Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
RhB archÃv
ArchÃv képek a svájci Rhätische Bahnról, amik illusztrációként szolgálnak az RhB történetét bemutató cikkekhez.
![]() | |
Chur utcáin halad a Plessur mentén az ABDe 4/4 482 és 488 pályaszámú, régi, egyenáramú motorkocsik az Arosabahnon, 1997. október 30-án(könyvjelző) (RhB Chur-Arosa-Bahn) Fotó: Werner Brutzer KészÃtés ideje: unknown ChA Svájc Rhätische Bahn RhB archÃv street-running hegyek hegyi vasút táj város nyÃlt vonal folyó homlokátjáró napos |
![]() | |
Az RhB BDe 4/4 491 pályaszámú motorkocsi a Bellinzona-Mesocco vonal San Vittore állomásán 1989. február 27-én(könyvjelző) (RhB Misoxerbahn) Fotó: Werner Brutzer KészÃtés ideje: 1989:02:27 Misoxerbahn BDe 4/4 hegyek állomás Rhätische Bahn RhB archÃv kisvasút motorkocsi vegyesvonat homlokátjáró napos |
![]() | |
Az RhB BDe 4/4 491 pályaszámú motorkocsi a Bellinzona-Mesocco vonal San Vittore állomásánál 1989. február 27-én(könyvjelző) (RhB Misoxerbahn) Fotó: Werner Brutzer KészÃtés ideje: 1989:02:27 Misoxerbahn BDe 4/4 hegyek Rhätische Bahn RhB kisvasút Svájc nyÃlt vonal tehervonat vegyesvonat motorkocsi homlokátjáró napos |
![]() | |
Az RhB Ge 4/4I 602 Cinous-chel-Brail előtt az Inn-viadukton, még zöld szÃnben, régi vezetőfülkével(könyvjelző) (RhB Engadinerlinie) Fotó: Werner Brutzer KészÃtés ideje: 1985:09:11 Inn-Viadukt Carolina Cinuos-chel/Brail 233 Ge 4/4 I Svájc villanymozdony kisvasút RhB Rhätische Bahn elmúlt archÃv viadukt hegyek fenyofa hÃd hegyi vasút nyÃlt vonal magaslatról táj különleges téma különleges festés Oberengadin hangulat napos |
A vonat St. Moritz felé közlekedik. A felvétel 1985. szeptember 11-én készült.
![]() | |
A Ge 6/6I 415 pályaszámú Krokodil-villanymozdonya egy tehervonattal a Thusis előtti régi Hátsó-Rajna-hÃdon 1986. január 8-án(könyvjelző) (RhB Albulabahn) Fotó: Werner Brutzer KészÃtés ideje: 1985.09.12. Hinterrheinbrücke Sils i. D. Thusis 230 Ge 6/6 I Svájc kisvasút villanymozdony Rhätische Bahn RhB Krokodil árnyékos archÃv hÃd Domleschg tehervonat vegyesvonat oldalról nyÃlt vonal táj hegyek hegyi vasút hangulat folyó napos |
A 290 tonnás, halhas-alakú, felsőpályás vas rácstartós hidat 1903-ban a kriensi Firma Th. Bell épÃtette. 1993-ban adták át a helyette ma szolgáló kétvágányú, felsőpályás vasbeton tartós hidat.
![]() | |
Az RhB Ge 4/4II 612 pályaszámú, tirisztoros villanymozdonya még eredeti lámpákkal és zöld szÃnben Rhäzüns mellett 1985. szeptember 12-én(könyvjelző) (RhB Stammstrecke) Fotó: Werner Brutzer KészÃtés ideje: 1985:09:11 Rothenbrunnen Rhäzüns 230 Ge 4/4 II Svájc kisvasút villanymozdony RhB Rhätische Bahn nyÃlt vonal nyár alulról archÃv elmúlt hegyek Domleschg napos |
A kukorica takarásában már az új, piros szÃnterv szerinti járművek tűnnek föl. Ez a mozdony 2011-ben súlyosan megsérült egy traktorral való ütközés során a Klosterstunnel közelében, helyreállÃtása folyamatban van.
