sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet - Észak

Vonalbemutatások

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A 117 176 ring a havas erdőben, nem messze a hazai közforgalmú vasúthálózat legmagasabb pontjától (379 m tf.)

További friss képek

Kisvasút
Közösségi közlekedés
Szlovákia
Dokumentumok

Új albumok

2009-2018

Covid vegyes 2.
Covid vegyes 2.
Vegyes képek kis- és nagyvasutakról a 2020-as évek elejéről.

Behavazott vonatok Pestszentlőrincen
FLIRT, KISS, V43, V63, Laminátka személyszállító- és tehervonatokkal a 100-as vonalon.

Triglav - Gőzmozdony
Kemencén

Üzembe állt a fölújított kisvasúti gőzös a Kemencei Erdei Múzeumvasúton.

COVID-vegyes
Sok volt az élet, így nem frissültek a napi galériák, így most egyben publikálok rengeteg különböző témájú vonatfotót. Remélem, lesz közöttük érdekes!

Gőzmozdonnyal a Garam völgyében
Hó, egy Nemes hölgy és remek fotóhelyek.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

Romhány, végállomás

Mozdonyok: Bzmot, M43

Címkék: 75, 76, napos, vicinális, Diósjenő, motorkocsi, Bézé, nemmozdony, dízelmozdony, tolatómozdony, Dácsia, Szokolya, állomás, felvételi épület, Romhány...

Elsö kép Olvasd végig az albumot!

2006.07.12.

Kóka János Gazdasági Miniszter Úr döntése nyomán 28 mellékvonalon megszűnik a személyforgalom a december 12.-i menetrendváltástól kezdődően. Ezek között a vonalak között vannak kedvesebbek és unalmasak, kihasználtak és feleslegesek, jobb állapotúak és lerobbantak, szükségesek és szükségtelenek, pótolhatóak és pótolhatatlanok.
Az egyik ilyen vonal a Diósjenőt Romhánnyal összekötő húsz kilóméteres szárnyvonal, a Nógrádi Regionális Vasút négy vonala közül az egyik. Nógrádban négyből két vasút megszűnik, jelezve a hely rossz helyzetét, egyben tovább is mélyítve azt. Az itteni vonalbezárások valamiképpen hátrányosan fognak hatni a jövőbeni fejlődésre.
Egy vállakozó, ha komoly üzemet épít, mindenképp vasutat is kell, hogy keressen a környéken. Ilyen vállalkozók - mert a vidék gondjait a kisvállalkozások nem oldhatják meg - most már kevésbé fognak idejönni.
Annál is inkább átgondolatlan ezeknek a vonalaknak a bezárása, mert a Regionális Vasutat, mint szervezetet pontosan a célból hozták létre, hogy ezeknek a vonalaknak a problémáját kezelje, gazdaságosabbá tegye, és lehetőségeihez mérten indukálja rajta a forgalmat. A koncepció kiötlője szerint a regionális vasutak kísérlete elbukott. A helyzetet ismerők azonban azt is tudhatják: a regionális vasutak tízéves történelme nem a regionális autonómiáról, az ígért megemelt költsgvetésből, a kísérletet pártfogoló politikusokról szólt, így a sikerről sem szólhatott. Az első áttörés 2005-ben következett be, amikor a regionális vasutak megkapták a jogot, hogy a levelezésüket ne MÁV, hanem regionális vasúti levépapíron bonyolítsák. Ilyen tempóban hajtódnak és hajtódtak végre a reformok. A regionális vasúti kísérlet csak egy eszköz volt, hogy újabb bizonyítékot találjanak a bezárásra, hiszen a "mindenki által elkötelezetten támogatott" reformok ellenére sem javult a helyzet.
Nem tudom, hogy lehetett volna-e másképp, hogy állhatna-e most autógyár Rétságon, ehetne-e ma minden portugál Romhányban készült porcelán étkészletből vagy csilloghatna-e még az Erdőkémia iparvágánya. Mindenesetre most már nem lesz.

davidbosi topiktárssal indultunk el a Diósjenő-Romhány vonalról néhány emléket gyűjteni. Az egész napos program ellenére is nagyon kevés lehetőség van a nem túl sűrű menetrend miatt, így természetesen a közös komponálás után különböző képeket készítettünk. A kirándulás képeinek fele így az ő galériájában van, azokkal együtt érdemes ezt átböngészni!

---

Jobb képek

Diósjenő állomás M43 1155 Diósjenőn M43 1155 Diósjenőn
Bzmot 298 érkezik Diósjenőre Bzmot 341 érkezik Diósjenőre Bzmot 298 Romhány leépülő ipartelepei előtt
Rétság Bzmot 298 Rétságon

 

---

Az összes felvétel

Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.

A pékség zárva

Bzmot 341 Szokolyán

Bzmot 341 Szokolyán

Bzmot 341 Szokolyán

Szokolya melléképületei

Szokolya

Egy érdekes tábla

A kutyák játszanak

Szokolya

Szokolya

Szokolya

Bzmot 341 Szokolya után

Zöld-piros hangulat

Fékút eleje jelző

Nem biztosított bejárati jelző

Bzmot 343 Diósjenőn

Bzmot 343 és 181 Diósjenőn

Diósjenő állomás

Diósjenő állomás

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 Diósjenőn

M43 1155 elhagyja Diósjenőt

M43 1155 elhagyja Diósjenőt

Bzmot 298 érkezik Diósjenőre

Bzmot 341 érkezik Diósjenőre

Bzmot 298 Romhányban

Bzmot 298 Romhányban

Csillogás

Tams kocsik Romhányban

Romhány állomás

1924

Bzmot 298 Romhány leépülő ipartelepei előtt

Bzmot 298 Romhány leépülő ipartelepei előtt

Bzmot 298

Volánbusz a vasútért

Alfabus Localo "Regio"

Rétság

Rétság raktára

Bzmot 298 Rétságon

 

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek