sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Lilla-napi fotósvonat

Lilla napja alkalmából a LÁEV összes mozdonya fotósvonatokat húzott, a gozös, a C02 (C50), a D02 (Mk 48) és az új B26-os is!

C02-408 a Dorottya utcai vé fotó

C02-408 a Dorottya utcai végállomáson

(Lillafüredi Erdei Vasút)

A történet a Dorottya utcának becézett állomáson kezdődik. Ettől az egésznek kicsit villamos-jellege lesz, de a Kilián-Észak valószínűleg rendszeridegen volt (már a jelen rendszerünkkel idegen), így mennie kellett.

C02-408 a Dorottya utcai vé fotó

C02-408 a Dorottya utcai végállomáson

(Lillafüredi Erdei Vasút)

A kicsit késve érkező első különvonat megérkezett, a vontató C50-es körbejár.

C02-408 Diósgyőr belterület fotó

C02-408 Diósgyőr belterületén

(könyvjelző) (Lillafüredi Erdei Vasút)

A késés oka a nap főszereplőjének váratlan lebetegedése volt, így az egyébként is rövidre tervezett első fotómenet (ami csak a Miskolcon belüli, egyébként viszonylag hosszú szakaszon tartalmazott két fotóhelyet) érdekes színezetett kapott a folyton, a képek kedvéért leakadó Nagy Zöldtől.

A hosszú városi szakasznak egyébként megvan a maga történelmi oka, amiről hamarosan ezen az oldalon is szó lesz, egy kicsit más jellegű albumban.

C02-203 Diósgyőr belterület fotó

C02-203 Diósgyőr belterületén

A nap sztárja pedig a "Kis zöld" volt, az utolsó megmaradt B26 sorozatú vontató. A rendkívül aranyos jószág remélhetőleg a lámpaláz leküzdése után sokkal többet mutat majd magából.

C02-203 Diósgyőr belterület fotó

C02-203 Diósgyőr belterületén

(könyvjelző)

Jól látható, hogy a belterület szélén halad a vasút, bár néhány szakaszon nyaralók és pincék húzódnak a domboldalban is. A szemétdomb, amin állok (dícséret illeti a helyszín kiválasztóit az ötletért), a paneldzsungel szélén húzódik, de szerencsésen kikerültem optikámmal a kellemetlenségeket.

C02-203 Diósgyőr belterület fotó

C02-203 Diósgyőr belterületén

Az eredeti terv a fotóhely kiválasztásánál szerintem a vonalszakasz kis házakkal szegélyezett hangulatának bemutatása volt, csak ugye a napállás (kelet van jobbra, a vonal nyugatra halad, és reggel kilenc óra van) csak derékszügben készült képeket engedélyezett.

C02-408 Diósgyőr belterület fotó

C02-408 Diósgyőr belterületén

(Lillafüredi Erdei Vasút)

A fotózás végetért, a segélygép rázárt a szerelvényre (ez a fotósokból csekély érdeklődést váltott ki és a szervezőség is mindent megtett, hogy ezt az izgalmas technológiai műveletet ne fotózhassuk - ez a nap folyamán tendencia maradt), indulunk tovább. Volt egy második fotóhely, ahol ugyanennyi lehetőség volt fotózni, onnan nem idéznék...

Majláth fotó

Majláth

(Lillafüredi Erdei Vasút)

Megérkeztünk Majláthra, a kisvasút központjába. Itt egy érdekes járműparádét szerveztek nekünk.

Majláth fotó

Majláth

(Lillafüredi Erdei Vasút)

Az állomás németes jelleget hordozó épülete szép fotótéma - hamarosan látni fogjuk, mire jutok vele.

Mozdonykiállítás fotó

Mozdonykiállítás

(könyvjelző)

Emlíettem már, hogy szembefény volt? Sebaj, a gépemnek magas a dinamikatartomány (l. következő kép!), illetve a szorult helyzetek tovább növelik kreativitásom, és érvényre jut kedvenc fotós jótanácsom (amit magam találtam ki): Ha észreveszed, hogy valami végzetes hibát fog okozni a képeden, igyekezz ezt a hatást kihangsúlyozni!

Mozdonykiállítás fotó

Mozdonykiállítás

Mint mondtam, magas a dinamikám (l. a füstöt), de azért ez mégiscsak túlzás volt. Játszhattam volna még egy kicsit az éggel (mondjuk letölthettem volna hozzá felhőket), de az nem az én stílusom.

Mozdonykiállítás fotó

Mozdonykiállítás

(könyvjelző)

Itt jól látható, hogy az ég közben beborult. Voltaképp csak javította a fényeket, erősebbé tette a téli hangulatot, a gőzöshöz is jobban illett. Emiatt mindenki durcás volt.

Lilla fotó

Lilla

Íme Lilla, a bájos, sőt, újjászületése óta már-már szexi gőzmozdony!

C02-203 aludni tér fotó

C02-203 aludni tér

De mielőtt továbbmennénk a gőzössel, a B26-ost (aki itt C02-203) el kell tenni a műhelybe.

C02-203 aludni tér fotó

C02-203 aludni tér

De mielőtt továbbmennénk a gőzössel, a B26-ost (aki itt C02-203) el kell tenni a műhelybe. Persze mindenki a másik irányból fotózza. Jól láthatóan nagy a tömeg.

Lilla beerősít fotó

Lilla beerősít

Lilla kapott egy kis szenet, hamarosan indulunk.

D02-510 fotó

D02-510

Egy dízelt is idetettek, ekkor még azt hittem, csak kiállítási darabnak, hogy a járműpark teljes keresztmetszetét lássuk (egyébként buta gondolat: a helyiek magasról tettek a fotósokra akik a helyjegyek 90%-át birtokolták).

Lilla már nagyon készül fotó

Lilla már nagyon készül

És a fotók is készülgetnek, csak éppen nehezen: a fotósok voltak ugye a 90%, nekik a fele udvariatlan halszemoptikás (vagyis olyan közel áll a vonatokhoz, hogy az én kétszázezer forintos fotómasinám látóterébe bele se fér a gép egybe, de ő onnan kattintgat), a nem-fotós tíz százalék pedig mindenfelé lézeng, mert a szervezőség nem érezte kötelességének, hogy lehetővé tegye a fotózást.

Majláth fotó

Majláth

(Lillafüredi Erdei Vasút)

Például az az elvonulásos kép negyedikre sikerült csak, és ez is kapkodva, nagylátószöggel, amit utálok ilyenre használni (a művészet persze más). Eközben három méterrel mögöttem egy szervező Indóházat tukmált a járókelőkre. Még rám is.

Lilla tolat fotó

Lilla tolat

Gőzmozdony szerintem a nyolcvanas évek óta nem szalasztott Magyarországon. Erről a személyzetnek hála most mégis minden fotós lemaradt.

Lilla tolat fotó

Lilla tolat

Lilla tolat fotó

Lilla tolat

Faros Ikarusz fotó

Faros Ikarusz

Volt egy különbusz, ami segített idehozni néhány utast. Ráadásul jó buli!

Szerkocsi felől is szép fotó

Szerkocsi felől is szép

Legalábbis műszaki szemmel nézve igen tetszetős szerkezet, kicsit a Thomas-sorozatba illő pofázmánnyal.

C02-203 a majláthi fűtőházb fotó

C02-203 a majláthi fűtőházban

Már elrakták, remélhetőleg hamarosan meggyógyul.

Lilla körbejár a Dorottya u fotó

Lilla körbejár a Dorottya utcánál

Igazán átnevezhetnék Lilla-utcának!

Ütközők fotó

Ütközők

Tológép fotó

Tológép

(könyvjelző)

Az első gőzösös fotóhely ennél a szurdoknál volt. Itt most már elárulhatom, hogy az Mk 48-as feladata az lesz, hogy segítsen a meredek emelkedőket megmászni. Ez ezen a hegyipályán teljesen általános, bár az kissé furcsa, hogy esélyt se hagytak számunkra, hogy ezt fotózhassuk. Programon kívülinek tekintették.

Lilla a hídon fotó

Lilla a hídon

A hídon túl leszálltunk, és elhelyezkedtünk a töltésoldalban fotózáshoz.

Lilla a hídon fotó

Lilla a hídon

Gyönyörű fotó. Csak azt az egyet árulja el valaki, hogy onnan elölről mégis mi látszott belőle? A korlát?

Lilla a hídon fotó

Lilla a hídon

(könyvjelző)

Gyönyörű fotó. Csak azt az egyet árulja el valaki, hogy onnan elölről mégis mi látszott belőle? A korlát?

Lilla a hídon fotó

Lilla a hídon

Lillácska mindent belead, mind erőből, mind optikailag: üresen még fel bírta vonszolni a szerelvényt.

Lilla a hídon fotó

Lilla a hídon

Átvágtat a hídon - a sziklaszurdok hangsúlyozása érdekében a teleobjektív szerintem alapvetés volt ezen a helyen. Nyílván rajtam kívül senki másnak nincs ebből a hiánycikkből.

Lilla a hídon fotó

Lilla a hídon

Visszaszállás fotó

Visszaszállás

Lillafüred állomás fotó

Lillafüred állomás

Gőzfejleszteni álltunk meg (a vonatot persze senki nem merte elhagyni, lévén szó nem tervezett megállásról, tájékoztatni pedig derogált).

Lilla és a busz fotó

Lilla és a busz

Volt ilyen együttállós ötlet is. Magaslatról készült fotók? Arról ki hallott már!

Lilla dögös csaj fotó

Lilla dögös csaj

Nem azt mondom, hogy rossz nap volt, csak azt, hogy mindenki megérdemli a magáét.

Lilla dögös csaj fotó

Lilla dögös csaj

Faros Ikarusz 66 fotó

Faros Ikarusz 66

Megérdemlik a szervezők, amiért leszartak minket, megérdemlem én, amiért szarul fotózom, megérdemli néhány ifjonc, mert még hisz a torzításmentes halszemoptikákban...

Faros Ikarusz 66 fotó

Faros Ikarusz 66

(könyvjelző)

Megérdemlik a szervezők, amiért leszartak minket, megérdemlem én, amiért szarul fotózom, megérdemli néhány ifjonc, mert még hisz a torzításmentes halszemoptikákban...

Faros Ikarusz 66 fotó

Faros Ikarusz 66

Ezt a távolságot irdatlan könyörgéssel sikerült csak elintézni. Kb. így: "Most mindenki lépjen hátra egyet" - égtelen tiltakozás, lépés, majd rengeteg kattogás (honnan van egyeseknek ennyi megabájtjuk?). Újabb könyörgés, újabb tiltakozás, újabb lépés, stb. Tegyétek a szíveteket a kezetekre (vagy fordítva): a közeli képek, vagy a távolabbi képek lettek jobbak?

D02-510 fotó

D02-510

Volt lehetőségem tológépet is fotózni - ide a kutya se jött, viszont majdnem lemaradtam, mert rohanni kellett (a személyzet okozta késés miatt).

Lilla Garadna végállomáson fotó

Lilla Garadna végállomáson

És néznek, a kutya nem tereli félre őket...

Lilla Garadna végállomáson fotó

Lilla Garadna végállomáson

És néznek, a kutya nem tereli félre őket... Teleobjektív, szűk rekesz, de semmi megértés irántam...

C50-es a Dorottya utcánál fotó

C50-es a Dorottya utcánál

(Lillafüredi Erdei Vasút)

Jön a harmadik különvonat. Említettem már a helyjegyeket? Sajnos az enyémet nem sikerült megkapnom, mert akitől átvehettem volna, az THF úr befolyása alá került (életbevágó dolgokról volt szó).

C50-es a Dorottya utcánál fotó

C50-es a Dorottya utcánál

(könyvjelző) (Lillafüredi Erdei Vasút)

Mindenesetre kisebb tömeg várta a sokkal kisebb vonatot.

C50-es a Dorottya utcánál fotó

C50-es a Dorottya utcánál

(Lillafüredi Erdei Vasút)

C02-408 a Szinva patak új h fotó

C02-408 a Szinva patak új hídján

(könyvjelző) (Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

Ami új, azt persze bemutatják a nyílvánosságnak. Itt volt alkalmam végighallgatni (állva) azt, ahogy a kép jobb szélén álló osztrák úr szintén helyjegy biztosította ülőhelyét egy pöffeszkedő miskolci némber (saját igazságával eltelve) befoglalta. A kalauzokat nem zaklatta fel az eset.

C02-408 a Szinva patak új h fotó

C02-408 a Szinva patak új hídján

(Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

C02-408 a Szinva patak új h fotó

C02-408 a Szinva patak új hídján

(Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

C02-408 a Szinva patak új h fotó

C02-408 a Szinva patak új hídján

(könyvjelző) (Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

Ami új, azt persze bemutatják a nyílvánosságnak. Itt volt alkalmam végighallgatni (állva) azt, ahogy a kép jobb szélén álló osztrák úr szintén helyjegy biztosította ülőhelyét egy pöffeszkedő miskolci némber (saját igazságával eltelve) befoglalta. A kalauzokat nem zaklatta fel az eset.

C02-408 a Csanyik völgy erd fotó

C02-408 a Csanyik völgy erdei iskolánál

(Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

Ez annyira új, hogy még nem volt készen az ágyazat.

C02-408 a Csanyik völgy erd fotó

C02-408 a Csanyik völgy erdei iskolánál

(Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

Ez itt a napos oldal, de ez a másik irányból fotózókat semennyire sem hatotta meg.

D02-506 és C02-408 együttál fotó

D02-506 és C02-408 együttállása Papírgyár eláégazásnál

(Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

Összességében egyébként egy nagyon kellemes nap volt, mert a táj, a vonatok és a fotóstársak nagyszerűek voltak. Mint megtudtam azonban, a helyi rendezőség sikeresnek könyvelte el a szervezést, ami többek szerint végzetes tévedés. Mindenesetre egy időre eltávolít a LÁEV szervezte eseményektől, de nyíltvonalra mindenképp visszajövök fotózni!

D02-506 és C02-408 együttál fotó

D02-506 és C02-408 együttállása Papírgyár eláégazásnál

(könyvjelző) (Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

Összességében egyébként egy nagyon kellemes nap volt, mert a táj, a vonatok és a fotóstársak nagyszerűek voltak. Mint megtudtam azonban, a helyi rendezőség sikeresnek könyvelte el a szervezést, ami többek szerint végzetes tévedés. Mindenesetre egy időre eltávolít a LÁEV szervezte eseményektől, de nyíltvonalra mindenképp visszajövök fotózni!

D02-506 és C02-408 együttál fotó

D02-506 és C02-408 együttállása Papírgyár eláégazásnál

(Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

D02-506 és C02-408 együttál fotó

D02-506 és C02-408 együttállása Papírgyár eláégazásnál

(Lillafüredi Erdei Vasút - Parasznyai szárnyvonal)

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek