sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Siklás Rácalmáson

10 teherkocsi siklott ki a dunaújvárosi vonalon - daruzás és terelt tehervonatok.

A MÁV-TR 91 55 0 630 015-0  fotó

A MÁV-TR 91 55 0 630 015-0 (ex-V63 015) Kelenföld (ex-Budapest-Kelenföld) és Budafok (ex-Budafok-Belváros) között, az albertfalvai kettes toronynál (ex-Budafok-Albertfalva)

Az első kép ez egy olyan albumban, amiben számos ex-teherkocsit nézünk meg, ahogy egy daruval lefeszegetik őket egy ex-vágányról Rácalmáson (ez ott van az ex-Paksi vasútvonal ex-Dunapentele ex-állomása előtt). Vajon ebben a Gigantban megvan az ex-faktor? x:D

Aljcipelés Rácalmáson - hog fotó

Aljcipelés Rácalmáson - hogy legyen mivel alátámasztani a bakokat, ha nagyot szeretnének emelni

(könyvjelző)

Február 25-én, szombaton délelőtt egy rakott ércvonat haladt V63-assal vonva és V46-ossal tolva, amikor egyelőre tisztázatlan körülmények között az egyik kocsi a sínről lelépett, majd minden alaposan összegabalyodott. Egyes fotóelemző fórumozók szerint a bűnös kocsi csapágytokja hőnfutás miatt kiolvadt. A balesetelhárítók kemény napoknak néztek elébe, a kisiklott kilenc, üres teherkocsi eltávolítása nem ígérkezett könnyűnek.

92 55 0  fotó

92 55 0 628 265-4 (ex-M62 265) Rácalmáson a szolnoki önjáró baleseti daruval

Egy kevésbé deformálódott Eams kocsit már odébb tettek (bár csak mérsékelten feküdtek a kerekei síneken), a többi kocsival viszont az éjjel még nem sok minden történt. Szombaton lassan érkeztek meg a daruk, Szolnokról hosszú volt az út amit egy 100a vonali gázolás és fradis gépcsere is nehezített, a székesfehérvári daru is csak este ért Rétszilasra, de a hosszan fölgyűrődött vágányzat miatt végülis használni nem tudták, így visszatért honába.

Az összetorlódott teherkocs fotó

Az összetorlódott teherkocsik a rácalmási balesetnél

Az éjjel nem sokat intéztek - csak pár lámpát állítottak föl, amik mellett legfeljebb fölmérni lehetett a helyzetet, dolgozni nem, de valószínűleg egyébként is túl veszélyes lett volna. Eőször a felsővezeték minimális roncsolása mellett próbálkoztak a kocsik szétfeszegetésével, amihez a darunak nagyon alacsonyan, vagy a drótok között kellett mozognia.

Az összetorlódott teherkocs fotó

Az összetorlódott teherkocsik a rácalmási balesetnél

(könyvjelző)

Az éjjel nem sokat intéztek - csak pár lámpát állítottak föl, amik mellett legfeljebb fölmérni lehetett a helyzetet, dolgozni nem, de valószínűleg egyébként is túl veszélyes lett volna. Eőször a felsővezeték minimális roncsolása mellett próbálkoztak a kocsik szétfeszegetésével, amihez a darunak nagyon alacsonyan, vagy a drótok között kellett mozognia.

Az összetorlódott teherkocs fotó

Az összetorlódott teherkocsik a rácalmási balesetnél

A ferencvárosi 92 55 0  fotó

A ferencvárosi 92 55 0 628 265-4 (ex-M62 265) Rácalmáson

Egy igen masszív vontatókötelet akasztottak az Ivánra.

A ferencvárosi 92 55 0  fotó

A ferencvárosi 92 55 0 628 265-4 (ex-M62 265) Rácalmáson

(könyvjelző)

Vontatókötéllel próbálják széthúzni az egymásba gabalyodott kocsikat.

A ferencvárosi 92 55 0  fotó

A ferencvárosi 92 55 0 628 265-4 (ex-M62 265) Rácalmáson

A ferencvárosi 92 55 0  fotó

A ferencvárosi 92 55 0 628 265-4 (ex-M62 265) Rácalmáson

A Szergej dübörgött, dőlt belőle a füst, de a kocsik csak pár tíz centit mozdultak, ha ugyan annyit. Érdekes, hogy a hatalmas erőkifejtés ellenére a Szergej kerekei nem pördültek meg, a 116,5 tonnás gépben ennyi erő van!

Katasztrófaturisták Rácalmá fotó

Katasztrófaturisták Rácalmáson

A helyszín melletti közterületre bárki kijöhetett, 5 méterről lehetett figyelni az eseményeket.

A Szergej kudarca után a da fotó

A Szergej kudarca után a daruval próbálkoznak

Valami nagy és erős kö fotó

Valami nagy és erős közeledik

Egyenesen állva az ellensúl fotó

Egyenesen állva az ellensúlyt alaposan hátra tudja dugni akár kipányvázás nélkül is

(könyvjelző)

A daru azonban nem fér hozz fotó

A daru azonban nem fér hozzá a kocsikhoz, hiába hurkolják át alattuk a drótkötelet

92 55 0  fotó

92 55 0 628 265-4 Rácalmáson

Hogy is legyen? fotó

Hogy is legyen?

(könyvjelző)

Keményen ment a matek, de még órákig csak rendezkedtek, igazán bontani csak délután kettő-három között tudták elkezdeni a kocsihalmot.

Hurkolják a drótkötelet fotó

Hurkolják a drótkötelet

Kisebb ellennyomaték fotó

Kisebb ellennyomaték

Rövidebbre kitartott ellensúllyal a daru gémje egy csuklóban megfordulva pár fokkal eltérhet az egyenestől. Teljesen körbe azonban csak alábakolva forgolódhat.

A szolnoki baleseti daru a  fotó

A szolnoki baleseti daru a rácalmási siklás helyszínén

(könyvjelző)

A szolnoki baleseti daru a  fotó

A szolnoki baleseti daru a rácalmási siklás helyszínén

Bontják a felsővezetéket.

Bontják a felsővezeték fotó

Bontják a felsővezetéket

(könyvjelző)

Hulladék lerakása már megtö fotó

Hulladék lerakása már megtörtént

(könyvjelző)

A baleseti helyszín látképe fotó

A baleseti helyszín látképe a rácalmási siklásnál

(könyvjelző)

A Rába baleseti segélykocsi fotó

A Rába baleseti segélykocsi

A Rába baleseti segélykocsi fotó

A Rába baleseti segélykocsi

A 92 55 0  fotó

A 92 55 0 628 265-4 és egy felsővezeték-karbantartó jármű Rácalmáson

A 92 55 0  fotó

A 92 55 0 628 265-4 és egy felsővezeték-karbantartó jármű Rácalmáson

(könyvjelző)

A 92 55 0  fotó

A 92 55 0 628 265-4 és egy felsővezeték-karbantartó jármű Rácalmáson

A Hankook gumigyár teteje R fotó

A Hankook gumigyár teteje Rácalmásnál

A Kirow baleseti daru Szoln fotó

A Kirow baleseti daru Szolnokról a rácalmási siklásnál

(könyvjelző)

A Kirow baleseti daru Szoln fotó

A Kirow baleseti daru Szolnokról a rácalmási siklásnál

A baleset miatt terelt tehe fotó

A baleset miatt terelt tehervonat Nagykarácsonynál - a vonógép a MÁV-TR92 55 0 628 333-0 (ex-M62 333)

(könyvjelző)

DGKUm 2061 Nagykarácsonynál fotó

DGKUm 2061 Nagykarácsonynál

DGKUm 2061 Nagykarácsonynál fotó

DGKUm 2061 Nagykarácsonynál

A 92 55 0  fotó

A 92 55 0 628 333-0 (ex-M62 333) egy terelt tehervonattal Dunaújváros és Nagyvenyim között

A 92 55 0  fotó

A 92 55 0 628 333-0 (ex-M62 333) egy terelt tehervonattal Dunaújváros és Nagyvenyim között

(könyvjelző)

Bzmot 349 Dunaújvárosban fotó

Bzmot 349 Dunaújvárosban

A baleseti helszín az autóp fotó

A baleseti helszín az autópálya mellől

Eddig jutottak délutánig. Eközben a tönkretett pályát elkezdték bontani, jópár betonalj is úton volt egy Szergejjel, amit majd beépítenek. A háttérben a régi rácalmási felvételi épület.

A baleseti helszín az autóp fotó

A baleseti helszín az autópálya mellől

(könyvjelző)

Eddig jutottak délutánig. Eközben a tönkretett pályát elkezdték bontani, jópár betonalj is úton volt egy Szergejjel, amit majd beépítenek. A háttérben a régi rácalmási felvételi épület.

A baleseti helszín az autóp fotó

A baleseti helszín az autópálya mellől

A baleseti helszín az autóp fotó

A baleseti helszín az autópálya mellől

(könyvjelző)

Eddig jutottak délutánig. Eközben a tönkretett pályát elkezdték bontani, jópár betonalj is úton volt egy Szergejjel, amit majd beépítenek. A háttérben a régi rácalmási felvételi épület.

A MÁV-TR 91 55 0 470 002-1  fotó

A MÁV-TR 91 55 0 470 002-1 (ex-1047 002-9) Pusztaszabolcs és Iváncsa között gépmenetben

(könyvjelző)

Hallottunk még egy daru érkezéséről, ezért hazafelé még lehajtottunk egy kicsit az autópályáról. Azonban az a gép végül Tárnokra ment, így csak néhány marginális jelentőségű képecske született.

A MÁV-TR 91 55 0 470 002-1  fotó

A MÁV-TR 91 55 0 470 002-1 (ex-1047 002-9) Pusztaszabolcs és Iváncsa között gépmenetben

A MÁV-START 5341 008-0 Iván fotó

A MÁV-START 5341 008-0 Iváncsa és Pusztaszabolcs között

(könyvjelző)

Köszönöm a figyelmed!

A MÁV-TR 91 55 0 433 157-9  fotó

A MÁV-TR 91 55 0 433 157-9 (ex-V43 3197) Iváncsa és Pusztaszabolcs között

(könyvjelző)

Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek