sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Végh József: Az ÖBB 2068 sorozatú dízel tolatómozdonyai

A wörgli mozdonyvezető és vasútfotós, Végh József, egy újabb ritkán látott osztrák mozdonytípus ismertetöjét készítette el.

2068 010-4 2008. augusztus  fotó

2068 010-4 2008. augusztus 23-án a Wörgli főpályaudvar 150 éves fennállásának tiszteletére rendezett ünnepségen

(könyvjelző)

A sárga szerkezet az ütközők között egy RK900 távolról oldható tolató kapocs, ami a gyors tolatási munkákat segíti.

2068 029-4 Wiener Neustadt- fotó

2068 029-4 Wiener Neustadt-ban Raaberbahn (Gyesev) kocsikat rendez a szakadó hóesésben

(könyvjelző)

2068 013-8 pályaszámu mozdo fotó

2068 013-8 pályaszámu mozdony Graz Hbf.-on pózol Tasnádi Tamás kamerája elött 2007. október 7-én

2006. május 16-án Tasnádi T fotó

2006. május 16-án Tasnádi Tamás ottjártakor 2068 039-3-as mozdony Lienzben dolgozott

(könyvjelző)

2006. május 16-án Tasnádi T fotó

2006. május 16-án Tasnádi Tamás ottjártakor 2068 039-3-as mozdony Lienzben dolgozott

2068 007-0 a Hall in Tirol- fotó

2068 007-0 a Hall in Tirol-i gurítódombról jár le éppen a vágányféken keresztül

A dombról legurított kocsik sebességét ezen a szerkezeten szabályozzák, majd a váltóállító toronyból a válltók állításával terelik a helyes vágányokra. A tavaly október 27-én készült képen már a hegyek havasak, itt bizony a tél hamarabb kezdődik.

2068 056-7 a jenbachi tarta fotó

2068 056-7 a jenbachi tartalék 2008. február 2-án

A kopottas mozdony állapota nem olyan drámai, mint a kép sugallja,sajnos a tolatási munkák velejárója a szálló vaspor és a fokozott igénybevétel.

2068 027-8 Hall in Tirol pá fotó

2068 027-8 Hall in Tirol pályaudvaron a váltóőrtoronyból nézve a 2009. december 4.-i hóesésben

Háttérben a Buderus kazángyár épülete látható, ahova gyakran érkeznek magyar Eaos kocsik is.

A 2068 027-8 pályaszámu moz fotó

A 2068 027-8 pályaszámu mozdony éppen francia autószállító kocsikat rendez, a háttérben pedig egy 160-al átrobogó EC látható

A frissen felújított 2068 0 fotó

A frissen felújított 2068 009-6 az Innsbruck West pályaudvaron lévő vagonműhelybe tolja be a forgalomból kisorozott, hibás kocsikat

A mozdony fölött a tartóoszlopokra emelt autópálya látható.

A 2068 009-6 pályaszámú moz fotó

A 2068 009-6 pályaszámú mozdony a javítóműhely egyik csarnoka mellett, egy tartálykocsi betolása közben

A 2068 009-6-os immár a nag fotó

A 2068 009-6-os immár a nagy csarnokban, ahol a teher- és személykocsik javítása zajlik

(könyvjelző)

Mivel a wörgli és a Hall in Tirol-i kocsivizsgálók nagyon komolyan veszik a dolgukat, itt mindig nagyon sok a munka, sok a javítani váró kocsi.

A 2068 009-6 os itt január  fotó

A 2068 009-6 os itt január 26-án már Wörglben dolgozott, ahol a 2-es tartalék rendszerint egy 2068-as, már ha éppen van elég működőképes belőlük és nem kell 2067-est kiadniuk a nehéz tolatási munkákra. A mozdonyon egyébként legtöbbször az ÖBB legfiatalabb mozdonyvezető hölgye dolgozik, ő ugyanis a 21. életévéig nem mehet a nyilt vonalra...

Február 3-án a 011-2  dolgo fotó

Február 3-án a 011-2 dolgozott a Wörgl 2. tartalék szerepkörben

Az erős havazás ellenére akadt dolga bőven.

2008.01.12-én a Wiener Neus fotó

2008.01.12-én a Wiener Neustadti fűtőházban járt Balla Krisztián,ahol a

2068 019-5 és a háttérben a 2068 021-1 volt éppen látható

2008.08.23-án a  Wörgl Hbf. fotó

2008.08.23-án a Wörgl Hbf.-on járt Balla Krisztián

(könyvjelző)

Éppen a 2068 024-5 pályaszámú mozdony dolgozott éjszakai műszakban.

2009.08.13-án Rum bei Innsb fotó

2009.08.13-án Rum bei Innsbrucknál valószínüleg Hallba tartott gépmenetben a 2068 016-4 pályaszámu gép

(könyvjelző)

1063 049-9 a Brixlegg-i áll fotó

1063 049-9 a Brixlegg-i állomáson várakozik, hogy kapjon egy menetvonalat a nagy forgalmu innvölgyi vasutvonalon Wörglig

(Unterinntalbahn)

Következzék két kiegészítés József korábbi, a 1063-as sorozatú villamos tolatómozdonyokról szóló albumához!

1063 049-9 a Wörgli Rola te fotó

1063 049-9 a Wörgli Rola terminálnál

(Unterinntalbahn)

Itt sok dolga ugyan nincs, de az RCA ragaszkodik hozzá, hogy itt legyen és bizony vannak esetek amikor valóban jó célt szolgál. A tolóként alkalmazott 1144-es mozdonyok üzemképtelensége esetén többször is ugrottak be tolómozdonyként a Rola tartalékok és ilyenkor jól jön az is, hogy vonatfűtésre is alkalmasak, nem kell a sofőröknek fagyoskodniuk a kusettben.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek