Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Száznegyvenkettő
A budapesti elővárosi vicinális Desiro, Uzsgyi és Csörgő-vontatású szerelvényei.
A MÁV-START 418 110 Ócsa és Felsőpakony közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 12:46:49 Címkék: Ócsa Felsőpakony 142 M41 (MÁV) 418 110 dízelmozdony havas Bhv nyílt vonal oldalról Hasonló fényképek |
Elég régen jelentkeztem utoljára új albummal (a LÁEV 100 -zal közel két hónapja), és már nagyon szerettem volna publikálni valamit. Sajnos a digitális oktatás lakásfelújítással keresztezve nem teszi egyszerűvé az írást, de azért addig túrtam a képek között, amíg nem találtam egy témát, amihez nem kell borzasztó sokat írni. Ez lett a 142-es és évszakai.
A MÁV-START 418 187 Ócsa és Ócsai szőlők közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 13:12:37 Címkék: Ócsai szőlők Ócsa 142 M41 (MÁV) 418 187 dízelmozdony szembol havas nyílt vonal Hasonló fényképek |
A MizseJet egyébként is forró téma, hiszen a BDt 100-as vezérlőkocsik is kihalófélben vannak. Akkor még a Desirók térnyerése miatt aggódva indultam fényképezni, azóta kiderült, hogy a duzzogva lefotózott, útbaeső desirós vonatok képei is dokumentum-értékűek lettek.
A MÁV-START 418 187 Ócsa és Ócsai szőlők közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 13:12:42 Címkék: Ócsai szőlők Ócsa 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START 426 028 Ócsai szőlők és Ócsa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 13:44:18 Címkék: Ócsai szőlők Ócsa 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 157 Ócsa és Ócsai szőlők közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 14:25:22 Címkék: Ócsai szőlők Ócsa 142 M41 (MÁV) 418 157 dízelmozdony havas posta-Bhv nyílt vonal oldalról Hasonló fényképek |
Teljesen átlagos havas fotók készültek egy-egy tanítás utáni délutánon 2018-ban, de nekem igazán emlékezetesek ezek a képek. Többnyire hegyekben érzem jól magamat, de a 142-esen a nagygépek és az időjárás együtt nagyon kellemessé tették a vonatfotózást.
A MÁV-START 418 156 Ócsai szőlők és Ócsa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 14:37:37 Címkék: Ócsai szőlők Ócsa 142 M41 (MÁV) 418 156 dízelmozdony posta-Bhv havas nyílt vonal szembol Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 202 Ócsai szőlők és Inárcs-Kakucs közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 15:31:30 Címkék: Inárcs-Kakucs Ócsai szőlők 142 M41 (MÁV) 418 202 dízelmozdony borult havas szembol nyílt vonal távírópózna Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 202 Ócsai szőlők és Inárcs-Kakucs közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 15:31:38 Címkék: Inárcs-Kakucs Ócsai szőlők 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 187 Inárcs-Kakucs és Ócsai szőlők közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:21 15:34:48 Címkék: Inárcs-Kakucs Ócsai szőlők 142 M41 (MÁV) 418 187 dízelmozdony borult posta-Bhv havas nyílt vonal távírópózna wedgie Hasonló fényképek |
A háttérben a vonatkeresztek miatt fölélesztett állomás nem biztosított bejárati jelzője látható.
A MÁV-START 418 164 Zugló megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:22 06:26:09 Címkék: Zugló 100 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START 431 357 Kőbánya-Kispest állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:02:22 06:35:56 Címkék: Kőbánya-Kispest 100 150 142 V43 (MÁV) Szili villanymozdony Hasonló fényképek |
Azóta a 150-es számú Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kiskunhalas - Kelebia vasútvonalon is nagy változások következtek be a járműállományban. Másban nem igazán, bár a túlárazott és túltolt átépítés állítólag hamarosan kezdődik. Gondolom szívesen bármit, csak a járványban tönkrement embereknek ne kelljen adniuk.
A MÁV-START 426 013, az utolsó első szériás MÁV Desiro porol Gyál felső és Gyál közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:02 16:04:17 Címkék: Gyál Gyál felső 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 157 Gyál és Gyál felső közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:02 16:07:36 Címkék: Gyál Gyál felső 142 M41 (MÁV) 418 157 dízelmozdony borult havas jelzö alakjelzö elöjelzö nyílt vonal posta-Bhv wedgie Hasonló fényképek |
Budapest - Lajosmizse - Kecskemét | |||||
Megnyitás: |
| ||||
---|---|---|---|---|---|
Hossz: | ~122 km | ||||
Építtető: | Budapest-Tiszai HÉV | ||||
Villamosítás: | - | ||||
Személyszállító vasút: | MÁV-START Zrt. | ||||
A vasútvonal egyes szakaszainak kiépítésére különböző HÉV-ek alakultak, ám a tényleges beruházást már az egyesülésükkel létrejött Budapest-Tiszai HÉV végezte. A vonalak teljes egészükben Pest-Pilis-Solt-Kiskun vármegyében vezettek, mivel Tiszaugnál a Tisza-híd nem épült meg, csak egy folyami rakodó lett a lakiteleki oldalon a vonal végpontja. A Második Világháború után Lakitelek és Kunszentmárton között új nyomvonalon épült meg a vonal folytatása, amely magában foglalta a tiszaugi közös közúti-vasúti hidat is. A vonalnak elsősorban stratégiai jelentősége volt, személy- vagy teherforgalma nem volt jelentős, ma minimális számú személyszállító vonat közlekedik rajta. A menetrendekben és az Atlaszban 145-ös számmal található meg. Kecskemét alsó pályaudvar és Kecskemét között a Kecskemét - Fülöpszállási HÉV vonalát használta péage-forgalomban. A Kecskemét felől bejárható Hetényegyháza - Kerekegyháza szakasz 1974. december 31-én szűnt meg. | |||||
|
Sokszor az elővárosi vicinálisnak titulálják a 142-es számú Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonalat, de hát életem jórészében az volt az esztergomi vonal is, és a kellemes hőmérsékletű, korszerű járművek ellenére az a veresegyházi dici-döci is. Budapest környékén az igazi elővárosi mellékvonal egyébként is a Vác-Diósjenő!
Mindez azonban nem veszi el az érdemet a lajositól, hogy óriási hangulattal rendelkezik, az elmúlt évtizedben igen változatos a járműparkja, és a különvonatoknak is köszönhetően az egyik legtöbbet látogatott és fotózott vasútvonalam lett. Persze, majdnem kizárólag autóval fotózok itt, ami rögtön rávilágít arra, hogy bár vasútrajongási szempontból a vonal egy csoda, a környéken lakók számára egy mindennapos bosszúság, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő csődje, egy felfoghatatlan zárvány, ami egy hivatalosan vasútbarát kormány tizenegyedik évében rettenetesen kínos kellene, hogy legyen, sokaknak mégsem az.
Az összes vasúti térképem a fotóhelyekkel
Oldalt olvasható röviden a vonal története, ami igaziból tipikus HÉV-es történet. Eredetileg Lakitelek (Tiszaug) felé csak irányváltással lehetett végig közlekedni, de ma már van Kecskeméten deltavágány, így Budapestről ez a legkisebb távolsággal rendelkező útvonal Kecskemétre és Szegedre is. Nyilván a sok lakott terület miatt sosem lesz olyan gyors, mint az emelt sebességre is előkészített ceglédi irány, de a fejlesztések totális hiányát sem magyarázza semmi. 60 km/h a pályasebesség, de komplett állomásközök negyvenesek, ráadásul pont az igázók által leginkább használt, Budapesthez közel eső részeken.
A képen látható, nem biztosított bejárati jelző előjelzője már nincs üzemben, a Prolan által kifejlesztett új, kisállomási, elektronikus biztosító-berendezés próbaüzeme keretében biztosított fényjelzők kerültek ide. Bíztató volt pár éve az is, hogy Gyálon és Inárcs-Kakucson is lehetőséget teremtettek vonatkeresztezésekre, aminek köszönhetően kedvezőbb, ütemesebb menetrendet lehetett kialakítani, de a fő problémát, a leromlott felépítményt, ez nem oldja meg. Mindenesetre a pályát csak állami pénzből lehetne fölújítani, hiszen a legfejlettebb Közép-Magyarországi régióban van, rengeteget kellene valóban építkezni, nem elég a pályát újrafektetni ott, ahol volt, ráadásul a költségvetési forrásokat direktben is el lehet lopni át lehet csoportosítani a Mathias Corvinus Collegium-hoz, nem kell holmi építkezéseket belevonni. Plusz itt sok helyen a klasszikus felüljárók nem férnének el, csak komplex város-szöveti átalakításokkal lehetne a vasutat integráló szerepbe hozni a mostani szeparáló szerepéből, ami a környék demográfiáját ismerve túl szép környezetet adna mindenféle vidéki népeknek meg cigányoknak olyan választópolgároknak, akik enélkül is a kormányra szavaznak, ráadásul a lakókörnyezetük élhetőbbé tétele zavarná a politikai hátországot. Az állam elintézettnek tekintette a 142-es ügyét a Desirók ide helyezésével, ami a menetrendszerűségre gyakorolt katasztrofális hatás miatt nem maradhatott végleges megoldás.
A MÁV-START 418 174 Gyál és Gyál felső közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:02 17:04:47 Címkék: Gyál Gyál felső 142 M41 (MÁV) 418 174 dízelmozdony borult Bhv nyílt vonal havas fák hangulat Hasonló fényképek |
A terv állítólag az volt, hogy az esztergomi villamosítás beindulása után a lajosi vonal teljesen desirós lesz, de a sok fekvemaradás, a tripla helyett szóló motorok miatt gyorsan visszakerültek a Csörgők, először csak első generációs posta-Bhv kocsikkal, később régi Bhv-kkal is, néha ingaként, néha körüljárósan. Azóta a Desirók elkerültek a Dunántúlra InterRegio és mellékvonali forgalomra, ahová igaziból valók (lennének, ha megkapnák a 17 éves életkoruk miatt igencsak indokolt főjavítást). A helyükre Uzsgyik érkeztek, akik nem először bukkannak föl a 142-esen , a baj csak az, hogy nem a szentesi, szintén főjavításra váró sorból vették föl őket beruházással, hanem olyan vonalakról hozták el őket, ahol a bejáratott utazóközönség számított rájuk, és talán csak miattuk nem szokott még át buszra. Gyomorforgató az is, ahogy Békés megyétől elvették az InterPiciket, de kárpótolták őket sima légkondis Bézékkel - például Balassagyarmatról, akik kaptak jöttment, légkondi nélküli, és ki tudja, milyen állapotú távvezérléssel megvert kocsikat. Salgótarján pedig visszasüllyedt 15 évet .
A MOS-271 forgalmi rendszámú Volánbusz Volvo 7800A csuklós autóbusz GyálonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:02 17:19:22 Címkék: Busz Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 110 Gyál felső megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:02 17:21:31 Címkék: Gyál felső 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
Ez egy körüljárós szerelvény, ami nem csak onnan látszik, hogy nincs rajta vezérlőkocsi, de onnan is, hogy egy második generációs 20-05-ös Bhv is van benne, bordázott tetővel és a lépcsőket teljesen taaró ajtókkal (ezekben nincs 30 eres távvezérlési kábel és nem csak oldalfalcserét, hanem teljes szekrénycserét kaptak).
A MÁV-START 418 110 Gyál felső megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:02 17:22:29 Címkék: Gyál felső 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
Ez egy körüljárós szerelvény, ami nem csak onnan látszik, hogy nincs rajta vezérlőkocsi, de onnan is, hogy egy második generációs 20-05-ös Bhv is van benne, bordázott tetővel és a lépcsőket teljesen taaró ajtókkal (ezekben nincs 30 eres távvezérlési kábel és nem csak oldalfalcserét, hanem teljes szekrénycserét kaptak). A háttérben látható szobormozdony a Közlekedési Múzeum által kiállított, a müncheni Krauss gyárban a MÁV-nak 1882-ben épült, eredetileg XIIh osztályú, 6633-as pályaszámú, később 381,001 pályaszámot viselő, szertartályos gőzmozdony.
A BDt 103-ast egy Csörgő tolja be KispestreFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 07:19:52 Címkék: Kispest 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A BDt 103-ast egy Csörgő tolja be KispestreFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 07:19:58 Címkék: Kispest 142 Vezerlokocsi (MÁV) BDt 103 vezérlökocsi nemmozdony napos Bhv MÁV megújulás Hasonló fényképek |
A 142-es teherforgalma ma már csekély, de azért van pár képem a gazdagabb, Bobókkal és Szergejekkel színezett hőskorból .
A MÁV-START 418 156 Kispest állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 07:21:28 Címkék: Kispest 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 149 Felsőpakony és Ócsa között dübörög nagy füsttelFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 08:18:43 Címkék: Ócsa Felsőpakony 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
Ócsa nem csak a bedőlt banki hitelesek lakóparkjáról nevezetes, de például a lápról vagy arról a 800 éves templomról, amelyben Ken Follet és Ridley Scott a Katedrális című TV-sorozatot forgatta. Meg a szép, napos, bejárati ívéről.
A MÁV-START 418 149 Felsőpakony és Ócsa között dübörög nagy füsttelFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 08:18:51 Címkék: Ócsa Felsőpakony 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
Ócsa nem csak a bedőlt banki hitelesek lakóparkjáról nevezetes, de például a lápról vagy arról a 800 éves templomról, amelyben Ken Follet és Ridley Scott a Katedrális című TV-sorozatot forgatta. Meg a szép, napos, bejárati ívéről.
A MÁV-START 426 029 Felsőlajos és Táborfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 08:58:35 Címkék: Felsőlajos Táborfalva 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
Ismét egy Desiro, amit csak lefotóztam, mert útba esett, bár a másik irányból jött, erre ebből lett dokumentum értékű kép. Egy kicsit hasonlít ez a Napi vonatfotók között erre a képre:
Azt hittem, a Púposok lassan tényleg eltűnnek, így muszáj fotózni őket, erre az Uzsgyik tűntek el onnan...
A MÁV-START 418 149 Táborfalva és Felsőlajos közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 09:02:11 Címkék: Felsőlajos Táborfalva 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV Nosztalgia kft. MDa 3017 Gyón és Hernád közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 09:25:34 Címkék: MDmot (MÁV) MDa 3017 MDmot 3017 napos nyílt vonal gyomírtó-vonat Hasonló fényképek |
Mivel a következő, jó napállású vonat is Csörgőre volt írva, elindultam visszafelé az ötös úton, amikor megláttam, hogy egy mellékút fénysorompója piros. Szemből gyorsan kibontakozott a vörös-elefántcsönt színezése a nosztalgia MDmot motorvonatnak, így a közlekedési szabályok adta lehetőségeknek megfelelő sürgősséggel megfordultam, majd fotóhelyet kezdtem keresni a Piroskának. Nem kellett messzire mennem, csak az Öreg országút kiágazásáig.
A MÁV-START 418 149 Felsőlajos és Lajosmizse közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 09:47:06 Címkék: Lajosmizse Felsőlajos 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
Így még egyszer kénytelen voltam lefotózni a posta-Bhv-s ingát, pedig a következő vonat elvileg klasszik volt. Nade utána jött az MDá!
A MÁV Nosztalgia kft. MDa 3017 Felsőlajos és Lajosmizse között a MÁV Kert gyomírtó-vonatávalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 10:01:09 Címkék: MDmot (MÁV) Hasonló fényképek |
Örömteli, hogy egy üzemképes motorkocsi megmaradt a kedvenc Ganz járműsorozatomból, az azonban szánalmas, hogy a változatos belső terekkel fölújítható, ideális élményvonati szerelvény helyett nyugati import kocsik kerültek és kerülnek a MÁV Nosztalgia, majd a MÁV Rail Tours kft.-k kebelébe, és a motorral egyidőben elvben felújított szerelvény már csak napszítta, romos torzó. Egy ideig a vezérlőkocsi fűtőkocsiként még járt élményvonatokkal, de mára az a szerepe is kikopott. Pedig az MDmot egy olyan járműtípus, amelyik többet érdemelt:
A MÁV-START 426 024 Felsőlajos és Táborfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 11:35:33 Címkék: Felsőlajos Táborfalva 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 426 024 Felsőlajos és Táborfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 11:35:41 Címkék: Felsőlajos Táborfalva 142 6342 (MÁV) 426 024 napos mellékvonal nyílt vonal Hasonló fényképek |
A MÁV-START 426 029 Ócsa és Inárcs-Kakucs között tanyasi postaládákkalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 12:23:18 Címkék: Ócsai szőlők Ócsa 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 426 023 Inárcs-Kakucs és Ócsa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 12:37:01 Címkék: Ócsai szőlők Ócsa 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 149 Ócsa és Inárcs-Kakucs közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 13:24:02 Címkék: Inárcs-Kakucs Ócsai szőlők 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START 426 029 Táborfalva és Örkény közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 13:56:34 Címkék: Táborfalva Örkény 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 426 029 Táborfalva és Örkény közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 13:56:42 Címkék: Táborfalva Örkény 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 426 029 Táborfalva és Örkény közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 13:56:57 Címkék: Táborfalva Örkény 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 149 Örkény és Táborfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 14:04:37 Címkék: Táborfalva Örkény 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A 142-es alsó szakaszán Lajosmizse és Kecskemét között Bézék járnak, egy ottani vonatról például itt látható képem:
. Most egy szakaszon megsokasodtak a motorkák, mivel az állandó közúti dugók miatt városi vasút indult Hetényegyháza és Kecskemét között. Az igazi megoldás persze a végig ütemes menetrend lenne, akár mondjuk dabasi járműcserével, de mégis a teljes vonalra nézvést.
A MÁV-START 418 156 Inárcs-Kakucs és Dabas között, Dabas állomás bejáratánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 14:38:13 Címkék: Dabas Inárcs-Kakucs 142 M41 (MÁV) dízelmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START Bmxfee 001 Dömsöd és Kunszentmiklós-Tass közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 15:37:30 Címkék: Kunszentmiklós-Tass Dömsöd 150 BDVmot (MÁV) Bmxfee 001 vezérlökocsi napos nyílt vonal wedgie Hasonló fényképek |
Néha teszünk kisebb kitérőket a fókuszban lévő vasútvonaltól, és Hernyót fotózni például szintén fontos manapság, szóval így érkeztünk Petivel Kunszentmiklós-Tass állomás bejárati jelzőjéhez. A hely nincs is messze Dabastól és elég kellemes a táj útközben.
A MÁV-START 414 009 Dömsöd és Kunszentmiklós-Tass közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 15:37:43 Címkék: Kunszentmiklós-Tass Dömsöd 150 BDVmot (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START Bmxfee 001 Kunszentmiklós-Tass állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 15:48:26 Címkék: Kunszentmiklós-Tass 150 151 BDVmot (MÁV) Hasonló fényképek |
Sárga virágok között áll indulásra készen a motorvonat.
A MÁV-START 414 009 pályaszámú Hernyó villamos motorvonata Dömsöd és Kiskunlacháza közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 16:36:04 Címkék: Dömsöd Kiskunlacháza 150 BDVmot (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START Bmxfee 001 pályaszámú Hernyó vezérlőkocsi Dömsöd és Kiskunlacháza közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 16:36:15 Címkék: Dömsöd Kiskunlacháza 150 BDVmot (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 415 120 Kiskunlacháza és Dömsöd közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:09 16:41:36 Címkék: Dömsöd Kiskunlacháza 150 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV megújulás Hasonló fényképek |
A MÁV-START Bmxfee 001 Taksony és Dunavarsány közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:30 14:26:23 Címkék: Dunavarsány Taksony 150 BDVmot (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START 415 114 Dunavarsány és Taksony közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:30 14:56:27 Címkék: Dunavarsány Taksony 150 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV megújulás Hasonló fényképek |
A MÁV-START 424 201 |
A MÁV-START 434 003-1 |
A MÁV-START 431 265 tehervonattal Taksony és Dunavarsány közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:04:30 15:04:10 Címkék: Dunavarsány Taksony 150 V43 (MÁV) 431 265 villanymozdony tehervonat magaslatról bárányfelhok napos Szili nyílt vonal MÁV megújulás Hasonló fényképek |
A MÁV-START 418 178 Kispest és Kőbánya-Kispest közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:29 14:24:27 Címkék: Kispest Kőbánya-Kispest 142 M41 (MÁV) dízelmozdony havas borult Bhv Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDt 102 Kispest és Kőbánya-Kispest közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:29 14:24:45 Címkék: Kispest Kőbánya-Kispest 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDt 102 Kispest és Kőbánya-Kispest közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:29 14:25:20 Címkék: Kispest Kőbánya-Kispest 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A bejárati jelző jelzése: Szabad csökkentett, legfeljebb 40 km/h sebességgel, a következő jelzőn megállj jelzés várható.
A MÁV-START 426 102 Hernád és Örkény közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 10:56:16 Címkék: Örkény Hernád 142 6342 (MÁV) Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDt 102 Örkény és Hernád közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 11:00:26 Címkék: Örkény Hernád 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDt 102 Örkény és Hernád közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 11:00:34 Címkék: Örkény Hernád 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDdf 149 Ócsa és Inárcs-Kakucs közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 11:25:01 Címkék: Inárcs-Kakucs Ócsai szőlők 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDdf 149 Ócsa és Inárcs-Kakucs közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 11:25:15 Címkék: Inárcs-Kakucs Ócsai szőlők 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDdf 149 Inárcs-Kakucs és Dabas között az Öreg országútnálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 11:36:15 Címkék: Dabas Inárcs-Kakucs 142 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDdf 149 Inárcs-Kakucs és Dabas között az Öreg országútnálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 11:36:20 Címkék: Dabas Inárcs-Kakucs 142 Vezerlokocsi (MÁV) BDdf 149 BDt vezérlökocsi nemmozdony napos bárányfelhok Bhv retró retró-kocsik osz legjobb nyílt vonal MÁV megújulás Hasonló fényképek |
Mikor az ötvenes évek végén kigördültek az első Bhv-kocsik a dunakeszi gyárból, nem tudhatták, hogy 2020-ban még a Főváros elővárosi forgalmában fognak fontos szerepet betölteni, és újra és újra visszatérni, jobb megoldás híján. A retró-szerelvény teljesen azt a régi korszakot idézi, miközben arról is volt szó, hogy a Daimler-Benz gyár (közismerten a kecskeméti Mercedes-gyár, ahol az A és B osztályokat is gyártják, de hamarosan elektromos autók is készülnek majd) fölújítja terelőútvonalnak, de úgy tűnik, Kiskunhalas, vagy akár Baja felé terelni egyszerűbb. Pedig megnéznék egy Mercedes szürke reklám-Desirót. Ehelyett nézegethettek további retró vonatokat:
A MÁV-START BDdf 149 Gyón és Hernád között az Öreg országútnálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 11:48:16 Címkék: Hernád Gyón 142 Vezerlokocsi (MÁV) BDdf 149 BDt vezérlökocsi nemmozdony retró-kocsik napos osz retró Bhv nyílt vonal Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDdf 149 Táborfalva és Felsőlajos közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 12:10:34 Címkék: Felsőlajos Táborfalva 142 Vezerlokocsi (MÁV) BDdf 149 BDt vezérlökocsi nemmozdony teleobjektív fekete-fehér retró retró-kocsik Bhv nyílt vonal Hasonló fényképek |
A MÁV-START BDdf 149 Táborfalva és Felsőlajos közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:10:30 12:10:38 Címkék: Felsőlajos Táborfalva 142 Vezerlokocsi (MÁV) BDdf 149 BDt vezérlökocsi nemmozdony retró-kocsik felhos osz retró Bhv nyílt vonal Hasonló fényképek |
Természetesen egy ilyen, egy vonalra fókuszáló album végén nem tudok mást javasolni, minthogy maradj a honlapon, és tekints meg néhány további képet az elővárosi vicinálisról:
A MÁV-START 416 012 Kispest állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:12:28 10:19:01 Címkék: Kispest 142 6341 (MÁV) 416 012 borult eso magaslatról állomás Uzsgyi Hasonló fényképek |
Mellette a Hoffher Albert utcai villamos összekötő-vágány látható.
A MÁV-START 416 012 Kispest állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:12:28 10:19:19 Címkék: Kispest 142 6341 (MÁV) 416 012 borult mellékvonal állomás felvételi épület magaslatról raktár gyár ipar motorkocsi Uzsgyi Hasonló fényképek |
A tipikus mellékvonali látvány az Üllői út mellett. De a Metrovagonmas ikermotorkocsikkal végre megbízható járműek kerültek a lajosi vonalra.
A MÁV-START 416 012 Kispest állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2020:12:28 10:20:32 Címkék: Kispest 142 6341 (MÁV) 416 012 eso borult magaslatról gyár ipar iparvágány villamos Budapest villamosai hátulról felhos motorkocsi Uzsgyi Hasonló fényképek |
Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!
Hasonló képek:
Helyszínek:
Mozdonysorozatok:
418 BDt BDdf 416 MDa MDmot 426 Bmxfee 424 434 431
Régi és új albumok:
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!