![]() | |
A Ge 6/6I 412 pályaszámú RhB-Krokodil 1985. szeptember 11-én egy személyszállÃtást is végző tehervonattal Davos mellett(könyvjelző) (RhB Landquart-Davos-Bahn) Fotó: Werner Brutzer KészÃtés ideje: 1985:09:11 Davos Wolfgang Davos Laret 231 Ge 6/6 I Svájc kisvasút villanymozdony Rhätische Bahn RhB Krokodil nyÃlt vonal nyár tehervonat vegyesvonat Landwassertal hegyek napos |
![]() | |
A Berninabahn ABe 4/4I 34 pályaszámú nosztalgia-motorkocsija az eredeti festési terv szerint fényezve a BB gőzhómarójával Pontresina/Puntraschigna és Punt Muragl Staz között 2010. január 16-án(könyvjelző) (RhB Berninabahn) Fotó: David Gubler KészÃtés ideje: 2010:01:16 13:46:22 Pontresina/Puntraschigna Pontresina Punt Muragl Staz 235 ABe 4/4 I Svájc motorkocsi Rhätische Bahn RhB kisvasút havas táj hegyek hegyi vasút hómaró Welterbe Albula-Bernina homlokátjáró napos |
![]() | |
Az RhB Ge 4/6 353 pályaszámú villanymozdonya egy nosztalgiavonattal Ardeznél(könyvjelző) (RhB Engadinerlinie) Fotó: Daniele Donadelli KészÃtés ideje: Val-Pravust-Viadukt Ardez Guarda 233 Ge 4/6 havas hegyek sziklák nosztalgia vonat Unterengadin RhB Rhätische Bahn Svájc kisvasút villanymozdony hegyi vasút napos |
Az Engadinerlinie volt az RhB első váltóárammal villamosÃtott vasútvonala és az első villamosÃtott vasútvonal a Rhätische Bahn törzshálózatán.
![]() | |
Az RhB G 4/5 107 pályaszámú nosztalgia-gőzmozdonya a Landwasser-viadukton Filisurnál(könyvjelző) (RhB Albulabahn) Fotó: Daniele Donadelli KészÃtés ideje: 2010:02:14 12:46:11 Landwasser-Viadukt Filisur Alvaneu 230 RhB gőzösök Svájc kisvasút Rhätische Bahn RhB gözmozdony nosztalgia vonat hÃd viadukt alulról alagút hegyek hegyi vasút sziklák napos |
![]() | |
A Berninabahn motorkocsijainak három generációja Poschiavo fűtőházában(könyvjelző) (RhB Berninabahn) Fotó: Daniele Donadelli KészÃtés ideje: 2010:01:16 14:23:04 Poschiavo 235 ABe 4/4 III havas futoház RhB Rhätische Bahn kisvasút szembol hegyek havas fák tél motorkocsi motorvonat Svájc Welterbe Albula-Bernina homlokátjáró napos |
Balra az ABe 4/4II 49, mára már kivont motorkocsi, középen a nemrég fényezett ABe 4/4III 53, aszinkronmotoros, nagyteljesÃtményű motorkocsi, amit ma már csak a kevésbé frekventált járatokon és a Tiranótól csak St. Moritzig közlekedő Bernina-Expressen használnak, valamint agy ABe 8/12 sorozatú Allegra
motorvonat
![]() | |
Az RhB G 4/5 108 pályaszámú nosztalgia-gőzmozdonya a Guarda előtti Val Tuoi-Viadukton(könyvjelző) (RhB Engadinerlinie) Fotó: Daniele Donadelli KészÃtés ideje: 2009:01:11 12:34:52 Val-Tuoi-Viadukt Guarda Lavin 233 RhB gőzösök Svájc kisvasút Rhätische Bahn RhB gözmozdony nosztalgia vonat árnyékos ellenfény hegyek hegyi vasút táj különleges fények sziklák hÃd viadukt fák havas tél alulról oldalról hangulat napos |
![]() | |
A Ge 4/4I sorozatú villanymozdony tehervonattal a behavazott Val Beverben, útban Alp Spinas és az Albulatunnel felé(könyvjelző) (RhB Albulabahn) Fotó: Jan-Geert Lukner KészÃtés ideje: 2010:10:26 13:27:59 Bever Spinas 230 Ge 4/4 I Svájc villanymozdony kisvasút RhB Rhätische Bahn elmúlt havas havas fák hegyek hegyi vasút táj oldalról tehervonat barna és zöld Val Bever hangulat Welterbe Albula-Bernina napos |
![]() | |
Ge 4/4III sorozatú villanymozdony a Chur-Tirano viszonylaton közlekedő Bernina-expressz vonattal a behavazott Val Beverben, nem sokkal az Albula-alagút után(könyvjelző) (RhB Albulabahn) Fotó: Jan-Geert Lukner KészÃtés ideje: 2010:10:26 10:42:10 Bever Spinas 230 Ge 4/4 III Svájc RhB Rhätische Bahn kisvasút villanymozdony hegyek havas havas fák hegyi vasút Val Bever sziklák barna és zöld Bernina-Express Werbelok nyÃlt vonal táj hangulat legjobb panorámakocsi Ge4/4-RhB-Team Welterbe Albula-Bernina napos |
Samedanban a vonatot szétkapcsolták, a panorámakocsik továbbmentek Pontresina/Puntraschigna felé a Ge 4/4III-assal, ahol megkapták egyenáramú motorkocsijaikat, a normál gyorsvonati rész pedig továbbhaladt Sankt Moritzba. Ezt a kocsicsoportot az albulás tehervonatozó Ge 4/4II csinálja általában.
![]() | |
Egy Pontresina/Puntraschigna felől Scuol-Taraspba közlekedő személyvonat halad nem sokkal indulás után Punt Muragl-nál Samedan felé, élén egy régi, Ge 4/4I sorozatú villanymozdonnyal(könyvjelző) (RhB Samedan-Pontresina) Fotó: Josef Petrák KészÃtés ideje: 2009:09:18 17:56:17 Flazbachbrücke Punt Muragl Pontresina/Puntraschigna Pontresina 233 Ge 4/4 I Svájc villanymozdony kisvasút RhB Rhätische Bahn elmúlt hegyek táj barna és zöld fák Oberengadin napos |
![]() | |
Az SBB-CFF-FFS Re 420 11241 pályaszámú mozdonya és testvére által vontatott tehervonat az RhB fonódott iparvágányán Domat/Ems és Ems Werk között(könyvjelző) (RhB Stammstrecke) Fotó: mostlybytrain KészÃtés ideje: 2009:10:07 11:26:35 Ãœbergabebahnhof Ems Werk 215 230 Re420 Svájc villanymozdony elofogat tehervonat különleges téma hegyek fonódott vágány SBB |
![]() | |
Az RhB Ge 6/6I 415 pályaszámú Krokodil által vontatott Classic Pullmann nosztalgiavonat az Elő-Rajna szurdokában Trin és Versam-Safien között(könyvjelző) (RhB Surselvalinie) Fotó: Patrick Schadowski KészÃtés ideje: unknown Chrummwag-Tunnel Versam-Safien Trin 232 Ge 6/6 I Svájc kisvasút villanymozdony Rhätische Bahn RhB Krokodil nosztalgia vonat Surselva Ruinaulta hegyek sziklák nyÃlt vonal Alpine Classic Pullman Express szalonkocsi folyó ACPX |
![]() | |
A TW II (ABe 4/4 II) sorozatú, 49 pályaszámú motorkocsi, még régi kialakÃtása szerint, egy vegyesvonattal a Bernina-hágón Ospizio Bernina és (akkor még) Bernina Diavolezza között(könyvjelző) (RhB Berninabahn) Fotó: trams aux fils KészÃtés ideje: unknown Obere Berninabachbrücke Ospizio Bernina Bernina Lagalb 235 ABe 4/4 II Svájc Rhätische Bahn RhB kisvasút hegyek hegyi vasút havas motorkocsi tehervonat vegyesvonat archÃv elmúlt tartályvonat Welterbe Albula-Bernina homlokátjáró napos |
Azóta megépült Bernina Lagalb állomás is, ami a legközelebb fekszik ehhez a helyhez.
![]() | |
A Furka-Oberalp vasút HGe 4/4 sorozatú villanymozdonya a Furka-hágón Tiefenbach és Furka között(könyvjelző) (Matterhorn-Gotthardbahn) Fotó: trams aux fils KészÃtés ideje: unknown Furka Tiefenbach 232 HGe 4/4 I archÃv Svájc kisvasút fogaskerekü vasút alulról hegyek hegyi vasút sziklák nyÃlt vonal napos |
Jelenleg ezen a szakaszon gőzüzemű nosztalgiavasút üzemel (DFB), a napi forgalom a hágó alatti bázisalagúton bonyolódik. A háttérben a tiefenbachi menedékházak láthatóak.
![]() | |
A Furka-Oberalp vasút HGe 4/4 sorozatú villanymozdonya valahol a Rhône völgyében(könyvjelző) (Matterhorn-Gotthardbahn) Fotó: trams aux fils KészÃtés ideje: unknown HGe 4/4 I fogaskerekü vasút kisvasút Svájc archÃv bárányfelhok hegyek hegyi vasút nyÃlt vonal napos |
![]() | |
Az RhB Gem 4/4 802 pályaszámú aggregátoros villanymozdonya egy ABe 4/4 II sorozatú mororkocsival egy vegyesvonat élén Ospizio Bernina és Alp Grüm között(könyvjelző) (RhB Berninabahn) Fotó: trams aux fils KészÃtés ideje: unknown Alp Grüm Ospizio Bernina 235 Gem 4/4 ellenfény RhB Rhätische Bahn Svájc villanymozdony dÃzelmozdony tehervonat motorkocsi vegyesvonat tartályvonat archÃv havas hegyek hegyi vasút nyÃlt vonal Welterbe Albula-Bernina napos |
Az elektro-dÃzel mozdonyok az Allegrák érkezése előtt gyakran jártak együtt motorkocsikkal a személyvonatok élén, amik szinte mindig visznek teherkocsikat is. A két vontatójármű villamos berendezései egyformák, Ãgy a vonóerőben sincs jelentős különbség, a mozdonyok leginkább azért jártak a vonatokban, mert kevés volt a motorkocsi.
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!