sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Szarvaskő

Az Eger-Szilvásvárad-Putnok vasútvonal hajdani kisállomása magában is egész napos fotózási élményt kínált az őszi tájban.

A MÁV-Trakció M41 2166 és a fotó

A MÁV-Trakció M41 2166 és a MÁV-START 5341 016-3 Eger állomáson

A MÁV-START Bzmot 335 Eger  fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Eger állomáson

A MÁV-START Bzmot 247 Tardo fotó

A MÁV-START Bzmot 247 Tardosi kőbányák és Eger-Szarvaskő között

(könyvjelző)

Ez egy rekordrövid album lesz, de olyan csodálatos magyar tájat mutat be, amit alaposan meg kell nézni és ki kell élvezni, nem lehet csak úgy végigpörgetni. Nyolc évvel ezelőtt úgy voltunk a korábban Egerhez tartozó Szarvaskőn, hogy egész nap pörögtek a dupla Bzmot-ok (nyáron előtte 1-2 mellékkel kiegészítve), és egy nap alatt össze lehetett annyi mindent fotózni, mint ma egy hét alatt. Arról nem beszélve, hogy Lóri ügyes tervezésének köszönhetően a képek akkor is működtek volna, ha történetesen süt a Nap - bár ennyi színhez és kontraszthoz igaziból ez nem is volt szükséges.

A MÁV-START Bzmot 335 Tardo fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Tardosi kőbányák és Eger-Szarvaskő között

A MÁV-START Bzmot 335 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Eger-Szarvaskő megálló-rakodóhelyen

A MÁV-START Bzmot 335 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Eger-Szarvaskő megálló-rakodóhelyen

(könyvjelző)

Az első vonattal mentünk föl a 87-es vonalra, azután bőven volt időnk az első fotóig, úgyhogy még biliárdoztunk is egyet a szarvaskői kocsmahivatalban. Azután az első fotókat Szarvaskő várából készítettük. Oda kvázi turistaút visz - a nap további fotóhelyeit bakancspróbáló meredélyeken át közelítettük meg. Néhol még veszélyesnek is mondanám a fényképezést.

A MÁV-START Bzmot 335 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Eger-Szarvaskő és Tardosi kőbányák között

(könyvjelző)

A vonattal utazva úgy tűnhet, hogy egy rettentő szűk völgyben vezet a vasút, a szarvaskői sziklabevágás után alig bír az áthidalással és az alagúttal megmenekülni a pálya - valójában a völgy majdnem mindenhol igazán széles, csak az a kanyarja bevehetetlen még a HÉV-színvonalú vonatoknak is. Ez ebből a nézőpontból különösen jól látszik. Remélem, senkit nem zavar, hogy szinte pontszerű a Bzmot - a tájképszerűség, ami nekem nagy kedvencem, itt mindennél jobban átjön. Ha mégsem ez tetszik valakinek, a következő kockák közelebbi nézőpontból készültek.

A MÁV-START Bzmot 335 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Eger-Szarvaskő és Tardosi kőbányák között

A MÁV-START Bzmot 228 Tardo fotó

A MÁV-START Bzmot 228 Tardosi kőbányák és Eger-Szarvaskő között

(könyvjelző)

A fotó a nyílt vonal és a Szarvaskői II. alagút között készült, igazi hegyvidéki mellékvonali tájban.

A MÁV-START Bzmot 335 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Eger-Szarvaskő és Tardosi kőbányák között

(könyvjelző)

Szarvaskő bejárati sziklabevágásából halad ki a Bzmot. Az eredetileg kétvágányos állomáson az ország legkisebb D55-je üzemelt, a biztosító berendezés elfért három sorompószekrényben. Mivel a tehervonati kereszteken kívül más haszna nem volt, azok pedig a két bélapátfalvi cementgyár bezárásával megszűntek, már nem volt az állomásra szükség. Már gyerekkoromban is csak letakart optikákkal voltak meg a jelzők, igaz, akkor a második vágány még létezett.

A MÁV-START Bzmot 335 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 335 Eger-Szarvaskő és Tardosi kőbányák között

(könyvjelző)

A vonat az első vasbeton viadukton halad át az Eger-patak fölött.

Egy ismeretlen MÁV-START Bz fotó

Egy ismeretlen MÁV-START Bzmot Almár és Eger-Szarvaskő között

A MÁV-START Bzmot 228 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 228 Eger-Szarvaskő megálló-rakodóhelyen

(könyvjelző)

Ezen az őszön még rendes menetrend volt, de ez nem tartott sokáig, pedig amikor a 100 éves évfordulóját ünnepeltük a vonalnak, felújítást és a turizmus fejlesztését ígérték. Fogathajtó stadion mondjuk tényleg épült, csak minek? Akkor persze még végigutazhattunk az egész vonalon. Akkor megünnepeltük a Szilvásváradi Erdei Vasút centenáriumát is.

A MÁV-START Bzmot 228 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 228 Eger-Szarvaskő megálló-rakodóhelyen

(könyvjelző)

A MÁV-START Bzmot 228 Eger- fotó

A MÁV-START Bzmot 228 Eger-Szarvaskő megálló-rakodóhelyen

A MÁV-START Bzmot 228 Tardo fotó

A MÁV-START Bzmot 228 Tardosi kőbányák és Eger-Szarvaskő között

(könyvjelző)

A szarvaskői kilátóból is csak a disznótoros fesztiválon fölszolgált sült vér hozott le minket. Mivel ezt sajnos nem tudjátok megkóstolni, ajánlom figyelmetekbe a 87-es vonalon készült többi fényképemet, köztük elképesztő mennyiségben olyan fotókat, amiket a ma már nem használható Szilvásvárad-Putnok szakaszon lőttem:

Nem viccelünk, amikor Magyarország egyik legszebb vasútvonalának nevezzük!

A MÁV-START Bzmot 228 Tardo fotó

A MÁV-START Bzmot 228 Tardosi kőbányák és Eger-Szarvaskő között

(könyvjelző)

További bézés képek:

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

 350 013117 310426 001430 330

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

M41 5341

 

Régi és új albumok:

SzáznegyvenkettőLÁEV: 100 év, meg egy kicsiA WaldenburgerbahnSzarvaskőTerelés

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek