A MÁV-TR 431 153 egy Párkány-Érsekújvár viszonylatú személyvonattal Párkány-Nána állomáson a rendezőpályaudvarhoz vezető vágányok kiágazásánál
A szlovák 25 kV-os hálózaton a személyvonatokat többnyire 240-es Laminátkák továbbítják, Zólyom felé besegít néhány ČD 242-es Plechács, a pozsonyi elővárosban most már többnyire emeltes ingavonatokkal dolgoznak a 263-as Hercegnők, és több vonalon is járnak a 430-as Pantográf motorvonatok. Párkányba többnyire csak 240-esek járnak, 263-asok néha egy-egy esti vonattal vetődtek csak el idáig. A V43-asok viszont mindennaposak voltak: a napi 4, Budapest-Párkány, később Budapest-Érsekújvár személyvonat többnyire V43-assal közlekedett. A közvetlen személyvonati kapcsolat azonban megszűnt, hiába nem változott a Párkány-Érsekújvár személyvonatok közlekedési rendje. Most viszont a Szlovák Vasút felé kilométer-kiegyenlítésként járnak ismét MÁV mozdonyok, amik Érsekújvár környékén dolgoznak. Ez független a nemzetközi vonatok gépcseréjétől, a vendégmozdonyok többnyire tehervonatokkal jutnak haza. Mivel a ŽSSK most nem ad annyi 350-est Magyarországra, nem biztos, hogy ez a csere sokáig megmarad, különösen, mivel a szlovákoknak nem annyire előnyös: a Vágsellye – Zólyom vonal szűk íveiből már kitiltották a Sziliket.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.