A HŽ 7 121 012 Žutnica és Krapina között
Még mindig a mellékvonalon vagyunk, Krapina állomástól délre, a vonal utcai szakaszán, ahol egy első generációs Macosa-licencia sínbuszt sikerült lencsevégre kapnom - a sikerült itt hangsúlyos, egy bank lépcsőjén állva én átláttam a kocsik fölött, a társaságból nem mindenki volt ilyen szerencsés. Az első generációs vonatok (ilyenjei vannak a Szerb Vasútnak is , igaz, már csak három darab Zomborban) négy tengelyen hajtott motorkocsiból és futó vezérlőkocsiból állnak, hajtásuk dízel-hidraulikus. 1981 és 1986 között készültek a Đuro Đakovićnál Slavonski Brodban. 1997-ben építettek át 14 szettet, ekkor a külsejük és a belső felépítésük is alaposan megváltozott. Az Eszék környékére állomásított vonatok döntött, szögletes vezetőállást kaptak, új, 230 kW-os MAN dízelmotorokat, amik immár mindkét kocsi belső forgóvázát hajtják hidraulikusan, így 2'B'+B'2'-re módosult a tengelyelrendezés (az első széria kocsijai is kétmotorosak, melyek teljesítménye egyenként 210 kW volt). A 100-as sorszámmal kezdődő kocsik nehezebbek is, 67 helyett 70 tonnát nyom egy kétkocsis egység. Belsejük lila elemeiről bármikor fölismerhetők.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.