A RŽD KP4-447 pályaszámú, keskeny nyomközű gőzmozdony Carszkoszelszkaja állomáson
A Kolomnai Mozdonygyár egy háború előtti, nem túl sikeres gép továbbfejlesztéseként alkotta meg 1941-ben a P24 típust, ami rövid idő alatt a szocialista országok egyik szabványos kisvasúti gőzmozdonyává vált. Csak a Szovjetunióban négy gyárban 2300 darabot gyártottak, de készült 342 a finnországi Tampellában, 253 Lokomóban, 424 Csehszlovákiában, a Škodánál, 240 a MÁVAG-ban, 901 a lengyel Chrzanowban és kevésbé dokumentáltan, de legalább ezer a Népi Kínában is. (Forrás ) Ez a mozdony egy kiállított, nem túl jó állapotú példányból állt föl, jelezve, hogy a mi Lillánknak is lehet esélye:
A gőzös üzemeltetése nem egyszerű, ugyanis szerkocsival előre nem továbbíthat vonatot, így gépmenetben tér vissza, és ilyenkor az itt szintén nosztalgiának számító TU2-es húzza vissza a kocsikat az északi végállomásra.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.