Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Terelőútvonalon
M62-esek ráncigálják az IC- és tehervonatokat a Rétszilas-Mezőfalva vasútvonalon. Végre Bézénél nagyobb jármű a töltéseken!
![]() | |
V63 026 és V63 045 DunaújvárosbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 07:35:24 Dunaújváros 42 43 V63 (MÁV) tehervonat villanymozdony napos |
Dunaújváros éjjel-nappal nyüzsgő állomás, mégha az érkező áru jórésze csak a nyolc kilométerre levő kikötőből jön is. A célállomás legtöbbször persze a vasmű, de (nagy) vasúti fuvarozó a papírgyár is.
![]() | |
V63 026 és V63 045 Dunaújvárosban (a ráadás pedig Bzmot 327)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 07:35:42 Dunaújváros 42 43 V63 (MÁV) tehervonat állomás villanymozdony együttállás napos |
A személyforgalma leginkább a Budapest felől érkező elővárosi vonatokat jelenti, de rendszeresen tömöttek (értsd: a négyes fiktív fülkék mindegyikében legalább hárman ülnek, de inkább többen) a rétszilasi vonatok is, és kedvelt néhány paksi járat is. Utóbbi a hazautazó egyetemisták miatt erősítést is érdemelne 27 és 7 napokon.
![]() | |
Bzmot 327 DunaújvárosbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 07:36:06 Dunaújváros 42 43 Bzmot 300 osz fák motorkocsi Bézé napos |
A pótkocsik persze megvannak és kényelmes tárolóvágányon ácsorgással töltik a dologidőt, hiszen a magyar vasúton nem azt nézik, hogy hányan vannak a vonaton, hanem a vasútvonalat jelképező vonal vastagságát a térképen. Paksra pedig heti kétszer sem hajlandó senki kifizetni azt a pár ezer forintot, amibe a plusz egy pótkocsi kerülne (igaz, a START ezért nem az üzemanyagköltséget, hanem 50 000 forint körüli futási díjat számítana).
![]() | |
M62 314 a reggeli nap fényében Nagykarácsony és Nagykarácsony felső között(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 08:37:26 Nagykarácsony Nagykarácsony felsõ 43 M62 300 (MÁV) nyílt vonal magaslatról táj osz szántóföld bevágás dízelmozdony elofogat Szergej terelés mozdonyátemelés InterCity napos |
Az acélmű szénellátására létesített összekötővasút jobbára kihasználatlan, pedig Boszniából, Banoviciből (az ottani iparvasút gőzöseiről l. Indóház 2009. július, vagy Tarboat flickr streamjében ) érkezik szén, de azt végig villannyal, 34 kilométeres kerülővel viszik, Pusztaszabolcson át.
![]() | |
M62 314 a reggeli nap fényében Nagykarácsony és Nagykarácsony felső között(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 08:37:27 Nagykarácsony Nagykarácsony felsõ 43 M62 300 (MÁV) nyílt vonal magaslatról táj falu osz bevágás dízelmozdony elofogat Szergej terelés mozdonyátemelés InterCity napos |
Korábban csak az Eurocom kővonatai dobták föl a vasút életét, de a 40-es vonalon zajló hídjavítási munkák miatt, mivel a 42-es és 43-as vonalak 100 km/h-ra alkalmasak, az InterCity vonatok Pécs felől és Pécs felé kerülőútirányon át közlekedtek szeptember 23. és 26. között.
![]() | |
A terelés térképeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 Egyéb |
A piros X jelöli a vágányzár helyét, a zöld nyíl pedig ahol dízeles előfogattal kell közlekedni.
![]() | |
Bzmot 314 Nagykarácsonyban(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 08:56:47 Nagykarácsony 43 Bzmot 300 oldalról nyílt vonal megállóhely szántóföld motorkocsi teleobjektív Bézé napos |
Hát a délelőtti járat itt egyértelműen nem kell, de valahogy vissza kell varázsolni a szerelvényt Dunaújvárosba.
![]() | |
Bzmot 314 NagykarácsonybanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 08:57:22 Nagykarácsony 43 Bzmot 300 nyílt vonal oldalról motorkocsi Bézé napos |
Alapvetően nem egy meredek, hegyek között haladó vonalról van szó, a vonalvezetés érdekességét az adja, hogy az alacsony dombok közötti völgyekre merőlegesen, csaknem nyílegyenesen halad a pálya.
![]() | |
M62 314 NagykarácsonybanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 10:40:49 Nagykarácsony Nagykarácsony felsõ 43 M62 300 (MÁV) nyílt vonal magaslatról táj elofogat dízelmozdony Szergej terelés mozdonyátemelés InterCity napos |
Emiatt sok, magas töltés és sok, különböző mélységű bevágás tarkítja a pályát. Ezek gyakorlatilag váltakozva következnek, a környezettel egy szintben haladó vasúti pálya nem igazán akad.
![]() | |
M62 314 Nagykarácsonyban(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 10:26:11 Nagykarácsony Nagykarácsony felsõ 43 M62 300 (MÁV) panoráma osz magaslatról dízelmozdony táj elofogat Szergej terelés mozdonyátemelés InterCity napos |
Ez ráadásul egy olyan töltés, aminek a partján még nem tudott tanyát verni az akác, így rá is lehet látni.
![]() | |
M62 314 Nagykarácsonyban(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 11:49:22 Nagykarácsony Nagykarácsony felsõ 43 M62 300 (MÁV) bevágás legjobb nyílt vonal nyár magaslatról elofogat dízelmozdony Szergej terelés mozdonyátemelés InterCity napos |
Megérkezik a Hernád IC folytatása, a Dráva. Igaz, a Drávát Eszéknél elérő szarajevói kocsit az előtte közlekedő vonat már levitte. Így ugyan biztosan odaér a határra időben, csak még több lett benne a fölösleges állás, pedig abból egyébként sem volt hiány még a magyar szakaszon sem (lásd a pécsi tartalékidőket).
![]() | |
Bzmot 327 NagykarácsonybanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 12:58:06 Alap Nagykarácsony 43 Bzmot 300 ellenfény nyílt vonal motorkocsi Bézé napos |
Ezen a vonalon is probléma, hogy nem csak, hogy megszűntették a szolgálatot, de föl is bontották Nagykarácsonyban és Alapon a síneket. Így a vonatok elég sok helyet foglalnak és még egy ilyen terelés idejére sem lehet újra több részre bontani a Mezőfalva elágazás és Rétszilas közötti pályát.
![]() | |
M62 314 NagykarácsonybanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 13:27:05 Alap Nagykarácsony 43 M62 300 (MÁV) magaslatról táj különleges téma szántóföld dízelmozdony elofogat Szergej terelés mozdonyátemelés InterCity napos |
![]() | |
M62 224 és V63 045 Nagykarácsonyban(könyvjelző) (MÁV Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 13:49:39 Alap Nagykarácsony 43 M62 (MÁV) nyílt vonal szántóföld magaslatról táj füst legjobb tehervonat répavonat dízelmozdony elofogat Szergej napos |
Aztán a sok IC között végre feltűnik egy Kaposvárra tartó répavonat is, mégpedig egy eredeti motorral hajtott Szergejjel és egy hosszú Giganttal az élen. A megálló alapi végén levő völgyecske is kellemes fotóhely és könnyű volt kitakarítani.
![]() | |
M62 314 Újvenyim és Dunaújváros között(könyvjelző) (Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 14:42:20 Újvenyim Szalkszentmárton 42 43 M62 300 (MÁV) szántóföld oldalról elofogat nyílt vonal táj különleges téma legjobb bárányfelhok dízelmozdony Szergej terelés mozdonyátemelés InterCity napos |
Egy kedves vasútbarát elvitt minket autóval Újvenyimig, így új fotóhelyeken folytathattuk a fényképezést. Nagykarácsony környékéből amit lehetett, kihoztunk, és a nagy bevágást már untam. Igaz, ebben az albumban csak egy képem van onnan, de a többi fotós főleg ott dolgozott, nekem pedig már van egy jó fotóm onnan egy téli kocuros kővonatról.
![]() | |
Bzmot 314 Dunaújváros és Újvenyim közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 15:06:46 Újvenyim Szalkszentmárton 42 43 Bzmot 300 oldalról nyílt vonal magaslatról szántóföld motorkocsi Bézé napos |
Az igazi hely az M6-os autópálya fölüljárója lett, ami szintén meglehetősen teltházas volt vasútfotósokat tekintve. Először jött néhány unalmas Bézé...
![]() | |
Bzmot 327 Dunaújváros és Újvenyim között(könyvjelző) (Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 15:23:57 Újvenyim Szalkszentmárton 42 43 Bzmot 300 nyílt vonal magaslatról motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
M41 2194 Dunaújváros és Újvenyim között(könyvjelző) (Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 15:38:39 Újvenyim Szalkszentmárton 42 43 M41 (MÁV) elofogat dízelmozdony különleges téma magaslatról táj Csörgõ InterCity napos |
...aztán végre megjavult a Csörgő is, és leváltotta az IC-k mozgatásában a Remot-Szergejt. A tűző napon még a fél óra is sok lehett légkondi nélkül.
![]() | |
M62 224 üres répavonattal Újvenyim és Dunaújváros között(Fejér és Tolnavármegyei HÉV, Pusztaszabolcs-Mezőfalva-Paks vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 Újvenyim Szalkszentmárton 42 43 M62 (MÁV) nyílt vonal magaslatról tehervonat szántóföld ellenfény füst becsillanás dízelmozdony elofogat Szergej napos |
![]() | |
A Dunaferr 439 003-as Dácsiája Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 16:39:58 Dunaújváros 42 43 A29 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr Dácsia napos |
![]() | |
A Dunaferr 439 003-as Dácsiája és M62 224 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:09:24 16:50:35 Dunaújváros 42 43 A29 teleobjektív dízelmozdony tolatómozdony tehervonat Dunaferr Dácsia |
![]() | |
M41 2194 DunaújvárosbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Dunaújváros 42 43 M41 (MÁV) elofogat dízelmozdony Csörgõ InterCity |
A napnak vége volt, én nem láttam már értelmét alacsony napállásnál duplázni az M6-nál, a citromos Gösser és a fél hamburger viszont jól esett. Így ért véget ez a nap. Köszönöm a figyelmed!
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!