1142 704-4 Payerbach-Reichenau és Schlöglmühl között
(Südbahn - Semmeringbahn)
Wien Hauptbahnhof - Semmering - Graz - Maribor - Celje - Zidani MostSüdbahn / Semmeringbahn | |||||
Megnyitás: |
| ||||
---|---|---|---|---|---|
Hossz: | 369 km | ||||
Építtető: | Wien-Raaber-Bahn / Wien-Gloggnitzer-Bahn / k.k. südliche Staatsbahn / k.k. priv. Südbahn-Gesellschaft | ||||
Villamosítás: | 15 kV 16,7 Hz ~ / 3 kV = | ||||
Személyszállító vasút: | ÖBB / SŽ | ||||
Ausztria második legfontosabb fővonala pompás hegyvidéki környezetben. A világ első hegyi vasútjaként épült Semmering abszolút kultikus, de a Südbahn Graz-környéki vagy szlovéniai szakaszait is érdemes megismerni! | |||||
|
Az akkori technológia mellett persze igyekeztek minél kevesebb földmunkát végezni, ezért itt is a falból is faragtak egy kicsit meg töltést és támfalat is emeltek egy kicsit, de mindezt komoly gépek nélkül. Hogy itt modern technikával mit műveltek volna, arra jó példa a 87-es vagy a 43-as vonal Magyarországon: töltés-bevágás-töltés-bevágás váltakozik. Csak itt lettek volna benne viaduktok is.
Ez a fotósorozat egy nagyon korai albumban jelent meg, azóta jópár további fotózást tettem a Semmeringen és a Südbahn más részein, illetve részletesen írtam a vasútvonal építésének történetéről és az azóta történt fejlesztésekről, például az építés alatt álló Semmering-bázisalagútról és a Koralmbahnról. Ezeket a jobb oldalt látható névjegyen át lehet a legkönnyebben megtekinteni.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.