sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Pécs Piroskái

Régi és újabb képek Pécs Mmot motorvonatairól és más piros mozdonyairól.

V63 015 Pécs állomáson a Ba fotó

V63 015 Pécs állomáson a Baranya IC-vel

Mi lehet jobb annál, mint MDmot-ot fotózni?, kérdeztem magamtól, és mivel nagy rajongója vagyok a Bézénél vonatszerűbb, mellékvonali típusnak, úgy értékeltem, hogy nagyjából semmi. Székely Viktorral meg is beszéltük, hogy Pécsett találkozunk.

V63 024 Pécs állomáson egy  fotó

V63 024 Pécs állomáson egy Boszniába tartó üres tehervonattal

(könyvjelző)

Az MDmot-fotózás színhelyéül a Pécs-Villány-Magyarbóly vonalat választottuk, aminek teherforgalmának jelentős részét a Bosnyák-Horvát Föderációbeli Tuzlából érkező szén biztosítja. Eze az úton azonban tehervonatokat csak véletlenül tervezünk fotózni - az elsődleges célpontok a Piroskák.

Sokak kedvenc plakátoslánya fotó

Sokak kedvenc plakátoslánya

Arról viszont nem volt plakát, amikor Pécsről eltűntek az MDmot-ok. Ezt a túrát amolyan búcsútúrának szántuk, bár szerencsére még néhányszor sikerült pécsi állomásítású MDmot-ot lőni, Vokányban, Villányban és Pécsett is. Ma viszont már senkinek nem lenne erre lehetősége.

M62 235 kiváló színben Pécs fotó

M62 235 kiváló színben Pécsett

Ezt a túrát amolyan búcsútúrának szántuk, bár szerencsére még néhányszor sikerült pécsi állomásítású MDmot-ot lőni, Vokányban, Villányban és Pécsett is. Ma viszont már senkinek nem lenne erre lehetősége.

M62 235 kiváló színben Pécs fotó

M62 235 kiváló színben Pécsett

Az előbb látott tehervonat elhúzott Pécsbánya-Rendezőre. Addig van drót ugyanis, és egyébként is az a teherpályaudvar, így ott szokták a gépet Szergejre cserélni (igaz, most megtehették volna Mecsekalja-Cserkúton is - ott nem csak a 40-es és 60-as vonalak vonatai szoktak keresztezni, de sokszor ott várakoztatják a be nem férő tehervonatokat is). Pécs-Külvárosig ráadásul kétvágányú a pálya. Azt az üres vonatot azonban nem ez a gép fogja vinni, M62 175-é lesz a dicsőség.

Btx 011 érkezett Vokány - i fotó

Btx 011 érkezett Vokány - immár - megállóhelyre

A korábbi állomás már nem tud ekként funkcionálni, sőt, rakodásra sincs lehetőség, a megelőzővágányt fölszedték. A vöröst mutató fényjelző csak az útsorompót fedezi. Ezért a napi néhány pár tehervonat leközlekedtetéséhez általában két Szergejre van szükség: a hektikus menetrendű személyvonatok közé, mivel Pécsbánya-Rendező és Villány között csak egyetlen keresztezési hely van, Áta, ráadásul több, mint negyed órányira mindkét szomszédos állomástól, nagyon nehéz beszorítani a tehervonatokat.

Btx 011 indul Vokány - immá fotó

Btx 011 indul Vokány - immár - megállóhelyről

(könyvjelző)

A fehér virágokba burkolózó fákkal borított hegyoldal gyönyörű, kár, hogy a tövében haladó vasút majdnem végig be van nőve mindenféle bokrokkal meg akáccal. Pécs és Vokány között számos szép helyen elvezet a vasút, a pécsudvardi vagy a szőkédi tó fölött, vagy a Nagyárpádi-vízfolyás völgyében, ami fölött az M60-as autópálya 225 méter, más források szerint 459,30 méter hosszú völgyhíddal kel át. Egyszer autóval el kellene mennem arrafelé megnézni, hogy mit lehet ezekből a helyekből kihozni. Jellemzően ugyanis a bíztató fotóhelyek a megállóktól távol találhatóak.

Btx 011 indul Vokány - immá fotó

Btx 011 indul Vokány - immár - megállóhelyről

A kis hídnál szerencsére nyílt a terep, de túl sok különböző beállításra Vokányban sncs lehetőség. Ezt a képet egy kis őrház bekerítetlen kertjéből lehet elkészíteni. Szerencsére a gazda - szemben St. Jodok-i vagy hinterstoderi társával - nem ellenséges a fotósokkal szemben.

Btx 011 indul Vokány - immá fotó

Btx 011 indul Vokány - immár - megállóhelyről

(könyvjelző)

Az őrház után ugyanis máris egy bevágásban kanyarog éles ívben a vasút, ami persze be van nőve.

MDmot 3002 Vokányban fotó

MDmot 3002 Vokányban

A legidősebb, még létező MDmot motorkocsi gyorsít az ellenfényben. A 3001-est még fotóztam Sátoraljaújhelyen, ahol a bontó tulajdonosa hosszú ideig tartogatta, hátha megveszi egy vasútbarát szobormozdonynak. Sajnos azonban nem volt rá jelentkező, így ezévben a legöregebb Piroska végleg elbúcsúzott a sínektől. Az egyes súlyos deformációi miatt még az alkatrészei pótlása esetén sem lett volna alkalmas nosztalgiaüzemre.

MDmot 3002 Vokányban fotó

MDmot 3002 Vokányban

(könyvjelző)

A masiniszta nem kívánt ennyire premier plánban szerepelni, így inkább eltávolítottam.

M62 235 Vokányban fotó

M62 235 Vokányban

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

Érkezik az első tehervonatunk. Nem szerettem volna helyet ismételni, az állomásépület mögötti domb viszont ehhez a vonathoz nem lett volna jó. Onnan egy másik túrán készítettünk képet. Az üres szénvonat ráért, először a Villány-Mohács tolatós számára érkeztek autópályahídba való gerendák Pécs felől.

M62 175 Vokányban fotó

M62 175 Vokányban

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

Miután az megérkezett Villányba, rögtön jött a másik teheres gép egy vegyes tehervonattal. Ezt lehetett volna a dombról, de éppen nem sikerült Villánnyal beszélnünk, így nem tudtnk róla. A háttérben látható kedves domboldal és a magányos fa azért szerintem elég hangulatossá teszik a képet, és így legalább közelről látszik a szép Szergej is.

M41 2122 Vokányban fotó

M41 2122 Vokányban

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

Mintha a hóból törne elő a Dráva IC szerelvénye.

M41 2122 Vokányban fotó

M41 2122 Vokányban

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

A mai nap a szarajevói vonatba a MÁV-Start mellett a Boszniai Szerb Köztársaság Vasútja, a ŽRS adott kocsit. Ezek szerint a másik szerelvényben ŽFBH kocsinak kell lennie.

M41 2122 Vokányban fotó

M41 2122 Vokányban

Szép, NDK színezésű Y-kocsi.

MDmot 3006 Villánykövesden fotó

MDmot 3006 Villánykövesden

Vokányt kimerítettük, a Magyarbólyban találkozó Dráva IC-k közül a Pestre tartót itt szerettük volna fényképezni.

MDmot 3006 Villánykövesden fotó

MDmot 3006 Villánykövesden

M41 2320 Villánykövesden fotó

M41 2320 Villánykövesden

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

A vonaton általában a horvát és bosnyák szakaszokon nincs légkondi (fűtési lengőkábel ugyan minek?), mint ahogy az erősítés hiánya miatt hely se nagyon. Ma nem hogy erősítésre nem futotta, de a ŽFBH szép, fehér IC-kocsijára sem. Persze, ez még mindig jobb, mint mikor összesen csak egy szerelvényt sikerül kiállítani, ami így csak Magyarbóly és Szarajevo között közlekedik, és helyette Pécsig egy Bzmot szalad, mint nemzetközi IC.

M62 235 Villánykövesden fotó

M62 235 Villánykövesden

(Mohács-Pécsi Vasút)

A tegnapi betonelemvonatból visszatérő üres kocsikkal.

Btx 033 Villánykövesden fotó

Btx 033 Villánykövesden

(könyvjelző)

M41 2122 és MDmot 3002 Vill fotó

M41 2122 és MDmot 3002 Villánykövesden

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

A Dráva IC gépe egy rendes személyvonat élén tér vissza Pécsre. A magyarbólyi kereszt miatt két gép kell, a Remot-Csörgő a Szombathely-Pécs gyorsvonat gépe volt.

M41 2122 és MDmot 3002 Vill fotó

M41 2122 és MDmot 3002 Villánykövesden

M47 1213 és M62 175 Villány fotó

M47 1213 és M62 175 Villányban

(Mohács-Pécsi Vasút)

Beballagtunk a hangulatos, kanyargós patakvölgyben Villányig. Hóban érdemes lesz fölkeresni. Sajnos a vasút a déli oldalán vezet, így elsősorban felhős, havazásos időben lenne jó. Mint oly sok magyar vonalszakasz. De legalább vannak még bőven lefotózható, értékes, jó helyek!

M47 1213 Villányban fotó

M47 1213 Villányban

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

Rögtön tolatási mozgásba botlottunk. Az előző képen látható a másik tartalék is. Az egyik gép többnyire a Villány-Magyarbóly személyvonattal forgolódik egy Bzx kocsit vontatva, de azért akad más munkája is.

M62 175 Villányban fotó

M62 175 Villányban

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

M47 1213 Villány állomáson fotó

M47 1213 Villány állomáson

(Mohács-Pécsi Vasút)

Az emblematikusnak szánt állomásépület szerintem szép, illik a környezetbe, ebben tehát több kritizálójával vitatkoznom kell. Persze nem éri el a HÉV épületek szépségét, de nem is lehet mindenhol ugyanaz, nemde?

MDmot 3004 Villányi elágazá fotó

MDmot 3004 Villányi elágazás és Villány között

(könyvjelző)

A Pécsre készülő többes gépmenetet elengedtük, de nem hiába - Magyarbólyból ugyanis MDa motorvonatot vártunk, ami természetesen meg is érkezett. Késő tavasszal már lehet a kissé északra tartó vasútvon fotózni.

Bzmot 255 Villány és Villán fotó

Bzmot 255 Villány és Villányi elágazás között

(könyvjelző)

A háttérben a Mohács-Pécsi Vasút hídja.

Egy villányi borpincében fotó

Egy villányi borpincében

Mivel elfáradtunk a napban, kocsmát kerestünk, ahonnan pedig záráskor egy pincébe irányítottak minket.

Egy villányi borpincében fotó

Egy villányi borpincében

Szállásunkat elfoglalva pedig tekintettel a sok ágyazaton sétálásra szv-vel vérhólyag-szépségversenyt rendeztünk.

Egy villányi borpincében fotó

Egy villányi borpincében

(könyvjelző)

Szállásunkat elfoglalva pedig tekintettel a sok ágyazaton sétálásra szv-vel vérhólyag-szépségversenyt rendeztünk.

V43 3305 Abaligeten fotó

V43 3305 Abaligeten

Vérhólyagjainkra tekintettel pedig kénytelenek voltunk lemondani a másnapi MDmot-üldözésről. A szállásunktól az állomásra alig jutottunk el, így végül a Dráva IC-t az első abaligeti alagútnál fényképeztük.

V43 3227 Abaligeten fotó

V43 3227 Abaligeten

(könyvjelző)

Vérhólyagjainkra tekintettel pedig kénytelenek voltunk lemondani a másnapi MDmot-üldözésről. A szállásunktól az állomásra alig jutottunk el.

V43 3333 Szakály-Hőgyé fotó

V43 3333 Szakály-Hőgyész állomáson

A 40-es vonal menetrendjének furcsasága, hogy nem lehet Abaligetről elindulva átszállni az IC-re, csak úgy, hogy tulajdonképpen alig nyer vele az ember. Akkor pedig már inkább olcsóbban, lehúzható ablakos kocsiban kanyarogtunk a dombok között.

V43 3333 és V43 1078 Szakál fotó

V43 3333 és V43 1078 Szakály-Hőgyész állomáson

V43 3201 Pincehelyen fotó

V43 3201 Pincehelyen

V43 3316 Pincehelyen fotó

V43 3316 Pincehelyen

740 818-0 üres kővonat fotó

740 818-0 üres kővonattal Rétszilason

(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal)

Bzmot 195 Sárbogárdon fotó

Bzmot 195 Sárbogárdon

Ex budapesti, botváltós VT- fotó

Ex budapesti, botváltós VT-Transman busz Sárbogárdon

(könyvjelző)

Ex budapesti, botváltós VT- fotó

Ex budapesti, botváltós VT-Transman busz Sárbogárdon

Bzmot 249 Sárbogárdon fotó

Bzmot 249 Sárbogárdon

Bővüljön az a pályaszám-gyűjtemény!

Az első sörök öröme fotó

Az első sörök öröme

Öröm? Sírtam, hogy csak ezt lehetett kapni.

Bzmot 327 indul mindjárt Sz fotó

Bzmot 327 indul mindjárt Székesfehérvárra Sárbogárdról

Ezen az úton már érződött a vég - annyi új lassújel volt a 45-ös vonalon, hogy rá sem ismertem. Persze, egy éb folyamatos kővonatozás után...

Bzmot 330 pusztaszabolcsi s fotó

Bzmot 330 pusztaszabolcsi személyvonattal Börgöndön

(könyvjelző) (Bicske-Székesfehérvár-Sárbogárdi HÉV)

M47 1310 Székesfehérváron fotó

M47 1310 Székesfehérváron

M47 1312 és M27 1231 Székes fotó

M47 1312 és M27 1231 Székesfehérváron

(könyvjelző)

M62 305 a székesfehérvári f fotó

M62 305 a székesfehérvári fűtőházban

Bementünk a depóba, ahová csak Viktor mozdonyvezetői jogsijával engedtek be minket, de aggódva néztek utánunk, ahogy dülöngéltünk a fordítókorong körül - én jobbra-balra, szv balra-jobbra. Azt nem tudhatták, hogy Abaligeten és Pécsett nem kaptunk sört, és csont józanok voltunk, a kezemben lévő ötliteres boroskannából azért hiányzott 2,5 liter, mert Viktornak áttöltöttem PET-palackba, és azért dülöngélünk, mert előző este döntetlent hirdettünk a vérhólyag-szépségversenyen...

M28 1003 a székesfehérvári  fotó

M28 1003 a székesfehérvári fűtőházban

(könyvjelző)

Bementünk a depóba, ahová csak Viktor mozdonyvezetői jogsijával engedtek be minket, de aggódva néztek utánunk, ahogy dülöngéltünk a fordítókorong körül - én jobbra-balra, szv balra-jobbra. Azt nem tudhatták, hogy Abaligeten és Pécsett nem kaptunk sört, és csont józanok voltunk, a kezemben lévő ötliteres boroskannából azért hiányzott 2,5 liter, mert Viktornak áttöltöttem PET-palackba, és azért dülöngélünk, mert előző este döntetlent hirdettünk a vérhólyag-szépségversenyen...

M47 1312 és M47 1231 a szék fotó

M47 1312 és M47 1231 a székesfehérvári fűtőházban

M47 1312, M47 1231, Bzmot 3 fotó

M47 1312, M47 1231, Bzmot 321, M28 1003 és M62 305 a székesfehérvári fűtőházban

Bzmot 314, M47 1312, M47 12 fotó

Bzmot 314, M47 1312, M47 1231, Bzmot 321, M28 1003 és M62 305 a székesfehérvári fűtőházban

(könyvjelző) (Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

M62 318 a székesfehérvári f fotó

M62 318 a székesfehérvári fűtőházban

Mögötte áll még a 315-ös és egy ismeretlen díszpéldány.

M47 2051 a székesfehérvári  fotó

M47 2051 a székesfehérvári fűtőházban

M47 2051 a székesfehérvári  fotó

M47 2051 a székesfehérvári fűtőházban

M47 2026 a székesfehérvári  fotó

M47 2026 a székesfehérvári fűtőházban

M47 2026 a székesfehérvári  fotó

M47 2026 a székesfehérvári fűtőházban

(könyvjelző)

M47 1012 a székesfehérvári  fotó

M47 1012 a székesfehérvári fűtőházban

(könyvjelző)

M47 1012 a székesfehérvári  fotó

M47 1012 a székesfehérvári fűtőházban

M47 2051 a székesfehérvári  fotó

M47 2051 a székesfehérvári fűtőházban

V43 1233 a székesfehérvári  fotó

V43 1233 a székesfehérvári fűtőházban

M47 2051 a székesfehérvári  fotó

M47 2051 a székesfehérvári fűtőházban

(könyvjelző)

V43 1284 a székesfehérvári  fotó

V43 1284 a székesfehérvári fűtőházban

V43 1284 a székesfehérvári  fotó

V43 1284 a székesfehérvári fűtőházban

V43 3222-t Székesfehérváron fotó

V43 3222-t Székesfehérváron svenkeltem

(könyvjelző)

Dinnyési napnyugta fotó

Dinnyési napnyugta

5341 017-1 a mai Ó-Dinnyés  fotó

5341 017-1 a mai Ó-Dinnyés forgalmi kitérőben (akkor még Dinnyés állomáson)

Pákozd látképe fotó

Pákozd látképe

(könyvjelző)

A Velencei-tó a naplementéb fotó

A Velencei-tó a naplementében

A Velencei-tó a naplementéb fotó

A Velencei-tó a naplementében

(könyvjelző)

HÉV-pótló Neoplan Volánbusz fotó

HÉV-pótló Neoplan Volánbusz a kék órában a Parlamenttel Budapesten, a Batthyány-téren

(könyvjelző)

V46 048 és egy ismeretlen p fotó

V46 048 és egy ismeretlen pályaszámú MDmot Pécs állomáson

Végül pedig következzen pár archív felvétel, az eddigiek kiegészítéseképp. Sajnos tizenkét évesen nem voltam egy nagy fotós, de ez az eddigi scannelt képeken is látszott már.

Btx 007 Pécsett fotó

Btx 007 Pécsett

Btx 007 és V46 048 Pécsett fotó

Btx 007 és V46 048 Pécsett

V46 048 Pécsett fotó

V46 048 Pécsett

(könyvjelző)

M62 254 Pécs állomáson fotó

M62 254 Pécs állomáson

Nyílván ekkor is a villányi vonalra tartott.

M47 2033 Pécs állomáson fotó

M47 2033 Pécs állomáson

(könyvjelző) (Mohács-Pécsi Vasút)

Talán Pécsváradról hozott egy elegyet?

MDmot 3009 Pécs állomáson fotó

MDmot 3009 Pécs állomáson

(könyvjelző)

Amikor rendes kishatárforga fotó

Amikor rendes kishatárforgalom volt - a HZ 7 121 103 Pécs állomáson

(könyvjelző)

Jövőre egyáltalán nem lesz kishatárátmenet Magyarbóly és Pélmonostor között. Igen, megcsináltuk!
Köszönöm a figyelmet!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek