Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
A strasshofi rozsdatemető
Gőzmozdonyok és selejtérett villanygépek elfekvője a múzeumfűtőház. Az album végén bécsi kirándulás a CAT-on és az új Hauptbahnhofnál.
![]() | |
A MÁV Nosztalgia kft. különvonata a Strasshofi Fűtőházba, vonómozdony az ÖBB 1116 011-6, előfogat a MÁV 242,001Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 05:59:12 Budapest-Nyugati 2 70 71 100 142 242 kék óra gözmozdony legjobb füst állomás nosztalgia vonat különleges téma bemozdult élményvonat éjszakai |
A vonat a strasshofi fűtőházmúzeum egyik nagyforgalmú napjára tart, amikor egy csomó vendéggőzmozdony érkezik és saját gépeket is gőzbe helyeznek. A MÁV Nosztalgia kft. a szokásos élményvonati szerelvényét közlekedtette a bautzeni étkezőkocsival és volt osztrák Schlieren-vagonokkal.
![]() | |
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Nagyszentjános állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 08:21:36 Nagyszentjános 1 242 gözmozdony borult |
Az áramvonalas gőzmozdony nagy engedélyezett sebességének köszönhetően csak úgy faltuk a kilométereket. Egy régi villanymozdony jobb lett volna, dehát kétáramrendszerűből nincs olyan, és szerintem így még mindig jobb a vonat, mintha a Taurus tológép lenne. Az a kanyargós osztrák vonalakon, hosszú vonatoknál beválik, de itt a laposon nem igazán. A Taurus egyébként az RCH-nál volt bérben, de nem került át hozzájuk, így nem kapott matricákat.
![]() | |
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Nagyszentjános állomáson, a háttérben egy railjet előzFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 08:22:03 Nagyszentjános 1 242 gözmozdony ÖBB railjet borult |
Sok volt a bamba bámészkodó, akik életükben nem láthattak még railjetet, mivel azt fotózták telibe, lehetetlenné téve, hogy rendes együttállásos fotót lőhessünk.
![]() | |
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 HegyeshalombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 09:26:28 Hegyeshalom 1 201 16 242 gözmozdony borult |
Sajnos a Taurusra más okból is szükség volt elől: a Noszi elfelejtett engedélyt kérni a Koporsónak az osztrák hatóságoktól, így nem negedték meg, hogy Hegyeshalomnál tovább vigyen minket, így rövidesen tisztán villanyerővel haladtunk tovább.
![]() | |
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 HegyeshalombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 09:26:50 Hegyeshalom 1 201 16 242 gözmozdony borult |
![]() | |
A 242,001 pályaszámú, áramvonalas gőzmozdony HegyeshalombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 09:33:34 Hegyeshalom 1 201 16 242 gözmozdony borult |
A gép elment a fűtőházba megátogatni a fordítókorongot.
![]() | |
Az ÖBB 1064 008-4 nehéz tolatómozdony Wien Zentralverschiebebahnhof Kledering rendezőpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 10:29:51 Kledering 201 214 208 1064 (ÖBB) Ausztria villanymozdony tolatómozdony rendezöpályaudvar vonatból ÖBB borult |
Az osztrák főváros még Berlinnél is kacskaringósabb, összetettebb vasúthálózattal rendelkezik (bőszen őrizve a rengeteg magánvasút nyomát, bár a Nordbahnhof, Nordwestbahnhof és az Aspangbahnhof már elenyészett azóta). A rendezőn keresztül tudtunk a Stadlau felé vezető Duna-hídra fölkeveredni, majd a Süssenbrunnál levő, minden irányból minden irányba átjárást biztosító, különszintű kereszteződésen át jutottunk el a strasshofi rendezőpályaudvarig, ahonnan a régi fűtőház vontatóvágánya indul.
![]() | |
Az ÖBB 1063 031-7 tolatómozdonya Wien Zentralverschiebebahnhof Kledering rendezőpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 10:30:06 Kledering 201 214 208 1063 (ÖBB) villanymozdony tolatómozdony Ausztria ÖBB borult |
Ez a gép abba a szériába tartozik, amelyik a 25 kV 50 Hz váltófeszültséget is szereti. 1063-asok többször jártak már Magyarországon, például a Városligeti elágazásnál rendezett bemutatón, vagy Győrben a GYSEV tehervonatával. EVM azonban nincs egyiken sem és az RCH így sem tudja kihasználni a hasonló célú és technológiájú V46-osokat (talán személyvonati feladatokat kellene ellátniuk).
![]() | |
Érkezés a strasshofi fűtőházmúzeumbaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:26:35 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház füst múzeum ÖBB borult |
A volt strasshofi fűtőház nem villamosított, így a rendezőpályaudvarról egy szerkocsis gőzmozdony húzott be minket. A szentesire emlékeztető, téglalap alakú csarnok korszerű üzem lehetett, de ma a gőzösök és más, muzeális darabok fönntartása miatt vegyes képet mutat.
![]() | |
Az üzemelő gőzösök: az ÖBB DTI 07 pályaszámú poggyászmotorkocsi és a szlovákok 331,037-ese, egy 375 sorozatú gőzmozdonyFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:27:49 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB borult |
Az osztrák gép nagyjából a német http://de.wikipedia.org/wiki/Bayerische_PtL_2/2>Glaskasten http://de.wikipedia.org/wiki/Bayerische_PtL_2/2 target=_blank
>https://www.benbe.hu/images2/newwindow.png /> és a sok helyen kipróbált, de mindig megbukott Elbel-rendszer ronda szerelemgyerekére hasonlít. Osztrák mánia volt ez, de gyorsan elhalt.
![]() | |
Az ÖBB DTI 07 pályaszámú poggyászmotorkocsi StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:28:02 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB borult |
![]() | |
A szlovák 331,037 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:29:51 Heizhaus Strasshof 210 Szlovák gözösök gözmozdony nosztalgia vonat |
Szégyenszemre a mi, nagyon várt gőzösünk nem jutott el ide.
![]() | |
A 17c osztályú, 372 pályaszámú gőzmozdony StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:31:21 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria füst futoház ÖBB borult |
A gépet a Südbahn számára építették Floridsdorfban, a MÁV-nál 226-os sorozatként dolgoztak ilyenek, többek között a Kassa-Oderbergi Vasút államosítása után.
![]() | |
A 17c osztályú, 372 pályaszámú gőzmozdony StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:32:03 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria füst futoház ÖBB borult |
![]() | |
A szépen kiglancolt 2060.04-es tolatómozdonyFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:32:09 Heizhaus Strasshof 210 2067 (ÖBB) tolatómozdony dízelmozdony Ausztria ÖBB |
A kis, kéttengelyes, dízel-hidraulikus mozdony Jenbachban született, és 60 km/h a csúcssebessége. Több fűtőházban szakszolgálati gépként még megtalálható, de régen komolyabb tolatási feladataik is voltak.
![]() | |
A Taurusunk és az érdekes szempillákat viselő osztrák gőzösFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:33:19 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB-Taurus villanymozdony gözmozdony füst nosztalgia vonat különleges téma Ausztria Taurus ÖBB borult |
![]() | |
A kicsik nagyon élveztékFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:35:22 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria alulról ember gyerek füst legjobb portré hangulat ÖBB borult |
![]() | |
A fűtőház teteje és a befűtés alatt álló gépek füstelvezető kürtőiFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:36:34 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB |
![]() | |
Hatalmas tömeg a fűtőházban, a képen a 310.23 és a 109.13Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:37:26 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria ÖBB |
![]() | |
A Südbahn 32c osztályú (MÁV 333-as sorozatú), 1665 pályaszámú gépe StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:38:25 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB |
A StEG (cs. kir. szab. Osztrák Államvaspálya Társaság) bécsi gépgyárában készült 1895-ben tehervonati üzemre. Legnagyobb sebessége már akkor is hihetetlenül kicsinek számított: mindössze 45 km/h.
![]() | |
A Südbahn 32c osztályú (MÁV 333-as sorozatú), 1665 pályaszámú gépe StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:41:29 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB |
![]() | |
Az 52 100 pályaszámú háborús gőzmozdony elég jó állapotnak örvend az átlagos strasshofi gépekhez képestFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:44:00 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB |
Az ÖSEK (erster Österreichischer Strassenbahn und Eisenbahnklub) tulajdonában levő gépet 1943-ban a Krauss-Maffei építette, ugyanaz a cég, aki kicsivel később a MÁV több Taurusát is. A 146 tonnás monstrum legnagyobb sebessége 80 km/h.
![]() | |
A 109.13 rudazataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:44:46 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria ÖBB |
![]() | |
A 109.13 oldalaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:45:27 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria ÖBB |
![]() | |
A 109.13 oldalaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:46:15 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria konyha ÖBB |
A MÁV Nosztalgia kötelékében működő 109,109 közeli rokona a Déli Vasút ausztriai vonalai számára épült a Bécsújhelyi Gépgyárban 1912-ben. A gyorsvonati mozdony legnagyobb sebessége 90 km/h.
![]() | |
A StEG egy teherkocsijának oldala a cirkalmas cégjelzésselFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:46:57 Vagonok nemmozdony Ausztria |
![]() | |
Déli Vasúti sebesültszállító kocsiFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:48:05 Vagonok nemmozdony Ausztria |
![]() | |
Az ÖBB 1045.09 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:48:54 Heizhaus Strasshof 210 1245 (ÖBB) villanymozdony Ausztria futoház oldalról ÖBB |
Az ELIN és a Bécsújhelyi Gépgyár közösen készítette ezt a gépet, ami eleinte a Slazkammergutbahnon közlekedett. A kicsi, mindössze 61 tonnás mozdony legnagyobb sebessége 60 km/h.
![]() | |
Az ÖBB 1062.07 pályaszámú nosztalgia-tolatómozdonya StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:49:55 Heizhaus Strasshof 210 1062 (ÖBB) villanymozdony tolatómozdony rudazathajtás futoház múzeum Ausztria ÖBB |
A 1061-es sorozat továbbfejlesztéseként létrejött gép 1995-ig szolgált, elsősorban Bécs környékén. A Floridsdorfban gyártott, 68 tonnás mozdonyok legnagyobb sebessége 50 km/h.
![]() | |
Az ÖBB 1062.07 pályaszámú nosztalgia-tolatómozdonya StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:50:23 Heizhaus Strasshof 210 1062 (ÖBB) villanymozdony tolatómozdony rudazathajtás futoház múzeum Ausztria ÖBB |
![]() | |
XFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:53:21 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB 1072.01 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:51:53 Heizhaus Strasshof 210 1072 (ÖBB) futoház Ausztria villanymozdony POHÉV múzeum ÖBB |
A POHÉV egy bonyolult üzemvitelű, elővárosi jellegű vasútvonal volt Pozsony és Bécs között. Pozsonyból a városi vasútként indult, először fonódottan, alsóvezetékes üzemben (Pozsonyban 1000 mm a villamosok nyomköze), majd a normál nyomtávra váltva 550V-os egyenárammal táplált felsővezetékes üzemben. Köpcsényben vették át ezek a gépek a közvetlen vonatok továbbítását 15 kV, 16 2/3 Hz váltófeszültségű vonalon (ez ma is megvan Wolfsthalig). Bécsbe érve ismét a villamossíneken haladt, de itt már normál nyomtávolsággal a pálya, egészen a Fővámházig (Hauptzollamt). Mindkét városi szakaszon motorkocsikkal helyi közlekedést is bonyolítottak, a közvetlen vonatok kétszeri gépcserével közlekedtek.
![]() | |
A bécsi raktárházak 1-es pályaszámú gőzmozdonyaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:53:02 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB 1020.47 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:53:43 Heizhaus Strasshof 210 Krokodil (ÖBB) villanymozdony Krokodil Ausztria nosztalgia vonat futoház ÖBB |
A gép 1954-ben épült, tehát igen kései gyártású, ráadásul osztrák: Floridsdorfban készült, bár AEG villamos berendezésekkel. A 3300 kW-os, hattengelyes gép legnagyobb sebessége 90 km/h.
![]() | |
A kkSTB 30.33 pályaszámú, elővárosi forgalmú gőzmozdonya StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:54:41 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB |
1897-ben gyártották, élete során jórészt a bécsi városi vasutakon dolgozott, például a Vorortlinién.
![]() | |
Csepel állványos fúró StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:54:48 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház ÖBB |
Miközben Strasshof jelentős hátránya a Füstihez képest, hogy nagyon sok a rozsdás, leromlott műszaki állapotú gép, és az épület, valamint a környezet nem gondozott, múzeumi, kiválóan működik fűtőházmúzeumként: valódi szerszámokat, használatban lévő műhelyeket látni itt, tehát a látogató tényleg ott jár, ahol a gőzösöket gondozzák. Nálunk ami nincs kiglancolva, azt nem állítják ki, bármekkora történeti értéke van is. Strasshof egy átmenet Istvántelek és a Füsti között, de azt gondolom, vasúti múzeumok szempontjából mindenképp mi vagyunk a szerencsésebbek.
![]() | |
Az ÖBB 1189.05 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:56:17 Heizhaus Strasshof 210 1089 (ÖBB) Ausztria Krokodil futoház részletkép ÖBB |
A hatalmas, nyolctengelyes, csatlórudas gép 1927-ben épült a Floridsdorfi mozdonygyár és a Brown Boveri osztrák leányvállalata közreműködésével. A csuklós Krokodil a kanyargós Arlbergbahn nehéz tehervonatai számára készült.
![]() | |
Az ÖBB 1062.07 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 11:57:02 Heizhaus Strasshof 210 1062 (ÖBB) villanymozdony tolatómozdony rudazathajtás futoház múzeum Ausztria nemmozdony ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB 1010 002-2 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:03:31 Heizhaus Strasshof 210 1110 (ÖBB) Ausztria villanymozdony roncs ÖBB borult |
Kint kezdődik az igazi rozsdatemető. A 1010-es, hattengelyes, nehéz gyorsvonati mozdonysorozat volt, egészen a Taurusok megérkezéséig fontos szerepet játszott a Westbahn forgalmában, de a Südbahnon is előfordultak. A Semmeringen azért, amit lehetett, a négytengelyes 1042-esekkel továbbítottak.
![]() | |
Az ÖBB 1046 019-4 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:04:11 Heizhaus Strasshof 210 1046 (ÖBB) villanymozdony ÖBB |
A 4061-es poggyászmotorkocsikból (amik elsősorban Bécs elővárosában jártak) épültek ezek a könnyű, külsőleg a 1142-esekre hajazó gépek. Legközelebbi rokonaik a szintén a motorkocsikból épült, kétáramrendszerű, Magyarországon közlekedett 1146-osok
.
![]() | |
Az ÖBB 1046 005-3 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:05:37 Heizhaus Strasshof 210 1046 (ÖBB) villanymozdony ÖBB borult |
A 4061-es poggyászmotorkocsikból (amik elsősorban Bécs elővárosában jártak) épültek ezek a könnyű, külsőleg a 1142-esekre hajazó gépek. Legközelebbi rokonaik a szintén a motorkocsikból épült, kétáramrendszerű, Magyarországon közlekedett 1146-osok
. A vulkaprodányi 1146-ost régóta szeretnék a strasshofiak megvásárolni.
![]() | |
Az Osztrák Államvaspálya-társaság 229.222 pályaszámú, szertartályos gőzmozdonya StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:05:59 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria ÖBB borult |
A háttérben a szlovákok 375-öse.
![]() | |
A ŽSR 331,037 (ex MÁV 375,666) StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:06:03 Heizhaus Strasshof 210 Szlovák gözösök gözmozdony nosztalgia vonat |
![]() | |
A DTI 07 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:07:48 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria magaslatról füst ÖBB |
A háttérben jellegzetes, monarchiabeli alakjelzők (tolatásjelző és főjelző).
![]() | |
A strasshofi múzeumfűtőház látképe a gyalogoshídrólFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:08:15 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria futoház múzeum magaslatról ÖBB |
És még csak most kezdődik az igazi rozsdatemető.
![]() | |
Az ÖBB 1145 009-5 a strasshofi rozsdatemetőbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:13:53 Heizhaus Strasshof 210 1245 (ÖBB) villanymozdony Ausztria roncs ÖBB borult |
A BBÖ 1929-31 között szerezte be a Gisellabahn könnyű személyvonatai számára a bécsi ELIN és a linzi Krauss gyáraktól a 1145 sorozatú mozdonyokat. A 70,6 tonnás gépek legnagyobb sebessége 70 km/h.
![]() | |
A 331,037 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:14:07 Heizhaus Strasshof 210 Szlovák gözösök gözmozdony nosztalgia vonat |
![]() | |
A 331,037 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:14:21 Heizhaus Strasshof 210 Szlovák gözösök gözmozdony nosztalgia vonat |
![]() | |
Az ÖBB 1020 038-4 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:15:39 Heizhaus Strasshof 210 Krokodil (ÖBB) villanymozdony Krokodil Ausztria nosztalgia vonat wedgie ÖBB borult |
Ezen a képen még üzemben van St. Anton am Arlbergben , ma már elég romosnak tűnik. A gép eredeti AEG gyártmány, 1943-ban a DRG bludenzi fűtőházában állt szolgálatba. Az ÖBB onnan is selejtezte 1995-ben. Az elképesztő, 3300 kW-os gép legnagyobb sebessége 90 km/h.
![]() | |
ÖBB 1245-ös StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:16:27 Heizhaus Strasshof 210 1245 (ÖBB) villanymozdony Ausztria roncs ÖBB borult |
A gépeket a Tauernbahn szűk ívei és nehéz tehervonatai számára szerezte be a BBÖ, bár eredetileg a Westbahn könnyebb terepére szánták őket, de annak villamosítása pénzügyi okokból késett. 1934 és 1939 között voltak gyártásban, a 1020-asok megjelenéséig Ausztria legerősebb villanymozdonyai voltak. Az 1840 kW-os gépek legnagyobb engedélyezett sebessége 80 km/h volt.
![]() | |
Az ÖBB DTI 07 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:17:41 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria füst ÖBB borult |
![]() | |
Az ÖBB 1020 038-4 és a 1145 009-5 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:18:39 Heizhaus Strasshof 210 Krokodil (ÖBB) villanymozdony Krokodil Ausztria nosztalgia vonat roncs víztorony ÖBB borult |
![]() | |
A 331,037 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:21:13 Heizhaus Strasshof 210 Szlovák gözösök gözmozdony nosztalgia vonat |
![]() | |
A 1046 016-0 StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:28:10 Heizhaus Strasshof 210 1046 (ÖBB) villanymozdony ÖBB borult |
![]() | |
A DTI 07 gőzmotorkocsi StrasshofbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 12:28:44 Heizhaus Strasshof 210 ÖBB gözösök gözmozdony Ausztria svenk bemozdult ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB 1116 238-5 logók nélkül Floridsdorfba, a Siemensstrasse S-Bahn megálló közelébenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 13:16:38 Wien Siemensstrasse Wien Floridsdorf 210 ÖBB-Taurus ÖBB Wiesel különleges festés villanymozdony Ausztria Taurus ÖBB borult |
A mozdony korábban az ITL-nél volt szolgálatban, de visszatértekor nem kapta rögtön meg az ÖBB-jelzéseket. Ma railjet-gépként funkcionál, érdemes megnézni a railcoloron az adatlapját .
![]() | |
Az ÖBB 4020 231-9 Ganserndorfba tartó személyvonattal Handelskai megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 13:31:49 Wien Handelskai 210 211 701 4020 (ÖBB) Ausztria motorvonat perontetö épület irodaház S-Bahn ÖBB borult |
Bécs S-Bahn fővonalán (Stammstrecke), a Duna-hídnál vagyunk. A belvároson, a Stephansdom közelében mély árokban, illetve alagutakban halad a vasút, itt magasra emelkedik.
![]() | |
Az ÖBB 4020 231-9 Ganserndorfba tartó személyvonattal Handelskai megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 13:31:53 Wien Handelskai 210 211 701 4020 (ÖBB) épület perontetö irodaház város wedgie Ausztria motorvonat S-Bahn ÖBB borult |
Bécs S-Bahn fővonalán (Stammstrecke), a Duna-hídnál vagyunk. A belvároson, a Stephansdom közelében mély árokban, illetve alagutakban halad a vasút, itt magasra emelkedik.
![]() | |
Az ÖBB 4020/6020 262-9 számú motorvonati vezérlőkocsi az Újduna-hídon Handelskai-nálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 13:33:13 Strandbäder Wien Handelskai 210 211 4020 (ÖBB) Ausztria motorvonat nyílt vonal híd elmúlt S-Bahn fényjelzö jelzö ÖBB borult |
A vágányon a vonatok akár 140 km/h-val is haladhatnak városon belül. A háttérben egy U6-os könnyűmetró-szerelvény halad le a saját hídjáról.
![]() | |
Az ÖBB 4020/6020 262-9 számú motorvonati vezérlőkocsi az Újduna-hídon Handelskai-nálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 13:33:16 Strandbäder Wien Handelskai 210 211 4020 (ÖBB) Ausztria motorvonat híd wedgie S-Bahn ÖBB borult |
![]() | |
ÖBB 1063-as Handelskai alatt a Duna-parti teherpályaudvarokat kiszolgáló DounauuferbahnonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 13:34:54 Wien Handelskai 210 211 701 1063 (ÖBB) villanymozdony tolatómozdony Ausztria város épület oldalról ÖBB borult |
![]() | |
RCH teherkocsi osztrák állomásfelújításonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 13:46:49 Wien Mitte - Landstrasse 210 212 Teherkocsi nemmozdony |
Wien Mitte/Landstrasse a bécsi S-Bahn fővonal belvárosi állomása. A Landstrasse (országút) nevet újabban hangsúlyozzák, nyílván, hogy csökkentsék a zavart, ami decemberben a Wien "Europa Mitte" Hauptbahnhof átadása után fog támadni. Az állomás földalatti, bár mi egy sima Talentben ülünk, nem metróban.
![]() | |
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) régi festésében pompázó 1116 142-9 Schwechat állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 14:08:13 Mannswörth Schwechat 212 Werbelok Ausztria Werbelok CAT ÖBB Wiesel Taurus villanymozdony emeletes vonat CityAirportTrain ÖBB borult |
Ez a kép nem csak a régi (megjelenésekor egyébként elég extravagánsnak számító) fényezés miatt vált archívvá, hanem mivel itt is áttértek immár a jobboldali közlekedésre. Persze igazán archív néhány CAT-festésű 1014-essel lehetne...
![]() | |
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija Schwechat állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 14:17:37 Schwechat 212 CityShuttle vezérlökocsi ÖBB Wiesel emeletes vonat CityAirportTrain nemmozdony ÖBB |
Vorsicht! Zug fährt durch!
![]() | |
Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat állomásra érkezik WolfsthalbólFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 14:24:14 Mannswörth Schwechat 212 4024 (ÖBB) Talent ÖBB CityShuttle festésű mozdony motorvonat ÖBB Ausztria S-Bahn |
Ez egy kétáramrendszerű Talent, akár Pozsonyból is jöhetne a régi POHÉV-vonalon át, de Wolfsthal és Kittsee között már nincsenek vágányok. Egyszerűe csak kétáramrendszerű motorvonatból is túl sok van az ÖBB-nek, de nem baj, addig is dolgozik, és egyszer még jól jöhet (vagy a GYSEV-nél kötnek ki tőkésítésként).
![]() | |
Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsthalba közlekedő S7 vonalon Schwechat állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 14:33:21 Schwechat 212 4020 (ÖBB) perontetö szembol Ausztria motorvonat S-Bahn ÖBB borult |
A sokadrangú elővárosi állomáson természetesen perontető, melegedők, vizuális utastájékoztatás, étel- és italautomata, pontos órák, padok és aluljáró. Csupa olyan dolog, ami még a legforgalmasabb megállóhelynek számító Zuglóban sincs.
![]() | |
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 1116 141 pályaszámú Taurusa immár az új, mégvadabb matricák alatt Schwechat állomáson halad átFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 14:38:47 Mannswörth Schwechat 212 Werbelok Ausztria Werbelok CAT ÖBB Wiesel Taurus villanymozdony emeletes vonat CityAirportTrain ÖBB borult |
A railjetekhez hasonlóan ezek a gépek is aszimmetrikus külsőt kaptak.
![]() | |
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 901-4 pályaszámú vezérlőkocsija Schwechat állomáson halad átFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 14:48:01 Schwechat 212 CityShuttle vezérlökocsi ÖBB Wiesel emeletes vonat CityAirportTrain nemmozdony ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad átFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 15:09:12 Wien Rennweg 210 212 CityShuttle vezérlökocsi ÖBB Wiesel alagút keret CityAirportTrain nemmozdony ÖBB |
Ez az állomás a Stammstreckén van Bécs belvárosában.
![]() | |
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad átFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 15:09:23 Wien Rennweg 210 212 CityShuttle vezérlökocsi ÖBB Wiesel emeletes vonat nemmozdony ÖBB |
![]() | |
A főpályaudvar építési munkáit a Bahnorama-toronyból lehetett figyelemmel kísérniFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 15:29:28 Egyéb osztrák |
![]() | |
WLB tehervonat halad át a bécsi főpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 15:30:41 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 ÖBB-Taurus WLB Wiener Lokalbahnen daru építkezés tehervonat villanymozdony Ausztria Taurus ÖBB borult |
![]() | |
railjet vonat halad át a bécsi főpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 15:58:11 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 railjet ÖBB railjet Ausztria villanymozdony motorvonat nagysebességü vasút vezérlökocsi daru építkezés Taurus railjet ÖBB borult |
![]() | |
railjet vonat halad át a bécsi főpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 15:58:20 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 railjet ÖBB railjet Ausztria villanymozdony motorvonat nagysebességü vasút vezérlökocsi építkezés épület váltóállító torony Taurus railjet ÖBB borult |
A háttérben a régi Wien Südbahnhof irányító központja.
![]() | |
railjet vonat halad át a bécsi főpályaudvaron a svájci áramszedővel is fölszerelt 1116 216-3 által tolvaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 15:58:37 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 railjet ÖBB railjet Ausztria villanymozdony motorvonat nagysebességü vasút váltóállító torony város Taurus railjet ÖBB borult |
A háttérben a régi Wien Südbahnhof irányító központja.
![]() | |
Wien Südbahnhof Ostseite - az átépítés első szakaszában ennyi maradt meg a régi állomásbólFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:00:59 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 4024 (ÖBB) Talent ÖBB CityShuttle festésű mozdony motorvonat ÖBB Ausztria S-Bahn |
A Talent Pozsony felől érkezhet, a 1144-es ingák Laa an der Thaya felé fordulnak majd.
![]() | |
Bécsi villamos halad a Südtiroler Platz feléFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:01:43 Bécs villamosai Bécsi villamosok villamos DÜWAG-licensz Ausztria |
A kép a Bahnorama-toronyból készült.
![]() | |
Kisebb-nagyobb bécsi házak, kisebb-nagyobb óriáskerekekFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:02:08 Osztrák tájak |
![]() | |
2070-es Hektor tol be egy lapos CityShuttle ingát a Südbahnhof (Ost)-ra, mögötte egy Jaffa-színű 5047-es, ami majd Marcheggbe megyFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:03:13 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 ÖBB Hektor dízelmozdony tolatómozdony Ausztria ÖBB |
![]() | |
Wien Maitzelnsdorfer Platz karbantartóbázisFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:04:15 Egyéb osztrák |
![]() | |
Nézelődő fiatalok a Bahnorama-toronybanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:08:19 Egyéb osztrák |
![]() | |
A 1116 219-5 railjet-vonattal a Südbahnhof régi Stellwerkje előttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:09:02 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 railjet villanymozdony motorvonat nagysebességü vasút város váltóállító torony épület ÖBB railjet magaslatról Taurus railjet ÖBB |
A kép a Bahnorama-toronyból készült.
![]() | |
Az ÖBB 2070 083-7 az épülő Bécs FőpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:09:09 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 ÖBB Hektor dízelmozdony tolatómozdony Ausztria magaslatról elmúlt ÖBB borult |
![]() | |
ÖBB railjet a Bécs FőpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:09:57 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 railjet ÖBB railjet Ausztria villanymozdony motorvonat nagysebességü vasút magaslatról város táj legjobb daru építkezés Südbahnhof Ostseite Taurus railjet ÖBB borult |
A kép a Bahnorama-toronyból készült.
![]() | |
A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs FőpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:10:56 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 1044 (ÖBB) villanymozdony Ausztria ÖBB Wiesel ÖBB |
![]() | |
A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs FőpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:11:21 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 1044 (ÖBB) villanymozdony Ausztria ÖBB Wiesel emeletes vonat ÖBB |
A kép a Bahnorama-toronyból készült.
![]() | |
A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs FőpályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 16:11:56 Wien Hauptbahnhof ehem. Südbahnhof 201 202 208 1044 (ÖBB) villanymozdony Ausztria ÖBB Wiesel emeletes vonat ÖBB |
A kép a Bahnorama-toronyból készült.
![]() | |
Az ÖBB 4124 015-1 StadlaubanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 17:13:23 Wien Stadlau 208 4024 (ÖBB) Talent ÖBB CityShuttle festésű mozdony motorvonat ÖBB Ausztria S-Bahn |
A vonat a bécsi reptér felé van címkézve, ugyanis az S7-es önmagát metszve, Südbahnhof-Stadlau-Floridsdorf-Stammstrecke-Schwechat útvonalon vezet Wolfsthal felé. Ez ráadásul egy betétjárat. A bécsi S-Bahnon más furcsaságok is vannak: például egyes viszonylatok csak egy irányba közlekednek, és egy vonat nem föltétlenül oda megy vissza, ahonnan jött. Például Mistelbach és Bécsújhely között az S9-essel, visszafelé az S2-essel lehet utazni, Hollabrunnból Bécsújhelyre pedig az S6-ossal, de onnan Hollabrunnba csak átszállással. A rendszer azonban logikus: a Bécsújhelyre menő, Mödlingen át közlekedő S-Bahnok mind S9-es számúak, függetlenül attól, hogy Mistelbachból, Gänserndorfból, vagy Absdorf-Hippersdorfól indultak-e.
![]() | |
1063-as tológép a laposbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 17:29:35 Wien Stadlau 208 1063 (ÖBB) Ausztria villanymozdony tolatómozdony tológép különleges téma ÖBB |
Néha nehéz az indulás, de van segítség.
![]() | |
Az ÖBB 5047 036-8 érkezik Marcheggből StadlaubaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 17:31:34 Wien Stadlau 208 5047 (ÖBB) Jenbacher motorkocsi ÖBB |
A háttérben az új metróállomás.
![]() | |
Az ÖBB 5047 036-8 érkezik Marcheggből StadlaubaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 17:31:46 Wien Stadlau 208 5047 (ÖBB) Jenbacher motorkocsi ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB 2016 027-1 pozsonyi személyvonattal StadlaubanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 17:36:19 Wien Stadlau 208 2016 (ÖBB) dízelmozdony Herkules ÖBB CityShuttle ÖBB borult |
![]() | |
Az ÖBB 1116 011-6 érkezik a MÁV Nosztalgia kft. élményvonatával StadlaubaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 17:36:40 Wien Stadlau 208 ÖBB-Taurus perontetö metró villanymozdony Ausztria Taurus ÖBB borult |
![]() | |
A mozdonylíra KlederingenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 17:54:09 Kledering 201 214 208 ÖBB-Taurus mozdonylíra rendezöpályaudvar villanymozdony Ausztria Taurus ÖBB borult |
![]() | |
Az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órábanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 18:46:00 Hegyeshalom 1 201 16 ÖBB-Taurus éjszakai kék óra nosztalgia vonat villanymozdony Taurus ÖBB |
![]() | |
Az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órábanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 18:48:27 Hegyeshalom 1 201 16 ÖBB-Taurus éjszakai kék óra bemozdult hangulat gözmozdony villanymozdony Taurus ÖBB |
A vonat elejére a 242,001 jár rá.
![]() | |
A 242,001 és az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órábanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 18:56:38 Hegyeshalom 1 201 16 242 gözmozdony éjszakai kék óra nosztalgia vonat különleges téma borult |
![]() | |
A 242,001 és az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órábanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 18:58:41 Hegyeshalom 1 201 16 242 éjszakai kék óra legjobb nosztalgia vonat élményvonat gözmozdony különleges téma |
Mellettük a Bzmot 372.
![]() | |
Az M47 1202 tolat Hegyeshalomban a kék órábanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:10:03 19:00:58 Hegyeshalom 1 201 16 M47 1200 (MÁV) tehervonat éjszakai kék óra legjobb dízelmozdony tolatómozdony MÁV-Cargo Dácsia |
A háttérben egy régi MÁV-Cargo matricás Taurus is látszik. Köszönöm a figyelmed!
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!