sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



A füleki szamárfül

Szlovákia vasútilag leginkább Magyarországhoz kapcsolt részéből, Fülekről jelentkezem pár tehervonat és 810-812-es motorkocsi képével a májusi, repcés tájból.

812 033-9 Losoncon fotó

812 033-9 Losoncon

Május elsején szlovák-magyar vasutasnap volt Szécsényben, aminek az örömére ott a MÁV-Start Desirója és a szlovákok két M131-ese is megjelent. Odaútjukat fotóztuk, de mivel azok a kocsik egész nap az ipolymenti városban pihentek, Barta Endrével és Szilágyi Péterrel Szlovákiába indultunk tehervonatra vadászni.

810 391-3 Füleken fotó

810 391-3 Füleken

Losoncon ér véget a 78-as Balassagyarmat-Ipolytarnóc-Losonc vasútvonal. Egy korábbi hurvinekes nosztalgiautat végigfotóztunk már arrafelé. Ezúttal Losoncon semmi érdekeset nem találtunk, ezért leautóztunk Fülekre, ami némiképp fontosabb állomás. Elsőre itt is csak egy Bézé tűnt érdekesnek...

750 110-9 Füleken fotó

750 110-9 Füleken

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Aztán ezt a szép Búvár-ARO együttállást is lekaptuk. Közben a forgalmiban megtudtuk, hogy a magyar Somoskőújfalu felé nem lesz mozgás, de Feled felől a kassai fővonalról jön egy tehervonat.

750 110-9 Füleken fotó

750 110-9 Füleken

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Az állomásépületet a Magyar Északi Vasút emelte, később ez a MÁV első vasútvonala lett annak 1868. július 1.-i államosítása után. A víztorony már nem a MÁV műve. Érdekes a Búvár mögött az elővárosi személykocsi - ebből a típusból Szlovákiában viszonylag kevés fut.

736 007-6 és egy társa Füle fotó

736 007-6 és egy társa Fülekre érkezik Feled felől

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Sajólénártfalván át Bánrévéről is érkezhetne, de valószínűbb, hogy Pelsőcön túlról, akár egészen Kassáról jött ez az elegy.

736 007-6 és egy társa Füle fotó

736 007-6 és egy társa Fülekre érkezik Feled felől

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Itt a deltán és a hurkon át is mehet tovább. Elfordulhat Északra, Losonc felé, Füleket nem érintve, csak a vár alatti megállón áthaladva, vagy abból az ágból a deltán át befuthat Fülekre, orral Somoskőújfalu felé. Ez a vonat azonban Losonc felé megy majd tovább, de be kell térnie Fülekre, hogy tológépeket kapjon. Ezt is megteheti: egy hurokvágányon megkerülheti a füleki állomást, és így a jó irányból futhat be oda. Azon az ágon járnak a személy- és gyorsvonatok is.

Egy 773-es tehervonatával F fotó

Egy 773-es tehervonatával Fülek felé tartva Perse temploma előtt döcög el

(könyvjelző)

Amíg az előző vonat megkapja tológépeit mi az ipolygalsai felüljáróhoz hajtunk. Út közben a kocsiból kapom le ezt a tehervonatot. Ez az egyetlen fotóm a remot-Dongókról, és valószínűleg nem is lesz több, mivel a gépeket a hírek szerint leállítják.

810 391-3 Ipolygalsa és Los fotó

810 391-3 Ipolygalsa és Losonc között

Ezt a fotóhelyet néztük ki. Gyönyörű a májusi repcevirágzás! Azért a bézéért sem voltunk szomorúak, erről a tájról nem gond, ha több képünk is készül.

810 391-3 Ipolygalsa és Los fotó

810 391-3 Ipolygalsa és Losonc között

(könyvjelző)

Egy álló képpel a galsai templomot is bele tudtam komponálni a fotóba.

750 181-0 Ipolygalsa és Los fotó

750 181-0 Ipolygalsa és Losonc között

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Ez a személyvonat Füleken át Pelsőc felé megy. Erre nem számítottunk, így be is mozdult. Ipolygalsa állomáson viszont már bent állt a tehervonat, így gyanút fogtunk, a bejárati jelző továbbhaladást engedélyező állása pedig megerősített abban, hogy jön valami Losoncról. Sajnos szinte azonnal jött.

736 007-6 és 736 014-2 Ipol fotó

736 007-6 és 736 014-2 Ipolygalsa és Losonc között

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Megérkezik a várva várt tehervonat is, a végén ott figyel a két Bardotka, mint tológép.

736 007-6 és 736 014-2 Ipol fotó

736 007-6 és 736 014-2 Ipolygalsa és Losonc között

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A Szamarak nem azok az erőművészek (990 kW), de a Bardotkák sem sokkal több (1103 kW) teljesítményt kaptak, így nem csoda, hogy négy mozdony dolgozik ezen a vonaton.

751 056-3 és 751 047-2 Ipol fotó

751 056-3 és 751 047-2 Ipolygalsa és Losonc között

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Ő a két tológép. A vonat nem lépésben haladt, így sokat mozogni nem tudtam, ráadásul a lányok mindkét melle árnyékos volt.

751 056-3 és 751 047-2 Ipol fotó

751 056-3 és 751 047-2 Ipolygalsa és Losonc között

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Ennyi lett volna ez a rövid szlovákiai kiruccnás, köszönöm a figyelmed! A folytatás természetesen már a spájzban van...

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek