Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Őszelő északon
Megismerkedem Tobyval, a királyréti motorvonattal, és 810-eseket, 812-eseket és Búvárokat fotózok Közép-Szlovákia hegyvidéki részein.
![]() | |
A KEV (Királyréti Erdei Vasút) M 06-401 pályaszámú motorkocsija Paphegy állomás és Királyrét alsó megállóhely közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:33:35 Királyrét alsó Tábortûz Paphegy Kincskeresõ 338 Tóbi legjobb muvészi különleges fények kisvasút motorkocsi keret erdo sziluett Tóbi Kárpát-medencei kisvasút napos |
Munkanapokon és szezonon kívül közlekedik a legújabb, magyar gyártású vasúti jármű, Toby, vagy magyarosan Tóbi, a KEV zöld, négy tengelyes motorkocsija. Az idén nyárra elkészült, korszerű jármű a kisvasút új ruháját öltötte magára. Mivel az Utolsó Színpompás Vonat, vagyis a régi ruha emlékére szervezett fotókülönvonatozás során még csak épülgetett a Thomas tégla-forműjú szereplőjéről elnevezett kocsi, így nem volt képem róla. Autós fotótúrám első állomása így a Börzsöny legismertebb erdei vasútja lett.
![]() | |
A KEV (Királyréti Erdei Vasút) M 06-401 pályaszámú motorkocsija Paphegy állomás és Királyrét alsó megállóhely közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:33:44 Királyrét alsó Tábortûz Paphegy Kincskeresõ 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
A lovak legelni indulnakFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:16:22 Királyrét alsó Tábortûz Paphegy Kincskeresõ 338 Vasút és Táj |
Természetesen keresztül a síneken, de, hogy ne kódorogjanak el, kötelek közé szorítva. Az egész nem tart egy percig sem.
![]() | |
Fakerítés a vasút menténFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:23:05 Bagatellek |
A koraőszi színeket és a reggeli napfény érdekes hangulatát terveztem kihasználni, ezért a hagyományos, magaslati tájképeket Királyréten mellőztem.
![]() | |
M 06-401 Királyrét alsó megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:34:07 Királyrét alsó Tábortûz 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
Szeptember eleje óta dolgozom, így a munkanapokra illik rápihenni. Csütörtök viszont általában szabadnap, és duplán kihasználtam: egyrészt elmentem fotózni, másrészt Királyrétre, az első, délelőtti vonathoz elég későn ráértem elindulni.
![]() | |
M 06-401 Szokolya alattFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:53:23 Szokolya-Mányoki Hártókút Krónikás 338 Tóbi legjobb kisvasút motorkocsi osz táj hegyek nyílt vonal Tóbi Kárpát-medencei kisvasút napos |
Az első vonat Királyrétről indul, ahova pár perccel (vagy a kávézási kedvtől függően valamivel korábban) megy föl a motorkocsi, majd onnan általában szintén üresen ereszkedik le Kismarosra, a nagyvasúthoz. A legszebb fotókat pont erről a vonatról lehet készíteni - a sikerhez persze nem árt egy szép gesztenyefa és a Börzsöny-hegység jelenléte sem.
![]() | |
M 06-401 Szokolya alattFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:53:34 Szokolya-Mányoki Hártókút Krónikás 338 Tóbi kisvasút motorkocsi nyílt vonal Tóbi Kárpát-medencei kisvasút napos |
Egy jó kis negyvenöt fokos kép a faltól-falig stílus kedvelőinek.
![]() | |
M 06-401 HártókútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 08:57:01 Hártókút Krónikás Börzsönyliget 338 Tóbi kisvasút motorkocsi nyílt vonal Tóbi Kárpát-medencei kisvasút napos |
Hártókút látképét véglegesen megváltoztatta a hegyre épített, a horizonton túl nyúló villa. Az igényes anyagokból, rusnya kerítés nélkül álló ház szerintem emel a képek érdekességén, ennek ellenére a korrupció gyanúja fölmerül, én biztos nem építhetnék lakást magamnak sehol a Nemzeti Parkban.
![]() | |
M 06-401 MorgónálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:02:01 Morgó 338 Tóbi kisvasút motorkocsi osz nyílt vonal hegyek Tóbi Kárpát-medencei kisvasút napos |
A kis motorkocsi karaktere nagyon különbözik az általam annyira kedvelt lillafüredi motorkocsikétól. Egyfelől nagyon modernnek és környezetbarátnak hat, másrészt tökéletesen beleillik az erdőbe, jól látszik rajta, hogy ez egy kisvasút, nem egy fővonal. Szebb, még a Bézénél is, de alkalmas a hivatásforgalom ellátásra is, ha arra kerülne a sor. Még az osztrák 5099-es motorkocsiknál is jobban sikerült, remélem, például Nyíregyházán is megjelenik!
![]() | |
M 06-401 KismarosonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:05:41 Morgó Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
Ugyan sose ettem még ebben az étkezdében (én a Királyrét alatti, kiváló Aranykapu Étterem kerthelyiségét preferálom), egyszer jó lenne kipróbálni. Csinálni mondjuk egy képet a bejáró vonatról, előtérben egy korsó, gyöngyöző söröcskével...
![]() | |
M 06-401 Kismaros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:17:23 Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
Az új gép távműködtetésű ráncajtókat kapott, igaz, csak egyik oldalt. Ez egyébként egyedül Hártókúton okoz problémát, illetve majd nagy sárban vagy hóban Királyréten, de utóbbin könnyebb segíteni, mivel szintben van a talaj.
![]() | |
M 06-401 Kismaros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:18:17 Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
M 06-401 Kismaros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:18:45 Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
M 06-401 Kismaros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:22:57 Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
Átalakult a felvételi épület is, frissebb dizájnt, kellemes váróhelyiséget kapott. Szép lett a vizesblokk is, viszont nem maradt hely a vonatszemélyzet számára tartózkodónak, ami a negyven perces pihenőidőket figyelembevéve nem túl kedves húzás. Szerencsére azonban az állomás még mindig állomásnak néz ki, nem lett úgy átszabva Rosenberger-játszótérré, mint Kemence.
![]() | |
Utasok KismarosonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:32:49 Vasút és Ember nemmozdony |
Egy általános iskolás és egy óvodás csoport is érkezett a vonathoz, a motorkocsi mögé még éppen nem kellett egy pótkocsit bekötni. Lenne honnét: ahogy a Gyermekvasúton Széchenyi-hegyen, úgy immár Kismaroson is lehet tartalék személykocsikat tárolni.
![]() | |
Utasok KismarosonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:33:02 Vasút és Ember nemmozdony |
Egy általános iskolás és egy óvodás csoport is érkezett a vonathoz, a motorkocsi mögé még éppen nem kellett egy pótkocsit bekötni. Lenne honnét: ahogy a Gyermekvasúton Széchenyi-hegyen, úgy immár Kismaroson is lehet tartalék személykocsikat tárolni.
![]() | |
M 06-401 Kismaros és Morgó vasútállomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:54:42 Morgó Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi ellenfény nyílt vonal Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
Egy ritka hangulatos része a vasútnak ennek a villának a kerítése.
![]() | |
M 06-401 Kismaros és Morgó vasútállomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:54:44 Morgó Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
M 06-401 Kismaros és Morgó vasútállomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 09:57:57 Morgó Kismaros KEV 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
Itt is vegyesen van jelen a nyári, zöld fű és az őszbe csavarodó fák a háttérben.
![]() | |
M 06-401 Szokolya-Mányoki megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 10:05:15 Szokolya-Mányoki 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
![]() | |
M 06-401 Szokolya-Mányoki megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 10:05:22 Szokolya-Riezner Szokolya felsõ Szokolya-Mányoki 338 Tóbi kisvasút motorkocsi Tóbi Kárpát-medencei kisvasút |
A következő átjáró a Bricskó vendégházé: ott szoktuk társasjátékos hétvégéinket tölteni. Jónéhány fotót csináltam már a vasúton ezen alkalmakkor: az Utolsó Színpompás Vonat, illetve a tavalyi nógrádi tél eseményeit bemutató albumokban fognak szerepelni. A régi festés kedvelői tehát jónéhány fotón élvezhetik még azt majd a benbe.hu-n.
![]() | |
Az új kocsiszín KismarosonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 10:36:26 Kismaros KEV 338 Kisvasút kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
Nézzük viszont meg gyorsan az új színeket: balra egy zöld kocsi
látható, jobbra pedig az immár ugyan olyan zöld, lambériázott, zárt végű Bax. Emögött egy zárt és a nyitott zöld kocsi áll, a bal vágányon egy zárt, de nyitott peronos Bax és a vadionatúj szalonkocsi.
![]() | |
Az F 06-419 pályaszámú |
![]() | |
A Királyréti Erdei Vasút szalonkocsijának belső tereFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 10:41:37 Kismaros KEV 338 Kisvasút kisvasút szalonkocsi nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
Bőr ülések, trópusi keményfa, nád burkolat, és...
![]() | |
A Királyréti Erdei Vasút szalonkocsijának oldalaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 10:47:18 Kismaros KEV 338 Kisvasút muvészi kisvasút nemmozdony Kárpát-medencei kisvasút |
És belül MDmot-ra hajazó kerek ablakos ajtajai vannak!
![]() | |
A ZSSK 810 492-9 pályaszámú motorkocsija a Csata-Ipolyság vasútvonalon Ipolybél megállóhely és Ipolypásztó állomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 12:23:44 Ipolybél Bielovce Ipolypásztó Pastovce 353 810 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK Bézé motorkocsi mellékvonal vicinális nyílt vonal hegyek táj határon túl ragadt vasútvonal ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
Utunkat a Szobi GV hétköznap pihenő vonala mentén az Ipoly-völgyi HÉV szlovák szakasza felé folytattuk, a szalkai hídon átkelve. Perceken belül el is helyezkedtünk a fotóhelyen Gulyás Attilával, és menetred szerint, öt percre rá már fotózhattuk is az utasok hiányától nem szenvedő szóló motorkocsit.
![]() | |
A ZSSK 810 492-9 pályaszámú motorkocsija a Csata-Ipolyság vasútvonalon Ipolybél megállóhely és Ipolypásztó állomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 12:24:16 Ipolybél Bielovce Ipolypásztó Pastovce 353 810 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia Bézé motorkocsi mellékvonal vicinális hegyek nyílt vonal ZSSK Blonski festésű mozdony |
![]() | |
A ZSSK 810 492-9 pályaszámú motorkocsija a Csata-Ipolyság vasútvonalon Ipolybél megállóhely és Ipolypásztó állomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 12:24:18 Ipolybél Bielovce Ipolypásztó Pastovce 353 810 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia Bézé motorkocsi ZSSK Blonski festésű mozdony |
A mi Bézénkkel rokon, korszerűsítetlen motorkocsi hetven-nyolcvannal száguldott el előttünk, mégis, ez a vonal hol bezár, hol újranyit, Párkánnyal pedig többnyire csak átszállásos kapcsolata van.
![]() | |
A ZSSK 810 492-9 pályaszámú motorkocsija a Csata-Ipolyság vasútvonalon Ipolybél megállóhely és Ipolypásztó állomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 12:24:21 Ipolybél Bielovce Ipolypásztó Pastovce 353 810 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK Bézé motorkocsi mellékvonal vicinális hegyek nyílt vonal táj bárányfelhok határon túl ragadt vasútvonal ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
A mi Bézénkkel rokon, korszerűsítetlen motorkocsi hetven-nyolcvannal száguldott el előttünk, mégis, ez a vonal hol bezár, hol újranyit, Párkánnyal pedig többnyire csak átszállásos kapcsolata van.
![]() | |
A ZSSK 810 492-9 pályaszámú motorkocsija a Csata-Ipolyság vasútvonalon Ipolybél megállóhely és Ipolypásztó állomások közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 Ipolybél Bielovce Ipolypásztó Pastovce 353 810 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia Bézé motorkocsi ZSSK Blonski festésű mozdony |
A vonat eltűnik a távolban, mi pedig elindulunk a másodrangú vonal felé, amibe becsatlakozik. Csatára ugyan Párkány érintése nélkül is el lehet jutni, én mégis inkább megnézném, hogy mi történik a fővonalon.
![]() | |
A 913 043-6 pályaszámú Ikerbézé Párkánynána állomásánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 12:58:22 Párkány-Nána Stúrovo 70 370 352 813-913 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia motorkocsi Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
Igen, a ZSSK már jóval előrébb tart a Bézék újjáépítésével. Én azt gondolom, hogy két nagy pénzkidobás van: az, hogy a START kemény pénzért ugyanarra a komfortra főjavíttatja a Bézéit még mindig, a másik pedig az lenne, ha most, ennyi évvel a csehek és szlovákok után kezdenénk Bézé-rekonstrukcióba. Ami akkor jó ötlet lett volna, most már pótcselekvés.
![]() | |
A 810 517-3 pályaszámú motorkocsival az élén érkező Anakonda Párkánynána és Kőhídgyarmat közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 13:26:22 Kõhídgyarmat Kamenny Most nad Hronom Párkány-Nána Stúrovo 352 810 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia Bézé motorkocsi nyílt vonal mellékvonal bárányfelhok távírópózna ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
![]() | |
A szerelvény végén a 812 045-3Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 13:26:32 Kõhídgyarmat Kamenny Most nad Hronom Párkány-Nána Stúrovo 352 812 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK motorkocsi Bézé nyílt vonal mellékvonal távírópózna határon túl ragadt vasútvonal ZSSK Blonski festésű mozdony napos |
A kép Párkánynána és Kőhídgyarmat között készült.
![]() | |
A 754 036-2 pályaszámú, Blonski-festésű Búvár Végles (Víglas) állomáson(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 15:33:53 Végles-Nagyszalatna Víg¾aš 253 750 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK dízelmozdony Búvár állomás ZSSK személyvonati kocsik ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony felhos |
Lévát elkerültük, a zólyomi vár alá pedig a dugó miatt nem mentünk be, a véglesi várrom alatti állomás azonban ideálisnak tűnt a kérdezősködésre. A nagyon kedves és csinos forgalmista hölgytől megtudtuk, hogy a menetrendi vonatokon kívül másra nem számíthatunk. Ezt sejtettem is, hiszen Zólyomban haladt el mellettünk egy 746-os Remot-Kocurral tolt teher, kevés volt az esélye, hogy még jöjjön.
![]() | |
A 754 036-2 pályaszámú, Blonski-festésű Búvár Végles (Víglas) állomáson(MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Végles-Nagyszalatna Víg¾aš 253 750 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK dízelmozdony Búvár ZSSK személyvonati kocsik ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony |
A MÁV első vasútvonalának Szlovákiához került szakaszán szerencsére ma is vannak bőven nagymozdonyos vonatok, a középszlovák rész vasútbarát szempontból legvonzóbb tulajdonságaként. A ma a második számú Pozsony-Kassa vonal részeként működő, eredetileg Pest-Ruttka, tehát észak-déli kapcsolatot adó szakasza jórészt egyvágányú, csak a vízválasztón, illetve Zólyom előtt lesz duplavágányos.
![]() | |
Ismeretlen 812-es motorkocsi egy 811-eshez való mellékkel Végles állomás előtt (Víglas, Szlovákia)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Výhybňa Slatinka Szalatna kitérõ Zvolen-Bučina zastávka Zvolen-Bučina megálló Nagyszalatna Zvolenská Slatina 253 812 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia motorkocsi Bézé hegyek ZSSK régi festésű mozdony ZSSK személyvonati kocsik felhos |
A háttérben az Osztrovszki-hegység legészakibb nyúlványai látszódnak.
![]() | |
Ismeretlen 812-es motorkocsi egy 811-eshez való mellékkel Végles állomás előtt (Víglas, Szlovákia)(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Výhybňa Slatinka Szalatna kitérõ Zvolen-Bučina zastávka Zvolen-Bučina megálló Nagyszalatna Zvolenská Slatina 253 812 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK motorkocsi Bézé osz nyílt vonal oldalról hegyek határon túl ragadt vasútvonal ZSSK régi festésű mozdony ZSSK személyvonati kocsik felhos |
A pálya itt egyvágányú, bár a töltés meg van mindkettőnek, és a kép jobb szélénél egy Szlatina kitérőnek nevezett helyen el is kezdődik a Zólyomig tartó duplavágányos szakasz. Az állomásig szükséges tovbbi egy kilométert valószínűleg az állomás átépítésének drágasága miatt nem építették meg.
![]() | |
A töltés és a véglesi bejárati jelző, amikor süt a napFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 16:40:10 Vasút és Táj |
...de nem jön a vonat.
![]() | |
Ismeretlen 736 sorozatú |
Félfényben érkezik egy vonatnak látszó tárgy.
![]() | |
Ismeretlen 736 sorozatú |
Persze, azt nem tudhattam, hogy csak gépmenet lesz, viszont az ilyen gépementes oldalnézeti képek nagy kedvenceim, nekem ez lett a túra csúcspontja (pedig, úgy vélem, lett egy-két jó kép).
![]() | |
Ismeretlen 736 sorozatú |
![]() | |
750 272-7 vegyesfölvágott személyvonattal Végles és Szlatina-kitérő között(MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Výhybňa Slatinka Szalatna kitérõ Zvolen-Bučina zastávka Zvolen-Bučina megálló Nagyszalatna Zvolenská Slatina 253 750 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK dízelmozdony Búvár ZSSK Blonski kocsik ZSSK személyvonati kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony felhos |
![]() | |
750 272-7 vegyesfölvágott személyvonattal Végles és Szlatina-kitérő között(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 Výhybňa Slatinka Szalatna kitérõ Zvolen-Bučina zastávka Zvolen-Bučina megálló Nagyszalatna Zvolenská Slatina 253 750 (ZSSK) legjobb Szlovákia ŽSSK dízelmozdony Búvár ZSSK személyvonati kocsik ZSSK gyorsvonati kocsik ZSSK Blonski kocsik nyílt vonal hegyek osz ZSSK Blonski festésű mozdony határon túl ragadt vasútvonal felhos |
![]() | |
A 750 181-0 személyvonatával Szlatina kitérőnél(MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 17:34:33 Výhybňa Slatinka Szalatna kitérõ Zvolen-Bučina zastávka Zvolen-Bučina megálló Nagyszalatna Zvolenská Slatina 253 750 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK dízelmozdony Búvár |
![]() | |
A Gemeran gyorsvonat Dívényoroszi megállónál(MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 18:24:29 Podkriváň Divényoroszi Fûrész Píla 253 750 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK dízelmozdony Búvár ZSSK gyorsvonati kocsik ZSSK Blonski kocsik osz nyílt vonal magaslatról |
Ez itt a vízválasztó szakasza Krívány (Kriváň) és Fűrész (Píla) között. Ugyan fény nem sok volt, a Gemeran és ez a hely nem olyasmi, amit érdemes kihagyni!
![]() | |
A Gemeran gyorsvonat Dívényoroszi megállónál(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:09:30 Podkriváň Divényoroszi 253 750 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK dízelmozdony Búvár hegyek magaslatról táj nyílt vonal osz álló formátum ZSSK Blonski kocsik ZSSK Blonski festésű mozdony határon túl ragadt vasútvonal felhos |
Ez itt a vízválasztó szakasza Krívány (Kriváň) és Fűrész (Píla) között. Ugyan fény nem sok volt, a Gemeran és ez a hely nem olyasmi, amit érdemes kihagyni!
![]() | |
A Gemeran gyorsvonat Dívényoroszi megállónálFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Krivány-Gyetva Kriváň Podkriváň Divényoroszi 253 Szlovák vasút Szlovákia |
A vonat átdübörög a hatalmas bevágáson, majd továbbhalad Zólyom felé. Sok lejtőre arrafelé sem számíthat.
Én köszönöm a figyelmedet! Mint bizonyára észrevetted, új kinézetet tesztelek a honlaphoz, remélhetőleg egyszerűbb, áttekinthetőbb és gyorsabb lesz. Kérlek, véleményed ne rejtsd véka alá, hanem írd meg nekem, hogy az új honlap a lehető legjobb lehessen!
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!