Az ÖBB 4746 025 pályaszámú CityJet motorvonata Wien Floridsdorfban
4746ÖBB, GYSEV | ||||
2010-ben kezdődött a 4746 és 4744 sorozatú, elővárosi, illetve regionális kivitelű, háromrészes Desiro MainLine (Desiro ML) motorvonatok szállítása az ÖBB részére. A 200 darabos keretmegállapodás utolsó 11 szerelényét 2020-ban hívták le, ezek a vonatok már alkalmasak lesznek akkumulátoros üzemben villamosítatlan vonalakon is közlekedni. A motorvonatok kétáramrendszerűek, teljesítményük 2600 kW és legnagyobb sebességük 160 km/h, amivel régóta várt képesség jelent meg az osztrák villamos motorvonatok között. (részletek ) | ||||
|
A vezetőállásos kocsik minden tengelye hajtott, a betétkocsik lehetnek motorosak és futók is, így a vonat hossza úgy bővíthető rugalmasan, hogy az elérhető gyorsulás és sebesség nem változik. Ez a koncepció megegyezik a szovjet Elektricskák ötletével, azonban itt a belső tér csöppet sem fapados, inkább luxusszintű. Eredetileg a vonatokat gondoltuk CityJetnek, de kiderült, hogy az ÖBB a színezést és (kis részben) a beltér hangulatát a már meglévő motorvonatokra is alkalmazza. Az első átfényezett motorkocsi a gráci állomásítású 5022 001 lett. Az emeletes (Wiesel néven közismert) kocsik is megkapják a CityJet fényezést és márkajelzést.
A beszerzett darabszámok:
- Rh ÖBB 4744: 70
- Rh GYSEV 4744: 5
- Rh ÖBB 4746: 95 (+35)
- Rh GYSEV 4746: 3
- ODEG 4746: 7
Ahogy majd bővülnek az ilyen fényezésű vonatokról készült képeim, itt lesznek láthatóak:
Az azonos kivitelű, GYSEV tulajdonú S-Bahn és regionális vonatokról pedig itt:
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.