sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



RhB archív

Archív képek a svájci Rhätische Bahnról, amik illusztrációként szolgálnak az RhB történetét bemutató cikkekhez.

Chur utcáin halad a Plessur fotó

Chur utcáin halad a Plessur mentén az ABDe 4/4 482 és 488 pályaszámú, régi, egyenáramú motorkocsik az Arosabahnon, 1997. október 30-án

(könyvjelző) (RhB Chur-Arosa-Bahn)

Az RhB BDe 4/4 491 pályaszá fotó

Az RhB BDe 4/4 491 pályaszámú motorkocsi a Bellinzona-Mesocco vonal San Vittore állomásán 1989. február 27-én

(könyvjelző) (RhB Misoxerbahn)

Az RhB BDe 4/4 491 pályaszá fotó

Az RhB BDe 4/4 491 pályaszámú motorkocsi a Bellinzona-Mesocco vonal San Vittore állomásánál 1989. február 27-én

(könyvjelző) (RhB Misoxerbahn)

Az RhB Ge 4/4 fotó

Az RhB Ge 4/4I 602 Cinous-chel-Brail előtt az Inn-viadukton, még zöld színben, régi vezetőfülkével

(könyvjelző) (RhB Engadinerlinie)

A vonat St. Moritz felé közlekedik. A felvétel 1985. szeptember 11-én készült.

A Ge 6/6 fotó

A Ge 6/6I 415 pályaszámú Krokodil-villanymozdonya egy tehervonattal a Thusis előtti régi Hátsó-Rajna-hídon 1986. január 8-án

(könyvjelző) (RhB Albulabahn)

A 290 tonnás, halhas-alakú, felsőpályás vas rácstartós hidat 1903-ban a kriensi Firma Th. Bell építette. 1993-ban adták át a helyette ma szolgáló kétvágányú, felsőpályás vasbeton tartós hidat.

Az RhB Ge 4/4 fotó

Az RhB Ge 4/4II 612 pályaszámú, tirisztoros villanymozdonya még eredeti lámpákkal és zöld színben Rhäzüns mellett 1985. szeptember 12-én

(könyvjelző) (RhB Stammstrecke)

A kukorica takarásában már az új, piros színterv szerinti járművek tűnnek föl. Ez a mozdony 2011-ben súlyosan megsérült egy traktorral való ütközés során a Klosterstunnel közelében, helyreállítása folyamatban van.

A Ge 6/6 fotó

A Ge 6/6I 412 pályaszámú RhB-Krokodil 1985. szeptember 11-én egy személyszállítást is végző tehervonattal Davos mellett

(könyvjelző) (RhB Landquart-Davos-Bahn)

A Berninabahn ABe 4/4 fotó

A Berninabahn ABe 4/4I 34 pályaszámú nosztalgia-motorkocsija az eredeti festési terv szerint fényezve a BB gőzhómarójával Pontresina/Puntraschigna és Punt Muragl Staz között 2010. január 16-án

(könyvjelző) (RhB Berninabahn)

Az RhB Ge 4/6 353 pályaszám fotó

Az RhB Ge 4/6 353 pályaszámú villanymozdonya egy nosztalgiavonattal Ardeznél

(könyvjelző) (RhB Engadinerlinie)

Az Engadinerlinie volt az RhB első váltóárammal villamosított vasútvonala és az első villamosított vasútvonal a Rhätische Bahn törzshálózatán.

Az RhB G 4/5 107 pályaszámú fotó

Az RhB G 4/5 107 pályaszámú nosztalgia-gőzmozdonya a Landwasser-viadukton Filisurnál

(könyvjelző) (RhB Albulabahn)

A Berninabahn motorkocsijai fotó

A Berninabahn motorkocsijainak három generációja Poschiavo fűtőházában

(könyvjelző) (RhB Berninabahn)

Balra az ABe 4/4II 49, mára már kivont motorkocsi, középen a nemrég fényezett ABe 4/4III 53, aszinkronmotoros, nagyteljesítményű motorkocsi, amit ma már csak a kevésbé frekventált járatokon és a Tiranótól csak St. Moritzig közlekedő Bernina-Expressen használnak, valamint agy ABe 8/12 sorozatú Allegra motorvonat

Az RhB G 4/5 108 pályaszámú fotó

Az RhB G 4/5 108 pályaszámú nosztalgia-gőzmozdonya a Guarda előtti Val Tuoi-Viadukton

(könyvjelző) (RhB Engadinerlinie)

A Ge 4/4 fotó

A Ge 4/4I sorozatú villanymozdony tehervonattal a behavazott Val Beverben, útban Alp Spinas és az Albulatunnel felé

(könyvjelző) (RhB Albulabahn)

Ge 4/4 fotó

Ge 4/4III sorozatú villanymozdony a Chur-Tirano viszonylaton közlekedő Bernina-expressz vonattal a behavazott Val Beverben, nem sokkal az Albula-alagút után

(könyvjelző) (RhB Albulabahn)

Samedanban a vonatot szétkapcsolták, a panorámakocsik továbbmentek Pontresina/Puntraschigna felé a Ge 4/4III-assal, ahol megkapták egyenáramú motorkocsijaikat, a normál gyorsvonati rész pedig továbbhaladt Sankt Moritzba. Ezt a kocsicsoportot az albulás tehervonatozó Ge 4/4II csinálja általában.

Egy Pontresina/Puntraschign fotó

Egy Pontresina/Puntraschigna felől Scuol-Taraspba közlekedő személyvonat halad nem sokkal indulás után Punt Muragl-nál Samedan felé, élén egy régi, Ge 4/4I sorozatú villanymozdonnyal

(könyvjelző) (RhB Samedan-Pontresina)

Az SBB-CFF-FFS Re 420 11241 fotó

Az SBB-CFF-FFS Re 420 11241 pályaszámú mozdonya és testvére által vontatott tehervonat az RhB fonódott iparvágányán Domat/Ems és Ems Werk között

(könyvjelző) (RhB Stammstrecke)

Az RhB Ge 6/6 fotó

Az RhB Ge 6/6I 415 pályaszámú Krokodil által vontatott Classic Pullmann nosztalgiavonat az Elő-Rajna szurdokában Trin és Versam-Safien között

(könyvjelző) (RhB Surselvalinie)

A TW II (ABe 4/4 II) soroza fotó

A TW II (ABe 4/4 II) sorozatú, 49 pályaszámú motorkocsi, még régi kialakítása szerint, egy vegyesvonattal a Bernina-hágón Ospizio Bernina és (akkor még) Bernina Diavolezza között

(könyvjelző) (RhB Berninabahn)

Azóta megépült Bernina Lagalb állomás is, ami a legközelebb fekszik ehhez a helyhez.

A Furka-Oberalp vasút HGe 4 fotó

A Furka-Oberalp vasút HGe 4/4 sorozatú villanymozdonya a Furka-hágón Tiefenbach és Furka között

(könyvjelző) (Matterhorn-Gotthardbahn)

Jelenleg ezen a szakaszon gőzüzemű nosztalgiavasút üzemel (DFB), a napi forgalom a hágó alatti bázisalagúton bonyolódik. A háttérben a tiefenbachi menedékházak láthatóak.

A Furka-Oberalp vasút HGe 4 fotó

A Furka-Oberalp vasút HGe 4/4 sorozatú villanymozdonya valahol a Rhône völgyében

(könyvjelző) (Matterhorn-Gotthardbahn)

Az RhB Gem 4/4 802 pályaszá fotó

Az RhB Gem 4/4 802 pályaszámú aggregátoros villanymozdonya egy ABe 4/4 II sorozatú mororkocsival egy vegyesvonat élén Ospizio Bernina és Alp Grüm között

(könyvjelző) (RhB Berninabahn)

Az elektro-dízel mozdonyok az Allegrák érkezése előtt gyakran jártak együtt motorkocsikkal a személyvonatok élén, amik szinte mindig visznek teherkocsikat is. A két vontatójármű villamos berendezései egyformák, így a vonóerőben sincs jelentős különbség, a mozdonyok leginkább azért jártak a vonatokban, mert kevés volt a motorkocsi.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek