sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Retró hétvége 2020/2.

Ezúttal is vasútbarát mekkává változott az északi-parti vasútvonal, Nohab, Szergej, Púpos, Csörgő és 424-es is tiszteletét tette.

Az első Budapest - Béc fotó

Az első Budapest - Bécs - Prága (Budapest-Déli - Wien Hauptbahnhof - Praha hlavní nádraží), magánvasúti üzemeltetésű, személyszállító RegioJet vonat kiírása a Déli pályaudvaron

Az első Budapest - Béc fotó

Az első Budapest - Bécs - Prága (Budapest-Déli - Wien Hauptbahnhof - Praha hlavní nádraží), magánvasúti üzemeltetésű, személyszállító RegioJet vonat a Déli pályaudvaron

A MÁV-START 426 006 Budapes fotó

A MÁV-START 426 006 Budapest - Déli pályaudvaron

A Budapest-Balatonfüred útvonal Katica személyvonatának Desiro dízel-motorkocsiját még nem fényképeztem a Déliben, lassan ennek is ideje volt, hiszen a vonal villamosítása folyamatban van.

A MÁV-START V43 1001 Budape fotó

A MÁV-START V43 1001 Budapest - Déli pályaudvaron

A MÁV-START 480 011 Budapes fotó

A MÁV-START 480 011 Budapest - Déli pályaudvaron

A MÁV-START 415 046 pályasz fotó

A MÁV-START 415 046 pályaszámú piros FLIRT és a 431 189 pályaszámú Szili Budapest - Déli pályaudvaron

Az első Budapest - Béc fotó

Az első Budapest - Bécs - Prága (Budapest-Déli - Wien Hauptbahnhof - Praha hlavní nádraží), magánvasúti üzemeltetésű, személyszállító RegioJet vonat a Déli pályaudvaron, a vonómozdony a 193 226 pályaszámú Vectron, amit 2016 óta bérel a RegioJet az ELL - European Locomotive Leasing vontatójármű-szolgáltatótól

(könyvjelző)

Radim Jančura
Radim Jančura, a Student Agency tulajdonosa

A Student Agency cseh közlekedési társaság tulajdonában lévő, brnói székhelyű RegioJet egy európai buszos és vasúti közlekedési szolgáltató vállalkozás, amely elsősorban piaci alapon működik, de Szlovákiában, a Pozsony - Dunaszerdahely - Észak-Komárom vasútvonalon közszolgáltatást is végez. A Student Agency 1996 óta, a RegioJet 2009 óta működik. A vasúti águk legfontosabb útvonala a Prága - Olmütz - Ostrava (- Kassa), a Prága-Bécs útvonalat hosszabbították meg 2020. július 31-én Budapestig. Ez azonban nem az első RegioJet vonat volt Magyarországon: egy hónappal korábban, június 30-án indult el a Prága - Pozsony - Csorna - Fiume szezonális éjszakai vonat, amely a cseh nyaralók járvány alatti, biztonságos tengerparti üdülőhelyre szállítását hivatott megoldani. A kétnaponta járó vonat olyan sikeres volt, hogy néhány napon belül naponta közlekedővé fejlesztették.

A legjobb képem a NEOWISE ü fotó

A legjobb képem a NEOWISE üstökösről: a nagyon béna fotón az üstökös a sűrű csillagos résztől fölfelé látható türkizes, derengő csík

A legjobb képem a NEOWISE ü fotó

A legjobb képem a NEOWISE üstökösről: a nagyon béna fotón az üstökös a sűrű csillagos résztől fölfelé látható türkizes, derengő csík

(könyvjelző)

A MÁV-START 418 325 Balaton fotó

A MÁV-START 418 325 Balatonszepezd megállóhelyen

(könyvjelző)

Retró-hétvégézni jöttünk, ez csak úgy jött szembe... Valójában kávézót kerestünk, de Balatonszepezden ehelyett csak azt a filozófiai kérdést találtuk, hogyha minden balatoni vállalkozó siráma a szezon meghosszabbításának igénye, akkor miért csak az 1500 forintos strandbelépő megfizetésével lehet 12 óra előtt egy kávét meginni a településen. Ezek szerint, aki nem fürödni jön, az nem számít? Vagy esetleg a szezon meghosszabbítása azt jelenti, hogy a fagyos októberi délelőttökön is fürödnünk kellene? Nem igazán áll össze a kép.

A MÁV-Nosztalgia kft. M40 2 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M40 219 Ábrahámhegy és Badacsonyörs között a második, 2020 évi balatoni Retró-hétvégén

(könyvjelző)

A mai vadászaton a Púposokra kisebb figyelem esett, ezt a hangulatképet találtam ki nekik az ábrahámhegyi fotóhellyel, ahol már több reggeli személyt lőttem, de ezúttal a másik irányba céloztam, így pedig jobban látszik a jellegzetes fekete-fehér korlát. Ezek pedig a korábbi képek, amelyek nagyjából a napernyős nyaraló helyén, illetve egy átjáróval odébb készültek:

A MÁV-Nosztalgia kft. M40 2 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M40 219 Nemesgulács-Kisapáti megállóhelyen

A Badacsony hátulról kerülve a púposos szerelvényt sikerült utólérni.

A MÁV-START M62 001 Tapolca fotó

A MÁV-START M62 001 Tapolca és Nemesgulács-Kisapáti között

(könyvjelző)

Több kísérlet után végre sikerült rendes képet lőnöm a megújult arculatú retró gépről (korábban a szokásos, bajuszos retró színtervet viselte, és csak pár éve került vissza rá a gyártáskori, rövid életű fényezés). Az M62 127 megkapta a bajszos-ötszöges festést, így már csak egy átmeneti színezésű mozdony hiányzik!

A MÁV-START M62 001 Balaton fotó

A MÁV-START M62 001 Balatonalmádi állomáson a második, 2020. évi retró-hétvégén

A vonatot a 38. Lidl Balaton-Átúszás miatt erősítették meg jó pár kocsival. A táv 5200 m a nyílt vizen, idén Rasovszky Kristóf másfél perccel javította meg a rekordot. Az új rekordidő pontosan 57 perc. A Kvancsui Vizes Világbajnokságon, 2019-ben első helyezést szerző nyílt vízi úszó akkor 5000 m-t 53:22 alatt teljesített.

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 001 Balatonalmádi állomáson

(könyvjelző)

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 001 Balatonalmádi állomáson

A MÁV-START M41 2103 Aszóf& fotó

A MÁV-START M41 2103 Aszófő állomáson, valamikor az Észak-Balatoni vonal hetvenes évekbeli átépítése idején

(könyvjelző)

Itt a vezérlőt tolva kellett volna a vonatnak érkeznie, de előző nap már kiderült, hogy a teljes szerelvényen át nem lehet a 2103-as Csörgőt vezérelni a most épp mögötte látható BDdf 149 (ex BDt 149) vezérlőkocsival, pedig ha a szerelvény nincs közte, akkor működött. A hiba nem triviális, inkább anomális, nem lesz egyszerű javítani, de azt sem lehet mondani, hogy nem végeztek a felelős műszakiak elég alapos munkát.

A MÁV-START BDdf 149 Aszóf& fotó

A MÁV-START BDdf 149 Aszófő állomáson

A volt BDt 149 most így fest oldalról.

A MÁV-START M62 001 Szepezd fotó

A MÁV-START M62 001 Szepezdfürdő és Révfülöp között

(könyvjelző)

A halberstadti, IC+, Bmx, CAF-étkező, DWA-DVJ IC kocsikból álló Kék Hullám nem a legautentikusabb balatoni vonat, de az egyes Szergej sokat segít rajta. Természetesen ez az album is leginkább a 29-es vonalról szól, ezért röviden idézem az adatlapját:

Megnyitás:1909.07.01.
Hossz:117 km
Építtető:Magyar Királyi Államvasutak
Villamosítás:-
Személyszállító vasút:MÁV-START ZRt.

A Balaton-környéki vasútvonalak nem egyidejűleg és nem egységes rendszerben épültek ki; a Déli Vasút Buda-Nagykanizsa vonala az osztrák birodalmi érdekeket szolgálta. Helyi érdekű vonalként épült ki a Balatonszentgyörgy-Keszthely, a Boba-Sümeg, majd a Sümeg-Tapolca-Keszthely vonal is. Az Északi parton vezető vonalat a Balatoni Szövetség támogatásával és közadakozásával alapozták meg, még ha az összegyűlt pénz töredékét fedezte is csak az építési költségeknek. Az Adony-Szabolcs - Börgönd - Székesfehérvár MÁV vonalból Börgönd állomáson kiágazó (a Déli Vasutat Szabadbattyán állomáson, a Győr-Vezsprém-Dombóvári HÉV vonalát Csajágnál külön szintben keresztező) vasútvonalat a MÁV másodrendű vonalként építette meg, tehát a meglévő HÉV-eknél nagyobb fontosságot tulajdonított neki. Egyetlen mellékvonala a Veszprém - Alsóörs vonal volt.
A 2010-es években a MÁV-START a valaha volt leghatékonyabb menetrendi struktúrát vezette be a Balaton északi partján télen igazodva a csekély forgalomhoz, nyáron sűrű közlekedést kínálva és megértve a forgalom sokszínűségét. A balatoni nyári menetrend alapját a Kék Hullám zónázó jellegű vonatok, a Katica betétjáratú személyvonatok és a legfontosabb helyeken megálló, a kerékpárosforgalom számára kellő férőhelyet kínáló Tekergő gyorsvonatok alkotják. Ez a menetrendi struktúra, a pálya állapota és a jelenlegi eljutási idők is veszélybe kerülnek a VEKE és a Balaton Fejlesztési Tanács közös agyszüleményének, a vasútvonal félig villamosításának köszönhetően, ami hosszú időre ellehetetleníti majd a pályarekonstrukció és a korszerűbb járműpark kialakítását is.

Fényképek

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,2 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,247 pályaszámú gőzmozdony Balatonudvari és Fövenyes között

(könyvjelző)

424

MÁV 424 sorozat, SŽ 465.0, ČSD 465.0, JDŽ 11, GYSEV 424

Gyártó: MÁVAG
Gyártási év: 1924-1958
Jelleg: 2'D h2 Legnagyobb sebesség: 90 km/h (65 km/h hátramenetben)
Darabszám: 514 (365 a MÁV számára)
Teljesítmény: ~993 kW

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

A második Retró-Hétvége sztárja is a gőzmozdony-továbbítású menetrend szerinti vonat volt, amivel lengyelországi magasságokba ér a magyar retró-láz. Ezúttal egy átmeneti korszakot figyelhettünk meg, mivel a kocsik már az új, egységes MÁV-fényezés szerintiek, kivéve a paklikocsit, amelyik még zöld színű, és persze a gőzmozdonyok valós uralkodási idejére utalva a vörös csillag is látható a gépen. A vonat jelentős késéssel közlekedett, ennek kis része műszaki problémáknak, nagyobb része a Kökiről való (és végül Fradiba áthelyezett) eleve nagyon késedelmes indulásnak köszönhető. Sokaknak szemet szúrt a vörös csillag, ám ezen a gépen helye van, mert sok ideig (és a helyreállítás által idézett, csillagfúvós-pakurás korszakban is) viselt ilyet, a törvény pedig nem tiltja múzeumi járműveknél (vagy más kiállítási daraboknál) az önkényuralmi jelképek használatát, amennyiben az hitelesen történik. Egyébként nálam nagyobb antikommunista aligha van, de a 424 247 ilyen, szépen kihúzott, beosztott gépeket idéző megjelenéséhez szükség van a csillagra is. A közel gyártáskori állapotú 424,009 esetében a régi zárral szerelt füstszekrényajtó természetesen teljesen fekete színű.

A MÁV-START 418 332 Zánkafü fotó

A MÁV-START 418 332 Zánkafürdő és Balatonakali-Dörgicse között

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,2 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,247 Balatonakali-Dörgicse és Zánkafürdő között

(könyvjelző)

Ha szereted a gőzmozdonyokat, ezeket a képeket biztosan akarod látni:

A képek jórészt nem Magyarországon készültek, hanem változatos európai normál- és keskeny nyomtávolságú gőzösöket mutatnak be.

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,2 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,247 Szepezdfürdő és Révfülöp között

(könyvjelző)

Mindenki óriási örömmel látta a gőzmozdonyt a szokásos vonat élén. Remélem, hogy egy gyönyörű hagyomány teremtésének második hétvégéjét láttam!

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,2 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. 424,247 Révfülöp és Pálköve-rakodó (Balatonrendes) között

(könyvjelző)

Ezúttal Pálkövére egy rendkívül autentikus, fekete-fehér fénykép készítése miatt sikerült beugranom.

A MÁV-START M62 194 Badacso fotó

A MÁV-START M62 194 Badacsonytomaj állomáson

Az új bajszos retró-mozdonyt az emelt sebességű, ívesített kitérőkön fényképeztük.

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 001 Badacsony megállóhelyen

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 0 fotó

A MÁV-Nosztalgia kft. M61 001 Badacsony megállóhelyen

(könyvjelző)

A NoHAB-mozdony mögött egy villamos fűtkocsi látható, amely a szerelvény energiaellátását biztosítja.

A MÁV-START M62 194 Nemesgu fotó

A MÁV-START M62 194 Nemesgulács-Kisapáti és Badacsonytördemic-Szigliget között

(könyvjelző)

M62

MÁV-START, PKP Cargo, UZ, RŽD, további volt szovjet vasutak

M62 194

Az M62 sorozatú mozdonyokat a mai Ukrajna területén található Vorosilovgrádi Mozdonygyárban gyártották a MÁV részére 1965 és 1978 között. A típus kifejlesztésével a Szovjet Vasutak is nagyszámú, a nyugati űrszelvényekben is bevethető, így hadimozdonynak is optimális járművet kapott, amiből a Varsói Szerződés többi tagországának (NDK, Csehszlovákia, Lengyelország) is szállítottak, így az ütközőállamokban is rendelkezésre állt a Vörös Hadsereg által ismert mozdonysorozat. A fűtési generátorral nem rendelkező mozdonyok itthon elsősorban a tehervonatok továbbítását végezték, de nagyterhelésű gyorsvonatokat - kazánkocsival vagy villamos fűtőkocsival kiegészítve - továbbítottak a Bakonyban és a Balaton-partokon is. Ma klasszik és remot változataiban ismét elsősorban a nem villamosított vonalak teherszállításában vesznek részt, és dolgoznak a Záhonyi Átrakókörzet (ZÁK) normál- és szélesnyomtávú rendezőiben is.

Tengelyelrendezés: Co' Co'
Teljesítmény:1472 kW
Legnagyobb sebesség: 100 km/h
Dízelmotor típusa: 14D40
Ütközők közötti hossz: 17550 mm
Szolgálati tömeg: 116,5 t

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

Az elmúlt néhány évben elég sok retró járműről készítettem fényképet itthon és külföldön, szerintem érdemes megnézni őket:

A retró-mozdonyok nagyon népszerűek Csehországban (főleg a Búvárok esetében), Szlovákiában (itt számos villanymozdony is kapott retró színt, így akár a Magas-Tátra, akár az Alacsony-Tátra fővonalán lehet retró gépekkel találkozni, ha az ember szerencsés), illetve korábban népszerű volt az osztrák villanymozdonyok között (ezekből a Roco számos szép vasútmodellt is ki tudott adni).

Egy ismeretlen MÁV-START 42 fotó

Egy ismeretlen MÁV-START 426 Becehegy és Balatongyörök között

Sajnos a Szépkilátó fotóhely már sokkal kevesebbet mutat , mint néhány évvel ezelőtt.

A MÁV-START 415 007 Bélatel fotó

A MÁV-START 415 007 Bélatelep megállóhelyen

A MÁV-START 415 025 Bélatel fotó

A MÁV-START 415 025 Bélatelep és Fonyód között

A MÁV-START 480 009  fotó

A MÁV-START 480 009 Kajla-TRAXX Fonyód és Bélatelep között a Balaton partján

(könyvjelző)

Egyrészt végre meglett a Kajla-TRAXX, másrészt végre lőttem egy képet a fonyódi új, Balaton-parti plázson. Ezzel zárult számomra a második retró-hétvége, de akit érdekel, tovább nézelődhet például a Werbelokok színes világában:

Köszönöm a figyelmed!

[VIDEÓ] Videófelvételeim a második Retró-hétvégén 2020-ban

(könyvjelző)

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

433 161M61 001628 305ABe 4/4 II 495341

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

M61 M62 426 480 M40 418 M41 628

 

Régi és új albumok:

Gőzmozdonnyal a Garam völgyébenLÁEV: 100 év, meg egy kicsiA WaldenburgerbahnEMU.89, a nosztalgia<br />Tátrai VillamosHavas képek Felsővisóról

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek