sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Tehervonat Zuglóban

Békés, esős rákosrendezői sétám közben formálódó tehervonatokra bukkantam, amelyeket érdemes volt követnem a 100-as vasútvonal mentén Zuglóig.

6342 002-0 Rákosrendezőre é fotó

6342 002-0 Rákosrendezőre érkezik

A délelőttöm szabad volt és hirtelen ötlettől vezérelve fotózni indultam. Nagyon hirtelen volt, hiszen borús, kimondottan kellemetlen, bár nem túl hideg idő volt. Végülis jól jött ki a rossz idő.

BDVmot 001 Rákosrendezőn fotó

BDVmot 001 Rákosrendezőn

Őt hívják TGV formulának: a négy betétkocsit két "vonófej", vagyis motorkocsi fogja közre, épp úgy, mint a francia szuperexpressz esetén. A balesetek miatt sem lehet már eredeti rendjükben kiállítani a szerelvényeket, de a hatkocsis vonat befogadóképessége is éppen megfelelő az ütemes menetrend szempontjából - gyorsulásáról már nem is beszélve.

6342 005-3 Rákosrendezőn fotó

6342 005-3 Rákosrendezőn

Ha sütne a nap nem tudnék ilyen gyorsan forgolódni, egyszer az egyik, másszor a másik irányba fotózva.

BDVmot 016 érkezik Rákosren fotó

BDVmot 016 érkezik Rákosrendező állomásra

(könyvjelző)

Ha le vannak mosva és süt a nap, akkor gyönyörű, modern motorvonatokként lehet őket fotóznifotózni. A szomorú időjárás és a teleobjektív viszont megmutatja, hogy valójában mennyire el vannak hanyagolva Istvántelken.

BDVmot 016 érkezik Rákosren fotó

BDVmot 016 érkezik Rákosrendező állomásra

Rákosrendező elsősorban teherpályaudvar, de nem túl sokára lakónegyedek és irodák fogják uralni a hátteret Fals kocsik helyett (amit városképileg részemről támogatok, egy ekkora területen megfelelő szabályozással egy egészen új, egyedi hangulatú negyedet lehet létrehozni. Persze, ha minden vállalkozó egyéni ötletek szerint kezd építkezni... ). Akkor talán átkerülhetnek a peronok az egyes villamos közelébe és a Toi-toi budit is kiváltják.

Bmxt 014 (a 016-os BDVmot h fotó

Bmxt 014 (a 016-os BDVmot hátulján) Rákosrendezőn

(könyvjelző)

Rákosrendező elsősorban teherpályaudvar, de nem túl sokára lakónegyedek és irodák fogják uralni a hátteret Fals kocsik helyett (amit városképileg részemről támogatok, egy ekkora területen megfelelő szabályozással egy egészen új, egyedi hangulatú negyedet lehet létrehozni. Persze, ha minden vállalkozó egyéni ötletek szerint kezd építkezni... ). Akkor talán átkerülhetnek a peronok az egyes villamos közelébe és a Toi-toi budit is kiváltják.

V43 1379 lekötött hátsó sze fotó

V43 1379 lekötött hátsó szedővel Rákosrendezőn

(könyvjelző)

Ezt a szegény gépet az ág is húzza: nem elég, hogy ilyen szakadt a festése és a legótvarabb kocsikkal kell küzdenie a legforgalmasabb vasútvonalon, még egyik szedőjét is beakasztotta valahova - még két nappal korábban. Azóta nem tudták kivenni a fordából.

M44 407 Rákosrendezőn fotó

M44 407 Rákosrendezőn

A szürke ég alatt a budapesti vasút szürke eminenciásai, a tehertartalékok dolgoznak. Fogynak: Rákosrendezőn már csak kettő van belőlük, a Rákospalota-Újpesti tartalék tartalék sem kell már. Még az átállítós Szergejek tartják pozícióikat, igaz, mára ők is remotorizáltak többnyire.

40 44 006 Rákosrendező állo fotó

40 44 006 Rákosrendező állomáson

Ő nem tehervonat, hanem egy magánvasúti Bobó - kicsit szakadt, de jó erőben van, egyszer majd biztos kicsinosítják.
Mostani feladatához egyébként sem kell ünneplőruha, a Nyugati pályaudvar lebontásában segédkezik.

40 44 006 Rákosrendező állo fotó

40 44 006 Rákosrendező állomáson

BDt 419 Rákosrendezőn fotó

BDt 419 Rákosrendezőn

Eső mossa, más úgyse szokta. Gyakorlatilag azt hittem, a mai témám nem lesz más mint az eső áztatta, kopott, néha hanyatlónak tűnő magyar vasút egy kis szelete. De aztán jobb témám támadt.

40 44 006 Rákosrendezőn fotó

40 44 006 Rákosrendezőn

Ekkor ugyanis a szolgálati vonat elindult a deltavágány felé. Én pedig követtem.

M44 407 Rákosrendezőn fotó

M44 407 Rákosrendezőn

Tovább erősítve aznapi jókedvemet készülődni látszódott még egy tehervonat, szintén Bobóval.

A vágány vége fotó

A vágány vége

(könyvjelző)

Sok vágány akad a városban, amire már nincs szükség. Szolnok felől már nem érkezik tehervonat, mind Ferencvárosba jár be, a kocsijaik a Körvasúton át jutnak Rákosrendezőre, ha itt kell átsorozni őket, egyébként a közelébe sem jönnek. Már nincs szükség négy-öt bejárati vágányra a D-vágánycsoport felé.

M44 407 tehervonatával elin fotó

M44 407 tehervonatával elindul Rákosrendezőről

(könyvjelző)

Rendezgetés helyett vonatot vesz magára a Bobo, ami többnyire Rákos felé szokott mozogni, de most Zugló felé húz ki.

M44 407 tehervonatával elin fotó

M44 407 tehervonatával elindul Rákosrendezőről

(könyvjelző)

Az autósok nagy örömére végre fölnyílik a sorompó, de a tehervonatnak még várnia kell, Városligeti elágazás nem tudja fogadni.

M44 407 tehervonatával elin fotó

M44 407 tehervonatával elindul Rákosrendezőről

A jelző, ami előtt áll, Városligeti elág. bejárati jelzője. Rákosrendező és az elágazás között nincsen nyílt vonal.

V43 2243 Városligeti elágaz fotó

V43 2243 Városligeti elágazásánál

A személyvonati forgalom elültét meg kell várnia a tehervonatnak.

Rákosrendező bejárati jelző fotó

Rákosrendező bejárati jelzője

(könyvjelző)

Kicsit furcsa szegény: cseh ötlet a moduláris jelző. Ezen a darabon kívül még Jászfényszaru állomáson vannak ilyenek.

40 44 006 próbál kijutni a  fotó

40 44 006 próbál kijutni a 100-as vonalra

(könyvjelző)

Ami persze nehéz dolog. És mögötte még ott várakozik a másik terhes is. Viszont látni fogjuk, hogy ez a szerencsétlen nyugatibontó olyan menőverre készül, ami legjobb indulata ellenére is legalább két vonat megállását fogja okozni, hiába az ügyes szolgálattevők.

40 44 006 próbál kijutni a  fotó

40 44 006 próbál kijutni a 100-as vonalra

(könyvjelző)

Megvan a kijárat - nem vagyok egészen meggyőződve arról, hogy ez a legésszerűbb megoldás, hiszen nem fog elmenni a következő állomásig.

Városligeti elágazás fotó

Városligeti elágazás

40 44 006 kihúzott Zugló fe fotó

40 44 006 kihúzott Zugló felé

V43 1010 megy be először a  fotó

V43 1010 megy be először a Nyugatiba

A fura megoldás folytatódik fotó

A fura megoldás folytatódik

A nyílt vonalról tolatásként húz be a páratlan átmenővágányra a szolgálati vonat.

40 44 006 betol Városligeti fotó

40 44 006 betol Városligeti elágazásra

(könyvjelző)

Eközben egy gyorsvonatnak várakoznia kell, hiszen mindkét vonali vágányt elfoglalja a tolatás.

40 44 006 betol Városligeti fotó

40 44 006 betol Városligeti elágazásra

(könyvjelző)

Nyíltvonali hármas együttállás - ezt tessék überelni!

Egy személyvonat BDt 442-ve fotó

Egy személyvonat BDt 442-vel az élen szintén várakozni kényszerül

A vonat végén V43 2377 fotó

A vonat végén V43 2377

Az Ajtósi Dürer sor-i ikert fotó

Az Ajtósi Dürer sor-i ikertornyok

V43 1109 és 2377 egymás mel fotó

V43 1109 és 2377 egymás mellett (a kép közepén pedig M44 407 három lámpácskája)

(könyvjelző)

V43 1364 IC-vonata Zuglóban fotó

V43 1364 IC-vonata Zuglóban csak leszállás céljából áll meg

Szerintem Ferihegy és a Nyugati között nyugodtan BEB-bel igénybevehetővé tehetnék.

M44 407 Zugló megállóhelyen fotó

M44 407 Zugló megállóhelyen tehervonatával

(könyvjelző)

Azért néha jó látni egy kis színfoltot az S-Bahnon.

M44 407 Zugló megállóhelyen fotó

M44 407 Zugló megállóhelyen tehervonatával

M44 407 Zugló megállóhelyen fotó

M44 407 Zugló megállóhelyen tehervonatával

BDt 401 van a személyvonat  fotó

BDt 401 van a személyvonat elején, amivel elindulok a Nyugatiba

Ő a második 400-as.

6341 005-4 a Nyugati pályau fotó

6341 005-4 a Nyugati pályaudvaron

A végére valami más!

6341 015-3 a Nyugati pályau fotó

6341 015-3 a Nyugati pályaudvaron

Csörgős inga a Nyugatiban fotó

Csörgős inga a Nyugatiban

M41 2115 a Nyugatiban fotó

M41 2115 a Nyugatiban

Túl sokat erről írni nem lehet, a Zugló mellett látható szeméthalmokról nem volt gusztusom, ezért inkább hallgattam. Köszönöm, hogy megnézted a képeket!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek