Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Téli csoda
Mikulásvonat az Albatrosz gőzmozdonnyal Pozsony körül, át a Fehér-Kárpátokon.
A ŽSSK 813 040-7 Kátov és Szakolca közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 09:50:33 Címkék: Szakolca Skalica na Slovensku Kátov Kátó 351 813-913 (ZSSK) 813 040 borult havas mellékvonal motorkocsi Szlovákia zúzmara nyílt vonal Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 813 040-7 Szakolca és Kátov közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:03:21 Címkék: Szakolca Skalica na Slovensku Kátov Kátó 351 813-913 (ZSSK) 813 040 borult havas mellékvonal Szlovákia zúzmara jelzö elöjelzö nyílt vonal motorkocsi Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
A ŽSSK 813 040-7 Szakolca és Kátov közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:03:24 Címkék: Szakolca Skalica na Slovensku Kátov Kátó 351 813-913 (ZSSK) 813 040 motorkocsi havas zúzmara borult Szlovákia mellékvonal nyílt vonal Bézé ZSSK Blonski festésű mozdony Hasonló fényképek |
Az Albatros klub 498 104 Kátov és Szakolca közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:27:47 Címkék: Szakolca Skalica na Slovensku Kátov Kátó 351 Szlovák gözösök 498 104 borult gözmozdony Szlovákia füst havas zúzmara nyílt vonal táj tél nosztalgia vonat mellékvonal Hasonló fényképek |
Jókút (=Kuty) - Szakolca (=Skalica na Slovensku) - Sudomeřice nad Moravou - Veselí nad Moravou - Vrbovce - Myjava - Vágújhely (=Nové mesto nad Váhom) | |||||
Megnyitás: |
| ||||
---|---|---|---|---|---|
Hossz: | 110 km | ||||
Építtető: | lásd fent | ||||
Villamosítás: | Jókút-Halics: 25 kV 50 Hz ~ | ||||
Személyszállító vasút: | ŽSSK/ČD/ŽSSK | ||||
Hajdani helyi érdekű vonal, ma fő- és mellékvonalak hálózata a szlovák-cseh határ közelében. Jól jellemzi a birodalmi vasútépítést, hogy a Monarchián belül Magyarországhoz tartozó Pozsony és az Ausztriához tartozó Brünn között fővonali vasúti kapcsolat csak Bécsen keresztül épült. Összeköttetést Morvaországgal csak a Pozsony-Bécs fővonalon Marchegg előtt, Dévényújfalunál kiágazó HÉV-vonal adott, amely egyenes úton Veselí nad Moravouban a Vlára-szoros felé vezető vonalba csatlakozott, Jókúton és Halicson pedig, szintén HÉV-ekkel, nyugat felé vezetett. A ČSD Trianon után a Dévényújfalu - Jókút - Břeclav szakaszt kétvágányú fővonallá fejlesztette, de ma 100 km/h sebességgel járható a Jókút - Szakolca - országhatár vonalszakasz is, a Holics és Göding (ma: Hodonín, Csehország) közötti vonalat pedig a Břeclavot elkerülő teherforgalom számára villamosították is. Szintén a ČSD építette ki a Fehér-kárpátokat áttörő vonalat Vágújhelyre, rajta számos viadukttal és egy nagyobb alagúttal. Ezen a vonalon a határállomás Vrbovce, de 1992-ben Csehországhoz került, ezért átnevezték Javorník nad Veličkou-ra (ugyanolyan távol fekszik Javorníktól, mint Vrbovcétől). Később egy területcserével az állomás Szlovákiához került, és ismét Vrbovce nevét viseli. Jókút-Szakolca, Hodonín-Javorník és Vrbovce-Vágújhely között sűrű személyforgalom van, Javorníknál naponta néhány cseh motorkocsi megy át, Szakolcánál csak teherforgalom van. | |||||
|
Az 1990-ben alapított klub vállalta magára a szerintük (nem jogtalanul) a világ legszebb gyorsvonati gőzmozdonyának felújítását és üzemeltetését. Azóta több, mint száz nosztalgiavonat élén, több, mint 35000 km távon húzta már maga után a füstöt a mozdony, és még mindig gyönyörű és megbízható. Az 1952-54 között a Škoda Plzeň-ben gyártott gőzösök közel olyan erősek, mint egy V43-as, legnagyobb sebességük is 120 km/h, így Csehszlovákia legrangosabb gyorsvonatait továbbították Pozsony és Prága, illetve a vonal villamosításáig Kassa és Oderberg (Bohumín) között. Összesen 15 példány készült belőle, mivel a 40 példányban korábban épült 498.0 sorozat erősebb kazánnal szerelt változatai voltak. A mozdony csehszlovák módra szép színes, kiváló állapotnak örvend, de mégsem olyan kórosan steril, mint az angol gőzmozdonyok. Összességében az Albatros klub kiváló munkát végez, amit egyrészt vállalatok támogatásainak, másrészt adományoknak és a személyi jövedelemadó 2%-ának felajánlásaiból tudnak finanszírozni.
Pár hete nézegettem, hogy a pozsonyi mikulásvonat útvonala elég izgalmas, mivel évek óta érdekel a Vágújhelyről Vrbovcébe vezető mellékvonal, ami elég kellemes hegyvidéken és több viadukton vezet át. Viszont messze van, nagyon más izgalmas téma nem volt a közelben, így eddigi fotózásinkból rendre kimaradt, illetve a 813-as motorkocsiról éreztem, hogy nem mutatna jól a képeken mindenhol (ezzel Szlovákiában sokfelé küzdöttem már ). Most viszont itt volt az alkalom, hogy közelebbről is megnézzük ezt a térséget. Hajnali öt előtt indultunk Kismarosról, hogy három és fél óra autózás után megérkezzünk Szakolcára. Én végigstresszeltem az utat, nem csak a félúton kigyulladt "check engine" lámpa miatt, hanem azért is, mert végig napos, de az éjjeli köd és fagy miatt zúzmarás időben húztunk el gyönyörű dombvidékek, több remek vasútvonal mellett, hogy tutira odaérjünk a gőzös érkezéséig a kis nyugat-szlovákiai városba. A régi városközpontja miatt népszerű kirándulóhelyre egy kis mellékvonal vezet, ami a Pozsony-Brno fővonal Jókút (Kuty) állomásából ágazik ki észak felé. A Morva folyó mentén vezető vasútvonalon kizárólag 813-as ikermotorkocsik közlekednek, amiknek a Szakolca legszélén fekvő állomása a végállomás. Ebben a havas időben több kellemes fotóhely is adódott volna rajta, de normál napokon lehet, hogy nem annyira izgalmas. A vonal Halics állomásig villamosított, itt van egy csak teherforgalmú, szintén villamosított átkötés Hodonínba, Csehországba, így Břeclav kikerülhető Olomouc vagy Ostrava felől Pozsony felé menet.
A ŽSSK 210 064-2 Kátov és Szakolca közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:28:05 Címkék: Szakolca Skalica na Slovensku Kátov Kátó 351 ~Vasaló Hasonló fényképek |
A Albatros klub 498 104 Szakolca és Sudoměřice nad Moravou közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:41:31 Címkék: Sudoměřice nad Moravou Rohatec kolonie 351 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony napos nyílt vonal mellékvonal havas zúzmara táj magaslatról ZSSK Blonski kocsik tológép Szlovákia nosztalgia vonat Hasonló fényképek |
Az Albatros klub 498 104 Szakolca és Sudoměřice nad Moravou közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:41:38 Címkék: Sudoměřice nad Moravou Rohatec kolonie 351 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony napos havas zúzmara nyílt vonal táj magaslatról Szlovákia nosztalgia vonat tél ZSSK Blonski kocsik tológép legjobb mellékvonal Hasonló fényképek |
A határon átvezető síneken csak teherforgalom van, 2004 óta nem járnak át a szlovákok a csehekhez. Tehervonat viszont akad, ezen a szombaton is bent állt Szakolcán egy cseh Kocur egy cukorrépa-vonattal, vélhetően a gőzös és a tűzoltóvonat után átengedték azt is. Sudoměřice elágazóállomás, a Břeclav-Přerov (-Olomouc/Ostrava) vonalból Rohatecnél ágazik ki egy vonal, a helyi személyvonatok onnan indulnak, és követik a Morva folyót arra, amerre a gőzös is ment, Veselí nad Moravou állomás felé. A vonat végén látszik a két tológép: a jókúti fővonalon a Vasaló segített elérni a 80 km/h sebességet, a retró-festésű Búvárra pedig majd a hágón jut komolyabb feladat, illetve ellátja az IC-kocsik villamos fűtését is. Sajnos a vonat összeszedett némi késést (úgy ötven percet), de így sikerült lefotózni a rendes személyvonatot is Szakolca előtt, mivel egy ütemet ki kellett a vonatnak várnia Egbell állomáson.
Petrov u Strážnice megállóhely a Rohatec - Veselí nad Moravou vonaloFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:47:07 Címkék: Petrov u Strážnice 351 Misc Csehország nemmozdony Hasonló fényképek |
Az Albatros klub 498 104 Sudoměřice nad Moravou és Petrov u Strážnice közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 10:52:25 Címkék: Petrov u Strážnice Sudoměřice nad Moravou 351 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony napos nyílt vonal havas zúzmara füst ZSSK Blonski kocsik Csehország nosztalgia vonat legjobb mellékvonal Hasonló fényképek |
Az egyetlen hely, ahol jól sütötte a vonatot a nap nem is volt rossz, sőt, a túra egyik legjobb képe született itt szerintem. Sajnos elég komoly önárnyékot ad a mozdonynak a nagyméretű, Witte-féle füstterelő - ami viszont sokat hozzátesz a fotóhoz a füst megformázásával!
Az Albatros klub 498 104 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:19:37 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony napos havas fekete-fehér állomás utas szelektív színezés riportfotó legjobb ember Csehország nosztalgia vonat Hasonló fényképek |
Talán elcsépelt dolog a szelektív színezés, főleg a piros színnel, de itt nem tudtam ellenállni, és nem is elsősorban a korhű kabátos, érdeklődő hölgy vagy a svájcisapkás, munkába igyekvő úr, hanem leginkább az előírásszerűnek nem nevezhető egyenruhájú tolatásvezető miatt. Cuki!
A ČD 742 320-5 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:20:11 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 ČD Kocur Ceske Dráhy Csehország Kocur Hasonló fényképek |
A ČD 854 201-1 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:21:40 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 Hidra 854 201 Csehország motorvonat Ceske Dráhy napos havas futoház homlokátjáró Hasonló fényképek |
A ČD 810 469-7 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:23:12 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 809-810 Bézé motorkocsi ČD Ceske Dráhy Csehország mellékvonal Hasonló fényképek |
A ČD 810 486-1 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:23:17 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 809-810 Bézé motorkocsi ČD Ceske Dráhy Csehország mellékvonal Hasonló fényképek |
A ČD 810 628-8 Veselí nad Moravou állomáson a körfűtőház előttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:24:22 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 809-810 Bézé motorkocsi ČD Ceske Dráhy Csehország mellékvonal Hasonló fényképek |
A Albatros klub 498 104 Veselí nad Moravou állomáson a fordítókorongonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:27:33 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony napos havas állomás futoház fordítókorong Csehország nosztalgia vonat Hasonló fényképek |
A kicsit hosszabb tartózkodás idejére a gőzös, ahogy régen is szokásban volt, bejárt a fűtőházba szerelni (ezúttal csak vizet vettek, az viszont kellett a hátralévő második félnap és a nagy emelkedő miatt).
A ČD 750 719-7 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:31:10 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 Búvár dízelmozdony Búvár Csehország Ceske Dráhy Hasonló fényképek |
A ČD 754 067-7 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:32:45 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 Búvár dízelmozdony Búvár Csehország Ceske Dráhy Hasonló fényképek |
A ČD 809 239-7 Veselí nad Moravou állomáson, a körfűtőház előtti fordítókorongonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:35:39 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 809-810 809 239 Bézé futoház fordítókorong havas motorkocsi ČD Ceske Dráhy Csehország mellékvonal Hasonló fényképek |
Veselí nad Moravou igazi Bézé-nagyhatalom, mivel több másodrendű vonal találkozásának helye. Vrbovce felé háromrészes RegioNovák járnak, de a többi irányba még a kék-fehér (vagy épp errefelé még nagyszámban régi festésű) hagyományos Bézé-rokonok a jellemzők. A nagyobb utasforgalmú brünni vonalon, valamint ahol gyorsvonatok is közlekednek, oda természetesen nagyobb kapacitású motorvonatokat vagy Búvárokat is ki tudnak adni.
A ČD 814 209-3 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:36:11 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 Regionova Ceske Dráhy motorkocsi Bézé Csehország ČD RegioNova Hasonló fényképek |
Egy csúnya véget ért háromrészes (M+aP+M) RegioNova.
Az Albatros klub T478 1201 Veselí nad Moravou állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:44:03 Címkék: Veselí nad Moravou 351 451 751 (ZSSK Cargo) T478 1201 borult havas Csehország nosztalgia vonat tüzoltóvonat ZSSK régi festésű mozdony dízelmozdony Hasonló fényképek |
Megérkezett a tűzoltóvonat, ami Szlovákiában minden gőzös után kötelező.
