A BKV Budapest 2806 pályaszámú, favázas villamosa fotósmeneten a Krisztina körúton fog vissza ideiglenesen, hogy elengedjen egy forgalmi számot
K-típusBudapesti Városi Villamos Vasút (BVVV) | ||
A 2806-os pályaszámú, K típusú villamost a Budapesti Városi Villamos Vasút rendelte meg a Schlick–Nicholson-gyártól (Budapest) 1911-ben. A sárga-fehér fényezésű K típusú kocsikból 60 készült. A K sorozat tagjai az 1930-as évektől elsősorban a Nagykörúton közlekedtek. 1931-ben a BSzKRt. motor-korszerűsítési programjában új és erősebb, Ganz gyártmányú 70 LE-s motort kaptak, így két pótkocsit is vontathattak, majd 1934–36 között 35 motorkocsit felszereltek akkumulátoros sínfékkel is. A Nagykörútról az acélvázas kocsik, illetve az UV-k szorították ki ezt a típust, amelyik később már Újpest jellegzetes kocsija lett. 1975-ben a BKV Műszaki Történeti Bizottsága által megőrzésre kijelölt villamosvasúti járműve között volt az 1977-ben utasforgalomból kivont 2806-os pályaszámú kocsi is, amelyet az Újpest kocsiszínben, majd Szentendrén tároltak. A járművet 2018-ban a BKV 50 éves évfordulójára a VTTE önkénteseinek segítségével utolsó üzemi állapotára újították fel. Forrás: bkv.hu További információ: | ||
|
A BKV által szervezett fotósmeneten egy nagy kört tettünk emblematikus budapesti helyszíneken, és még Szépilona kocsiszínbe is ellátogattunk egy gyors beállítást elvégezni az aknán, ami a deltavágány miatt extra érdekességet jelentett. A betérésről (amin így egy újabb villamos-szakaszt sikerült beutaznom) videót is készítettem:
A 2806-os ráadásul a szintén BKV-sárga füzesi acélvázas 2624-es mellett a kedvenc villamosom, folyton Tim Boric képeinek a hangulatát idézi föl bennem.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.