sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Szeptemberi körkép

Szeptember szegény hónap volt a fényképezés terén, a Talent egy bemutatóján kívül csak néhány fényképet készítettem Kunszentmiklós és az egyetemem környékén.

Bzmot 238 Tass környékén fotó

Bzmot 238 Tass környékén

Kunszentmiklós-Tass állomáson nem voltak túl barátságosak velem már korábban sem. Ezúttal egy kiváló Bobó-Szili-Gigant együttállás lefényképezését akadályozták meg a túlbuzgó vasúti dolgozók. Örök hálám.
Végülis nyíltvonali képeket készíteni jöttem ide, ezért inkább gyorsan nekivágtam a mintegy félórányi sétára levő hídhoz vivő utamnak.

Bzmot 238 Tass környékén fotó

Bzmot 238 Tass környékén

Ez már voltaképp az állomás területe, a deltavágány, hiszen a már (vasútilag) bezárt dunaföldvári híd miatt itt régen komoly szállításokra számíthattak . A háttérben látható jelző Kunszentmiklós-Tass állomás második bejárati jelzőjének ismétlőjelzője. A fűtenger és a nagy gyújtótávolság egészen érdekesen hat a Bz-re, szinte térgörbítőleg.

Bzmot 238 Tass környékén fotó

Bzmot 238 Tass környékén

(könyvjelző)

Egy egészen festményszerű képpel búcsúztatom a Kunszentmiklós-Dunapataj vasutat.

BDt 362 Szár és Szárliget k fotó

BDt 362 Szár és Szárliget között

Egy osztrák gőzmozdonyos különvonatot szerettem volna lefényképezni, ezért indultam el Szár környékére. A gőzős sajnos lerobbant, így elég sokat késett, tisztességes fotó nem született, csak egy rosszul elkapott kép (mivel már visszafelé indultam), ráadásul V63-as segéllyel.

5342 001-4 Kelenföld állomá fotó

5342 001-4 Kelenföld állomáson

(könyvjelző)

Rongyrázás zajlik, a régóta skandallumok közepette próbázott (és az album szövegeinek írásakor, 2007 februárjának közepén még mindig nem üzemelő) Talent motorvonatokat mutogatták az érdeklődő (és remélhetőleg a kormányzó MSZP-re szavazó) városi polgároknak.

5342 001-4 Kelenföld állomá fotó

5342 001-4 Kelenföld állomáson

Ez a hosszú csoda (az, hogy kényelmetlen, és közelébe sem ér a FLIRT-nek már sokszor ki lett beszélve, itt csak annyit jelzek, hogy nekem is ez a véleményem) véletlenül saját lábán is el tudott jönni idáig.

5342 001-4 Kelenföld állomá fotó

5342 001-4 Kelenföld állomáson

Beszerzésük voltaképp felesleges volt, ha van pénz, bármikor rendelhettek volna még tíz FLIRT-et. A beszerzésnek kétféle politikai oka is volt: választási év volt 2006, és a FLIRT nem érkezett meg, csak 2007-ben (természetesen a hatalom saját töketlenkedése miatt is), így kampánycélokra nem lehetett felhasználni. Nosza, vettek valamit, amit fellehet, különösen az önkormányzati választásokra volt ez alkalmas eszköz. Másrészt így az állami megrendelésekkel amúgy is elhalmozott (Bhv felújítás, IC-kocsik), de a motorvonat és a metró-tendert is elbukó Bombardier így befogta a száját.

5342 001-4 Kelenföld állomá fotó

5342 001-4 Kelenföld állomáson

Persze, amiből csak tíz van, az igen rugalmatlanul használható fel, és igen költséges a fenntartása is. Bár ez még nem gond, hiszen egyelőre még csak forgalomba se tudták állítani őket (miközben a konkurrens FLIRT már szinte teljesen kész). Ezúttal azonban a Bobó nem segélyezni jön.

5342 001-4 Kelenföld állomá fotó

5342 001-4 Kelenföld állomáson

A bemutató helyszíne ugyanis Érd-Alsó állomás lesz, ahol most építik át a vágányzatot és a peronokat (hosszú idő óta és hosszú ideig az első és egyetlen vasúti beruházás, ami állami pénzből, és ne az EU-t lehúzva valósul meg, pedig az államnak is be kell fektetnie, nem csak le kell fizetnie a választóit, ennek ellenére szinte semmilyen területen nem látható állami aktivitás, csak EU és magántőkés fejlesztési pénzeket látni). Az átépítés miatt az állomás két vágányából a bemutatóra szánt vágányt feszültségmentesítették, ezért kell a dízelmozdony.

5342 001-4 Kelenföld állomá fotó

5342 001-4 Kelenföld állomáson

A mozdonyra hamarosan felhelyezik a szükségvonókészüléket és összekapcsolódhat a Talent Scharfenbergjével.

5342 001-4 Kelenföld állomá fotó

5342 001-4 Kelenföld állomáson

Dizájn az van, praktikum és mérnöki teljesítmény az nincs. Mint a Microsoftnál.

M44 419 és az egyes Talent  fotó

M44 419 és az egyes Talent Kelenföldön

M44 419 és az egyes Talent  fotó

M44 419 és az egyes Talent Kelenföldön

(könyvjelző)

M44 419 Kelenföldön fotó

M44 419 Kelenföldön

(könyvjelző)

Volt némi vasútbaráti érdeklődés.

M44 419 Kelenföldön fotó

M44 419 Kelenföldön

Még tiszta a Talent. Persze, nem a MÁV takarítja.

M44 419 Kelenföldön fotó

M44 419 Kelenföldön

Sikeres összekapcsolás!

M44 419 Kelenföldön fotó

M44 419 Kelenföldön

A Talent vezetőállásából fényképezve.

A Talent belseje fotó

A Talent belseje

Kicsit kevesebb lett benne a lépcső, mint az eredeti verzióban, amit még egy Tramwaytagon láttam, de azért még egy guruló lépcsőház.

A Talent belseje fotó

A Talent belseje

Kanyarban.

Talent kapaszkodó fotó

Talent kapaszkodó

Talent Érd Alsón fotó

Talent Érd Alsón

Sikerült pont a szigetelő előtt megállni, mégis volt delej, de attól még dízeles segítséggel toltak be minket a bejárati jelzőtől biztonsági okokból.

Talent Érd Alsón fotó

Talent Érd Alsón

Persze, nem peron mellett álltunk, hiszen azt éppen átépítették, így elég kőkori, cseppet sem jó PR-nak számító körülmények között mutatkozott be a nehezen fotózható helyen álló Talent. Ja, kaja és pia se volt a kedves, szépeket író újságíróknak.

Talent Érd Alsón fotó

Talent Érd Alsón

Szükségmegoldás.

Talent Érd Alsón fotó

Talent Érd Alsón

M44 419 Érd alsón fotó

M44 419 Érd alsón

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Mivel mégis van delej, így elindulni magától is el tud a Talent, a Bobó nem kell.

Siemens alkatrész a Bombard fotó

Siemens alkatrész a Bombardier vonatán

Így fest az építési terület fotó

Így fest az építési terület Érd alsón

V63 032 a Déli pályaudvaron fotó

V63 032 a Déli pályaudvaron

(könyvjelző)

V43 1184 és V63 032 a Déli  fotó

V43 1184 és V63 032 a Déli pályaudvaron

5964-es UV-khoz használt pó fotó

5964-es UV-khoz használt pótkocsi Kelenföldön

(könyvjelző)

V63 009 Maestralozik fotó

V63 009 Maestralozik

V63 152 tehervonattal Kelen fotó

V63 152 tehervonattal Kelenföld előtt

M44 422 Kelenföldnél fotó

M44 422 Kelenföldnél

1047 009-4 a Bartók Béla út fotó

1047 009-4 a Bartók Béla úti felüljárónál

A Bartók Béla út-i felüljár fotó

A Bartók Béla út-i felüljáró

(könyvjelző)

V43 1278 a prolivonattal Fe fotó

V43 1278 a prolivonattal Ferencvárosban

Szergejforgóváz fotó

Szergejforgóváz

V43 1350 Ferencvárosba jár  fotó

V43 1350 Ferencvárosba jár be

(könyvjelző)

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek