Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Mocanita Moldovita
Gőzmozdonyok a hóban és egy kis tehervonatozás Kelet-Romániából.
![]() | |
A Campulung Moldovenesc - Moldovita mellékvonal pályája MoldovitánálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:28 18:03:38 Moldovita 313 Románia nemmozdony Románia |
![]() | |
A Campulung Moldovenesc - Moldovita mellékvonal pályája MoldovitánálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:28 18:03:54 Moldovita 313 CFF egyéb nemmozdony Románia kisvasút Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Moldovita - a régi CFR végállomás, ma a kisvasút állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:28 18:04:32 Moldovita 313 CFF egyéb nemmozdony Románia kisvasút Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
A CFF Moldovita 764 403 Moldovita és Vatra Moldovitei közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 08:57:25 Moldovita Vatra Moldovitei 313 CFF gőzmozdonyok Románia kisvasút gözmozdony Resita szobormozdony tehervonat falu hegyek megszunt vasútvonal elmúlt Kárpát-medencei kisvasút borult |
A Mocanita Hutulcát reklámozó vonat Vatra Moldovitei belterületén, a földút mellett.
![]() | |
A CFF Moldovita 764 403 Moldovita és Vatra Moldovitei közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 08:59:28 Moldovita Vatra Moldovitei 313 CFF gőzmozdonyok Románia kisvasút gözmozdony Resita havas nyílt vonal falu tehervonat megszunt vasútvonal szobormozdony Kárpát-medencei kisvasút borult |
![]() | |
A régi mellékvonal Moldovita és Vatra Moldovitei közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 08:59:34 Moldovita Vatra Moldovitei 313 CFF egyéb nemmozdony Románia kisvasút Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
A CFF Moldovita X626 142 Moldovita állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 09:09:50 Moldovita 313 CFF egyéb nemmozdony Románia kisvasút havas PFT Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
A CFF Moldovita / Mocanita Hutulca 764 431 |
A havas erdélyi kisvasúti album második részében (itt az első ) a Moldovita Erdei Vasút a főszereplő, de Bukovina érdekes vasúthálózatának több része terítékre kerül. A Moldovitai Erdei Vasút első, 24 km-es szakasza 1888-ban épült, nyilván az Osztrák-magyar Monarchia idején, először Moldoviţa és Roşoşa között, 800 mm nyomközzel, amit rövidesen a szabványos 760 mm-re változtattak. A legnagyobb vonalhosszot, 73 km-t, 1987-ben érte el a vasúthálózat.
![]() | |
A CFF Moldovita/Mocanita Hutulca X626 142 Moldovita állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 09:14:27 Moldovita 313 CFF egyéb nemmozdony Románia kisvasút havas PFT Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
A CFF Moldovita/Mocanita Hutulca X626 142 Moldovita állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 09:14:27 Moldovita 313 CFF egyéb nemmozdony Románia kisvasút PFT Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
2001-ben a kisvasút és a nagyvasút is leállt egy árvíz miatt - míg a nagyvasúti mellékvonal sosem indult újra, a kisvasútnak Georg Hocevar új szerepet talált, és anyagi, valamint a visói kisvasúton át járműbeli segítséggel jövőképet adott. Addig évente egyszer áttrélereztek egy gépet a borsai kisvasútra, azután inkább Moldovitát indították el időlegesen, mára ez rendszeressé vált. A Moldovita - Campulung Moldovesnec vonal elmosott hídjait nem állították helyre, a Moldovitán ragadt 905-ös Malaxa-motorkocsit pár év után szállították csak le. Óriási szerencsémnek tartom, hogy a mellékvonalat még üzemben megörökíthettem:
A nagyvasút megszűnésekor a kisvasút épp évek óta nem járt egyébként. Ironikus. A legjobb lenne, ha mindkettő járna.
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
Eredetileg a kisvasút messzebbről indult, de nemrég meg lett hosszabbítva a régi nagyvasúti állomásig. A munkával nem estek túlzásba: egyszerűen ráfektették a vágányokat a normál nyomtávú, használaton kívüli vágányra. A parkolók viszont jól jönnek. A háttérben látható jelző is a régi vasútnak szólt .
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
A Moldovitai Erdei Vasút vonalának használatban lévő része legnagyobbrészt a közút mellett halad, de ebben a havas időben mégis érdekes volt számunkra. Teljesen királyréti az érzés, de ezúttal a nagyon havas idő segített nekünk a fényképezésben.
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
Magyarországtól keletre minden hágóúton sorakoznak a helyi élelmiszereket (mézet, lekvárt, sajtokat, húsokat), a kézműves termékeket (kosarakat, kendőket, szőnyegeket, vagy bármi egyebet) áruló bódék, a hágó tetején pedig egy konkrét bódéváros. Sokan nagyon gagyinak tartják ezeket, és valóban keresni kell köztük a jót, de néhány árus portékája miatt tényleg megéri megállni, pénzt áldozni, mert remek élményben lesz része az utazónak. Egy ilyen bódéváros van a moldovitai kisvasút végállomásánál is, amely kisvasút ugye közel sem jár minden nap az évben. Aztán nézzük meg, mennyire nincs semmi az egyik legforgalmasabb, a királyréti kisvasút végállomásánál! Szerintem az sokkal gázabb.
![]() | |
Mic és a gőzösFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 11:02:03 Románia Románia |
Valami ilyen egyszerű is a napunk csúcspontja tudott lenni.
![]() | |
A CFF Moldovita-Mocanita Hutulca 764 431 |
![]() | |
Az UT 84 3477-6 Radóc és Dornesti között, egy ipari park széles nyomtávolságú vágányánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 12:44:23 Radóc Radauti Rakodó 305 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút tolatómozdony bakdaru tehervonat Dácsia UT borult |
![]() | |
A CFR Marfa 60 1337-9 tolat Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:00:47 Dornesti 324 305 CFR 60 Románia dízelmozdony CFR Sulzer havas tehervonat alakjelzö |
![]() | |
A CFR Marfa 60 1337-9 tolat egy konténervonattal Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:02:11 Dornesti 324 305 CFR 60 Románia dízelmozdony CFR Sulzer tehervonat állomás konténervonat bakdaru tél borult |
Inverzben egy tizensok évvel korábbi fotóbuszozás útvonalát követtük, Moldovitából ugyanis Dornestibe mentünk, ami egy kisállomás az ukrán-román határon, nagyjából Bukaresttel egy hosszúsági körön, ám pont az ország északi végén. Dornesti északabbra található, mint az album előző részében már szerepelt Szucsáva - Bethlen - Dés - Kolozsvár vasútvonal
, ami Románia északi, kelet-nyugati fővonala. Ez a fővonal villamosított, a Szucsávától Dornestibe vezető vonal viszont nem. A pályasebesség azonban eléri a 80 km/h-t is. Ez a legfontosabb határátlépő pont Ukrajna felé, jelentős teherforgalommal, bár a nyomába sem ér Záhony vagy Ágcsernyő teljesítményének. Normál és széles vágány is vezet át, természetesen fonódva, a közeli Vadul-Siret állomásra
, amely Csernyovcitól délre található, és az Osztrák-magyar Monarchia Galíciai Átmérős Fővonalának
(Galizische Transversalbahn) végpontja volt (igaziból a kiépítési projektkor már létezett, de szervesen csatlakozott a vonala a GT hálózatához).
![]() | |
Az EP Rail 060 1502-3 Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:10:00 Dornesti 324 305 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút Sulzer EP Rail borult |
A Sulzer és a Dácsia szélesnyomtávra átalakított gépek.
![]() | |
A GFR 81 0726-5 Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:11:13 Dornesti 324 305 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút állomás Dácsia GFR borult |
![]() | |
A GFR 81 0726-5 Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:12:28 Dornesti 324 305 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút állomás Dácsia GFR borult |
![]() | |
A TGK2 7729 (ТГК2-7729) Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:12:40 TГК2 dízelmozdony tolatómozdony Románia |
A TGK2-esek főleg iparvasutakon szolgáltak a Szovjetunióban, itt egy példány Romániában várakozik a széles nyomtávú vágányokon.
![]() | |
A GFR 60 1550-2 Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:13:41 Dornesti 324 305 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút Sulzer tél állomás Dácsia GFR |
![]() | |
A GFR 60 1550-2 Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:17:58 Dornesti 324 305 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút Sulzer tél GFR |
![]() | |
A CFR Calatori 82 0452-6 Tibeni és Dornesti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 13:57:46 Tibeni Dornesti 324 CFR 82 dízelmozdony Románia Dácsia nyílt vonal tél magaslatról falu CFR borult |
A fejlődés a korábbi , Dácsiából és ezer éves személykocsiból álló vonatokhoz képest vitathatatlan! (Na jó, nagyon is vitatható.)
![]() | |
A CFR Marfa 60 1337-9 Dornesti és Tibeni közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 14:23:34 Tibeni Dornesti 324 CFR 60 Románia dízelmozdony CFR Sulzer magaslatról tehervonat konténervonat borult |
Ez a tehervonatos kép sajnos légköri jelenségek okán nem sikerült túl jól, de muszáj volt meglőnünk, pedig akkor még nem is sejthettük, hogy a CFR MARFA talán a végjátékához közeledik. Kicsit csalódottak voltunk, hogy Moldivtához képest délutánra ilyen más idő fogadott minket, a laposabb, kevésbé izgalmas tájról pedig nem tehetnek a helyiek. Dornesti (magyarul Hadikfalva, bár ez sem volt soha magyar terület) környéke inkább vasútüzemileg érdekes. Számunkra nagyon távoli hely, még az Erdélyből keletre kivezető vonalakhoz képest is, ugyanakkor a román vasút számos jellegzetes arcát megmutatja itt és sok szempontból egyedi is a környék vasútja.
![]() | |
A CFR Calatori 96 2055-0 |
Radóc és Hadikfalva között található egy normál és széles vágánnyal is rendelkező rakodó, ahol anno csak az odaállított ipari tolatógépeket fotóztuk (mindkét nyomtávon):
Azóta a rakodóhoz kapcsolódva megépült egy elég komoly ipari komplexum is, egy fafeldolgozó üzem, aminek az érdekessége, hogy a vágányok csaknem oválisan körbeölelik, szinte, mint egy zárt vonalvezetésű terepasztalon.
![]() | |
A CFR Calatori 96 2055-0 |
Jól látható a normál és a széles vágányok különválása, hogy (az ukrajnában is szokásos módon) hagyományos kitérőkkel megoldható legyen a pályaelágazás. A háttérben látható hídon is fotóztunk már .
![]() | |
A CFR Marfa 60 1029-7 Dornesti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 14:59:41 Dornesti 324 305 CFR 60 Románia dízelmozdony CFR Sulzer szélesnyomtáv tehervonat |
Széles nyomközű, talán fűrészporral töltött kocsikkal tolat a Sulzer.
![]() | |
A CFR Calatori 62 0539-2 Vadul-Siret és Dornesti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 15:00:50 Dornesti Vadul-Siret 324 CFR 62 dízelmozdony Románia Sulzer tél jelzö alakjelzö jelzöhíd CFR track plait fonódott vágány |
![]() | |
A CFR Calatori 62 0539-2 Vadul-Siret és Dornesti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 15:01:10 Dornesti Vadul-Siret 324 CFR 62 dízelmozdony Románia tél Sulzer magánvasút gfr CFR track plait fonódott vágány hangulat |
Az Ukrajnából érkező, fonódott vágányon érkezik egy UZ kocsit is továbbító vonat. A jelzőket tartó konzolon a két jelző ugyanannak a vágánynak szól, csak a magasabb a normál, az alacsnyabb a széles nyomközűnek (ez ugyanígy működik Halmi és Máramarossziget térségében is, és gondolom a moldáv határnál is hasonlóképp). A jelzőt már visszavették, eredetileg két karral jelzett. A jobbra vezető vonal a Seret folyó partján, még román oldalon fekvő Siret állomásig vezet, de forgalom már nincs rajta.
![]() | |
A CFR Calatori 62 0539-2 Tibeni és Milisauti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 15:21:21 Milisauiti Tibeni 324 CFR 62 dízelmozdony Románia Sulzer útátjáró tél CFR |
A nemzetközi vonat továbbhaladt Szucsáva irányába, ahol majd egy villanymozdony veszi kezelésbe.
![]() | |
A GFR 60 1550-2 Milisauti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 15:50:52 Milisauiti 324 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút Sulzer tél tehervonat konténervonat állomás GFR |
![]() | |
A GFR 60 1550-2 Milisauti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 15:50:59 Milisauiti 324 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút tél állomás felvételi épület tehervonat Sulzer GFR konténervonat borult |
![]() | |
A CFR Marfa 60 1337-9 Milisauti állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 16:01:18 Milisauiti 324 CFR 60 Románia dízelmozdony CFR Sulzer épület állomás tél gépmenet borult |
![]() | |
A CFR Calatori 77 0944-0 Darmanesti és Milisauti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 16:16:55 Malaxa (CFR 77) Románia motorkocsi tél havas CFR borult |
![]() | |
A CFR Calatori 77 0944-0 Darmanesti és Milisauti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 16:16:57 Darmanesti Milisauiti 324 Malaxa (CFR 77) Románia motorkocsi tél havas nyílt vonal CFR borult |
![]() | |
A CFR Calatori 77 0944-0 Darmanesti és Milisauti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 16:16:58 Malaxa (CFR 77) Románia motorkocsi tél havas nyílt vonal CFR borult |
Azért is megérte eljönnünk ide, mert Darmanesti és Dornesti között is járnak régi Malaxa sínbuszok, és ezeket is igyekszünk minél több felé levadászni:
Darmanestin át vezet a Szucsáva - Bethlen fővonal egyik ága, a villamosított, egyvágányú vonalnak a párja Suceava állomásból egyenesen indul nyugatra, majd a két ág Gura Homorului állomáson találkozik. Az északi ágnak inkább helyi, a délinek a rövidsége miatt inkább távolsági jelentősége van, az esetleges teherek meg tudnak mindkét irányba menni. A Suceava - Dornesti vonatok így Darmanestiig drót alatt gurulnak.
![]() | |
A GFR 60 1550-2 Milisauti és Darmanesti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 16:24:17 Darmanesti Milisauiti 324 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút állomás jelzö tehervonat Sulzer GFR konténervonat borult |
Fotóztunk Milisautiba egy magánvasúti tehert is a nap utolsó fényeinél, ennek is legfeljebb dokumentum értéke van.
![]() | |
A GFR 60 1550-2 Milisauti és Darmanesti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:29 16:24:25 Darmanesti Milisauiti 324 Magándízel Románia dízelmozdony magánvasút Sulzer tehervonat tél nyílt vonal jelzö alakjelzö GFR konténervonat borult |
![]() | |
A CFR Calatori 40 0837-7 Marosfő (Izvoru Muresului) és Csíkszentdomokos (Izvoru Oltului) közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:30 08:43:06 Sandominic Marosfõ Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) Románia villanymozdony ASEA havas nyílt vonal magaslatról táj CFR határon túl ragadt vasútvonal |
A túra utolsó részeként a Csíkot Gyergyóval összekötő szakaszára látogattunk a Székely Körvasútnak. A Magyar Keleti Vasút marosvásárhelyi vonalának folytatásaként megépült vasút Dédát, Maroshévízet, Gyergyószentmiklóst, Csíkszeredát és Sepsiszentgyörgyöt kapcsolta Budapesthez és Brassóhoz is. Korábban már volt errefelé egy nagyon szép, havas idős túránk:
A vonalnak a két legszebb része a Maros-áttörés és a vízválasztó a Maros és az Olt folyók völgyei között. Ezt a tényt húzza alá, hogy Csíkszentdomonkos falut ugyan román nevén Sandominicnek hívják, állomása mégis Oltfő nevet kapott románul. A vízválasztó nem egy durva hágó, de különösen a csíki oldalon szép látványt kínál a völgybéli település felé.
![]() | |
A CFR Calatori 40 0369-5 sorozatú ASEA-licencia mozdony a Hargita InterCityvel Csíkszentdomokos és Marosfő közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:30 09:05:46 Sandominic Marosfõ Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) Románia villanymozdony ASEA nyílt vonal tél havas magaslatról táj hegyek CFR hangulat határon túl ragadt vasútvonal borult |
Ez a fényezés eredetileg az IC-kocsikkal harmonizálásra készült egyes mozdonyokon, de mostanában kezd a CFR egységes színezésévé válni és személyvonati (vagy annyit sem érő) színvonalú kocsik is megkapják, ahogy az előző képen is láthattuk. Apró izgalom még ezen a fotón, hogy a GOSA kocsi egyik ajtaja nem záródik, de ez senkit nem érdekel (akár az is lehet, hogy nem hibás, csak valaki a vésznyitót használta a leszálláshoz legutóbb).
![]() | |
A CFR Calatori 40 0700-7 Lóvész és Caracau között, a Karakó-völgyhídonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:30 10:20:45 ASEA (CFR 40) Románia villanymozdony ASEA nyílt vonal magaslatról viadukt táj havas fák legjobb CFR hangulat határon túl ragadt vasútvonal borult |
Az erdélyi hegyi vasutak nem bővelkednek viaduktokban, de amik vannak, azok igen látványosak. A Székely Körvasút vonalából Csíkcsicsó/Madéfalva állomáson kiágazó, Gyímesbükkön át a Román Királyságba vezető vonalon épült műtárgyak a kései XIX. századi magyar vasútépítés remekei közé tartoznak. A Ladók-völgyi falazott és a Karakó-viadukt kőpilléreken nyugvó acélszerkezetei egyaránt látványosak voltak, ahogy a második világhbároú után a CFR által épített új, kétvágányúnak tervezett Karakó-híd is. Csak a legutóbbi felújításnál került középre az egyetlen vágány (a napi néhány személy és egy-két teher nem indokolja a kiépítést és a viadukton kívül semmi nincs egyébként sem a második vágányra előkészítve). A helyi személyforgalmat akadályozzák, hogy az állomások a domborzat miatt a településektől távol helyezkednek el, de részben segítik, hogy a települések úthálózata fejletlen. Mi is csak több kilométerre a hídtól tudtunk megállni az autóval egy megkérdőjelezhető minőségű földúton, térdig érő hóban. A vasútvonalat a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz (SZÉGY és CSEX, illetve az összevonásukkal keletkezett SZEX) közlekedése is népszerűsítette, ezek a vonatok a Csíksomlyói Búcsú meglátogatása után elkalandoztak a legkeletibb MÁV-őrházhoz is a hajdani magyar-román határra.
![]() | |
A CFR Calatori 40 0700-7 Caracau és Ajnád közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:30 10:25:49 ASEA (CFR 40) Románia villanymozdony ASEA nyílt vonal táj magaslatról CFR borult felhos |
A háttérben a Hargita-hegység látható.
![]() | |
A CFR Calatori 40 0879-9 Palotailva és Kelemenhavas közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:30 13:47:51 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) Románia villanymozdony ASEA nyílt vonal magaslatról havas táj tél folyó hegyek havas fák legjobb CFR hangulat határon túl ragadt vasútvonal borult |
Elérkeztünk a Maros-áttöréshez, ahol természetesen a kedvenc fotóhelyemen lőttünk egy képet. Sajnos jelentősen megváltozott ottjártunk óta a vonat hossza és a pálya tisztasága is, nyáron esélytelen lenne ilyen képet készíteni már:
![]() | |
A CFR Calatori 60 0718-6 pályaszámú Sulzer és egy ismeretlen Jimmy Marosoroszfalu és Déda közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:12:30 14:29:16 Deda Szászrégen Reghin 554 CFR 60 Románia dízelmozdony CFR Sulzer havas nyílt vonal jelzö hegyek tél határon túl ragadt vasútvonal borult |
Akinek még nem elég a havas képekből , a benbe.hu-n találhat még bőségesen.
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!