Egy ismeretlen BDŽ 44 Kurilo és Vlado Trichkov között
A bulgár vasútvillamosítás is sajátos. A legtöbb vonal 25 kV 50 Hz-cel villamosított, méghozzá nagyon nagy arányban (a vonalak 72%-a villamosított), más áramrendszert csak egy Szófia melletti, kiterjedt bányavasúton alkalmaznak. Mégis, villamos vontatással az országból az európai vagy az ázsiai törzshálózatra vonatot továbbítani nem lehet, a villamosítás mindenhol végetér a határ közelében. A román határon Giugiuba és Negru Vodába is dízeles vonal vezet, Calafatnál a hídon van felsővezeték, de a román vonal csak dízellel járható. Görögország és Törökország felé dízeles vonal vezet át, igaz a törökök a határig villamosították saját vonalukat. Szerbia felé a vasút egészen Dimitrovgrádig villamosított , de a szerbiai határállomástól Nišig dízelvontatással kell a vonatoknak közlekedniük .
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.