A RŽD DT1 009 Razjezd 144 km és Luga között egy Pszkov - Szentpétervár zónázó
vonattal
Másnap reggel kisétáltam a vasúthoz, persze teljes menetfelszereléssel. Északról Lugáig tart a villamosítás, itt a vonal két felé ágazik, ez a sínpár Pszkovon át Litvániába vezet, a kicsit mögöttem elhelyezkedő másik pedig Velikíj Novgorodba. Nem messze állt egy delta is a két déli ág között, de már nem járható, a novgorodi vonal Luga-2 állomása viszont még létezik. A posztszovjet térségben gyakori, hogyha egy településnek több állomása va (például egy személy és egy teher), akkor -1 és -2 számokkal látják el (ilyen például Aknaszlatina is). Luga-2-nek már nincs nagy jelentősége, de az egy érdekes és előremutató megoldás, hogy a nem villamosított vonalon is gond nélkül bevezették a motorvonatos forglmat, ami ott dízellel megy, Lugában pedig csak fölteszi az áramszedőt, és innentől Pétervárig mehet a villany. Egy ilyen megoldás kiváló lenne a 29-es vonalra is, persze itt egyszerűbb amiatt, hogy a 3 kV egyenfeszültséghez tartozó vezérlés sokkal egyszerűbb és kisebb súlyú, mint a 25 kV 50 Hz-hez tartozó. A Torscsokban gyártott vonatokból azonban előnyei ellenére is csak 13 példány készült.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.