< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A Steyrtalbahn 498.04 Waldneukirchen megállóhelyen

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2018:01:07 08:45:35

873 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Waldneukirchen 706 Mh gözmozdony kisvasút Ausztria Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A Steyrtalbahn 498.04 Waldneukirchen megállóhelyen fotó

Garsten - Steyr Lokalbahnhof - Grünbach - Klaus an der Pyhrnbahn / (Pergern - Bad Hall)

Steyrtalbahn
Megnyitás:
  • Garsten-Grünburg: 1889.08.19.
  • Grünburg - Agonitz: 1890.11.18.
  • Pergern - Bad Hall (szárnyvonal, csatlakozás a Kremstalbahn helyi érdekű vonalhoz): 1891.12.01.
  • Agonitz - Klaus: 1909.10.26.
Hossz:55 km/16,5 km
Építtető:Steyrtalbahn-Gesselschaft
Villamosítás:-
Személyszállító vasút:Österreichische Gesellschaft für Eisenbahngeschichte (ÖGEG)
AtlaszFényképek

A Steyrtalbahn kisvasút

Ausztria legelső kisvasútja számos más vasútvonal megépítésének lehetőségét teremtette meg. Sikeressége nyomán számos más helyen épültek költséghatékonyan helyi érdekű vasutak, gyakran igen nehéz terepeken, mint a Mariazellerbahn vagy az Ybbstalbahn. A galéria második részében a Steyrtalbahn múzeumvasútként megmaradt középső szakaszát mutatom majd be.

Ezen a szakaszon nem lesz egyértelmű, miért kellett kisvasutat építeni, de a Steyr Lokalbahnhof és a gersteni átrakó közötti rövidebb, illetve a mai grünburgi végállomás és Klaus an der Pyhrnbahn közötti hosszabb, a Steyr-áttörésen átvezető szakasznál igencsak egyértelmű előnyökkel járt a szűkebb ívsugár és kisebb űrszelvény. A múzeumvasútként szolgáló szakasz is folyóvölgyi több részen, de inkább dombvidéki jellegű. Néhány helyen a kisvasút viszonylag erős gőzmozdonyai így is csak prüszkölve tudnak fölkaptatni.

A vasutat Steyrtalbahnnak hívják, és hosszának közel 95%-a a Steyr folyó völgyében is vezet, ám kezdőpontja nem a Steyr mentén volt története legnagyobb részében. A Steyr folyó Hinterstoder közelében ered, Felsőausztriában, és részben mellette vezet a Pyhrnbahn vonala Klaus és Hinterstoder között. Ott a Steyr már követhetetlenül közeledik a forrásához, ezért a Pyhrnbahn a Teichl völgyében emelkedik tovább a hágó felé. Klausnál egy alacsony dombot átvágva a Pyhrnbahn átkerül a Krems folyó széles völgyébe, és úgy ereszkedik egyenesen Linzbe. Ez kereskedelmileg és a vasútépítés könnyűsége szempontjából is ésszerű döntés volt (eredetileg Klausba Linzből ért oda a vasút HÉV-ként, később épült tovább a Bosruck-alagút felé és lett fővonalúsítva). A Steyrdurchbruch, vagy Steyr-áttörés függőleges mészkő falai komoly problémát jelentettek, ráadásul arrafelé csak a Felső- és Alsóausztria közötti, kevésbé iparosodott határvidékre lehetett eljutni. Ezért épült kisvasút végül.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum