Egy SŽ 310 Pendolino Laško és Celje között
A négyáramrendszerű, billenőszekrényes motorvonatok hossza szépen mutatja az ország méretét, mondjuk a cseh testvérrel összehasonlítva. Valójában azóta igencsak megbánták a rövid kivitelt, belföldi forgalomban is lenne igény legalább egy betétkocsira, Bécs vagy Zágráb felé egylőre esélytelen így járatni. Koperből hazafelé ilyennel utaztam Ljubljana és Maribor között, és eléggé tele volt, viszont kényelmes volt, a dülöngélést egyáltalán nem éreztem (épp ez a célja a bedőlésnek egyébként), egyedül a bunkerszerűen szűk ablakok zavaróak. A szavak szintjén tervbe van véve a magyarországi futásengedély megszerzése, így a napi egy pár Ljubljana-Muraszombat IC Zalaegerszegig lenne hosszabbítható, ha valamikor 2016 második felében elkészül a 25-ös szlovén szakaszának villamosítása is. Azért nagy összegben nem fogadnék a magyarországi Pendolino-forgalomra, így a valódi nagysebességű motorvonat látványáért az elkövetkező évtizedben is Kassára vagy a schwechati reptérre kell majd utazni.
Fotó: Raffai Tamás
Copyright 2005-2020. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.