sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Ukrajna-3: Szergejek Kolomijától a Dnyeszterig

...és buszok, trolik, városképek, emberek még azon is túl, egészen a kultúrális központ Csernyovicig, ahonnan a következő utunk már az ukrán-román határ felé, Vadul-Siretbe vezet majd!

DPL1-002 Kolomija állomáson fotó

DPL1-002 Kolomija állomáson

A Tatár-hágóról leereszkedve este megérkeztünk a következő szállásunkra, Kolomijába. Itt egy forgalmasabb, és így estére koszosabb állomást találtunk, de sokak örömére végre megérkeztünk az igazi Szergejföldre!

DPL1-002 és 2M62-1051 Kolom fotó

DPL1-002 és 2M62-1051 Kolomija állomáson

(könyvjelző)

A DPL1 amolyan ukrán módi motorvonat: egy 2M62 szekcióból és néhány régi motorvonati kocsiból áll, a végén egy vezérlőkocsival. A dolog annyira állandó, hogy a gép még a 2M62 sorozatjelet is elvesztette.

DPL1-002 és 2M62-1051 Kolom fotó

DPL1-002 és 2M62-1051 Kolomija állomáson

A másik csoda ennek a hosszabb variációja, amelyik a komolyabb vonóerő érdekében nem vezérlőkocsival, hanem mindkét végén egy szekciónyi 2M62-vel közlekedik. Ennek gépei (mivel a pár mindkét tagja együtt van) megőrizték a 2M62 sorozatjelet. A gyorsulás nagy lehet, de nem használják ki.

DPL1-002 beltere Kolomija á fotó

DPL1-002 beltere Kolomija állomáson

Ugye, milyen szép látvány? (A hölgyre gondolok.) Élénken figyelte, hogy mit csinálunk a peronokon, úgyhogy belső teret fotózni az ő szakaszába szálltam.

DPL1-002 beltere Kolomija á fotó

DPL1-002 beltere Kolomija állomáson

(könyvjelző)

Sajnos ilyen helyzetekben még az sem jut eszembe, hogy Как завут?, vagyis Hogy hívnak?, de a fotográfia nyelvén azért sikerült megértetnem magam vele. Természetesen az aznapi csúcsfotót, a Kőrösmezői viaduktot mutattam meg neki. Sikerem volt. Remélem egyszer fölhív!

DPL1-002 Kolomija állomáson fotó

DPL1-002 Kolomija állomáson

(könyvjelző)

A leánnyal való találkozás rögtön meg is indította művészi kedvemet.

DPL1 Kolomija állomáson fotó

DPL1 Kolomija állomáson

Egy motorvonat érkezik - a vezérlőkocsi homlokfalára díszítésként a ДПЛ1 (DPL1) feliratot festették.

Kolomija a naplementében fotó

Kolomija a naplementében

(könyvjelző)

Kolomija a naplementében fotó

Kolomija a naplementében

Kolomija motorszín fotó

Kolomija motorszín

Tökéletesen illegálisan jöttünk be ebbe a hátsó fűtőházba, hiszen már a Duplaszergejeknek otthont adó körfűtőházba sem mertek beengedni minket.

CsME2 516 és 2M62 1051 Kolo fotó

CsME2 516 és 2M62 1051 Kolomija motorszínben

Pedig a rövid fordítókorong miatt kettéválasztott 2M62-esek, a CsME3-asok és a roncs D1-esek érdekesek lettek volna, de mivel a főnök pár perccel előttünk hazament és mobilon sem sikerült elérni, így nem mertek beengedni minket fotózni. Ide hátra meg besurrantunk...
A kék szergejes motorvonatot kicsit korábban láttuk kihúzni az állomásról.

CsME2-516 Kolomijában fotó

CsME2-516 Kolomijában

A csehszlovák Hektort errefelé már csak fűtőházi Mazsolaként használják - még így is jobban járt, mint kicsit idősebb testvére, a hasonló kategóriájú Ganz TGM3-asok.

2M62У-0294 Kolomijába fotó

2M62У-0294 Kolomijában

A tehervonat elején a továbbfejlesztett 2M62U típus egy tagja várakozik. A vonat még a fontos csomópont Коломія számára is túl hosszú: mindkét irányban lelóg a váltókra.

