< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3514 Filisur és Alvaneu között a Landwasser-viadukton egy Stadler Alvra Albula-Gliederzuggal

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2018:03:26 12:03:15

1135 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Landwasser-Viadukt Filisur Alvaneu 230 Allegra Svájc kisvasút Rhätische Bahn RhB Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A Rhätische Bahn ABe 8/12 3514 Filisur és Alvaneu között a Landwasser-viadukton egy Stadler Alvra Albula-Gliederzuggal fotó

Chur - Thusis - Filisur - Sankt Moritz

Albulabahn

Ge 4/4 III 643

Megnyitás:
  • 1896: Chur-Thusis
  • 1903: Thusis - Celerina
  • 1904: Celerina - St. Moritz
Hossz:103 km
Építtető:Rhätische Bahnen (RhB)
Villamosítás:11 kV 16,7 Hz~
Személyszállító vasút:Rhätische Bahnen (RhB)

A svájci vasúthálózat és általában véve a világ hegyi vasútvonalainak egyik legendája a Graubünden kantonon átvezető Albula-vasút. St. Moritzból ezen haladnak a Glacier-Express vonatok Zermatt felé és ezen át jár a Chur és Tirano közötti Bernina-Express is. A Rajnától az Inn völgyébe jelentős a hágókat így elkerülő teherforgalom.

Cikk a vonalról
AtlaszFényképek

A túránk első napjának fő célpontja a Landwasser-viaduktra néző kilátó volt. A szemközti hegyről idenézőt már az első túránkon kihasználtuk , de ebből a szögből még nem volt képünk, de az itt is látható, mini-railjetnek becézett vonatok miatt ez szükségessé vált. A fixen kapcsolt, hatrészes Stadler szerelvények az új utazási minőséget jelentik az Albula-vasúton. Az Allegra motorkocsik nem szorítják ki teljesen a Ge 4/4III-asokat, de azok egy része teherfordára áll át, fokozatosan kiszorítva a Ge 6/6II sorozatot. Azért marad a klasszikus Albula-mozdonyokból itt, a veszély, ami miatt föl szoktunk kerekedni kihalófélben lévő témákat fotózni nem ez, hanem a vezérlőkocsi. Az RhB univerzális vezérlőkocsi, amiket újonnan szállít a Stadler, nagyon hasonlít a Gliederzug egy kocsijára, fülkéje pedig szinte teljesen megfelel az Allegráénak. Bármely vonat élére kapcsolható, így a félórás ütem bevezetése miatt megmaradó, klasszikus, Einhweitswagenekből álló Albula-vonatokhoz is, viszont a mozdonyvezetőkkel kötött megállapodás alapján mindig a völgyi oldalon lesz a helye. Legalábbis ebben az évben ezt írta a céges újság. Ez viszont azt jelenti, hogy mozdonnyal (vagy akár Allegrával) az élén kibukkanó vonatot itt nem fogunk később fotózni, ezért másztunk föl ehhez a fotóhelyhez.

A fix irányú vezérlőkocsi-használatnak a legfőbb indoka, hogy völgymenetben (35 ezrelék a mértékadó lejtés az Albulabahnon) egy siklás vagy ütközés esetén kevésbé torlódik a szerelvény, mint hegymenetben. Azért remélem a helyzetet jobban ismerők leírják a pontos helyzetet!

Filisur állomástól átjutni ide nem nagy dolog, egyértelmű tábla mutatja az utat le a Landwasser völgyébe. Ott úgy kétszáz métert sétálni kell a turistaúton, majd fölkapaszkodni a kiépített fotóhelyhez; a vágány 65 méterrel van az Albula mellékfolyója fölött, de Filisurból azért ereszkedni is kell, így az alig 3 km-es oda-vissza túrán 200 m-t le és 200-at föl is kell haladni, ami több napi konzervvel nem kimondottan pihentető. Viszont megéri, bármikor újráznék!

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum