sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



A strasshofi rozsdatemető

Gőzmozdonyok és selejtérett villanygépek elfekvője a múzeumfűtőház. Az album végén bécsi kirándulás a CAT-on és az új Hauptbahnhofnál.

A MÁV Nosztalgia kft. külön fotó

A MÁV Nosztalgia kft. különvonata a Strasshofi Fűtőházba, vonómozdony az ÖBB 1116 011-6, előfogat a MÁV 242,001

(könyvjelző)

A vonat a strasshofi fűtőházmúzeum egyik nagyforgalmú napjára tart, amikor egy csomó vendéggőzmozdony érkezik és saját gépeket is gőzbe helyeznek. A MÁV Nosztalgia kft. a szokásos élményvonati szerelvényét közlekedtette a bautzeni étkezőkocsival és volt osztrák Schlieren-vagonokkal.

A MÁV 242,001 és az ÖBB 111 fotó

A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Nagyszentjános állomáson

Az áramvonalas gőzmozdony nagy engedélyezett sebességének köszönhetően csak úgy faltuk a kilométereket. Egy régi villanymozdony jobb lett volna, dehát kétáramrendszerűből nincs olyan, és szerintem így még mindig jobb a vonat, mintha a Taurus tológép lenne. Az a kanyargós osztrák vonalakon, hosszú vonatoknál beválik, de itt a laposon nem igazán. A Taurus egyébként az RCH-nál volt bérben, de nem került át hozzájuk, így nem kapott matricákat.

A MÁV 242,001 és az ÖBB 111 fotó

A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Nagyszentjános állomáson, a háttérben egy railjet előz

Sok volt a bamba bámészkodó, akik életükben nem láthattak még railjetet, mivel azt fotózták telibe, lehetetlenné téve, hogy rendes együttállásos fotót lőhessünk.

A MÁV 242,001 és az ÖBB 111 fotó

A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Hegyeshalomban

Sajnos a Taurusra más okból is szükség volt elől: a Noszi elfelejtett engedélyt kérni a Koporsónak az osztrák hatóságoktól, így nem negedték meg, hogy Hegyeshalomnál tovább vigyen minket, így rövidesen tisztán villanyerővel haladtunk tovább.

A MÁV 242,001 és az ÖBB 111 fotó

A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Hegyeshalomban

A 242,001 pályaszámú, áramv fotó

A 242,001 pályaszámú, áramvonalas gőzmozdony Hegyeshalomban

A gép elment a fűtőházba megátogatni a fordítókorongot.

Az ÖBB 1064 008-4 nehéz tol fotó

Az ÖBB 1064 008-4 nehéz tolatómozdony Wien Zentralverschiebebahnhof Kledering rendezőpályaudvaron

Az osztrák főváros még Berlinnél is kacskaringósabb, összetettebb vasúthálózattal rendelkezik (bőszen őrizve a rengeteg magánvasút nyomát, bár a Nordbahnhof, Nordwestbahnhof és az Aspangbahnhof már elenyészett azóta). A rendezőn keresztül tudtunk a Stadlau felé vezető Duna-hídra fölkeveredni, majd a Süssenbrunnál levő, minden irányból minden irányba átjárást biztosító, különszintű kereszteződésen át jutottunk el a strasshofi rendezőpályaudvarig, ahonnan a régi fűtőház vontatóvágánya indul.

Az ÖBB 1063 031-7 tolatómoz fotó

Az ÖBB 1063 031-7 tolatómozdonya Wien Zentralverschiebebahnhof Kledering rendezőpályaudvaron

Ez a gép abba a szériába tartozik, amelyik a 25 kV 50 Hz váltófeszültséget is szereti. 1063-asok többször jártak már Magyarországon, például a Városligeti elágazásnál rendezett bemutatón, vagy Győrben a GYSEV tehervonatával. EVM azonban nincs egyiken sem és az RCH így sem tudja kihasználni a hasonló célú és technológiájú V46-osokat (talán személyvonati feladatokat kellene ellátniuk).

Érkezés a strasshofi fű fotó

Érkezés a strasshofi fűtőházmúzeumba

A volt strasshofi fűtőház nem villamosított, így a rendezőpályaudvarról egy szerkocsis gőzmozdony húzott be minket. A szentesire emlékeztető, téglalap alakú csarnok korszerű üzem lehetett, de ma a gőzösök és más, muzeális darabok fönntartása miatt vegyes képet mutat.

Az üzemelő gőzösö fotó

Az üzemelő gőzösök: az ÖBB DTI 07 pályaszámú poggyászmotorkocsi és a szlovákok 331,037-ese, egy 375 sorozatú gőzmozdony

Az osztrák gép nagyjából a német http://de.wikipedia.org/wiki/Bayerische_PtL_2/2>Glaskasten http://de.wikipedia.org/wiki/Bayerische_PtL_2/2 target=_blank>https://www.benbe.hu/images2/newwindow.png /> és a sok helyen kipróbált, de mindig megbukott Elbel-rendszer ronda szerelemgyerekére hasonlít. Osztrák mánia volt ez, de gyorsan elhalt.

Az ÖBB DTI 07 pályaszámú po fotó

Az ÖBB DTI 07 pályaszámú poggyászmotorkocsi Strasshofban

A szlovák 331,037 Strasshof fotó

A szlovák 331,037 Strasshofban

Szégyenszemre a mi, nagyon várt gőzösünk nem jutott el ide.

A 17c osztályú, 372 pályasz fotó

A 17c osztályú, 372 pályaszámú gőzmozdony Strasshofban

A gépet a Südbahn számára építették Floridsdorfban, a MÁV-nál 226-os sorozatként dolgoztak ilyenek, többek között a Kassa-Oderbergi Vasút államosítása után.

A 17c osztályú, 372 pályasz fotó

A 17c osztályú, 372 pályaszámú gőzmozdony Strasshofban

A szépen kiglancolt 2060.04 fotó

A szépen kiglancolt 2060.04-es tolatómozdony

(könyvjelző)

A kis, kéttengelyes, dízel-hidraulikus mozdony Jenbachban született, és 60 km/h a csúcssebessége. Több fűtőházban szakszolgálati gépként még megtalálható, de régen komolyabb tolatási feladataik is voltak.

A Taurusunk és az érdekes s fotó

A Taurusunk és az érdekes szempillákat viselő osztrák gőzös

A kicsik nagyon élvezték fotó

A kicsik nagyon élvezték

(könyvjelző)

A fűtőház teteje  fotó

A fűtőház teteje és a befűtés alatt álló gépek füstelvezető kürtői

Hatalmas tömeg a fűt&# fotó

Hatalmas tömeg a fűtőházban, a képen a 310.23 és a 109.13

A Südbahn 32c osztályú (MÁV fotó

A Südbahn 32c osztályú (MÁV 333-as sorozatú), 1665 pályaszámú gépe Strasshofban

A StEG (cs. kir. szab. Osztrák Államvaspálya Társaság) bécsi gépgyárában készült 1895-ben tehervonati üzemre. Legnagyobb sebessége már akkor is hihetetlenül kicsinek számított: mindössze 45 km/h.

A Südbahn 32c osztályú (MÁV fotó

A Südbahn 32c osztályú (MÁV 333-as sorozatú), 1665 pályaszámú gépe Strasshofban

Az 52 100 pályaszámú háború fotó

Az 52 100 pályaszámú háborús gőzmozdony elég jó állapotnak örvend az átlagos strasshofi gépekhez képest

Az ÖSEK (erster Österreichischer Strassenbahn und Eisenbahnklub) tulajdonában levő gépet 1943-ban a Krauss-Maffei építette, ugyanaz a cég, aki kicsivel később a MÁV több Taurusát is. A 146 tonnás monstrum legnagyobb sebessége 80 km/h.

A 109.13 rudazata fotó

A 109.13 rudazata

A 109.13 oldala fotó

A 109.13 oldala

A 109.13 oldala fotó

A 109.13 oldala

A MÁV Nosztalgia kötelékében működő 109,109 közeli rokona a Déli Vasút ausztriai vonalai számára épült a Bécsújhelyi Gépgyárban 1912-ben. A gyorsvonati mozdony legnagyobb sebessége 90 km/h.

A StEG egy teherkocsijának  fotó

A StEG egy teherkocsijának oldala a cirkalmas cégjelzéssel

(könyvjelző)

Déli Vasúti sebesültszállít fotó

Déli Vasúti sebesültszállító kocsi

Az ÖBB 1045.09 pályaszámú n fotó

Az ÖBB 1045.09 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Strasshofban

Az ELIN és a Bécsújhelyi Gépgyár közösen készítette ezt a gépet, ami eleinte a Slazkammergutbahnon közlekedett. A kicsi, mindössze 61 tonnás mozdony legnagyobb sebessége 60 km/h.

Az ÖBB 1062.07 pályaszámú n fotó

Az ÖBB 1062.07 pályaszámú nosztalgia-tolatómozdonya Strasshofban

A 1061-es sorozat továbbfejlesztéseként létrejött gép 1995-ig szolgált, elsősorban Bécs környékén. A Floridsdorfban gyártott, 68 tonnás mozdonyok legnagyobb sebessége 50 km/h.

Az ÖBB 1062.07 pályaszámú n fotó

Az ÖBB 1062.07 pályaszámú nosztalgia-tolatómozdonya Strasshofban

X fotó

X

Az ÖBB 1072.01 Strasshofban fotó

Az ÖBB 1072.01 Strasshofban

A POHÉV egy bonyolult üzemvitelű, elővárosi jellegű vasútvonal volt Pozsony és Bécs között. Pozsonyból a városi vasútként indult, először fonódottan, alsóvezetékes üzemben (Pozsonyban 1000 mm a villamosok nyomköze), majd a normál nyomtávra váltva 550V-os egyenárammal táplált felsővezetékes üzemben. Köpcsényben vették át ezek a gépek a közvetlen vonatok továbbítását 15 kV, 16 2/3 Hz váltófeszültségű vonalon (ez ma is megvan Wolfsthalig). Bécsbe érve ismét a villamossíneken haladt, de itt már normál nyomtávolsággal a pálya, egészen a Fővámházig (Hauptzollamt). Mindkét városi szakaszon motorkocsikkal helyi közlekedést is bonyolítottak, a közvetlen vonatok kétszeri gépcserével közlekedtek.

A bécsi raktárházak 1-es pá fotó

A bécsi raktárházak 1-es pályaszámú gőzmozdonya

Az ÖBB 1020.47 pályaszámú n fotó

Az ÖBB 1020.47 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Strasshofban

A gép 1954-ben épült, tehát igen kései gyártású, ráadásul osztrák: Floridsdorfban készült, bár AEG villamos berendezésekkel. A 3300 kW-os, hattengelyes gép legnagyobb sebessége 90 km/h.

A kkSTB 30.33 pályaszámú, e fotó

A kkSTB 30.33 pályaszámú, elővárosi forgalmú gőzmozdonya Strasshofban

1897-ben gyártották, élete során jórészt a bécsi városi vasutakon dolgozott, például a Vorortlinién.

Csepel állványos fúró Stras fotó

Csepel állványos fúró Strasshofban

Miközben Strasshof jelentős hátránya a Füstihez képest, hogy nagyon sok a rozsdás, leromlott műszaki állapotú gép, és az épület, valamint a környezet nem gondozott, múzeumi, kiválóan működik fűtőházmúzeumként: valódi szerszámokat, használatban lévő műhelyeket látni itt, tehát a látogató tényleg ott jár, ahol a gőzösöket gondozzák. Nálunk ami nincs kiglancolva, azt nem állítják ki, bármekkora történeti értéke van is. Strasshof egy átmenet Istvántelek és a Füsti között, de azt gondolom, vasúti múzeumok szempontjából mindenképp mi vagyunk a szerencsésebbek.

Az ÖBB 1189.05 Strasshofban fotó

Az ÖBB 1189.05 Strasshofban

A hatalmas, nyolctengelyes, csatlórudas gép 1927-ben épült a Floridsdorfi mozdonygyár és a Brown Boveri osztrák leányvállalata közreműködésével. A csuklós Krokodil a kanyargós Arlbergbahn nehéz tehervonatai számára készült.

Az ÖBB 1062.07 Strasshofban fotó

Az ÖBB 1062.07 Strasshofban

Az ÖBB 1010 002-2 Strasshof fotó

Az ÖBB 1010 002-2 Strasshofban

Kint kezdődik az igazi rozsdatemető. A 1010-es, hattengelyes, nehéz gyorsvonati mozdonysorozat volt, egészen a Taurusok megérkezéséig fontos szerepet játszott a Westbahn forgalmában, de a Südbahnon is előfordultak. A Semmeringen azért, amit lehetett, a négytengelyes 1042-esekkel továbbítottak.

Az ÖBB 1046 019-4 Strasshof fotó

Az ÖBB 1046 019-4 Strasshofban

A 4061-es poggyászmotorkocsikból (amik elsősorban Bécs elővárosában jártak) épültek ezek a könnyű, külsőleg a 1142-esekre hajazó gépek. Legközelebbi rokonaik a szintén a motorkocsikból épült, kétáramrendszerű, Magyarországon közlekedett 1146-osok .

Az ÖBB 1046 005-3 Strasshof fotó

Az ÖBB 1046 005-3 Strasshofban

A 4061-es poggyászmotorkocsikból (amik elsősorban Bécs elővárosában jártak) épültek ezek a könnyű, külsőleg a 1142-esekre hajazó gépek. Legközelebbi rokonaik a szintén a motorkocsikból épült, kétáramrendszerű, Magyarországon közlekedett 1146-osok . A vulkaprodányi 1146-ost régóta szeretnék a strasshofiak megvásárolni.

Az Osztrák Államvaspálya-tá fotó

Az Osztrák Államvaspálya-társaság 229.222 pályaszámú, szertartályos gőzmozdonya Strasshofban

A háttérben a szlovákok 375-öse.

A ŽSR 331,037 (ex 	MÁV fotó

A ŽSR 331,037 (ex MÁV 375,666) Strasshofban

(könyvjelző)

A DTI 07 Strasshofban fotó

A DTI 07 Strasshofban

A háttérben jellegzetes, monarchiabeli alakjelzők (tolatásjelző és főjelző).

A strasshofi múzeumfűt fotó

A strasshofi múzeumfűtőház látképe a gyalogoshídról

És még csak most kezdődik az igazi rozsdatemető.

Az ÖBB 1145 009-5 a strassh fotó

Az ÖBB 1145 009-5 a strasshofi rozsdatemetőben

A BBÖ 1929-31 között szerezte be a Gisellabahn könnyű személyvonatai számára a bécsi ELIN és a linzi Krauss gyáraktól a 1145 sorozatú mozdonyokat. A 70,6 tonnás gépek legnagyobb sebessége 70 km/h.

A 331,037 Strasshofban fotó

A 331,037 Strasshofban

A 331,037 Strasshofban fotó

A 331,037 Strasshofban

Az ÖBB 1020 038-4 Strasshof fotó

Az ÖBB 1020 038-4 Strasshofban

(könyvjelző)

Ezen a képen még üzemben van St. Anton am Arlbergben , ma már elég romosnak tűnik. A gép eredeti AEG gyártmány, 1943-ban a DRG bludenzi fűtőházában állt szolgálatba. Az ÖBB onnan is selejtezte 1995-ben. Az elképesztő, 3300 kW-os gép legnagyobb sebessége 90 km/h.

ÖBB 1245-ös Strasshofban fotó

ÖBB 1245-ös Strasshofban

A gépeket a Tauernbahn szűk ívei és nehéz tehervonatai számára szerezte be a BBÖ, bár eredetileg a Westbahn könnyebb terepére szánták őket, de annak villamosítása pénzügyi okokból késett. 1934 és 1939 között voltak gyártásban, a 1020-asok megjelenéséig Ausztria legerősebb villanymozdonyai voltak. Az 1840 kW-os gépek legnagyobb engedélyezett sebessége 80 km/h volt.

Az ÖBB DTI 07 Strasshofban fotó

Az ÖBB DTI 07 Strasshofban

Az ÖBB 1020 038-4 és a 1145 fotó

Az ÖBB 1020 038-4 és a 1145 009-5 Strasshofban

(könyvjelző)

A 331,037 Strasshofban fotó

A 331,037 Strasshofban

(könyvjelző)

A 1046 016-0 Strasshofban fotó

A 1046 016-0 Strasshofban

A DTI 07 gőzmotorkocsi fotó

A DTI 07 gőzmotorkocsi Strasshofban

Az ÖBB 1116 238-5 logók nél fotó

Az ÖBB 1116 238-5 logók nélkül Floridsdorfba, a Siemensstrasse S-Bahn megálló közelében

A mozdony korábban az ITL-nél volt szolgálatban, de visszatértekor nem kapta rögtön meg az ÖBB-jelzéseket. Ma railjet-gépként funkcionál, érdemes megnézni a railcoloron az adatlapját .

Az ÖBB 4020 231-9 Ganserndo fotó

Az ÖBB 4020 231-9 Ganserndorfba tartó személyvonattal Handelskai megállóhelyen

Bécs S-Bahn fővonalán (Stammstrecke), a Duna-hídnál vagyunk. A belvároson, a Stephansdom közelében mély árokban, illetve alagutakban halad a vasút, itt magasra emelkedik.

Az ÖBB 4020 231-9 Ganserndo fotó

Az ÖBB 4020 231-9 Ganserndorfba tartó személyvonattal Handelskai megállóhelyen

(könyvjelző)

Bécs S-Bahn fővonalán (Stammstrecke), a Duna-hídnál vagyunk. A belvároson, a Stephansdom közelében mély árokban, illetve alagutakban halad a vasút, itt magasra emelkedik.

Az ÖBB 4020/6020 262-9 szám fotó

Az ÖBB 4020/6020 262-9 számú motorvonati vezérlőkocsi az Újduna-hídon Handelskai-nál

A vágányon a vonatok akár 140 km/h-val is haladhatnak városon belül. A háttérben egy U6-os könnyűmetró-szerelvény halad le a saját hídjáról.

Az ÖBB 4020/6020 262-9 szám fotó

Az ÖBB 4020/6020 262-9 számú motorvonati vezérlőkocsi az Újduna-hídon Handelskai-nál

ÖBB 1063-as Handelskai alat fotó

ÖBB 1063-as Handelskai alatt a Duna-parti teherpályaudvarokat kiszolgáló Dounauuferbahnon

RCH teherkocsi osztrák állo fotó

RCH teherkocsi osztrák állomásfelújításon

Wien Mitte/Landstrasse a bécsi S-Bahn fővonal belvárosi állomása. A Landstrasse (országút) nevet újabban hangsúlyozzák, nyílván, hogy csökkentsék a zavart, ami decemberben a Wien "Europa Mitte" Hauptbahnhof átadása után fog támadni. Az állomás földalatti, bár mi egy sima Talentben ülünk, nem metróban.

Az ÖBB/CAT (City Airport Tr fotó

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) régi festésében pompázó 1116 142-9 Schwechat állomáson

(könyvjelző)

Ez a kép nem csak a régi (megjelenésekor egyébként elég extravagánsnak számító) fényezés miatt vált archívvá, hanem mivel itt is áttértek immár a jobboldali közlekedésre. Persze igazán archív néhány CAT-festésű 1014-essel lehetne...

Az ÖBB/CAT (City Airport Tr fotó

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija Schwechat állomáson

(könyvjelző)

Vorsicht! Zug fährt durch!

Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat fotó

Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat állomásra érkezik Wolfsthalból

Ez egy kétáramrendszerű Talent, akár Pozsonyból is jöhetne a régi POHÉV-vonalon át, de Wolfsthal és Kittsee között már nincsenek vágányok. Egyszerűe csak kétáramrendszerű motorvonatból is túl sok van az ÖBB-nek, de nem baj, addig is dolgozik, és egyszer még jól jöhet (vagy a GYSEV-nél kötnek ki tőkésítésként).

Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsth fotó

Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsthalba közlekedő S7 vonalon Schwechat állomáson

(könyvjelző)

A sokadrangú elővárosi állomáson természetesen perontető, melegedők, vizuális utastájékoztatás, étel- és italautomata, pontos órák, padok és aluljáró. Csupa olyan dolog, ami még a legforgalmasabb megállóhelynek számító Zuglóban sincs.

Az ÖBB/CAT (City Airport Tr fotó

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 1116 141 pályaszámú Taurusa immár az új, mégvadabb matricák alatt Schwechat állomáson halad át

(könyvjelző)

A railjetekhez hasonlóan ezek a gépek is aszimmetrikus külsőt kaptak.

Az ÖBB/CAT (City Airport Tr fotó

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 901-4 pályaszámú vezérlőkocsija Schwechat állomáson halad át

Az ÖBB/CAT (City Airport Tr fotó

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át

(könyvjelző)

Ez az állomás a Stammstreckén van Bécs belvárosában.

Az ÖBB/CAT (City Airport Tr fotó

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át

A főpályaudvar építési fotó

A főpályaudvar építési munkáit a Bahnorama-toronyból lehetett figyelemmel kísérni

WLB tehervonat halad át a b fotó

WLB tehervonat halad át a bécsi főpályaudvaron

railjet vonat halad át a bé fotó

railjet vonat halad át a bécsi főpályaudvaron

railjet vonat halad át a bé fotó

railjet vonat halad át a bécsi főpályaudvaron

A háttérben a régi Wien Südbahnhof irányító központja.

railjet vonat halad át a bé fotó

railjet vonat halad át a bécsi főpályaudvaron a svájci áramszedővel is fölszerelt 1116 216-3 által tolva

(könyvjelző)

A háttérben a régi Wien Südbahnhof irányító központja.

Wien Südbahnhof Ostseite -  fotó

Wien Südbahnhof Ostseite - az átépítés első szakaszában ennyi maradt meg a régi állomásból

A Talent Pozsony felől érkezhet, a 1144-es ingák Laa an der Thaya felé fordulnak majd.

Bécsi villamos halad a Südt fotó

Bécsi villamos halad a Südtiroler Platz felé

A kép a Bahnorama-toronyból készült.

Kisebb-nagyobb bécsi házak, fotó

Kisebb-nagyobb bécsi házak, kisebb-nagyobb óriáskerekek

2070-es Hektor tol be egy l fotó

2070-es Hektor tol be egy lapos CityShuttle ingát a Südbahnhof (Ost)-ra, mögötte egy Jaffa-színű 5047-es, ami majd Marcheggbe megy

Wien Maitzelnsdorfer Platz  fotó

Wien Maitzelnsdorfer Platz karbantartóbázis

Nézelődő fiatalok fotó

Nézelődő fiatalok a Bahnorama-toronyban

A 1116 219-5 railjet-vonatt fotó

A 1116 219-5 railjet-vonattal a Südbahnhof régi Stellwerkje előtt

A kép a Bahnorama-toronyból készült.

Az ÖBB 2070 083-7 az épül&# fotó

Az ÖBB 2070 083-7 az épülő Bécs Főpályaudvaron

ÖBB railjet a Bécs Főp fotó

ÖBB railjet a Bécs Főpályaudvaron

(könyvjelző)

A kép a Bahnorama-toronyból készült.

A 1144 203 egy vezérlő fotó

A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs Főpályaudvaron

A 1144 203 egy vezérlő fotó

A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs Főpályaudvaron

(könyvjelző)

A kép a Bahnorama-toronyból készült.

A 1144 203 egy vezérlő fotó

A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs Főpályaudvaron

(könyvjelző)

A kép a Bahnorama-toronyból készült.

Az ÖBB 4124 015-1 Stadlauba fotó

Az ÖBB 4124 015-1 Stadlauban

A vonat a bécsi reptér felé van címkézve, ugyanis az S7-es önmagát metszve, Südbahnhof-Stadlau-Floridsdorf-Stammstrecke-Schwechat útvonalon vezet Wolfsthal felé. Ez ráadásul egy betétjárat. A bécsi S-Bahnon más furcsaságok is vannak: például egyes viszonylatok csak egy irányba közlekednek, és egy vonat nem föltétlenül oda megy vissza, ahonnan jött. Például Mistelbach és Bécsújhely között az S9-essel, visszafelé az S2-essel lehet utazni, Hollabrunnból Bécsújhelyre pedig az S6-ossal, de onnan Hollabrunnba csak átszállással. A rendszer azonban logikus: a Bécsújhelyre menő, Mödlingen át közlekedő S-Bahnok mind S9-es számúak, függetlenül attól, hogy Mistelbachból, Gänserndorfból, vagy Absdorf-Hippersdorfól indultak-e.

1063-as tológép a laposban fotó

1063-as tológép a laposban

Néha nehéz az indulás, de van segítség.

Az ÖBB 5047 036-8 érkezik M fotó

Az ÖBB 5047 036-8 érkezik Marcheggből Stadlauba

A háttérben az új metróállomás.

Az ÖBB 5047 036-8 érkezik M fotó

Az ÖBB 5047 036-8 érkezik Marcheggből Stadlauba

Az ÖBB 2016 027-1 pozsonyi  fotó

Az ÖBB 2016 027-1 pozsonyi személyvonattal Stadlauban

Az ÖBB 1116 011-6 érkezik a fotó

Az ÖBB 1116 011-6 érkezik a MÁV Nosztalgia kft. élményvonatával Stadlauba

(könyvjelző)

A mozdonylíra Klederingen fotó

A mozdonylíra Klederingen

Az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshal fotó

Az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órában

Az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshal fotó

Az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órában

(könyvjelző)

A vonat elejére a 242,001 jár rá.

A 242,001 és az ÖBB 1116 01 fotó

A 242,001 és az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órában

A 242,001 és az ÖBB 1116 01 fotó

A 242,001 és az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órában

(könyvjelző)

Mellettük a Bzmot 372.

Az M47 1202 tolat Hegyeshal fotó

Az M47 1202 tolat Hegyeshalomban a kék órában

(könyvjelző)

A háttérben egy régi MÁV-Cargo matricás Taurus is látszik. Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek