sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Terelőútvonalon

M62-esek ráncigálják az IC- és tehervonatokat a Rétszilas-Mezőfalva vasútvonalon. Végre Bézénél nagyobb jármű a töltéseken!

V63 026 és V63 045 Dunaújvá fotó

V63 026 és V63 045 Dunaújvárosban

Dunaújváros éjjel-nappal nyüzsgő állomás, mégha az érkező áru jórésze csak a nyolc kilométerre levő kikötőből jön is. A célállomás legtöbbször persze a vasmű, de (nagy) vasúti fuvarozó a papírgyár is.

V63 026 és V63 045 Dunaújvá fotó

V63 026 és V63 045 Dunaújvárosban (a ráadás pedig Bzmot 327)

(könyvjelző)

A személyforgalma leginkább a Budapest felől érkező elővárosi vonatokat jelenti, de rendszeresen tömöttek (értsd: a négyes fiktív fülkék mindegyikében legalább hárman ülnek, de inkább többen) a rétszilasi vonatok is, és kedvelt néhány paksi járat is. Utóbbi a hazautazó egyetemisták miatt erősítést is érdemelne 27 és 7 napokon.

Bzmot 327 Dunaújvárosban fotó

Bzmot 327 Dunaújvárosban

A pótkocsik persze megvannak és kényelmes tárolóvágányon ácsorgással töltik a dologidőt, hiszen a magyar vasúton nem azt nézik, hogy hányan vannak a vonaton, hanem a vasútvonalat jelképező vonal vastagságát a térképen. Paksra pedig heti kétszer sem hajlandó senki kifizetni azt a pár ezer forintot, amibe a plusz egy pótkocsi kerülne (igaz, a START ezért nem az üzemanyagköltséget, hanem 50 000 forint körüli futási díjat számítana).

M62 314 a reggeli nap fényé fotó

M62 314 a reggeli nap fényében Nagykarácsony és Nagykarácsony felső között

(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal)

Az acélmű szénellátására létesített összekötővasút jobbára kihasználatlan, pedig Boszniából, Banoviciből (az ottani iparvasút gőzöseiről l. Indóház 2009. július, vagy Tarboat flickr streamjében ujablak) érkezik szén, de azt végig villannyal, 34 kilométeres kerülővel viszik, Pusztaszabolcson át.

M62 314 a reggeli nap fényé fotó

M62 314 a reggeli nap fényében Nagykarácsony és Nagykarácsony felső között

(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal)

Korábban csak az Eurocom kővonatai dobták föl a vasút életét, de a 40-es vonalon zajló hídjavítási munkák miatt, mivel a 42-es és 43-as vonalak 100 km/h-ra alkalmasak, az InterCity vonatok Pécs felől és Pécs felé kerülőútirányon át közlekedtek szeptember 23. és 26. között.

A terelés térképe fotó

A terelés térképe

A piros X jelöli a vágányzár helyét, a zöld nyíl pedig ahol dízeles előfogattal kell közlekedni.

Bzmot 314 Nagykarácsonyban fotó

Bzmot 314 Nagykarácsonyban

(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal)

Hát a délelőtti járat itt egyértelműen nem kell, de valahogy vissza kell varázsolni a szerelvényt Dunaújvárosba.

Bzmot 314 Nagykarácsonyban fotó

Bzmot 314 Nagykarácsonyban

Alapvetően nem egy meredek, hegyek között haladó vonalról van szó, a vonalvezetés érdekességét az adja, hogy az alacsony dombok közötti völgyekre merőlegesen, csaknem nyílegyenesen halad a pálya.

M62 314 Nagykarácsonyban fotó

M62 314 Nagykarácsonyban

Emiatt sok, magas töltés és sok, különböző mélységű bevágás tarkítja a pályát. Ezek gyakorlatilag váltakozva következnek, a környezettel egy szintben haladó vasúti pálya nem igazán akad.

M62 314 Nagykarácsonyban fotó

M62 314 Nagykarácsonyban

(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal)

Ez ráadásul egy olyan töltés, aminek a partján még nem tudott tanyát verni az akác, így rá is lehet látni.

M62 314 Nagykarácsonyban fotó

M62 314 Nagykarácsonyban

(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal)

Megérkezik a Hernád IC folytatása, a Dráva. Igaz, a Drávát Eszéknél elérő szarajevói kocsit az előtte közlekedő vonat már levitte. Így ugyan biztosan odaér a határra időben, csak még több lett benne a fölösleges állás, pedig abból egyébként sem volt hiány még a magyar szakaszon sem (lásd a pécsi tartalékidőket).

Bzmot 327 Nagykarácsonyban fotó

Bzmot 327 Nagykarácsonyban

Ezen a vonalon is probléma, hogy nem csak, hogy megszűntették a szolgálatot, de föl is bontották Nagykarácsonyban és Alapon a síneket. Így a vonatok elég sok helyet foglalnak és még egy ilyen terelés idejére sem lehet újra több részre bontani a Mezőfalva elágazás és Rétszilas közötti pályát.

M62 314 Nagykarácsonyban fotó

M62 314 Nagykarácsonyban

M62 224 és V63 045 Nagykará fotó

M62 224 és V63 045 Nagykarácsonyban

(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal)

Aztán a sok IC között végre feltűnik egy Kaposvárra tartó répavonat is, mégpedig egy eredeti motorral hajtott Szergejjel és egy hosszú Giganttal az élen. A megálló alapi végén levő völgyecske is kellemes fotóhely és könnyű volt kitakarítani.

M62 314 Újvenyim és Dunaújv fotó

M62 314 Újvenyim és Dunaújváros között

(könyvjelző) (Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal)

Egy kedves vasútbarát elvitt minket autóval Újvenyimig, így új fotóhelyeken folytathattuk a fényképezést. Nagykarácsony környékéből amit lehetett, kihoztunk, és a nagy bevágást már untam. Igaz, ebben az albumban csak egy képem van onnan, de a többi fotós főleg ott dolgozott, nekem pedig már van egy jó fotóm onnan egy téli kocuros kővonatról.

Bzmot 314 Dunaújváros és Új fotó

Bzmot 314 Dunaújváros és Újvenyim között

Az igazi hely az M6-os autópálya fölüljárója lett, ami szintén meglehetősen teltházas volt vasútfotósokat tekintve. Először jött néhány unalmas Bézé...

Bzmot 327 Dunaújváros és Új fotó

Bzmot 327 Dunaújváros és Újvenyim között

(könyvjelző) (Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal)

M41 2194 Dunaújváros és Újv fotó

M41 2194 Dunaújváros és Újvenyim között

(könyvjelző) (Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal)

...aztán végre megjavult a Csörgő is, és leváltotta az IC-k mozgatásában a Remot-Szergejt. A tűző napon még a fél óra is sok lehett légkondi nélkül.

M62 224 üres répavonattal Ú fotó

M62 224 üres répavonattal Újvenyim és Dunaújváros között

(Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal)

A Dunaferr 439 003-as Dácsi fotó

A Dunaferr 439 003-as Dácsiája Dunaújváros állomáson

A Dunaferr 439 003-as Dácsi fotó

A Dunaferr 439 003-as Dácsiája és M62 224 Dunaújváros állomáson

(könyvjelző)

M41 2194 Dunaújvárosban fotó

M41 2194 Dunaújvárosban

A napnak vége volt, én nem láttam már értelmét alacsony napállásnál duplázni az M6-nál, a citromos Gösser és a fél hamburger viszont jól esett. Így ért véget ez a nap. Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek