A ŽSSK 750 221-4 Vámosfalva és Fűrész között
Régen is gyakran utaztam a 160-as vonal valamely szakaszára, ha hegyi vasút elvonási tüneteim voltak, hiszen Óbudához ez esik a legközelebb. Építését a Magyar Északi Vasút kezdte el, és ezt a szakaszt már a MÁV fejezte be, így tekinthetjük a MÁV első, saját vasútvonalának is. A 160-as keletibb végei viszont kisebb MÁV-építkezések összekötéseiből keletkeztek és jóval későbbiek. A képen látható részhez a ČSD is hozzátette a magáét, hiszen Lónyabánya és Krivány között, a vízválasztón (az Ipoly és a Garam között) kétvágányúsította a pályát, a nyomvonalkorrekciók során kikerülte az egyik és mély bevágással kiváltotta a másik alagutat.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.