A ČD 854 207-8 Veselí nad Moravou és Bzenec közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:57:59 Címkék: Veselí nad Moravou Moravsky Písek 451 Hidra 854 207 Csehország motorvonat Ceske Dráhy nyílt vonal havas fák tél Hasonló fényképek |
A gőzös menetrend szerinti indulása előtt pár perccel még lefényképeztük az állomás másik oldalán, Brno felé kijáró személyvonatot. Arra bazíroztunk, hogy az indulás itt sem fog késés nélkül menni a Mikulašsky vlak-nak, és nem kellett csalódnunk.
A ČD 854 207-8 Veselí nad Moravou és Bzenec közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 11:58:08 Címkék: Veselí nad Moravou Moravsky Písek 451 Hidra 854 207 napos felhos havas Csehország motorvonat nyílt vonal zúzmara gyár ipar fák Ceske Dráhy Hasonló fényképek |
A gőzös menetrend szerinti indulása előtt pár perccel még lefényképeztük az állomás másik oldalán, Brno felé kijáró személyvonatot. Arra bazíroztunk, hogy az indulás itt sem fog késés nélkül menni a Mikulašsky vlak-nak, és nem kellett csalódnunk.
A ČD 80-29 303-2 Bzenec és Veselí nad Moravou közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 12:07:01 Címkék: Veselí nad Moravou Moravsky Písek 451 Hidra 80-29 303 854 borult nyílt vonal havas zúzmara tél híd motorvonat Csehország Ceske Dráhy vezérlökocsi Hasonló fényképek |
Még a pár perccel később érkező, vezérlőkocsival előre haladó vonatot is megvártuk. A pálya végig kétvágányú, a háttérben a Morva hídjai láthatóak. Ezután elindultunk a szlovák határ felé, mivel a cseh oldalon is magasodik egy (kicsit nehezen fotózható) viadukt. Mivel kezdünk eléggé eltávolodni az átlag magyar vasútbarát által bejárt területtől (ez a hegyvidék számomra is ismeretlen terep volt, pedig több tucatnyi fotózásom volt már a Felvidéken), ezért beszúrok ide egy térképet:
A Mikulásvonat által érintett vonalak térképe - az útvonal: Pozsony - Jókút - Veselí nad Moravou - Vrbovce - Vágújhely - Pöstyén - Pozsony
Remélem, a nagy Atlaszt nem kell senkinek bemutatnom, ez onnan egy kivágott részlet.
A ČD 814 205-1 Louká u Ostrohu megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 12:44:22 Címkék: Louká u Ostrohu 351 Regionova Ceske Dráhy motorkocsi Bézé Csehország mellékvonal ČD RegioNova Hasonló fényképek |
A ČD 814 206-9 Lipov és Louká u Ostrohu között a Velička-viaduktonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 13:21:12 Címkék: Velička-viadukt Louká u Ostrohu Lipov 351 Regionova Ceske Dráhy motorkocsi Bézé Csehország mellékvonal ČD RegioNova Hasonló fényképek |
Az Albatros klub 498 104 Lipov és Louká u Ostrohu között a Velička-viaduktonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 13:44:29 Címkék: Velička-viadukt Louká u Ostrohu Lipov 351 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony borult havas nyílt vonal mellékvonal hegyek viadukt zúzmara tél táj magaslatról híd Csehország nosztalgia vonat Hasonló fényképek |
Még nem láttam, mit lőttek a srácok onnan (jóval utnánunk érkeztek persze, de eszük ágában sem volt nem beállni elénk). Majd azért linkelni fogom, ha kiderül, mi az eredmény.
Itt elég hűvös lett, annak ellenére, hogy ismét felhőbe burkolózott a táj. Egy órát várakoztunk, miközben többször hallottuk a gőzös kürtjét - légvonalban csak pár kilométerre van Veselí nad Moravou, de a közút és a vasút is nehezen kapaszkodik föl a dombok közé, jókora kerülőt megtéve. Ugyan a Fehér-Kárpátok egyetlen csúcsa sem éri el az 1000 métert, mégis nehéz terepnek számít. A vasutat csak 1929-ben adták át, addig a Vlára-szoros (Bylnice - Hőlak) és a Dévényi-szoros (Jókút-Pozsony) között nem volt vasúti átkelési lehetőség Csehszlovákia két része között. Ez nem csak a hadseregnek volt gond, hanem a bányászatnak, erdészetnek és az iparnak is. A környék városai már Mátyás óta jelentős előnyöket élveztek, de vasút híján nehezen tudták fölvenni más területekkel a versenyt. Fényes Elek beszámolója szerint a ma már Szlovákiához tartozó Ótura például:
Ó-Tura, tót m. v., Nyitra vmegyében, Vágh-Ujhelytől nyugotra egy órányira, hegyek és erdők között. Számlál 2497 kath., 3127 evang., 3 reform., 90 zsidó vagyonos lakosokat; kik sok tehenet tartván, nem csak otthon sok vajat csinálnak, hanem az északi megyéket bejárván, azt öszveszedik, s vele igen nagy kereskedést űznek.
Myjava látképét az óriási csaptelepek, csövek és más szanitertermékek gyártására szakosodott Slovarm gyár uralja, de egyébként is talán föltűnt, hogy az albumban jópár kép hátterét kisebb-nagyobb kémények uralják. Az ipar itt a mai napig él és fontos (és ennek köszönhetően tehevonatok is járnak). Talán sokat elmondanak Fényes Elek szavai a helyi vallásokról: Van itt kath. paroch. templom, evang. szentegyház s ekklézsia, synagóga, és sok csizmadia.
.
A Búvár mellé beállt segíteni a tolásban a tűzoltóvonat is, amit utána a szlovákoknál újra lekapcsoltakFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 13:45:23 Címkék: Louká u Ostrohu 351 751 (ZSSK Cargo) T478 1201 210 064 borult havas tológép hegyi vasút nosztalgia vonat Csehország mellékvonal dízelmozdony tüzoltóvonat Hasonló fényképek |
Az Albatros klub 498 104 Brestovec és Myjava között a Devánsky-viaduktonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 14:43:53 Címkék: Devánsky viadukt Myjava Brestovec 351 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony napos havas nyílt vonal viadukt híd alulról Szlovákia mellékvonal nosztalgia vonat Hasonló fényképek |
Sajnos ez lett az utolsó jobb képünk, mivel a késések nem szűntek: a személyvonatok miatt egy ütemmel később tudott Veselí nad Moravouból is indulni a menet, utána pedig a szlovák személyre kellett várnia, amelyik Vrbovcéba tartott. Myjavából már csak napnyugtakor tudott továbbindulni. Miava elég magasan fekszik (325 méteren), tőle nyugatra húzódik a Fehér-Kárpátok főgerince. Az alatt egy közel három kilométeres alagúton kelnek át a vonatok. Innen hosszú vonalkifejtésekkel halad tovább a pálya, több viadukttal, amelyek mind kő pillérekkel és acél felszerkezetekkel épültek, közülük a legnagyobb Myjava állomás másik felén található. A táj nem magashegységekre jellemző, de a nagy szintemelkedés miatt a tágas völgyekben is komoly műtárgyakra volt szükség, a vonatból lenyűgöző látvány nyílhatott az alant elterülő völgyekre. Az út utolsó szakaszát a Myjava-patak völgyében, hol a patak mellett, hol magasabban, az erdőben teszi meg a vonal, itt egészen a 11-es vonalunkra hasonlít. Elhalad a Csejtei vár romja alatt, ahol hajdan Csák Máté és Báthory Erzsébet is lakott (az utóbbi életét bemutató koprodukciós film egyes jeleneteit is Csejtén forgatták). Vágújhelyre délről van bekötve, de deltavágánnyal közvetlenül Pozsony felé is lehet továbbhaladni, ezen át közlekedett a nosztalgiavonat is.
A ŽSSK 210 064-2 és a 750 164-6 Brestovec és Myjava közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 14:44:06 Címkék: Devánsky viadukt Myjava Brestovec 351 ~Vasaló Hasonló fényképek |
Az Albatros klub 498 104 Paprád és Stará Tura között a Paprádsky-viaduktonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 15:16:49 Címkék: Paprádsky viadukt Stará Tura Paprád 351 Szlovák gözösök 498 104 gözmozdony napos nyílt vonal havas viadukt híd napnyugta naplemente füst ZSSK Blonski kocsik nosztalgia vonat Hasonló fényképek |
Ennyi volt az idei mikulás - Szlovákiában. Magyarországon a kisvasutak ugyan igyekeznek , de ilyen léptékű vonatozás nagyvasúton nincs. Nyugati-Füsti? És milyen kocsikkal. Ugyan már! Remélem, ezzel a kis albummal sikerül tovább népszerűsítenem a felvidéki vonatozás és vonatfotózás témáját!
Az Albatros klub 498 104 és T478 1201 Stará Tura állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2017:12:02 15:38:13 Címkék: Stará Tura 351 751 (ZSSK Cargo) T478 1201 498 104 napos havas állomás Szlovákia füst gözmozdony dízelmozdony ZSSK régi festésű mozdony tüzoltóvonat Hasonló fényképek |
Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!
Hasonló képek:
Helyszínek:
Mozdonysorozatok:
498 854 813 T478 809 80-29 210
Régi és új albumok:
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!