sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Nógrádi telek

Télnek tél, bár sok kép készült szokolya környékén és a Jászságban is. Nem csak Bézékről!

A BDt 418 és 452 pályaszámú fotó

A BDt 418 és 452 pályaszámú vezérlőkocsik a Westend tetőteraszának tövében

Ebben az albumban néhány téli nógrádi emlékemet szeretném fölidézni. Főleg Bézékre lehet tehát számítani, bár nem kizárólag. Tehervonatok viszont most nem lesznek, de talán nem kell túl sokat rájuk sem várnotok!

A BDVmot 013 a Westend tet& fotó

A BDVmot 013 a Westend tetőteraszának tövében

Még azokban az időkben járunk, amikor a váci oldalban csak ingák és Hernyók jártak. A nógrádi fotózás ideális kezdése az 5:20-as hajnali váci személy a Nyugatiból. Később menni nem volt értelme, mivel akkor még nem voltak a dél körüli sűrítések, így a reggeli pörgés lecsengése után 11 körül már lehetett is hazajönni, télen ugyanis utána már egyszerűen nem volt mit fotózni. Nagyon ritkán vártam meg a napnyugtát Diósjenőn, egyszer például azért, mert vártuk a segélygépet a tehervonatra.

BDVmot motorvonatok gyüleke fotó

BDVmot motorvonatok gyülekeznek Vácott kora hajnalban

(könyvjelző)

Igazi nosztalgikus életkép, szám szerint a BDVmot 016, 011, a 008 és a 013 látható, mind Szob felé álló motorkocsival. Havas vagy esős időben a peronok közötti fa átjárók bitangul tudnak csúszni, többször elestem már rajtuk sajnos.

Vonatkereszt Szokolyán fotó

Vonatkereszt Szokolyán

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bár az állomás személyforgalomra meg van nyitva, tulajdonképpen nem egyéb, mint egy forgalmi kitérő, mivel a falu egy kisebb túrányira, a hegyek másik oldalán található. Abban a völgyben vezet az idén 110 éves Királyréti Erdei Vasút. Sajnos fát sem ott, sem itt nem szállítanak már, pedig sok állomáson lehetne rakodni, de itt csaknem istenkáromlásnak tartják azt, hogy motorkocsik teherkocsikat húzzanak , külön mozdonyos tehervonatot pedig egy cég sem hajlandó szervezni.

Szokolya állomás felvételi  fotó

Szokolya állomás felvételi épülete

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Egy BDzx kocsi előtt g fotó

Egy BDzx kocsi előtt gyorsít egy Bzmot motorvonat Szokolyán

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A kép a mérlegház ablaküveg nélküli, védtelen belsejéből készült. Kénytelen voltam behúzódni egy kicsit, mivel fotóstársam elaludt, így meg kellett várnom, míg a következő vonattal utánamjön.

A Bzmot 340 Szokolyán fotó

A Bzmot 340 Szokolyán

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 340 Szokolya és Ber fotó

A Bzmot 340 Szokolya és Berkenye között

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A háttérben látható a völgy, ahonnan kikanyarodott a vonat.

A Bzmot 341 Berkenye és Szo fotó

A Bzmot 341 Berkenye és Szokolya között a viadukton

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 341 a berkenyei hor fotó

A Bzmot 341 a berkenyei horgásztónál

(könyvjelző)

A Bzmot 340 Berkenyén fotó

A Bzmot 340 Berkenyén

Az Mk48 2014 Királyréten fotó

Az Mk48 2014 Királyréten

(Királyréti Erdei Vasút)

A berkenyei fotózás után, mivel a 75-ösön kimerültek a nappali lehetőségek, átvonatoztunk a szomszéd völgybe (ezt váci átszállással, húsz kilométeres kerülővel lehet megtenni), ahol igaziból csak utaztunk és beszélgettünk. Kissé hideg volt.

Az Mk48 2014 Királyréten fotó

Az Mk48 2014 Királyréten

(Királyréti Erdei Vasút)

Ezeket a képeket legfeljebb azért érdemes közzétenni, hogy legyen még pár kép a régi királyréti vasúti hangulatból, illetve hogy összevethessük a régi karácsonyi díszítést a vadítóan jó újjal .

Az M44 440 Vácott fotó

Az M44 440 Vácott

Aztán hazaindultunk, érdekesség csak a váci tartalék maradt. Ez ma már Szergej, mivel a 70-es vonali tolatós feladatait is ellátja, a fásvagonok összeszedése miatt nem lehet V46-os. Pedig nagyon szívesen fotóznék V46-ost vonalon!

A BDVmot 003 Őrbottyán fotó

A BDVmot 003 Őrbottyán állomáson vár keresztre

Ez már egy másik utazás, ezúttal a Vácrátót-Galgamácsa vonalra igyekeztünk, ami technikailag nem Nógrád, mégis a térség vasútjához kötődik, részben a 78-assal közös szakasz, részben a gyarmati Bézék szereplése miatt. Ez csak az utolsó évekre volt jellemző, egyébként kizárólag V43-as ingavonatok közlekedtek erre.

A BDVmot 011 Őrbottyán fotó

A BDVmot 011 Őrbottyánban

A 71-esről könnyű megközelíteni a 77-est, Vácrátót előtt leszállva a 71-es fölött a hegyoldalban vezető pályához csak föl kell sétálni (elég meredek azért).

A V43 1342 Kisnémedi és Vác fotó

A V43 1342 Kisnémedi és Vácrátót között

(MÁV Galgamácsa-Vácrátót összekötő vasút)

A Bzmot 341 Kisnémedi és Vá fotó

A Bzmot 341 Kisnémedi és Vácrátót között

(könyvjelző) (MÁV Galgamácsa-Vácrátót összekötő vasút)

A Bzmot 341 Vácrátót és Kis fotó

A Bzmot 341 Vácrátót és Kisnémedi között

(könyvjelző) (MÁV Galgamácsa-Vácrátót összekötő vasút)

A V43 1342, a Bmxt 018 és a fotó

A V43 1342, a Bmxt 018 és a Bmxt 011 Vác állomáson

(könyvjelző)

Kék-sárga-szürke, egységes vasút.

A V43 1342, a Bmxt 018 és a fotó

A V43 1342, a Bmxt 018 és a Bmxt 011 Vác állomáson

Fák a szokolyai erdőbe fotó

Fák a szokolyai erdőben

(könyvjelző)

A vonalbejáróval sétálgattam egy kicsit, mivel a vonat még odébb volt a mellékvonalon, a fotóhelyek pedig közel. Ilyen hidegben is sétálnia kell, egyszer középen, egyszer az egyik, egyszer a másik oldalon. Az aznapi táv a Szokolya-Nógrád szakasz volt, enyhe hegymenetben ugyan, de így télen ez talán kellemesebb is.

Bzmot 341 a szokolyai erd&# fotó

Bzmot 341 a szokolyai erdőben

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 344 Berkenye és Szoko fotó

Bzmot 344 Berkenye és Szokolya között

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 343 Szokolya és Berke fotó

Bzmot 343 Szokolya és Berkenye között között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 343 Berkenye és Szoko fotó

Bzmot 343 Berkenye és Szokolya között

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 341 Szokolya és Berke fotó

Bzmot 341 Szokolya és Berkenye között

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 243 Szokolyán fotó

Bzmot 243 Szokolyán

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az 5341 007-2 és egy társa  fotó

Az 5341 007-2 és egy társa a Nyugati pályaudvaron

Egy újabb túra képei következnek a következő évből, ezúttal is nagy hóban jártunk Nógrádban, csak most Gulyás Attila helyett Bedenek József kartács kísért el. A jellegzetes sorrendet is megfordítottuk a menetrend megváltozása miatt, így a királyréti kisvasúton kezdtünk, és utána mentünk át a 75-ös vonalra.

Az Mk48 2014 Paphegy és Szo fotó

Az Mk48 2014 Paphegy és Szokolya-Riezner között

(Királyréti Erdei Vasút)

Ismét a 2014-es Emká került a szemünk elé, amit ugyan magaslat híján, de a teleobjektív miatt nagyon magasnak tűnő hegy lábánál tudtuk fényképezni.

Az Mk48 2014 Paphegy és Szo fotó

Az Mk48 2014 Paphegy és Szokolya-Riezner között

(könyvjelző) (Királyréti Erdei Vasút)

Ismét a 2014-es Emká került a szemünk elé, amit ugyan magaslat híján, de a teleobjektív miatt nagyon magasnak tűnő hegy lábánál tudtuk fényképezni.

Az Mk48 2014 Hártókút és Sz fotó

Az Mk48 2014 Hártókút és Szokolya-Mányoki között

(Királyréti Erdei Vasút)

Az Mk48 2014 Szokolya-Mányo fotó

Az Mk48 2014 Szokolya-Mányoki megállóhelyen

(könyvjelző) (Királyréti Erdei Vasút)

Az Mk48 2014 Kismaroson fotó

Az Mk48 2014 Kismaroson

(Királyréti Erdei Vasút)

Az Mk48 2014 Kismaroson fotó

Az Mk48 2014 Kismaroson

(Királyréti Erdei Vasút)

Már folyamatba volt a felvételi épület rekonstrukciója.

Az 5341 038-8 Kismaroson fotó

Az 5341 038-8 Kismaroson

A Bzmot 334 Vácott fotó

A Bzmot 334 Vácott

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 334 Berkenyén fotó

A Bzmot 334 Berkenyén

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 342 Berkenye és Szo fotó

A Bzmot 342 Berkenye és Szokolya között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 342 Szokolya és Ber fotó

A Bzmot 342 Szokolya és Berkenye között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Nagyon tetszenek a fenyők a háttérben.

A Bzmot 343 Berkenyén fotó

A Bzmot 343 Berkenyén

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ennek most nem olyan brutálisan havas az orra, mint egy évvel azelőtt. Viszont a jófúvások miatt nem mertek mellékkocsikat kapcsolni a vonathoz...

Tömegnyomor a Bzmot 343 bel fotó

Tömegnyomor a Bzmot 343 belsejében

...ami miatt odabent vasárnap ellenére lépni sem lehetett. Sajnos viszont Dácsiát akkor nem kapcsoltak a Bzmot elé. Az objektívvédőm is kiesett a vonatból.

A Bzmot 343 Magyarkút-Ver&# fotó

A Bzmot 343 Magyarkút-Verőce megállóhelyen

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az évszak marad, a motorkocsi is ugyanaz, mint az előbb (ez is archív kép már róla), a hó sajnos elment, de jött helyette a napsütés. Ezúttal egy autós nógrádi körtúra képei következnek. A legtöbb helyen, ahol jártam, a napközbeni vonatok jórészét lemondták, vagy lemondani tervezték.

A Bzmot 343 Magyarkút-Ver&# fotó

A Bzmot 343 Magyarkút-Verőce megállóhelynél

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A 75-ös alsó részéről szerencsére eszükbe sem jutott kihúzni vonatokat, itt a további sűrítés, a pályasebesség növelése, és kényelmesebb motorvonatok közlekedtetése lenne elvárható. Végülis Budapest elővárosában járunk.

A Bzmot 243-as a 2-es út fe fotó

A Bzmot 243-as a 2-es út felüljárójánál Drégely közelében

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 243-as Ipolyszögnél fotó

A Bzmot 243-as Ipolyszögnél

(könyvjelző) (Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 243-as Ipolyszögnél fotó

A Bzmot 243-as Ipolyszögnél

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 243-as Ipolyszögnél fotó

A Bzmot 243-as Ipolyszögnél

A Bzmot 243-as megérkezik B fotó

A Bzmot 243-as megérkezik Balassagyarmatra

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 344 a régi Őrh fotó

A Bzmot 344 a régi Őrhalom állomáson

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 344 a régi Őrh fotó

A Bzmot 344 a régi Őrhalom állomáson

(könyvjelző) (Nógrádvármegyei HÉV)

A Bzmot 344 Ráróspuszta és  fotó

A Bzmot 344 Ráróspuszta és Rárós fmh. között az Ipoly völgyében

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

Magyarországon sajnos nem sok folyóvölgyi vasút maradt, a nyílván mindenki által ismert Duna-völgyi vonalak (4-es, 70-es) mellett a 78-as Ipoly-völgyi, dombos része, és a 94-es ilyen még.

A Bzmot 344 Rárós fmh. és L fotó

A Bzmot 344 Rárós fmh. és Litke között

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 344 Ipolytarnócon fotó

A Bzmot 344 Ipolytarnócon

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

Környezetvédők jöttek békákat menteni, de elnézhettek valamit a dátumon, mert sehol nem voltak békamentők aznap. Az ősmaradványokat bemutató sétaút egy igazi Jurassic Park, nagyon látványos, érdemes elmenni, de kb. 40 perc séta egy árnyéktalan aszfaltúton.

A Bzmot 283 Ipolytarnóc és  fotó

A Bzmot 283 Ipolytarnóc és Litke között

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

Ez a része a közútnak a legrosszabb, mivel a magyar fél az út felújítása helyett az Ipolytarnócot északról, szlovák oldalról elkerülő útra fókuszált, ami végre közvetlenebb összeköttetést jelent Szécsény és Nagykürtös között.

A Bzmot 283 Ipolytarnóc és  fotó

A Bzmot 283 Ipolytarnóc és Litke között

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Litke és Rárós  fotó

A Bzmot 283 Litke és Rárós között

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Rárós feltétele fotó

A Bzmot 283 Rárós feltételes megállóhelynél

(könyvjelző) (Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A megálló egy kicsit odébb, ennek a tábornak a kiszolgálásra épült.

A Bzmot 283 Ráróspusztánál fotó

A Bzmot 283 Ráróspusztánál

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A háttérben az új, kőboltozattal megépült Ipoly-híd.

A Bzmot 283 Ráróspuszta és  fotó

A Bzmot 283 Ráróspuszta és Nógrádszakál között

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Ráróspuszta és  fotó

A Bzmot 283 Ráróspuszta és Nógrádszakál között

(könyvjelző) (Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Ludányhalásziba fotó

A Bzmot 283 Ludányhalásziban

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Szécsényben fotó

A Bzmot 283 Szécsényben

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Szécsény és Hug fotó

A Bzmot 283 Szécsény és Hugyag között

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Szécsény és Hug fotó

A Bzmot 283 Szécsény és Hugyag között

(könyvjelző) (Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 283 Őrhalom és fotó

A Bzmot 283 Őrhalom és Balassagyamrat között

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 333 Szügy és Mohora fotó

A Bzmot 333 Szügy és Mohora között

(könyvjelző) (Nógrádvármegyei HÉV)

A Bzmot 333 Becske alsó és  fotó

A Bzmot 333 Becske alsó és Nógrádkövesd között

(könyvjelző) (Nógrádvármegyei HÉV)

Némi nagygép a mezőgaz fotó

Némi nagygép a mezőgazdaság szolgálatában

(könyvjelző)

Valamilyen John Deere-csoda.

A Bzmot 198 Jászapáti és Já fotó

A Bzmot 198 Jászapáti és Jászkisér között

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Eleddig csak a 85-ös vonal felső, Jászapáti és Vámosgyörk közötti szakaszán fényképeztem (az külön cég is volt), most viszont az alsó szakaszra, Jászapáti és Újszász közé jöttem fotózni. Nem a fergeteges táj miatt, hanem egy régóta tervezett fotó elkészítésére tettem első kísérletet. Majd még alakul.

A Bzmot 198 Jászapáti és Já fotó

A Bzmot 198 Jászapáti és Jászkisér között

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Eleddig csak a 85-ös vonal felső, Jászapáti és Vámosgyörk közötti szakaszán fényképeztem (az külön cég is volt), most viszont az alsó szakaszra, Jászapáti és Újszász közé jöttem fotózni. Nem a fergeteges táj miatt, hanem egy régóta tervezett fotó elkészítésére tettem első kísérletet. Majd még alakul.

A Bzmot 198 Jászkisér fels& fotó

A Bzmot 198 Jászkisér felső és Szellőhát között

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

A Bzmot 198 Szellőhát  fotó

A Bzmot 198 Szellőhát és Jászladány között

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

A Bzmot 198 Szellőhát  fotó

A Bzmot 198 Szellőhát és Jászladány között

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

A Bzmot 198 Újszász és Szás fotó

A Bzmot 198 Újszász és Szászberek között a Zagyva-hídon

(könyvjelző) (Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Köszönöm a figyelmed!

Szokolya állomás felvételi  fotó

Szokolya állomás felvételi épülete

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Btx 011 Váchartyán megáll fotó

A Btx 011 Váchartyán megállóhelyen

Az 5341 008-0 és az 5341 02 fotó

Az 5341 008-0 és az 5341 029-6 pályaszámú FLIRT-ök Vácott

Bzmot 343 Vácott fotó

Bzmot 343 Vácott

A Bzmot 333 Püspökhatvanban fotó

A Bzmot 333 Püspökhatvanban

(Nógrádvármegyei HÉV)

A Bzmot 333 Iklad-Domony fe fotó

A Bzmot 333 Iklad-Domony felső és Iklad-Domony között

(Nógrádvármegyei HÉV)

A Bzmot 198 Jászapáti és Já fotó

A Bzmot 198 Jászapáti és Jászkisér között

(Újszász-Jászapáti-Vámosgyörki HÉV)

Eleddig csak a 85-ös vonal felső, Jászapáti és Vámosgyörk közötti szakaszán fényképeztem (az külön cég is volt), most viszont az alsó szakaszra, Jászapáti és Újszász közé jöttem fotózni. Nem a fergeteges táj miatt, hanem egy régóta tervezett fotó elkészítésére tettem első kísérletet. Majd még alakul.

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

Ge 6/6 II 706ABe 8/12 3503Ge 4/4 II 611Be 4/4 511ABe 4/4 II 49

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

Ge 4/4 III Ge 4/4 II BDt Ge 6/6 II Tm 2/2 630 Ge 3/3 ABe 8/12 651 Ge 6/6 Tmf 2/2

 

Régi és új albumok:

RhB - Hauenstein - JuraEMU.89, a nosztalgia<br />Tátrai VillamosÚjra Tátrai Villamos50 éves a BKV - <br />VillamosfelvonulásIvano Frankivszktól Ungvárig

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek