségmentesíteni kellett a felsővezetéket. Így eggyel több izgalom volt a vonalon, amit fényképezni lehetett.

MX sorozatú HÉV szerelvény  fotó

MX sorozatú HÉV szerelvény Egyetemi Tangazdaságnál

Egy ismeretlen MÁV-HÉV MX   fotó

Egy ismeretlen MÁV-HÉV MX Egyetemi tangazdaság megállóhelyen

(könyvjelző)

Jobb lehetőségeim voltak a szőlős fotózásra ekkor, mint a fotóvonat idején. Így szerintem a túra képe nem is a gőzösről született.

A MÁV Nosztalgia kft. 204   fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 204 Egyetemi tangazdaság megállóhelyen

(könyvjelző)

Tipikus alföldi mellékvonal, csak a felsővezetékből lehet tudni, hogy a Csepel-szigeten járunk.

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Egyete fotó

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Egyetemi tangazdaság megállóhelyen

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Egyete fotó

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Egyetemi tangazdaság megállóhelyen

A MÁV Nosztalgia kft. 204   fotó

A MÁV Nosztalgia kft. 204 Soroksár, Hősök tere állomáson

(könyvjelző)

Attól is féltek, hogy a vonal legnagyobb, a képen is látható emelkedőjében föl tud-e jönni a gőzös, de láthatóan nem volt problémája vele. Ugyan a maga korában gyorsvonati mozdonyok voltak (a kevés és nagyméretű kapcsolt kerékpárok árulkodók, illetve akkoriban a tehervonati mozdonyok futókerék nélkül, C vagy D tengelyelrendezéssel készültek), azért nem csak síkvidéken használták ezeket. A favázas kocsik meg nem biztos, hogy komáltak volna egy tológépezést.

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Soroks fotó

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Soroksár, Hősök tere állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Soroks fotó

A MÁV-HÉV DLXVI. 733 Soroksár, Hősök tere állomáson

A MÁV-HÉV MX. 870 Soroksár, fotó

A MÁV-HÉV MX. 870 Soroksár, Hősök tere állomáson

A MÁV-START 415 121 Soroksá fotó

A MÁV-START 415 121 Soroksári út állomáson

A MÁV-HÉV MX 885 Kén utca m fotó

A MÁV-HÉV MX 885 Kén utca megállóhelyen

Sajnos a nosztalgia késett, pedig szoros volt az idő, a MÁV pályára visszatérésre a pilóta munkaideje miatt; azonban a MÁV-vágányokhoz kapcsolódó váltóra Soroksári út rátett egy tehervonatot, amitől nem tudott megszabadulni.

A MÁV-START 426 027 Aquincu fotó

A MÁV-START 426 027 Aquincum megállóhelyen

Egy ismeretlen MÁV-HÉV MX/A fotó

Egy ismeretlen MÁV-HÉV MX/A húz csíkokat Kaszásdűlő és Aquincum között

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

754 033240 115754 300M61 019736 008

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

LVII M61 MX 220 MVIII 117 415 754 736 240 418 480

 

Régi és új albumok:

COVID-vegyesVisó, majdnem a teljes<br /> vonalonRetró-hétvége 2020/1Vonattal a GornergratraTREZ és TEZ

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek