sĂ­n benbe.hu

CĂ­mlap Albumok

-----------------



Az Ă–BB 2067 sorozatĂş dĂ­zel tolatĂłmozdonya

Végh József leírása az ÖBB eltűnőben lévő, de korábban roppant fontos igáslováról. Az osztrák M31-es története.

2060 082-1 a 2067-es soroza fotĂł

2060 082-1 a 2067-es sorozat elötti állomási mindenes, egy kis két tengelyes 200 lóerős mozdony

Természetesen ez a csodállatos állapotu mozdonyka már nincs befogva kemény tolatási munkákra, hanem inkább csak különvonatokon és vasuti ünnepeken szerepel, mint itt is, amikor is a Wörgli főpályaudvar 150 éves évfordulójára érkezett Tirolba.

2066 001-5 egy a 2067-es so fotĂł

2066 001-5 egy a 2067-es sorozathoz nagyon hasonló 147Kw teljesítményü tolatómozdony

Kizárólag a Bécsi Floridsdorfi Főműhely területén volt befogva. A második világháboru után Wiener Neustadt-ban hátramaradt német Deutz nyártmányu mozdony HF 25 901 néven a St. Pölteni főműhelybe került, ahol átépítés után 1955-ben kapta a 2066.01 pályaszámot. Ezután került a fővárosi telephelyére, ahol 1994-ig szolgállt, majd a Strasshofi Vasúti Múzeumhoz került. Jelenleg a saalfeldeni fűtőház területén tartózkodik, ahova eredtileg felújítási szándékkal érkezett, de a szükséges javítások elmaradtak, további sorsa eléggé bizonytalan.

Külsőleg nincs is olyan szo fotó

Külsőleg nincs is olyan szomorú állapotba a 2066 001-5

(könyvjelző)

Sajnos gépészetileg azonban erősen hiányos állapotba van. Javítása azért is kilátástalan, mert egyetlen példányként, donor sem áll rendelkezésre a feltámasztáshoz. A 2066-os egyébként eltérően a 2067-től, diesel-elektromos hajtásrendszerű.

2067 017-0 pályaszámú,  a S fotó

2067 017-0 pályaszámú, a Swietelsky tulajdonában álló, kivállón felujított állapotu mozdony a 2143 005 társaságában Selzthal állomáson éppen áthaladóban

Jól megfigyelhető a ritkána fotó

Jól megfigyelhető a ritkának mondható vaktengelyes hajtórudas erőátvitel és a jellegzetes, öntöttvas küllős kerekek.

Idős kora ellenére még sokat kinézek ebből a mozdonyból, sok társával eggyütt még számtalan jó állapotú példány található belőlük Ausztriaszerte.

2067 065-9 a Wörgli Fűtőház fotó

2067 065-9 a Wörgli Fűtőháznál, ahol főleg kitológépként dolgozik, a Rola alacsonypadlós kocsijait tolja be és huzza ki a szerelőcsarnokból

(könyvjelző)

2067 061-8 a Wörgli főpálya fotó

2067 061-8 a Wörgli főpályaudvar 150 éves évfordulójára rendezett ünnepségen

Az RTS 2067-es tipusú gépe  fotó

Az RTS 2067-es tipusú gépe a 023-8 pályaszámot viseli

2009 05. 19-én Wien Haidersrasse megállóhelyen járt, útban Wien Donaukai rendező felé.

A 2067 103-8 pályaszámú gép fotó

A 2067 103-8 pályaszámú gépről a kép 2007. 11. 16. -án készült Wien Westbahnhofon

(könyvjelző)

A gép mögött a 43-as számú Liszt Ferenc EC vonat szerelvénye látható.

A 2067 075-8 pályaszámú gép fotó

A 2067 075-8 pályaszámú gépet Wiener Neustadtban kapta lencsevégre Balla Krisztián, pontosan 2008. 01. 12. -én

2067 099-8 Innsbruck West á fotó

2067 099-8 Innsbruck West állomáson tolat, ahol igazából ő a Fűtőházi tartalék, a teherkocsikat huzza ki-be a szervizcsarnokba

2067 099-8 az Innsbrucki kö fotó

2067 099-8 az Innsbrucki körfűtőház elött egy nemes vendéggel. a hatodikai Mikulásvonat gőzősével

(könyvjelző)

A 41. 018 pályaszámu gőzös Augsburgból érkezett, utasai az adventi vásárra érkeztek ezzel a hangulatos vonattal.

Dávid és Góliátos hangulat fotó

Dávid és Góliátos hangulat

A gőzös közel kétszeresét nyomja a kis 2067 099-8-nek.

A 2067 099-8 a fűtőház elöt fotó

A 2067 099-8 a fűtőház elött

Jól látszik a képen az egyedi tengelyelrendezés.

2067 018-8 Salzburgnál dolg fotó

2067 018-8 Salzburgnál dolgozik komoly terhével 1988 szeptember 6-án

(könyvjelző)

A mozdonyok ezidőtájt még egységesen piros szinüek voltak,míg jelenleg a mindkét végükön egy fehér téglalapalaku „arcot” kaptak a lámpák magasságában.

A 2067 069-9 pályaszámu moz fotó

A 2067 069-9 pályaszámu mozdony 1987 október 8-án a Wien Westbahnhofon rendezte a személykocsikat

(könyvjelző)

Itt éppen Schlieren-kocsikkal örökítette meg Tasnádi Tamás.

2067 045-1 St.Michaelből ta fotó

2067 045-1 St.Michaelből tart Leobenbe egy Alagut-mentővonattal a Galgenberg-alaguthoz

A mozdonyt nem zavarja a haladásban a zártárcsa :) .

A 2067 041-0 pályaszámu moz fotó

A 2067 041-0 pályaszámu mozdony a Knittenfeldi fütőház fordítókorongján

A képet 2008 február 9-én készítette Leitner Thomas.A dieselmozdony mögött egy 1144-es villanymozdony áll a fűtőház elött.

A 2067 085-7 Knittenfelden fotĂł

A 2067 085-7 Knittenfelden

A 2067 085-7 nek egy nemes feladat jutott 2008 január 30-án,a Knittenfeldi pályaudvaron egy 52-es sorozatu 4984-es pályaszámu gőzmozdonyt segít helyet változtatni,az ugyanis a kazánban lobogó tűz nélkül erre sajnos önerejéből sajnos nem képes.

2067 001 Ă©s 2068 015 Lendor fotĂł

2067 001 és 2068 015 Lendorfnál

(könyvjelző)

Engedéllyel.

2067 001-4 Pusarnitz állomá fotó

2067 001-4 Pusarnitz állomáson

2067 014 Selzthalnál fotó

2067 014 Selzthalnál

2067 083 Pflachnál fotó

2067 083 Pflachnál

(könyvjelző)

Engedéllyel.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

CĂ­mlap Cikkek Mozdonyok Atlasz ModellvasĂşt Linkek