Tehervonat a naplementében  fotó

Tehervonat a naplementében Kolomijában

(könyvjelző)

2M62-014 Kolomijában fotó

2M62-014 Kolomijában

Ennél a vonatnál jól megfigyelhető, hogy az európai űrszelvényhez gyártott M62 típus (amely Magyarországon debütált, majd Csehszlovákiában, az NDK-ban és Lengyelországban is nagy számban futott, és csak mintegy mellesleg jelent meg a szovjet vasutak kisebb terhelésű részein dupla és tripla variációban) mennyivel keskenyebb a széles nyomközhöz tartozó űrszelvény által megengedett szélességű elővárosi személykocsihoz képest.

DPL1-002 Kolomijában fotó

DPL1-002 Kolomijában

DPL1-002 Kolomijában fotó

DPL1-002 Kolomijában

Kevés a füstje - persze, ez a gép a kilencvenes évek elején készült, nem egy ezeréves olajtemető.

Kolomija szebbik neygede fotó

Kolomija szebbik neygede

A Monarchia idejéből származó belvárost széles körben földutas (hajdan persze lehet, hogy aszfaltozva voltak) lakótelepek, gyárak veszik körül.

Kolomija szebbik neygede fotó

Kolomija szebbik neygede

Az ipar ma leginkább a négy téglagyárat jelenti (amelyek méretüket tekintve nem akkorák, mint a pilisborosjenői), amelyek a kiváló helyi agyagra épültek rá. Az EU-ba és Kijevbe is visznek belőle, főképp közúton.

A hímestojás-múzeum épülete fotó

A hímestojás-múzeum épülete Kolomijában

Vele szemben egy lakókocsiból non-stop árulnak alkoholt, a bulizni vágyó és a strichelő fiatalok legnagyobb megelégedésére.

2M62-1114 Hárogyenko Závodb fotó

2M62-1114 Hárogyenko Závodban

Городенко Завод volt az első fotóhelyünk másnap. Ez kicsit odébb van Kolomijától, de a mellékvonal a főúttól igen távol halad, ez volt az első jó helyen lévő és ígéretes fotóhely. Plusz így kicsit több időnk volt kipihenni magunkat, hiszen a hússzal-harminccal döcögő DPL-t utólérni nem művészet.

2M62-1114 Hárogyenko Závodb fotó

2M62-1114 Hárogyenko Závodban

Endrével fölmásztunk egy tehervagon tetejére. Ez természetesen erősen próbára tette a tériszonyomat, ami misztikus módon csak az ember alkotta, nem is olyan magas, földön álló építményeknél jelentezik (tornyok, hidak, lépcsők, függőfolyosók, általában bármi, aminek van korlátja és nem függvény). Barlangi szakadékokban, repülőgépen, sziklákon, illetve olyan oszlopon, amelyen nincs létra, tehát sziklamászói képességekkel kell mászni egyáltalán nincs tériszonyom.

Tejszállító teherautó fotó

Tejszállító teherautó

2M62-1114 Ру fotó

2M62-1114 Рудка megállóhelynél

(könyvjelző)

Rudka előtt bámulatos szétfútt felhők és legelésző bocik vártak ránk. Errefelé nem nehéz mellékszereplőket lelni egy fotóhoz!

2M62-1114 Ру fotó

2M62-1114 Рудка megállóhely után

CsME3-3084 Ст&# fotó

CsME3-3084 Стефанешти (Sztyepanyestyi) állomáson tolatgat

Ha elkészül a rendezéssel, akkor a Csernyovci felé menő rövidebb mellékvonalon indul majd dél felé az elágazóállomásról. A DPL közben továbbment az optikám irányába a végállomása felé.

CsME3-3084 Ст&# fotó

CsME3-3084 Стефанешти (Sztyepanyestyi) állomáson tolatgat

CsME3-3084 Ст&# fotó

CsME3-3084 Стефанешти (Sztyepanyestyi) állomáson tolatgat

Стеф fotó

Стефанешти (Sztyepanyestyi) állomás

2M62-1114 egy DPL-vonattal  fotó

2M62-1114 egy DPL-vonattal a Zaliscsiki Dnyeszter-hídon

Zaliscsiki Dnyeszterparti kisváros, pont a folyó egy U-alakú kanyarjában fekszik, felülnézete igen impozáns.

2M62-1114 egy DPL-vonattal  fotó

2M62-1114 egy DPL-vonattal a Zaliscsiki Dnyeszter-hídon

(könyvjelző)

Zaliscsiki Dnyeszterparti kisváros, pont a folyó egy U-alakú kanyarjában fekszik, felülnézete igen impozáns.

Élet Zaliscsikiben fotó

Élet Zaliscsikiben

A piac igencsak szedett-vedett képet mutat, de a korábban belinkelt Wikipedia-lapon látható zsinagógából kialakított erőmű is igen durva...

Élet Zaliscsikiben fotó

Élet Zaliscsikiben

Mobilüi telefoníj egy bizalomkerjesztő kis bódéban kapható.

Élet Zaliscsikiben fotó

Élet Zaliscsikiben

Jó napállással már kicsit jobban nézi ki.

Élet Zaliscsikiben fotó

Élet Zaliscsikiben

Persze egyben iránytaxi-rajtpozíció is az állomás előtti tér.

Élet Zaliscsikiben fotó

Élet Zaliscsikiben

A zöldség primőr, ennek a minőségével senkinek nem lehet kifogása.

Zaliscsiki állomás DPL moto fotó

Zaliscsiki állomás DPL motorvonattal és legelésző tyúkokkal

A rendezettség és tisztaság itt véget ér az állomási kerítésnél. A hidas fotóhoz olyan dűlőúton ereszkledtünk-másztunk le, amin még a szovjet tankoknak is nehéz dolguk lehetett, más meg nem próbálta. Volt ott szeméthalom is: általánosságban elmondható, hogy miközben a falvak példásak, a városok budapesti színvonalon mozognak.

Zaliscsiki állomás DPL moto fotó

Zaliscsiki állomás DPL motorvonattal, élén 2M62-1114

Ez a DPL1-vonófej (hogy nevezzem?) érdekes módon megtartotta az eredeti pályaszámát.

A mindig vállalkozó kedvű M fotó

A mindig vállalkozó kedvű Miklós piaci maradékot vásárol Zaliscsiki állomáson

Szokás szerint persze belenyúl a jóba.

TGK2 sorozatú ipari mozdony fotó

TGK2 sorozatú ipari mozdony Csernyovci külvárosában

Ezt a kis aranyost muszáj volt lefotóznunk.

Trolibusz Csernyovicban fotó

Trolibusz Csernyovicban

Ezzel a rövidke nap végéhez is értünk - mi ugyan még vettünk pár üveget, benne gyanús színű folyadékkal (a cimke alapján valami Немірофф), de egyébként csak unalmas buszokat és városképeket lőttük. Bár jobban belegondolva, talán nem is olyan unalmasak, hogy fölül a diavetítésre kattintva ne lehessen végigszenvedni őket!

Busz Csernyovicban fotó

Busz Csernyovicban

Különlegesen szűrőzött kép  fotó

Különlegesen szűrőzött kép az állomás környéki negyedből Csernovic belvárosába vezető igen meredek utcáról

(könyvjelző)

Amit (tök logikusan) trolibusszal küzdenek le. Nálunk hol járnak trolik? A lapos Peshten...

Trolibusz és tank Csernovic fotó

Trolibusz és tank Csernovicban

(könyvjelző)

Trolibusz Csernovicban fotó

Trolibusz Csernovicban

Posta ZIL-lel fotó

Posta ZIL-lel

Tank Csernovicban fotó

Tank Csernovicban

(könyvjelző)

Kvasz-árus Csernovicban fotó

Kvasz-árus Csernovicban

A квас az univerzális frissítő: ízre valahol a gyömbér és az ecet között, ám boltban vagy a 162000 fős Csernovicban az utcán is könnyen megkapható, igen autentikus lötty.

Aki nem ismerné föl: ez is  fotó

Aki nem ismerné föl: ez is egy trolibusz

Csernovic belvárosa fotó

Csernovic belvárosa

Csernovic belvárosa fotó

Csernovic belvárosa

Csernovic belvárosa fotó

Csernovic belvárosa

Csernovic belvárosa fotó

Csernovic belvárosa

Tőlünk 519 kilométerre keletre már működik a visszaszámlálós lámpa.

Csernovic belvárosa fotó

Csernovic belvárosa

Sárga kis buszocska.

Csernovic belvárosa fotó

Csernovic belvárosa

Zsiguli és templom.

Csernovic belvárosa fotó

Csernovic belvárosa

Ő bizony nagyon régi darab!

Régi Skoda-troli Csernovic  fotó

Régi Skoda-troli Csernovic belvárosában

(könyvjelző)

Köszönöm a figyelmed, hamarosan utunk következő részeként átmegyünk Bukovina ma Romániához tartozó részébe, ahol újabb, nem mindennapi járművek és tájak várnak minket, amiket érdemes látni!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek