Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Románia északi mellékvonalai
A trains.hu fotóbusza egy Malaxa sínbusz nyomába ered Moldovitában, elvisz minket az áradás súlytotta felsővisói kisvasúthoz és versenyre kel a Bikszádfürdőről Szatmárnémetibe tartó ex-NDK Malactaxival!
![]() | |
A Ciumarna-hágó tetőpontjaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 10:10:47 Románia Románia |
...és az oda fölvezető jó minőségű aszfaltcsík. A Sucevita és Moldovita közötti út csak másodrendű főútvonal, a hágó 1414 méteres tetőpontjából következtethetünk az ottani tél keménységére is.
Nekem sokáig gondot okozott a hágó, mint földrajzi fogalom elképzelése - ez egy gyönyörű, tiszta és látványos példája annak, hogy hogy is néz ki a legalacsonyabb pont, ahol át lehet kelni egy hegygerincen.
![]() | |
A Ciumarna-hágó nyugati lejtőiFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 10:13:14 Románia Románia |
Ezen a szerpentinen fogunk leereszkedni Moldovitába, ahol vasúti kalandjaink folytatódnak. Előbb azonban egy kicsit barangoltunk ezen a helyen.
![]() | |
A Ciumarna-hágó nyugati lejtőiFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 10:09:37 Románia Románia |
Ez a panoráma-kép mutatja, hogy a Kárpátok egyik legszélesebb részénél járunk, nyugat felé is ezer méteres csúcsok erdeje nő a földből.
![]() | |
Csoportkép Ciumarna-hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 10:15:46 Románia Románia |
Az előző kép szélén már előbukkant a csapat néhány tagja, ez pedig az első csoportkép, amelyiken mindannyian szereplünk. A kommunista stílusú emlékmű (elvileg az útépítök emlékére) persze nevetségesen nagy, de itt legalább nincs belőlük olyan sok, mint Ukrajnában, ahol pár kilométerenként találkoztunk az út mellett néhány betonkatonával, vagy forradalmi mozaikkal burkolt, bunkernek is beillő vasbeton buszmegállóval.
![]() | |
Szuvenírpad a hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 10:21:04 Románia Románia |
Nagyon kellemes volt ezzel a családias szuvenírbolttal találkozni, sokkal hangulatosabb így, mintha omladozó palabodegák sorakoznának az út mellett. Endre pénzéből vettem egy kis lekvárt a szüleimnek és egy csupor málnát helyben fogyasztandó.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú 77-es MALAXA motorkocsi MoldovitábanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 Moldovita 313 Malaxa (CFR 77) Románia motorkocsi vicinális árnyékos jelzõ állomás nyílt vonal CFR Balkán napos |
Figyelembe véve, hogy Ukrajnában jóval kevesebbet költöttünk, mint amennyi Hrivnyát váltottunk, Romániában már elővigyázatosabbak voltunk. Arról nem is beszélve, hogy sem pénzváltóval, sem útdíjmatrica árusító hellyel nem találkoztunk az országban eltöltött 329 kilométeren.
![]() | |
Kisteherautó Vatra Moldovitei-benFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:17:55 Románia Románia |
Szerintem célszerű térképen követni az eseményeket - erre ideális a már több föltérképezetlen területen zajló túra után használt Wikimapia, amibe fölvettem a Vatra Moldovitei vasútállomás helyét is. Az állomás déli végén levő útátjáróban állunk éppen.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa sínbusz Vatra Moldovitei utcájánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:30:05 Vatra Moldovitei Dragosa 313 Malaxa (CFR 77) Románia motorkocsi vicinális virág falu épület street-running legjobb bárányfelhok nyílt vonal polárszuro CFR Balkán napos |
A többiek a kicsit dzsumbulyos vasútállomási területen fényképeztek, én inkább a kertek alatt az utcán robogó vonatot szerettem volna lefényképezni. Végül kétszáz méternyi sprintre a buszunktól találtam ezt a pár margarétát, amikkel érdekes perspektívájú képet lőhettem a vonatról, miközben látszik az út is, és egy városias lakóház is a háttérben.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa sínbusz Vatra Moldovitei külterületénFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:36:19 Vatra Moldovitei Dragosa 313 Malaxa (CFR 77) teleobjektív falu street-running vicinális motorkocsi Románia nyílt vonal CFR Balkán napos |
Pityu dinamikus vezetési stílusa ellenére is csak nehezen sikerül még a hosszú Vatra Moldovitei-n belül megelőznünk a motorkocsit. Itt ismét a házak között kapjuk el a sínbuszt, ami valójában sokkal nagyobb, mint amekkorának látszik. Magas is, és főleg hosszú, nem egy Bzmot kategória. Ez a távírópóznák közé komponálásánál lényeges lesz.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa sínbusz Vatra Moldovitei külterületénFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:36:21 Vatra Moldovitei Dragosa 313 Malaxa (CFR 77) vicinális falu street-running távírópózna Románia motorkocsi nyílt vonal CFR Balkán napos |
Román szokás szerint homlokfények nélkül közlekednek. Ez csak a mai vasútbarátnak furcsa, pár éve még a magyar vasúton sem volt kötelező napközben a vonat kivilágítása.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa sínbusz Vatra Moldovitei és Dragosa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:39:58 Vatra Moldovitei Dragosa 313 Malaxa (CFR 77) táj hegyek Románia motorkocsi vicinális távírópózna nyílt vonal polárszuro CFR Balkán napos |
Egészen pontosan ebben a kanyarban készült a fotó. Dragosáig többnyire városias környezetben fut a vasút, csak itt előtte van egy kis természetközelibb szakasz. Ez a mellékvonal a Moldovita völgyében megy, nem különösen hegyvidéki területen, tehát nem a völgyhidak és más műtárgyak miatt szeretjük, hanem a nagyszerű falusi hangulatért, a harmóniájáért, a fakerítéses-rönkházas portákért, az alig érintett erdőkért és persze a vén de megbízható motorkocsiért.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa motorkocsi FrumosubanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:44:58 Dragosa Frumosu 313 Malaxa (CFR 77) árnyékos Románia motorkocsi vicinális falu street-running bárányfelhok hegyek nyílt vonal CFR Balkán napos |
Gayer Márk fotóját tudom ajánlani a dragosai állomásról. Ugyanez a frumosui ív is látható az ő fotóján, csak a másik irányból fényképezve.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa motorkocsi FrumosubanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:45:01 Dragosa Frumosu 313 Malaxa (CFR 77) motorkocsi Románia vicinális falu street-running bárányfelhok hegyek nyílt vonal CFR Balkán napos |
A vonat tényleg gyors, így több hangulatos fotóhely mellett is inkább elhajtunk, hogy biztosra mehessünk. Akár méterenként meg lehetne állni apró részletekért, például a két kiskert közül kibukkanó vonatért, de inkább szélesebb, tisztább, egyértelműbb helyeket választunk, ahová kényelmesen odaférünk mind a 18-an.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa motorkocsi Frumosuban a Moldovita háromtámaszközös hídjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:54:02 Frumosu Vama 313 Malaxa (CFR 77) híd teleobjektív bárányfelhok hegyek vicinális nyílt vonal CFR Balkán Románia motorkocsi napos |
A közízlés számára leglátványosabb rész kétségkívül ez a vasúti híd volt. Sajnos a vonat már a nyakunkon, a híd járópallói pedig közel sem voltak biztonságosnak nevezhetők, így csak ketten futottunk át rajta. Innen Endrének már nem volt helyismerete, így nem tudhatta, hogy a túlpartról kényelmesen megközelíthető a híd napos oldala.
![]() | |
A 905-ös pályaszámú Malaxa motorkocsi Frumosuban a Moldovita háromtámaszközös hídjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 11:54:05 Frumosu Vama 313 Malaxa (CFR 77) híd vicinális nyár hegyek bárányfelhok Románia motorkocsi nyílt vonal CFR Balkán napos |
Ezen a fotón jól látszik, hogy milyen nagy is a kis Malaxa. Ezután a fotó után már nem értük utol még egyszer a Moldovita völgyében, ezért csak Vámfalu után tudtuk elérni a Moldova völgyében futó fővonalon.
![]() | |
Ismeretlen pályaszámú ex-francia motorvonat Vámfalu és Kimpolung közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Prisaca Dornei Vama 306 CFR 58-as motorvonatok nyílt vonal Románia motorvonat bárányfelhok árnyékos ellenfény hegyek hangulat legjobb nyár polárszuro CFR napos |
A kétvágányú, villamosított fővonal itt éppen csak dombvidéki, de Kimpolung után komolyan emelkedni kezd, ahogy átkel a Borgói-hegységen. Mi viszont nem erre a vonalra jöttünk fotózni, ez a személyvonat is csak közbevetőleg lett megörökítve. Azért nem bánom!
![]() | |
Ismeretlen pályaszámú ex-francia motorvonat Vámfalu és Kimpolung közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Prisaca Dornei Vama 306 CFR 58-as motorvonatok árnyékos ellenfény nyílt vonal nyár Románia motorvonat hegyek CFR napos |
Ez a fővonal a Bukarest-Ploiesti-Suceava vonal folytatása, de Suceavától csak szakaszosan duplavágányos, és egészen Bethlenig vezet, ahol csatlkozik a Dés-Szeretfalva-Déda-Gyergyószentmiklós-Brassó vonalhoz, és együtt haladnak tovább Kolozsváron át Nagyváradig. Kolozsvárnál persze tovább lehet menni dél felé, Gyulafehérváron át Piskibe és sok más irányba is.
![]() | |
A 905-ös Malaxa Vámfalu és Kimpolung közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 12:35:08 Prisaca Dornei Vama 306 Malaxa (CFR 77) bárányfelhok hegyek motorkocsi Románia nyár nyílt vonal CFR Balkán napos |
Köszönhetően a Magyarországból kihasított területeknek a mai Romániának nem központosított a vasúthálózata, hanem körökből áll, amik különböző helyeken hatolnak át a Kárpátokon, egyesek délről megkerülve, mások keresztülhaladva az Erdélyi Medencén. Ez a vonal északról kerüli meg Erdélyt.
![]() | |
A 905-ös Malaxa Vámfalu és Kimpolung közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 12:35:11 Prisaca Dornei Vama 306 Malaxa (CFR 77) bárányfelhok motorkocsi Románia nyílt vonal CFR Balkán napos |
A fővonalakat tehát alapvetően a domborzat határozza meg, hiszen a lehető legtöbbet alacsonyan, folyóvölgyekben vezetnek. A román vasúti térképet nem is lehet másképp értelmezni, csak a domborzat egyidejű tanulmányozásával. Sajnos néhány fontos város a kettészakított magyar hálózat miatt a CFR vonataival csak nehezen érhető el. Ilyen például Szatmárnémeti.
![]() | |
A 905-ös Malaxa KimpolungbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 13:00:07 Campulung Moldovesnec 306 Malaxa (CFR 77) bárányfelhok állomás motorkocsi Románia CFR Balkán napos |
Érdemes megnézni például ezt az egyesített vasúti és domborzati térképet.
![]() | |
A vonalkifejtés kezdete Vatra Dornei előttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 13:43:05 Iacobeni Pojorata 306 Románia Románia |
Itt a többiek több vonatot is elkaptak, miközben mi próbáltuk megtudni, hogy lesz-e vonat. Ez együtt jár a szervezőséggel sajnos, de mivel többen voltunk, a vonatok nem vesztek kárba, le lettek fényképezve.
![]() | |
Valahol Bukovina és Máramaros közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 Románia Románia |
Megálltunk sört venni, mert Vodka-készleteink fogyóban voltak, arról nem beszélve, hogy a Vodkát nem is szeretjük (annyira. Bár a sört se.)
![]() | |
Valahol Bukovina és Máramaros közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 15:21:29 Románia Románia |
Nem azokon a lepusztult, elcigányosodott részein jártunk az országnak...
![]() | |
A Borsai-hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 16:18:23 Románia Románia |
Az Aranyos-Beszterce völgyéből fölmásztunk a Borsai-hágóra (Pasul Prislop), ami 1413 méter magasan vezet. Nem véletlenül: a környezö csúcsok egyike a Keleti-Kárpátok legmagasabb pontja, a 2305 méteres Nagy-Piterosz.
![]() | |
A Borsai-hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 16:18:41 Románia Románia |
Kis csapatunk még szét van széledve, de Viktorral és Bálinttal mi már nagyon csapatjuk... Bálinttal például a mérlegállást mutatjuk be Endrének, amit valahogy nem tud egyikünk sem túl sokáig kitartani.
![]() | |
A Borsai-hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 16:19:31 Románia Románia |
Persze lehet, hogy az a Nagy-Piterosz.
![]() | |
A Borsai-hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 16:21:31 Románia Románia |
Tiszta alpesi a hangulat, csak a traktor nem a legújabb Steyr modell.
![]() | |
A Borsai-hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 16:25:59 Románia Románia polárszuro |
Újabb csoportkép.
![]() | |
A Borsai-hágónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 16:27:50 Románia Románia |
Ezen az oldalon ereszkedünk le a Visó völgyébe. Itt kezdődik, a tulsó végén pedig Visóvölgy állomás található a Tisza-parton, a Tatár-hágó vasútvonal elejénél. Itt is minden mindennel összefügg.
![]() | |
Felsővisó kisvasúti állomás egy fonódott váltójaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 18:12:32 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
Este a szállás elfoglalása előtt megtekintettük a kisvasút fűtőházát és állomását. Ez a borsára vezető, egyébként az esetenkénti tehervonatokat leszámítva használaton kívüli vasútvonaltól kicsit távolabb fekszik, erdei vasútról lévén szó kézenfekvő módon egy fatelepen.
![]() | |
Svájcból érkezett, hamarosan üzembeálló személykocsi FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 18:18:24 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút WAB fogaskerekü vasút Jungfrau-régió nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
A normál síneken néhány teherkocsit és egy kopott Kisdácsia ipari mozdonyt találtunk csak. A hágóról lefelé jövet elmentünk Borsa mellett, ahol szintén van egy kisvasút.
![]() | |
Romos járművek FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút Kárpát-medencei kisvasút |
Évente egyszer a felsővisói vasutat üzemeltető svájci alapítvány elvisz egy gőzöst és pár kocsit Borsára, de ott ez az összes forgalom.
![]() | |
764-313 romja FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 18:27:55 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút Kárpát-medencei kisvasút |
A délután meglátogatott mellékvonal végén, Moldovitán szintén van egy fatelep, ahonnan kiterjedt erdei vasúti hálózat indul. Épp csak láttunk egy sínt és egy andráskeresztet, több élet nincs is ott. Annak a vonalnak a föltámasztásával is kísérletezett Schneeberger úr, de a legújabb hírek szerint a CFF Moldovita erdei vasutat nyugodtan leírhatjuk. Nem sikerült.
![]() | |
87 0033-8 FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút L45H dízelmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
A moldovitai kisvasútról ezen a weblapon olvashattok többet.
![]() | |
Mariuta FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 18:21:59 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút gözmozdony Mariuta Resita Kárpát-medencei kisvasút |
A felsővisói erdei vasút igazi érdekessége, hogy még mindig kis részben, de gőzmozdonyok is szolgálnak a vonalon rendes tehervonatokként.
![]() | |
Gőzmozdony Felsővisón a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:06 18:36:01 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF gőzmozdonyok Románia kisvasút gözmozdony Resita Kárpát-medencei kisvasút |
Az erdészet ma egy magántársaság, a gőzösök nagy visszatérése akkor volt, amikor a magánvasút mellett a CFF is beszállt a teherszállításba saját vonatokkal.
![]() | |
FelsővisóFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 05:57:11 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
A képeken nem látszik, de az éjszaka - lévén az utolsónk volt együtt - igen vidáman telt. Főleg, mivel a szállodában zajló esemény két díszvendégének ez az első éjszakája volt hivatalosan együtt. Az esküvői forgatagból több vasútbarát is kivette a részét, ami nem akadályozott meg minket abban, hogy hajnalban már taxizzunk is vissza a kisvasúthoz, hogy emgnézzük a pusztítást...
![]() | |
FelsővisóFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 05:58:39 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:26:46 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
A tavasz végi áradás, ami miatt ukrajnában is több helyen dolgoztak a pályán, fölborítva a menetrendet is, itt még komolyabb károkat okozott.
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:27:11 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:28:30 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
A sínek itt még érintetlenek, de egyszerűen nem volt értelme kérnünk egy mozdonyt fotózkodni, mert a fűtőháztól kétszáz métert lehetett csak haladni az első alámosásig.
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:33:03 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:33:55 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
Itt az első alámosás. Fönt, az összeszűkült völgyben még rosszabb a helyzet, hidakat és több kilométernyi vasutat kell visszaépíteni, ráadásul föl kell készülni arra, hogy később is lesznek ekkora árvizek, ami a pálya maradékának megerősítését és védművek építését teszi szükségessé.
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:35:06 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
Ezért nem a globális fölmelegedés a felelős, hanem az erdőírtás: sok korábbi fotón látható volt, hogy a hegycsúcsokat nem erdők, hanem kopár mezők borítják, így csak néhány csenevész facsoport állja útját az olvadó víznek, ami így akadálytalanul rohanhat le a völgyek aljára.
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:36:28 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
A diósgyőri sín és a magyar súlykörték is a régi időkre emlékeztetnek. A dátum azért érdekes.
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:37:31 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Pusztítás a Felsővisói Erdei VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 06:42:08 Fabrica trei Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Tyúkok FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:05:49 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Motorkocsi FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:09:27 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút motorkocsi Kárpát-medencei kisvasút |
Ilyen motorkocsikkal teherszállítást is végzett a CFF.
![]() | |
Blokktorony FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:09:52 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Drezina FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:10:45 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút kiskocsi drezina nemmozdony hangulat Kárpát-medencei kisvasút |
Néhány truckot is tud vontatni.
![]() | |
Drezina FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:12:00 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony drezina Kárpát-medencei kisvasút |
Nincsenek híján romantikus járműveknek.
![]() | |
Drezina FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:11:03 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút nemmozdony drezina Kárpát-medencei kisvasút |
Nem tudom, mi a terv a motorkocsival, de ha nekik nem kell, valamelyik magyar kisvasúton szerintem jól jönne. Fotósként imádnám, az biztos.
![]() | |
Kapj el, ha tudsz!Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:12:30 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút Kárpát-medencei kisvasút |
Trevithick mozdonyát népszerűsíti a román-kínai hátizsákmaffia. A képen látható kocsik mindenesetre hendikeppel indulnak a versenyben.
![]() | |
A felsővisói motorkocsi közelrőlFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:13:51 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút motorkocsi Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Kilátás az Mk45-vázbólFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:15:05 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút L45H muvészi keret dízelmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
Zöldnek kell belül lennie, ez igaz. Meg szép is, de azért lehetne máshogy szép...
![]() | |
GőzösműhelyFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:15:58 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF gőzmozdonyok Románia kisvasút gözmozdony Resita Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
FűtőházFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:16:28 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút dízelmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
Jekatyerina FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:16:49 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút dízelmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
Az áradás olyan gyorsan támadt, hogy egy szerelvény egy gőzmozdonnyal föntragadt a vonalon. Később egy ilyen sárga dízelt is fölvittek, így ott megndult a vasúti szállítás, a lehozott fákat pedig traktorokkal és teherautókkal vitték ki a völgyből a hegygerincen át.
![]() | |
Jekatyerina FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:17:38 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút dízelmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
87 0033-8 FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:17:23 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút L45H dízelmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
A MÁVAG 490-es FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:19:41 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF gőzmozdonyok Románia kisvasút gözmozdony futoház Kárpát-medencei kisvasút |
Kirchner Attila információi:
Gyártotta MÁVAG 1922-ben 4680-as gyári számon a Keletmagyarországi Erdokitermelési Rt. részére. 1922.03.07.-tol állt üzeme a cég Sudric-Petroszi Iparvasútján, V jelzéssel. A II.vh-t követoen 1948-ban a román erdészethez lett államosítva CFF 764.313 pályaszámmal. 1993-ban még üzemelt Felsovisón. 2000-ben már le volt állítva és azóta folyamatosan romlik az állaga, de a tervek között szerepel újbóli üzemképessé tétele.
![]() | |
Krisztina 490-es FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:20:16 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút dízelmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
87 0033-8 FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF diesel Románia kisvasút L45H dízelmozdony futoház hegyek Kárpát-medencei kisvasút napos |
A háttérben a kisvasút völgye.
![]() | |
Cozia-1 FelsővisónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:22:15 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF gőzmozdonyok Románia kisvasút gözmozdony Cozia-1 Resita futoház Kárpát-medencei kisvasút napos |
Ő a legtöbbet használt gőzös a vonalon.
![]() | |
Felsővisó CFF állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 07:52:13 Felsõvisó CFF Viseu de Sus CFF 308 CFF egyéb Románia kisvasút állomás épület dízelmozdony nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
PFT kiskocsi Alsóvisó és Visóvölgy közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 08:21:06 Visóvölgy Valea Visului Viseu Bistra 307 Románia Románia PFT nyílt vonal virág nemmozdony CFR |
Ez a vonal Dés felől köti be Máramarosszigetet és Hosszúmezőt a vasúthálózatba. Az áradások miatt szintén járhatatlan volt, Rahó felé tartva láttunk is Visóvölgyben egy ottragadt gyorsvonati szerelvényt.
![]() | |
Szélesnyomközű gőzmozdony Máramarosszigeten kiállítvaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 09:24:05 Máramarossziget Sighetu Marmatiei 323 307 Románia Románia gözmozdony |
CFR pályaszáma 150,012.
![]() | |
60 1165-4 Máramarossziget fűtőházában (Sighetu Marmatiei)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 09:26:21 Máramarossziget Sighetu Marmatiei 323 307 CFR 60 Románia dízelmozdony futoház nyár vízdaru mozdonyszín wedgie CFR Balkán Sulzer határon túl ragadt vasútvonal napos |
A Sulzerek persze normál nyomközűek, széles vonattal itt csak az ukránok járnak. 2008-ban éppen külön rendeletre jártak, vagyis soha, de előtte piacnapokon bejárt a D1-es Rahó felől erre a fonódott szakaszra. Idén ismét járnak, de állítólag csak egy szekcióny Szergejjel, kocsi nélkül, így valami fotózható Európa közepénél.
![]() | |
62 1130-4 Máramarossziget fűtőházában (Sighetu Marmatiei)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 09:29:03 Máramarossziget Sighetu Marmatiei 323 307 CFR 62 Románia dízelmozdony futoház oldalról nyár CFR Sulzer határon túl ragadt vasútvonal napos |
Ez egy föl nem újított személyvonati gép - Szigeten csak a Calatori lakja a fütöházat.
![]() | |
Az ex-DR 79 0105-1 VámfalubanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:01:28 Avasfelsõfalu Vámfalu 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális teleobjektív nyílt vonal hegyek jelzõ CFR napos |
Utolsó vonatüldözésünkhöz érkeztünk, a Malactaxit Vámfalunál kapjuk el. Ez a Vámfalu már nem az a Vámfalu, 150 kilométerrel közelebb vagyunk a mai határhoz. Ez a négykocsis vonat Szatmárnémetibe közlekedik.
![]() | |
Az ex-DR 79 0105-1 VámfalubanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:01:34 Avasfelsõfalu Vámfalu 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális bárányfelhok wedgie nyílt vonal falu gémeskút CFR napos |
Érdekes a vasút elhelyzkedése itt is, egészen olyan, mint a 87-esen Királd: végigdübörög a falu főutcáján megállás nélkül, majd megérkezik az utolsó lakóházzal egyvonalban fekvő állomására. Zseniális. Persze, ez a kisvasútból nagyvasúttá alakításkor rendezödött így.
![]() | |
Az ex-DR 79 0105-1 Avasújváros és Sárköz közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:26:05 Avasújváros Sárköz 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális alulról fekete-fehér hangulat nyílt vonal virág CFR napos |
A légkondi alapfölszereltség :)
![]() | |
Az ex-DR 79 0105-1 Avasújváros és Sárköz közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:26:15 Avasújváros Sárköz 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális fekete-fehér bárányfelhok árnyékos hangulat puszta nyílt vonal CFR napos |
Ez már csak egy nagy puszta, egészen pontosan a Nagy Magyar Alföld! Képzeljünk egy BCmot-ot a képre!
![]() | |
Az ex-DR 79 0120-0 Sárközújlak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:36:30 Sárközújlak 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális virág nyár CFR napos |
![]() | |
Az ex-DR 79 0120-0 Sárközújlak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:36:56 Sárközújlak 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális CFR napos |
![]() | |
Az ex-DR 79 0120-0 és 79 0131-7 Sárközújlak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:38:01 Sárközújlak 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális CFR napos |
Ezt a forgalmat sok magyar mellékvonalon megirigyelnék.
![]() | |
Az ex-DR 79 0120-0 és 79 0131-7 Sárközújlak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:38:03 Sárközújlak 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális CFR napos |
![]() | |
79 0131-7 Sárközújlak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:38:18 Sárközújlak 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális CFR napos |
Beláthatunk a kocsik belsejébe és megfigyelhetjük a teltházat még a napos oldalon is!
![]() | |
79 0131-7 Sárközújlak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 11:40:18 Sárközújlak 311 Malactaxi (CFR 79) Románia motorkocsi motorvonat vicinális CFR napos |
Park and Bike. Nálunk ez nem terjed, persze a forgalmista jelenléte itt akadályozza a tolvajlást.
![]() | |
62 0653-6 a szatmárnémeti fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 12:54:24 Szatmárnémeti Satu Mare 114 115 190 311 113 314 CFR 62 Románia dízelmozdony futoház CFR Sulzer napos |
Leges-legutolsó fotózásához érkezett a trains.hu 2008. évi ukrán-román fotóbuszozása. Már az ötödik részét írom a történetnek, de még mindig nem tudtam megunni. Fantasztikus fényképek készültek, igazán remek társaság jött össze. Egy olyan élmény volt ez, amit igazán kár lett volna kihagyni.
![]() | |
60 1197-7 a szatmárnémeti fűtőházban (Satu Mare)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:07 12:56:07 Szatmárnémeti Satu Mare 114 115 190 311 113 314 CFR 60 Románia dízelmozdony futoház szembol CFR Balkán Sulzer napos |
Eddig Endre minden szervezése nagyszerű volt, de ez a hatnapos, sűrített élmény semmihez sem fogható. Köszönet érte!
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!