A SŽ 312 120 Laško és Rimske Toplice között, a háttérben a sörgyár látszik
Ez itt a Südbahn, vagyis a Bécs - Graz - Laibach - Trieszt fővonal Cilli (Celje) és Steinbrück (Zidani Most) közötti szakasza, amely a Savinja folyó völgyében vezet. Zidani Most deltavágánya igazán megkapó látvány, innen ma a legtöbb vonat Ljubljana felé folytatja útját, de minden nap közlekedik a Bécs-Zágráb EuroCity, ami Zidani Most elkerülésével, egyenesen Dobova felé halad tovább. A Déli Vasút spórolós megoldásainak megfelelően az elképesztő fontosságú csomópont állomása mindössze három vágányos és a delta ljubljanai ágában fekszik. Hasonlóan gagyi hosszú állomásközök, rövid, kétvágányos állomások jellemzik a koperi rámpát , ahol most több éves rekonstrukció után diadalittasan napi 72-ről 82 párra növelték a vonatok számát. Térközös biztberrel, néhol plusz egy állomási vágánnyal simán duplázni lehetne (még Hrastovljéban is elférne). Szóval amikor a szlovén vonalak kis kapacitásáról beszélnek, akkor szolidan röhögök. A MÁV vonalhálózata a Transszibériai Vasút vagy a Union Pacific áteresztőképességét tekintve Szlovéniához képest.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.